Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ailill schreef:mvdende schreef:Je wil niet banketstaaf doen en zeggen dat het dieven zijn, maar daarboven plaats je wel degelijk die implicatie, wat euhm best banketstaaf overkomt.Je bent gewoon je privé kwijt als je vluchtelingen gaat opvangen. Kan je ze wel vertrouwen, dat ze dat rondslingerende €50 briefje netjes laten liggen? En andere kostbaarheden in huis....
Wil niet banketstaaf doen en ik zeg absoluut niet dat het dieven zijn! Maar ik als vrouw alleen zou me er absoluut niet prettig bij voelen vreemde mensen zomaar in m'n huis te laten en zeker niet om ze uren per dag alleen te laten in m'n huis
Bijzonder.
Jolien87 schreef:Ik vind dat er deze week opvallend weinig verkeer op de weg is. Nu kan het zijn dat dit komt doordat een deel van het land nog vakantie heeft, maar ik vraag me toch af of dit ook niet te maken heeft met de hoge benzineprijzen of dat vrachtwagens nu misschien minder makkelijk grenzen over kunnen. Naast personenauto's vind ik het aantal vrachtwagens op de weg namelijk ook aanzienlijk lager.
Weet iemand hier meer van?
Loretta schreef:Dit mag volgens sommigen nog niet gezegd worden. vooral volgens de mensen die zelf nog ruim genoeg in de slappe was zitten mag hier nog niet over gesproken worden.
https://joop.bnnvara.nl/opinies/prijsex ... eradenheid
Maar het wordt wel degelijk een groot probleem. Of beter gezegd, voor veel huishoudens is het al een groot probleem.
en mensen die het moeilijk hebben met overleven houden zich doorgaans niet bezig met waarden als democratie en vrijheid.
Cer schreef:de stemmingmakerij... maar goed, het is een colum dus dan kan het
maar als je daar bang voor bent, val je dus precies in het straatje van wat Putin graag wil
elnienjo schreef:Precies! En Wilders is de enige die de noodklok luidt en btw van gas af wil halen. Van de rest van 't kabinet mogen we in de kou komen zitten. GroenLinks is helemaal van 't padje, maar goed dat is niets nieuws onder de zon...
8nnemiek schreef:elnienjo schreef:Precies! En Wilders is de enige die de noodklok luidt en btw van gas af wil halen. Van de rest van 't kabinet mogen we in de kou komen zitten. GroenLinks is helemaal van 't padje, maar goed dat is niets nieuws onder de zon...
BTW van het gas af is het stomste wat je kan doen. We willen mensen toch niet stimuleren om juist meer gas te gaan gebruiken? Het gas raakt op, dus daar moet je gewoon niet meer afhankelijk van willen zijn in de toekomst.
Beste wat je nu kan doen is de minima een compensatie geven op hun gasrekening, en meer inzetten op de energietransitie.
elnienjo schreef:We hebben gewoon nog vele jaren gas nodig dus lastenverlichting is noodzakelijk en niet alleen voor de minima natuurlijk, als je bedrijven niet compenseert wordt voedsel nóg duurder. Die 400 euro compensatie waar ze 't over hebben is een lachertje natuurlijk. Daarmee compenseer je hooguit 2 maanden, niet 12.
elnienjo schreef:Alsof de kachel 12 maanden per jaar staat te loeien.8nnemiek schreef:BTW van het gas af is het stomste wat je kan doen. We willen mensen toch niet stimuleren om juist meer gas te gaan gebruiken? Het gas raakt op, dus daar moet je gewoon niet meer afhankelijk van willen zijn in de toekomst.
Beste wat je nu kan doen is de minima een compensatie geven op hun gasrekening, en meer inzetten op de energietransitie.
We hebben gewoon nog vele jaren gas nodig dus lastenverlichting is noodzakelijk en niet alleen voor de minima natuurlijk, als je bedrijven niet compenseert wordt voedsel nóg duurder. Die 400 euro compensatie waar ze 't over hebben is een lachertje natuurlijk. Daarmee compenseer je hooguit 2 maanden, niet 12.
IMANDRA schreef:elnienjo schreef:We hebben gewoon nog vele jaren gas nodig dus lastenverlichting is noodzakelijk en niet alleen voor de minima natuurlijk, als je bedrijven niet compenseert wordt voedsel nóg duurder. Die 400 euro compensatie waar ze 't over hebben is een lachertje natuurlijk. Daarmee compenseer je hooguit 2 maanden, niet 12.
Mwah deze hoeveelheid misschien niet.
Stel, in plaats van de BTW eraf te halen, financiert de overheid het verduurzamen van alle woningen.
Dan wordt het voor de burger ook goedkoper. Om maar wat te noemen.
BTW eraf zal dus niet de enige oplossing zijn. En dat Wilders het als enige roeptoetert wil niet zeggen dat hij de enige is die ermee bezig is.
IMANDRA schreef:Mwah deze hoeveelheid misschien niet.
Stel, in plaats van de BTW eraf te halen, financiert de overheid het verduurzamen van alle woningen.
BTW eraf zal dus niet de enige oplossing zijn. En dat Wilders het als enige roeptoetert wil niet zeggen dat hij de enige is die ermee bezig is.
IMANDRA schreef:Mwah deze hoeveelheid misschien niet.