[Poll] Op wie stem jij deze verkiezingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op wie stem jij deze Tweede Kamer verkiezingen?

VVD
207 (15%)
PVV
108 (8%)
CDA
39 (2%)
D66
173 (12%)
GroenLinks
187 (14%)
SP
59 (4%)
PvdA
59 (4%)
ChristenUnie
22 (1%)
PvdD
96 (7%)
50PLUS
8 (0%)
SGP
10 (0%)
DENK
Geen stemmen
FvD
91 (6%)
BIJ1
19 (1%)
JA21
25 (1%)
CODE ORANJE
12 (0%)
Volt
63 (4%)
NIDA
1 (0%)
Piratenpartij
5 (0%)
JONG
6 (0%)
Splinter
22 (1%)
BBB
97 (7%)
NLBeter
1 (0%)
Lijst Henk Krol
1 (0%)
(Anders)
24 (1%)

Totaal aantal stemmen: 1335

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:43

Mag toch hopen dat boeren inmiddels CDA de rug toe gekeerd hebben. Heb hier in mijn omgeving nog geen enkel CDA-poster zien hangen, terwijl dat een aantal jaar geleden de meest voorkomende poster was.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:49

karuna schreef:
Ik zat juist te kijken en vind de peiling hierboven toch meest rechts/geld gerelateerd. En weinig echt links. Groen links is niet links eerder grijs midden of grijs rechts dan groen links. En vooral voor de stad in het westen kwa kandidaten.

Wat betreft die warmte pompen. Komt er ook iemand dan oordopjes leveren tegen het aardig fikse geluid dat ze continue maken. Weg stilte s nachts

Bbb krijgt voor mij gewoon geen stem. Want er moet iets gebeuren. Het kan er bij mij niet in dat het "normaal" moet worden als er nu weer massaal gewas op het land kapot gespoten wordt met gif. Langzaam aan de grote binnenkoeien boer alleen maar monocultuur grasland hebben hectare na hectare waarbij zorgvuldig elk obstakel wordt gerooid want dan ben je efficienter in je werk. Varkens kippen geiten en ook koeien die nooit meer daglicht zien zo ongeveer. Of de zon op hun huid kunnen voelen omdat ze zorgvuldig worden weggestopt ivm alweer die efficientie. Een partijd die dat wel normaal vindt krijgt van mij geen stem

dit doet dan weer zo zeer.
lekker makkelijk oordelen van een ver van me bed show.
de regelgeving is vaak de boosdoener van bepaalde dingen die jij nu hier opnoemt en dan de boer de schuld geven. maar paarden houden/rijden voor plezier en sport gaat ook die kant op. ( paarden houden 24-7 in hokjes apart van 3x3.. terwijl het kudde dieren zijn? dan klinkt zo een loopstal voor koeien ineens minder belabber.
dat zie je nu eindelijk aan de stikstof, koeien zijn de klootzakken, maar hoeveel paarden hebben we wel niet in Nederland voor plezier die scheiden ook uit.
hoe sta je dan in je standpunt als je het ineens persoonlijk op jouw komt te betrekken?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 11:06

Ver van mijn bedshow? Nope opgegroeid in een boeren gehucht. En nu alweer wonende tussen de boeren. En wat ik nu weer zie is de bruin wordende velden die ik vorige week heb zien doodspuiten. De schaarse bosjes tussen de monocultuur die van de winter weerverder zijn omgehakt en nu alweer klaar gemaakt zijn voor gras voor de mega koeienstal die er in de buurt staat.

Geen verzinsel maar keiharde realiteit. Voor mij geen goede manier van met land en dieren omgaan, de berichten van de zoveelste varkensstal waar de dieren zijn overleden omdat de luchtbewassing was uitgevallen.

Gelukkig in de regio hier best wat bio varkens boeren waar de varkens weer of geen weer toch kiezen om buiten te staan ipv in hun stal waar ze vrij uit kunnen kiezen.

Daarnaast heb ik geen paarden meer, deels omdat ik ze niet meer goed kon bieden kwa weidegang in de regio dan ik zou willen. En ja daar zou van mij keihard tegen opgetreden mogen worden. De reden deels waarom ik dadelijk ook geen honden meer heb. Zodat hun vlees behoefte niet ten koste gaat van dierenwelzijn. En de reden waarom ik alleen vlees eet van vrije uitloop beestjes. En melk en melkproducten werk ik niet aan mee ivm allergieen.

