Peter R de Vries neergeschoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 18:45

daantjuhhh schreef:
De locatie is veranderd dus dat advies van gisteren staat daar los van.

Dat was het advies van vandaag, politie zag geen bezwaar, was net op NOS nieuws, staat er dus niet los van. Maandag wordt het hervat, maar men weet nog niet of men dat gaat doen vanaf het leidscheplein ja of nee.

https://nos.nl/artikel/2388913-criminel ... uitzending

AmyII

Re: Peter R de Vries neergeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 19:02

Ik vraag me ook af met welk doel ze daar een aanslag zouden willen plegen? Is het dan echt alleen maar om te laten zien tot wat ze in staat zijn?!

Ik kan er echt niet bij met mijn hoofd dat er dus mensen in deze samenleving (en op de rest van de wereld) rondlopen die zo vreselijk veel leed willen aanrichten.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 19:10

Citaat:
k noem enkel zoals het door rtl nieuws werd gebracht.
Dat het niet kwam door dreiging en idd omdat het team rust wil, heel begrijpelijk. Ik zeg enkel dat de bedreiging misschien dan gisteren meeviel, anders had de politie waarschijnlijk vandaag ook geadviseerd niet uit te zenden.

Ik bedoelde het meer als aanvulling op jou eerdere bericht ;) Maar geeft niet.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 19:18

Ladybird schreef:
Het klinkt gewoon als iets van de speld ofzo := Bizar dat het zo ver loopt nu. Hoe zal dat weer veranderen.

Ja, compleet idioot hè?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 19:25

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 19:27

Dat is een appje van voor woensdag.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 19:37

ruitje schreef:
Bedoelen jullie nu dat iedereen die drugs gebruikt mede verantwoordelijk is voor deze aanslag?

Ja.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 19:44

De overheid (overheden) zijn er verantwoordelijk voor door het illegaal te maken. Vind het ook erg betuttelend dat de overheid beslist wat iemand wel of niet in zijn of haar lichaam mag stoppen

Het feit dat iets verboden is maakt het ook stukken aantrekkelijker. Ik woon als Nederlandse in Frankrijk, waar soft drugs verboden zijn en ik ken hier veel meer mensen die blowtjes roken dan ik in Nederland, waar je er gewoon legaal aan kunt komen kende. Valt gewoon echt op. Schandelijke betutteling ook natuurlijk, dat de overheid hier soft drugs verboden heeft. Daardoor is het dus crimineel, wat je in Nederland gewoon in een shop kunt kopen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 19:46

Maar als het legaal is gaat het probleem toch niet weg :? Of denk je dat ze dan elkaar niet meer afknallen?
Iets legaal maken omdat het toch wel gebeurt vind ik zo’n rare gedachtegang.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 11-07-21 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 19:47

Als je geen drugs gebruikt zullen er geen drugs baronnen zijn. Zo simpel is het.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 19:48

verootjoo schreef:
Maar als het legaal is gaat het probleem toch niet weg :? Of denk je dat ze dan elkaar niet meer afknallen?

Ik denk dat de drugs baronnen dan nog veel machtiger worden.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 19:49

Natuurlijk wel, dan zijn het geen criminelen meer die het produceren. Die markt is dan niet meer interessant voor criminelen omdat er zoveel producenten zijn dat er veeeel minder winst te behalen valt.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 19:49

Ik reageerde op Rien maar wanneer het niet meer illegaal is haalt dat mijns inziens wel de angel eruit ja

Wanneer het legaal is kan iedereen er gewoon in handelen, dan is er geen sprake meer van baronnen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 19:51

Summerdreams schreef:
Natuurlijk wel, dan zijn het geen criminelen meer die het produceren. Die markt is dan niet meer interessant voor criminelen omdat er zoveel producenten zijn dat er veeeel minder winst te behalen valt.

