De rellen in nederland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 22:07

secricible schreef:
De meeste “wappies” waren bij een protest dat op de eerste plaats verboden was.
Dat het niet tot rellen komt zou vanzelfsprekend moeten zijn, niet iets dat complimenten zou moeten krijgrn.
Het feit dat er ME en de hele reut moest komen voor men besloot weg te gaan is al schandalig genoeg.

Dat is dan inderdaad wel een dingetje ja. Die demonstratie was inderdaad verboden. Weet iemand ook waarom die in Amsterdam eigenlijk verboden was. In Apeldoorn was die blijkbaar wel legaal.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 22:13

Ik denk omdat het vorige week op datzelfde museumplein een ietsje uit de hand liep en dat de burgemeester het risico niet wilde nemen.

Citaat:
Bij demonstraties moet een organisator onder meer toezien op het naleven van de coronamaatregelen en maatregelen treffen om de openbare orde te bewaken, zegt de gemeente. "Demonstreren is een grondrecht maar moet veilig en ordelijk verlopen vanwege corona."

Dat gebeurde de afgelopen twee zondagen op het Museumplein niet. Het Museumplein en de straten daaromheen waren toen juist het strijdtoneel van gewelddadigheden. De Amsterdamse driehoek staat daarom op het Museumplein ook vandaag geen demonstratie toe.

Arabesk

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 22:25

Er was geen toestemming gegeven voor die demonstratie. Op een steenworp afstand was wel een demonstratie die toegestaan was, tegen Poetin. Keurig 1,5 m enzovoort.

Museumplein was weer een domme vertoning van rondhangen. Dat de politie pas ingreep om vier uur voor een demonstratie die verboden was....

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 22:26

Ik vind het jammer dat er meteen gescholden moet worden met woorden als wappies en leeghoofden. Dat vind ik erg ongepast.
Nee, ik was zelf niet bij protesten, maar heb wel wat streams van veelal gewoon normale mensen gezien. Dat een protest verboden is betekent niet dat een deelnemer een aso of wat dan ook is. Vergeet niet dat continu dit soort protesten verboden worden en dat een blm wel doorgang mocht vinden. Dat zet natuurlijk ook geheel logisch kwaad bloed.
Ik ben niet voor rellen, maar ik vind het ronduit beledigend dat je de normale protestanten onder 1 noemer schaart. Ik heb dat daarom ook getemd. Over relschoppers mag je wat zeggen, maar lang niet iedereen die protesteert is dat. Een hele belangrijke nuance in deze.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 22:29

Kom even aan met BLM , kun je beter niet doen want dat doen alle voorstanders van de ongeoorloofde demonstraties. Situatie was toen totaal anders .
Het gaat er om dat mensen toch bewust de regels overtreden, ondanks dat er duidelijk gecommuniceerd word door autoriteiten. HET MAG NIET , hoe groot is het bord voor je kop of de inhoud van je hersenpan om dan toch te gaan.
En jij bent diegene die zegt dat het vanmiddag weer rellen was, uitgelokt door de politie en dat is pertinent onjuist.
Normale demonstranten hebben zich ook aan de wet te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 22:33

Blm was haast in een ander tijdperk, inmiddels is de wereld compleet veranderd. Dat erbij halen is zo achterhaald en precies een 'argument' dat door wappies wordt gebruikt :n

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 22:36

germie schreef:
Ik vind het jammer dat er meteen gescholden moet worden met woorden als wappies en leeghoofden. Dat vind ik erg ongepast.
Nee, ik was zelf niet bij protesten, maar heb wel wat streams van veelal gewoon normale mensen gezien. Dat een protest verboden is betekent niet dat een deelnemer een aso of wat dan ook is. Vergeet niet dat continu dit soort protesten verboden worden en dat een blm wel doorgang mocht vinden. Dat zet natuurlijk ook geheel logisch kwaad bloed.
Ik ben niet voor rellen, maar ik vind het ronduit beledigend dat je de normale protestanten onder 1 noemer schaart. Ik heb dat daarom ook getemd. Over relschoppers mag je wat zeggen, maar lang niet iedereen die protesteert is dat. Een hele belangrijke nuance in deze.

In deze tijden is het te belachelijk voor woorden dat dit soort demonstraties nog plaats mogen vinden. Veel te veel mensen op elkaar, zonder mondkapje enz. Dat koffie drinken en dat soort belachelijke dingen. Het is gewoon een gelegenheid aanpakken om lekker rebels te doen. En straks stijgen de cijfers weer en kan weer iedereen zich aan de strengere maatregels houden. Ik vind sowieso dat demonstraties nu even alleen via online petities e.d. gedaan moeten worden. Het werkt nu alleen maar averechts. Bij verboden demonstraties moeten ze de mensen gewoon wegvegen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 22:41

Relaxed schreef:
Blm was haast in een ander tijdperk, inmiddels is de wereld compleet veranderd. Dat erbij halen is zo achterhaald en precies een 'argument' dat door wappies wordt gebruikt :n

Daarnaast is BLM in Nederland niet 1 keer uit de hand gelopen. In Amerika was een ander verhaal.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 22:42

germie schreef:

Dat vind ik dus wel. Als je deelneemt aan een demonstratie waarvan bekend is dat het verboden is en die de week ervoor nota bene aanleiding is geweest tot dusdanige rellen dat het wereldnieuws is, ben je gewoon een aso. Ik heb daar geen andere woorden voor.