Shaggy09

Re: [Poll] Op wie stem jij deze verkiezingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 11:51

karuna, hoe kom je erbij dat Groenlinks niet links is?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 11:58

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:08

Heb je het artikel zelf ook helemaal gelezen? Of heb je alleen naar de plaatjes gekeken?

Citaat:
One start-up, Global Fiberglass Solutions, developed a method to break down blades and press them into pellets and fiber boards to be used for flooring and walls. The company started producing samples at a plant in Sweetwater, Texas, near the continent’s largest concentration of wind farms. It plans another operation in Iowa.

“We can process 99.9% of a blade and handle about 6,000 to 7,000 blades a year per plant,” said Chief Executive Officer Don Lilly. The company has accumulated an inventory of about one year’s worth of blades ready to be chopped up and recycled as demand increases, he said. “When we start to sell to more builders, we can take in a lot more of them. We’re just gearing up.”

Als een van de mogelijke oplossingen. Daarnaast geeft het artikel aan dat ze landfill safe zijn, in tegenstelling tot ander afval van energie. En tot 2050 is het afval het schokkende percentage van 0,015% van het totale afval.

Tjsa....
Laatst bijgewerkt door Berdien op 16-03-21 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:08

bigone schreef:
Wanneer de green deal van GroenLinks er door zou komen dan :

Halvering veestapel
Belasting op vlees
BMP op de benzineslurpers, op elke auto die niet elektrisch is nog hoger
Geen vliegreizen meer op redelijk korte afstand
Vervuiler betaald , daar ben ik het gedeeltelijk mee eens naar de tien grootste vervuilende bedrijven flink aanpakken kan ook betekenen weg werkgelegenheid . En vliegreizen flink duurder.
Extra heffingen op kunstmest en stikstof ( dus de landbouw)
Huizen flink verduurzamen , wie betaald ?
Alle fossiele brandstoffen weg, dus gas ook, wie betaald de 40.000 euro om mijn warmtepomp aan te leggen?

GroenLinks mag dan wilde plannen hebben, linksom of rechtsom , de gewone burger is hier financieel dik de klos , los van het feit dat we straks geen boer meer overhebben in Nederland .
En ook geen benzineslurpende suv voor de trailer.

Ze kunnen het willen maar of de andere overgrote meerderheid ermee akkoord gaat?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:15

Ik heb meerdere keren gl gestemd, maar dit jaar niet.
Ik word langzaamaan iets minder blij van hoe ze met bepaalde zaken omgaan.

Er is dit jaar geen enkele partij waar ik 100% achter sta. Iedere partij heeft punten waarvan ik denk, 'nou, doe maar liever even iets anders'.

Er is 1 nieuwe partij die ik (vooreerst) niét als regeringspartij zou willen zien, maar die ik wél heel interessant vind om de boel scherp te houden en om wellicht hier en daar wat rechtstreekse invloed uit te oefenen.
Interessant voor oppositie dus.
En die hebben dan ook mijn stem gekregen dit jaar.
Ik ben heel benieuwd wat ze gaan laten zien de komende jaren, en hoe ik over 4 jaar naar ze kijk.
Een paar zetels zitten er volgens de peilingen wel in.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:17

Lezen jullie partijprogramma's trouwens?

Voor alle partijen die sowieso afvallen doe ik dat niet.

Wel voor de twee partijen waar ik nog lang tussen getwijfeld heb dit jaar.
En het verschil tussen de manier waarop dingen uitgewerkt en verwoord zijn in die programma's heeft bij mij heel duidelijk de eindkeuze bepaald.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:21

Citaat:
GroenLinks mag dan wilde plannen hebben, linksom of rechtsom , de gewone burger is hier financieel dik de klos , los van het feit dat we straks geen boer meer overhebben in Nederland .
En ook geen benzineslurpende suv voor de trailer.

Met alle respect, kunnen de oogkleppen af...?

