magda_90 schreef:Calm your boobs. Ik ben een mens van de feiten en net zoals onze geschiedenisboeken worden dingen nooit volledig belicht en zul je actief zelf moeten zoeken naar de andere kant van het verhaal. Dat is het enige wat ik ermee wil zeggen. Ik neem die documentaire niet aan als dé waarheid maar als een onderdeel van het geheel. Ik bekijk dingen het liefste vanuit veel verschillende kanten.
DAT doe ik ook magda, zie vetgedrukte. Le Figaro, Le monde, Populair.fr (soi iets meer streek gebonden), BBC, Reuter , NPO 1 t/m 3, Wakker Nederland, commerciële zenders, science nl via internet etc etc

. Ook ik ben een mens van de feiten. Wat nu pas in Nederland speelt bv, excuses over het slavernij verleden→ heb ik als jong meisje notabene in mijn scriptie over gehad en dan praten we over 45 jaar geleden en dat was toen nogal wat om met zo'n scriptie te komen→ ik was mijn tijd ver vooruit, want er was amper of geen literatuur over de geschiedenis van Suriname en ik heb dat toen echt bij elkaar moeten sprokkelen mbv Suriname instellingen.
Dus zo ben ik opgevoed om het altijd van alle kanten te bekijken en ik weet dat in de geschiedenis van Nederland zaken vaak teveel vanuit de witte rijken zijn belicht. De geschiedenis gaat zelden over de gewone mensen.
Eens met Pareltjes en Enzino.
San ik ga je link bekijken.