Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:Ik zat juist te kijken en vind de peiling hierboven toch meest rechts/geld gerelateerd. En weinig echt links. Groen links is niet links eerder grijs midden of grijs rechts dan groen links. En vooral voor de stad in het westen kwa kandidaten.
Wat betreft die warmte pompen. Komt er ook iemand dan oordopjes leveren tegen het aardig fikse geluid dat ze continue maken. Weg stilte s nachts
Bbb krijgt voor mij gewoon geen stem. Want er moet iets gebeuren. Het kan er bij mij niet in dat het "normaal" moet worden als er nu weer massaal gewas op het land kapot gespoten wordt met gif. Langzaam aan de grote binnenkoeien boer alleen maar monocultuur grasland hebben hectare na hectare waarbij zorgvuldig elk obstakel wordt gerooid want dan ben je efficienter in je werk. Varkens kippen geiten en ook koeien die nooit meer daglicht zien zo ongeveer. Of de zon op hun huid kunnen voelen omdat ze zorgvuldig worden weggestopt ivm alweer die efficientie. Een partijd die dat wel normaal vindt krijgt van mij geen stem
Citaat:One start-up, Global Fiberglass Solutions, developed a method to break down blades and press them into pellets and fiber boards to be used for flooring and walls. The company started producing samples at a plant in Sweetwater, Texas, near the continent’s largest concentration of wind farms. It plans another operation in Iowa.
“We can process 99.9% of a blade and handle about 6,000 to 7,000 blades a year per plant,” said Chief Executive Officer Don Lilly. The company has accumulated an inventory of about one year’s worth of blades ready to be chopped up and recycled as demand increases, he said. “When we start to sell to more builders, we can take in a lot more of them. We’re just gearing up.”
bigone schreef:Wanneer de green deal van GroenLinks er door zou komen dan :
Halvering veestapel
Belasting op vlees
BMP op de benzineslurpers, op elke auto die niet elektrisch is nog hoger
Geen vliegreizen meer op redelijk korte afstand
Vervuiler betaald , daar ben ik het gedeeltelijk mee eens naar de tien grootste vervuilende bedrijven flink aanpakken kan ook betekenen weg werkgelegenheid . En vliegreizen flink duurder.
Extra heffingen op kunstmest en stikstof ( dus de landbouw)
Huizen flink verduurzamen , wie betaald ?
Alle fossiele brandstoffen weg, dus gas ook, wie betaald de 40.000 euro om mijn warmtepomp aan te leggen?
GroenLinks mag dan wilde plannen hebben, linksom of rechtsom , de gewone burger is hier financieel dik de klos , los van het feit dat we straks geen boer meer overhebben in Nederland .
En ook geen benzineslurpende suv voor de trailer.
Citaat:GroenLinks mag dan wilde plannen hebben, linksom of rechtsom , de gewone burger is hier financieel dik de klos , los van het feit dat we straks geen boer meer overhebben in Nederland .
En ook geen benzineslurpende suv voor de trailer.
Femke_Tweety schreef:Lezen jullie partijprogramma's trouwens?
Voor alle partijen die sowieso afvallen doe ik dat niet.
Wel voor de twee partijen waar ik nog lang tussen getwijfeld heb dit jaar.
En het verschil tussen de manier waarop dingen uitgewerkt en verwoord zijn in die programma's heeft bij mij heel duidelijk de eindkeuze bepaald.
Femke_Tweety schreef:Lezen jullie partijprogramma's trouwens?
Voor alle partijen die sowieso afvallen doe ik dat niet.
Wel voor de twee partijen waar ik nog lang tussen getwijfeld heb dit jaar.
En het verschil tussen de manier waarop dingen uitgewerkt en verwoord zijn in die programma's heeft bij mij heel duidelijk de eindkeuze bepaald.
Berdien schreef:Heb je het artikel zelf ook helemaal gelezen? Of heb je alleen naar de plaatjes gekeken?Citaat:One start-up, Global Fiberglass Solutions, developed a method to break down blades and press them into pellets and fiber boards to be used for flooring and walls. The company started producing samples at a plant in Sweetwater, Texas, near the continent’s largest concentration of wind farms. It plans another operation in Iowa.
“We can process 99.9% of a blade and handle about 6,000 to 7,000 blades a year per plant,” said Chief Executive Officer Don Lilly. The company has accumulated an inventory of about one year’s worth of blades ready to be chopped up and recycled as demand increases, he said. “When we start to sell to more builders, we can take in a lot more of them. We’re just gearing up.”
Als een van de mogelijke oplossingen. Daarnaast geeft het artikel aan dat ze landfill safe zijn, in tegenstelling tot ander afval van energie. En tot 2050 is het afval het schokkende percentage van 0,015% van het totale afval.
Tjsa....
DuoPenotti schreef:https://www.bloomberg.com/news/features ... NeFpxXmZqk
(groen) links stemmers een idee hoe we dit op gaan lossen in de toekomst?
https://www.bloomberg.com/news/features ... NeFpxXmZqk
Femke_Tweety schreef:Ah, zij is mij in de technische briefing van de kamer over Corona een paar keer (heel positief) opgevallen.
Interessant. Ik had haar dus volledig gemist en over het hoofd gezien voor deze verkiezingen. Jammer eigenlijk. Maar zeker een dame met een heel scherp brein en met een goede manier van verwoorden wat ze wil of wat ze wil weten ook.
Ik gun haar die zetel wel eigenlijk.