En meer concurrentie en dus meer liquidaties om concurrentie tegen te gaan.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 19:52

luxx schreef:
Ik reageerde op Rien maar wanneer het niet meer illegaal is haalt dat mijns inziens wel de angel eruit ja

Wanneer het legaal is kan iedereen er gewoon in handelen, dan is er geen sprake meer van baronnen

Denk eens aan topmannen/vrouwen in het bedrijfsleven? Die hebben veel macht. Moet er niet aan denken dat zo’n gewetenloze drugsbaron zoveel macht krijgt.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 19:52

verootjoo schreef:
Summerdreams schreef:

En meer concurrentie en dus meer liquidaties om concurrentie tegen te gaan.

Precies. Ze worden niet ineens nette zaken mensen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 19:55

Het probleem is: zo lang drugs in andere landen verboden zijn maak je het probleem hier juist groter door alles te legaliseren. Hier in het zuiden hebben we enorm veel last van drugstoerisme. Knulletjes van 18 die net boven het stuur van hun Audi uit komen scheuren hier door de woonwijken naar de koffieshops en op straat lopen en rijden drugsdealers die continu op zoek zijn naar de jongeren uit België, Frankrijk en Duitsland om het spul door te verkopen. Is al jaren een flink probleem hier.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 19:58

8nnemiek schreef:
Het probleem is: zo lang drugs in andere landen verboden zijn maak je het probleem hier juist groter door alles te legaliseren. Hier in het zuiden hebben we enorm veel last van drugstoerisme. Knulletjes van 18 die net boven het stuur van hun Audi uit komen scheuren hier door de woonwijken naar de koffieshops en op straat lopen en rijden drugsdealers die continu op zoek zijn naar de jongeren uit België, Frankrijk en Duitsland om het spul door te verkopen. Is al jaren een flink probleem hier.

Klopt inderdaad. :j

Hoe het op te lossen, geen idee.

Hoop dat Peter hier wonderbaarlijk genoeg van herstelt en hij zich hierover zelf kan buigen. Hij zal er ongetwijfeld meer vanaf weten dan ikzelf.

Fijn om te lezen dat ie zelfstandig ademt, dat biedt een beetje hoop.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 20:02

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 20:03

Mindim schreef:
daantjuhhh schreef:
De locatie is veranderd dus dat advies van gisteren staat daar los van.

Dat was het advies van vandaag, politie zag geen bezwaar, was net op NOS nieuws, staat er dus niet los van. Maandag wordt het hervat, maar men weet nog niet of men dat gaat doen vanaf het leidscheplein ja of nee.

https://nos.nl/artikel/2388913-criminel ... uitzending

Ja maar dat bedoel ik.
Je weet niet waar dat geen bezwaar vandaan komt.
Geen bezwaar vanwege de andere locatie of geen bezwaar vanwege geen dreiging.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 20:12

Om het wat inzichtelijker te maken even het laatste stukje van zijn column in de Maarten hier geplakt.
Maarten van Rossum schreef:
Het wordt, kortom, tijd voor een rationeler en humaner drugsbeleid. Dat begint ermee dat we erkennen dat de oplossing niet bestaat. Mensen hebben nu eenmaal de behoefte om zich te bedwelmen. Je kunt wel proberen om het in goede banen te leiden, te reguleren en waar nodig te ontmoedigen.

Legalisering betekent niet hetzelfde als vrijgeven: het is goed dat alcohol en tabak verboden zijn voor minderjarigen, en dat moet voor de nu nog illegale drugs ook gaan gelden. De legalisering van cannabis is een goed begin. Daarmee wordt het THC-gehalte controleerbaar, zoals bij alcohol. XTC, mits zuiver en met een controleerbare dosering, is niet erg riskant en kan dus ook gelegaliseerd worden.

Tegenstanders zeggen dat we dan ruzie krijgen met het buitenland. Wellicht, maar het is goed te bedenken dat we jarenlang zijn voorgelogen dat cannabis niet gelegaliseerd kon worden vanwege internationale verdragen. Nu de Verenigde Staten cannabis gewoon legaliseren blijkt dat dus wel te kunnen.