We hebben een corona crisis. Die hangt samen met een verlies aan biodiversiteit en een vergelijkbare volgende crisis dreigt ivm bio industrie.

Verder is er een watercrisis, wereldwijd wordt brak water de norm.

En we hebben een voedselcrisis, mede veroorzaakt door het opwarmen van het klimaat, het oprukken van de woestijnen
... en het landbouwbeleid van het cda en consorten.

Ik vind de plannen niet zo zeer "wild", ik vind de toestand in de wereld nogal verwilderd...

Vraagje : wie precies zijn de klos bij het gewraakte beleid?
De rijken die hun paard graag per suv vervoeren...?
Nou, die zijn net zo goed de klos van de verschillende crises - al is het rijke mensen eigen om de gevolgen te kunnen afwentelen.
(= Anderen ervaren meer ellende, maar het treft de rijken heus.)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:21

Femke_Tweety schreef:

En het verschil tussen de manier waarop dingen uitgewerkt en verwoord zijn in die programma's heeft bij mij heel duidelijk de eindkeuze bepaald.

Van de partijen die mijn interesse of juist mijn afkeer hebben wel.
Niet van alle partijen.
Ik kijk/luister graag naar politieke debatten en ik kijk hoe zij stemmen op bepaalde onderwerpen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-21 12:30

Even een reminder: laat elkaar een beetje in waarde en doe niet denigrerend of iemands stemkeuze.

Topic is bedoeld voor een gezellige discussie, niet bashen van andermans stemkeuze omdat je er zelf anders over denkt.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:31

Femke_Tweety schreef:

Zeker :j Ik hop heen en weer tussen twee partijen, ik ken hun programma zo ondertussen bijna uit mijn hoofd :') Heb bij één van de partijen contact met ze opgenomen omdat ik iets niet duidelijk vond. Daar heb ik keurig antwoord op gekregen. Maakt de keuze alleen niet makkelijker. Ga ik voor een nieuwkomer met een echt waanzinnig concreet programma maar óók met het risico dat ze geen zetel krijgen of ga ik voor de gevestigde partij waar ik voor 90% achter sta? Die komen sowieso in de kamer, bij hen is het aantal stemmen mogelijk bepalend voor wel of niet mee regeren. Kleine partij heeft al bewezen als kleine partij dingen te kunnen realiseren, maar als ze niet in de kamer komen voelt mijn stem als 'verloren'. Terwijl ze mijn stem juist nodig hebben om in de kamer te komen.

%)

-O-

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:34

Ik heb net even peilingen opgezocht.

Dat kan voor jou misschien ook zinnig zijn, om dat laatste stukje twijfel te pakken.

Zoals het er nu uitziet komt de partij waar ik op gestemd heb op 2 zetels uit, met een marge van 1tot5.

Vind het wel interessant om te zien.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:39

De partij die ik in gedachten heb (Splinter) komt in geen enkele peiling voor := :')

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:41

Ha, ja dan wordt het lastiger.

De kans dat die met een zetel binnen komen zal dan waarschijnlijk ook niet zo bar groot zijn.
Heel eerlijk, ik heb ook geen flauw benul waar die voor staan.
Zo eens opzoeken!

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:43

Twijfel je dan tussen PvdD en Splinter, Berdien? Is inderdaad een moeilijke afweging. Zeker dat ze nog nooit in de peilingen hebben gestaan.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:44

Ik ben ze op het spoor gekomen door de talloze stemwijzers die ik heb gedaan. Ik vind hun programma écht heel goed, maar ik vrees dus dat het een beetje een verloren zaak is. En dat vind ik dan weer zonde van mijn stem. Aan de andere kant is het juist goed om aan te geven dat zij wel gehoord én gezien worden door de kiezer, maar dat het nu nog niet genoeg is.

Ik vind het maar machtig ingewikkeld.

Nee tussen Splinter en GroenLinks.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:44

Ah, zij is mij in de technische briefing van de kamer over Corona een paar keer (heel positief) opgevallen.

Interessant. Ik had haar dus volledig gemist en over het hoofd gezien voor deze verkiezingen. Jammer eigenlijk. Maar zeker een dame met een heel scherp brein en met een goede manier van verwoorden wat ze wil of wat ze wil weten ook.