En BLM vond plaats in een tijd met VEEL minder besmettingen en besmettingsdreiging en was bovendien de week ervoor geen aanleiding geweest tot mega rellen.
Vorige week mocht de anti-corona demonstratie ook plaatsvinden. Op een alternatieve locatie, dat werd genegeerd en leidde tot complete anarchie.
Dan moet je nu niet janken dat het verboden wordt en gaan vergelijken met een demonstratie als BLM.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 22:46

Arabesk schreef:
Museumplein was weer een domme vertoning van rondhangen. Dat de politie pas ingreep om vier uur voor een demonstratie die verboden was....

Ingrijpen, tot actie overgaan mag pas als de burgermeester daar toestemming voor geeft. Dus feit dat het politie pàs om 4 uur ingreep kwam door Halsema.

Electra63 schreef:
Jullie vergeten de Romeo's, die lokken het geweld uit tegen de lieve demonstranten.

Oh god, ja die ingehuurde acteurs door de politie. :Y)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 22:47

Ik snap ook Halsema wel die het liever zonder geweld oplostte na vorige week... meteen er op houwen is ook niet altijd de optie.
Eerlijk gezegd heb ik sowieso het idee dat Halsema liever wat te voorzichtig is.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 22:48

Vayo schreef:
In deze tijden is het te belachelijk voor woorden dat dit soort demonstraties nog plaats mogen vinden. Veel te veel mensen op elkaar, zonder mondkapje enz. Dat koffie drinken en dat soort belachelijke dingen. Het is gewoon een gelegenheid aanpakken om lekker rebels te doen. En straks stijgen de cijfers weer en kan weer iedereen zich aan de strengere maatregels houden. Ik vind sowieso dat demonstraties nu even alleen via online petities e.d. gedaan moeten worden. Het werkt nu alleen maar averechts. Bij verboden demonstraties moeten ze de mensen gewoon wegvegen.

Daar zit wel wat in ja. Dat dacht ik ook met die BLM demonstratie op de Dam. Toen is het heel erg meegevallen. Achteraf bleek het te komen dat het virus in de buitenlucht slecht verspreid Het demonstratierecht is ook wel een hele belangrijke grondrecht. Een demonstratie verbieden zoals deze demonstratie is dan ook wel een behoorlijk zwaar middel wat doorgaans alleen maar gedaan wordt als er sterke aanwijzingen zijn dat de openbare orde, veiligheid of in dit geval ook nog eens de volksgezondheid in het spel is.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 22:52

Eh, vorige week was er eerst toestemming voor een protest, ineens werd dat beperkt tot 500 mensen en een andere locatie. En met 500 mensen sta je niet sterk als je tegen maatregelen bent. Zeker niet met een media die deze protesten telkens gekleurd laten zien. Dus dat zat er vorige week achter. Daarmee praat ik niets goed, maar het is wel even een stukje informatie wat je lang niet overal gelezen hebt.
Ik sta zeker niet achter rellen en vernielen. En ik zal ook nooit oproepen tot geweld en dat soort dingen.
Laatst bijgewerkt door germie op 31-01-21 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 22:54

Als je toch naar een verboden demonstratie gaat, én de corona regels aan je laars lapt ben je asociaal, een wappie en niet goed snik.

Maak jezelf ergens nuttig ofzo.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 22:55

germie schreef:
Eh, vorige week was er eerst toestemming voor een protest, ineens werd dat beperkt tot 500 mensen en een andere locatie. En met 500 mensen sta je niet sterk als je tegen maatregelen bent. Zeker niet met een media die deze protesten telkens gekleurd laten zien. Dus dat zat er vorige week achter. Daarmee praat ik niets goed, maar het is wel even een stukje informatie wat je lang niet overal gelezen hebt.
Ik sta zeker niet achter rellen en vernielen.

De media..... Gekleurd

Ik heb via RT dutch zitten kijken én via AT5 en ik zag weinig verschil :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 22:57

germie schreef:
Ik sta zeker niet achter rellen en vernielen.

En waarom denk je dat het beperkt werd? Omdat men wanorde verwachtte en daarom de boel niet op het museumplein wilde, maar in het westerpark. En daar kunnen ze er met de huidige maatregelen maar 500 kwijt.
Wat een normaal mens dan doet is met 500 man naar het westerpark gaan, laten zien dat je fatsoen in je reet hebt en de week erop een nieuwe manifestatie aanvragen op het museumplein en vooraf met de driehoek in gesprek gaan hoe je wanorde gaat voorkomen.