Natuurlijk zal het kleine Nederland diplomatiek en omzichtig moeten opereren, maar angst voor de reactie van onze buurlanden mag geen excuus zijn door te blijven gaan met slecht beleid. Ook een klein land als Uruguay heeft cannabis gelegaliseerd, terwijl de war on drugs in Latijns-Amerika heel wat heftiger is dan bij ons.

Een ander veelgehoord argument tegen legalisering is dat criminaliteit niet zal verdwijnen, omdat drugscriminelen iets anders gaan doen. Dit is een klassieke denkfout: deze oplossing neemt niet alle problemen weg, dus is het geen oplossing. Natuurlijk zullen sommige drugscriminelen andere misdaden gaan plegen, maar een groot deel niet. Na het einde van de Drooglegging nam de misdaad zichtbaar af. En zelfs al zou de criminaliteit rond wiet en pillen slechts halveren, dan is dat al enorme winst.

Voor harddrugs als heroïne en cocaïne is een legaal scenario vooralsnog niet erg realistisch. Het heeft ook niet de hoogste prioriteit. In een intelligent drugsbeleid is schadelijkheid het belangrijkste criterium.

Alcohol is maatschappelijk de meest ontwrichtende drug, met honderdduizenden probleemdrinkers, honderden verkeersdoden en talloze vechtpartijen per jaar. De meest schadelijke drug is in Nederland tabak, met 20.000 doden per jaar. Het is dus logisch om alle prioriteit van de overheid daar te leggen. Niet door verboden, wel door roken en drinken te ontmoedigen en de verslaafden te helpen

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 21:21

Alcohol was ook ooit illegaal. Waren hele gang oorlogen om. Dat is toch ook niet meer!?

Neem de softdrugs. Word nu ook gereguleerd met toestemming van de overheid geteeld waardoor de waarde enorm is gezakt en niet meer op grote schaal illegaal gekweekt word.

Waarom denk je nu dat er zo veel illegale meth labs zijn en de problemen rond dat gedumpte afval !? Ze verzinnen wel weer wat anders....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 21:27

Ik weet de oplossing (ook) niet maar dat het steeds meer bizarre vormen aanneemt en er teveel jeugd is die het wel aantrekkelijk vindt om er in te stappen, dat is natuurlijk een slechte zaak....

Zat net op Geen Stijl te lezen. Dat zijn natuurlijk een stelletje klöte-klappers, maar ze nemen geen blad voor de mond en dat maakt het wel interessant om daar ook eens de meningen te lezen. En daar opperden ze deze uitleg voor de dreiging bij RTL:

https://www.geenstijl.nl/5160069/zolang ... arcostaat/

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 21:32

Als drugs gelegaliseerd wordt gaan ze met iets anders beginnen wat wel groot geld op levert.
Het drugs probleem los je er mee op... de criminaliteit niet.
Ze kijken gewoon waar de grootste winstmarge op zit en pakken dat op.
Of het nu drugs is, illegale prostitutie, handel in organen of wapenhandel...
Het maakt ze niet uit wat, alleen wat de grootste marge heeft.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 21:37

pmarena schreef:
Ik weet de oplossing (ook) niet maar dat het steeds meer bizarre vormen aanneemt en er teveel jeugd is die het wel aantrekkelijk vindt om er in te stappen, dat is natuurlijk een slechte zaak....

Zat net op Geen Stijl te lezen. Dat zijn natuurlijk een stelletje klöte-klappers, maar ze nemen geen blad voor de mond en dat maakt het wel interessant om daar ook eens de meningen te lezen. En daar opperden ze deze uitleg voor de dreiging bij RTL:

https://www.geenstijl.nl/5160069/zolang ... arcostaat/

Het zijn idd een stelltje kl*te klappers ik gaf het een kans maar bij 'half doodgeschoten' werd ik spontaan misselijk :r en heb ik het maar weer weggeklikt.

Misschien probeer ik het later nog eens want meestal kan ik het wel hebben...nu (nog) ff niet.