Ik gun haar die zetel wel eigenlijk.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:57

Berdien schreef:
Heb je het artikel zelf ook helemaal gelezen? Of heb je alleen naar de plaatjes gekeken?

Citaat:
One start-up, Global Fiberglass Solutions, developed a method to break down blades and press them into pellets and fiber boards to be used for flooring and walls. The company started producing samples at a plant in Sweetwater, Texas, near the continent’s largest concentration of wind farms. It plans another operation in Iowa.

“We can process 99.9% of a blade and handle about 6,000 to 7,000 blades a year per plant,” said Chief Executive Officer Don Lilly. The company has accumulated an inventory of about one year’s worth of blades ready to be chopped up and recycled as demand increases, he said. “When we start to sell to more builders, we can take in a lot more of them. We’re just gearing up.”

Als een van de mogelijke oplossingen. Daarnaast geeft het artikel aan dat ze landfill safe zijn, in tegenstelling tot ander afval van energie. En tot 2050 is het afval het schokkende percentage van 0,015% van het totale afval.

Tjsa....

moet je zo beginnen, dan hou ik op..... jonge jonge
Beetje respect mag wel

ik wilde inhoudelijk reageren maar laat maar.....

Wat is dit toch een raar topic met steeds een nare manier van discussiëren als je niet aangeeft links te zijn...:n

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 13:04

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 13:04

:+ De enige nare reactie is die van jou. Je komt hier het topic binnen, gooit er een random willekeurige link in, daar reageert Berdien netjes op met argumenten en dan vervolgens zeg je je dat ze geen respect heeft. Sorry hoor, ga even ergens anders je gal spugen. Er zijn best mensen die een inhoudelijke discussie aan willen gaan, maar dat moet wel van twee kanten komen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 13:08

Wat Amyyy zegt :j Ik wil best een inhoudelijke discussie aan gaan, maar als je een link dumpt met een vraag die notabene in het stuk beantwoord wordt, dan vraag ik me af wat het doel is van je bericht. Komt over als stemmingmakerij, in combinatie met de foto's in het artikel.

Terwijl als je het artikel daadwerkelijk leest, dan wordt duidelijk dat ja, het is een probleem maar óók ja, er wordt aan gewerkt en als je het afzet tegen de totale hoeveelheid afval dat in landfills gaat, het slechts een inimini deel er van is.

Femke_Tweety schreef:
Ah, zij is mij in de technische briefing van de kamer over Corona een paar keer (heel positief) opgevallen.

Interessant. Ik had haar dus volledig gemist en over het hoofd gezien voor deze verkiezingen. Jammer eigenlijk. Maar zeker een dame met een heel scherp brein en met een goede manier van verwoorden wat ze wil of wat ze wil weten ook.

Ik gun haar die zetel wel eigenlijk.

Nou, dat is het dus. Ik gun haar zeker die zetel, en het programma past me meer dan dat van GL.

Ik denk dat ik het maar gewoon ga doen :D :Y)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 13:08

Door te zeggen of je alleen plaatjes hebt gekeken??!!!! Nee da is geeen respect dat is alle discussie dichtsmijten, wat je daarna nog zegt
Dus netjes!!! :n
Schei uit.
Dit topic is steeds niet netjes... bah bah
Het erge dat zelf niet inzien.... Telkens hetzelfde verloop.

Ik had namelijk elders op internet daar wel een hele mooie discussie met voor en tegen van gezien en wilde wel eens weten hoe mensen daar hier over denken...maar het is duidelijk.
Net discusieren kan hier niet, wel de ander aanvallen...goed bezig!!

Nou hier gaat een dubbel kruisje op dat topic, komt hij nergens meer naar boven voor mij...te schandalig voor woorden
En dit mag dus zo door de mods... :n
Dacht dat respect hoog stond op bokt, maar dat is dus niet meer zo.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 16-03-21 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 13:09

Ik heb het programma van Splinter gelezen.. maar staat er ook ergens wie het moet gaan betalen? Ik kon dat zo snel niet vinden..
Buiten dat ik nogal veel voor kinderen/moeders in de basiszorg vind komen.. wie gaat dat dan betalen?
Serieuze vragen :j