En dus niet hypocriet roepen “oooh, ik blaas de boel af, maar ik ga wel koffie drinken op het museumplein en iedereen moet zelf weten wat ze doen want ik ben niet meer verantwoordelijk” en er vervolgens een puinbende van maken tot wereldnieuws-formaat.

Je zegt dat je niets goed praat, maar eigenlijk doe je precies dat...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 23:01

Ook daar is het volgens mij iets anders gegaan, want volgens mij is het wel degelijk echt afgeblazen. En zijn er anderen die het koffie drinken hebben overgenomen.
Zo is het voor zover ik begrepen heb vandaag gegaan.
Maar goed, ik was er dus ook niet bij, ik was dus gewoon sociaal ;)

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 23:04

secricible schreef:
en er vervolgens een puinbende van maken tot wereldnieuws-formaat.

Soms heb ik het idee dat dat ook de opzet van deze kieden is. Zo groots mogelijk het nieuws halen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 23:07

Het verloop voor vorig weekend is (was?) gewoon te volgen op de facebookpagina van de organisator. Hij mocht protesteren op het museumplein. Er werden ongeregeldheden verwacht (o.a. Pagida wilde tegelijkertijd op het museumplein een koran gaan verbranden) dus de verscherping kwam dat er max 500 man mocht komen, in het westerpark (want dat is af te sluiten).
Daarop zei de beste man dat hij de boel afblies en geen organisator meer was, maar wel koffie ging drinken op het museumplein, dat iedereen welkom was, maar dat het geen demonstratie was dus hij was verder niet verantwoordelijk. Onze beste vriend Willem Engel sloot zich daar bij aan.
De gevolgen kon je overal ter wereld op het nieuws zien.

Dus ja, ik snap wel dat als je deze week aankondigd weer “koffie te drinken op het museumplein” dat dat verboden wordt ja. En als je dan alsnog gaat heb je geen ruk geleerd van vorige week en ben je gewoon een aso en niks minder.
Laatst bijgewerkt door secricible op 31-01-21 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Loretta schreef:
secricible schreef:
en er vervolgens een puinbende van maken tot wereldnieuws-formaat.

Soms heb ik het idee dat dat ook de opzet van deze kieden is. Zo groots mogelijk het nieuws halen.

Daar is het sommigen om te doen ja. En ja, die mag je ook straffen van mij. Want je blijft wel van andermans spullen af.

BigOne

germie schreef:
Ook daar is het volgens mij iets anders gegaan, want volgens mij is het wel degelijk echt afgeblazen. En zijn er anderen die het koffie drinken hebben overgenomen.

En dat doen dus die professionele opruiers, eerst oproepen en als puntje bij paaltje komt zitten zij thuis achter de koffie. Herken je er iets in? Iets met capitool, verpleeghuis bellen en lastig vallen? Namen weten ? Trump , Engel , Baudet, en die koffiedrinker , Martin ... waar ik zo niet op de naam kan komen.
Natuurlijk geloof ik niet dat jij achter rellen en vernielen staat maar wat je zegt is wel die richting in.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 23:10

Nou, dan heb je het wel mis, want ik wil er echt niets mee te maken hebben.

Ik weet de namen ook niet eens. Dus misschien heb ik het dan gewoon niet eens goed genoeg gevolgd.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 23:15

bigone schreef:
germie schreef:

En dat doen dus die professionele opruiers, eerst oproepen en als puntje bij paaltje komt zitten zij thuis achter de koffie. Herken je er iets in? Iets met capitool, verpleeghuis bellen en lastig vallen? Namen weten ? Trump , Engel , Baudet, en die koffiedrinker , Martin ... waar ik zo niet op de naam kan komen.
Natuurlijk geloof ik niet dat jij achter rellen en vernielen staat maar wat je zegt is wel die richting in.

Michel Reijinga, ik moest ook even zoeken

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 23:16

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 23:21

Ik moet wel zeggen dat ik me bij die Michel al een paar keer heb afgevraagd of hij zich niet gewoon gruwelijk verslikt heeft vorig weekend. Itt WE veroordeelt hij het geweld openlijk en wat ik zo terug zie heeft hij dit weekend niet opgeroepen tot “koffie drinken”. Volgend weekend overigens wel, maar hij benadrukt daarbij wel dat hij geweld niet oke vindt. Deze week is hij bloemen gaan leggen bij een monument en heeft hij bewust niet genoemd welk monument. Hij roept alleen anderen op hetzelfde te doen in openlijk protest.
Hij krijgt van mij soort van een klein voordeel van de twijfel.

Loretta, mooi inderdaad. Zolang men zich aan de regels houdt en het vreedzaam houd vind ik het ook best een mooie manier van protest.