Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 23:19

Baudet was net bij Nieuwsuur. Ik zag alleen het laatste deel. Hij rekent op 20 zetels.
In Brabant heeft Forum o.a. ingestemd met windturbines en geven prioriteit aan Natura-2000.
Staat haaks op de standpunten van FvD. Eigenlijk is dit dus kiezersbedrog. Maar volgens Baudet was dit de schuld van VVD en CDA, om een coalitie te kunnen vormen moest FVD water bij de wijn doen. Dus FvD is onderdeel van het partijkartel :D

Exitium

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 23:23

Zal wel een tegenvaller worden voor 'm, in de peilingen staat 'ie op zo'n 20% daarvan :')

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 23:27

Exitium schreef:
Zal wel een tegenvaller worden voor 'm, in de peilingen staat 'ie op zo'n 20% daarvan :')

Klopt niets van. NPO hecht teveel waarde aan peilingen, volgens Baudet.
Ik ben wel bang, dat veel tegenstanders van het Corona-beleid op FvD gaan stemmen, omdat ze de maatregelen/gevolgen zat zijn.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 10:47

Gezien het feit dat de meeste partijen kritiekloos instemmen met alle maatregelen tegen Corona denk ik dat er nog weleens bijzondere uitslagen kunnen komen.

Er wordt ons al een jaar van alles verboden en er is nog totaal geen zicht op versoepelingen. Niemand weet waar die aan toe is.

Ik hoor/spreek dagelijks vele mensen en heel veel mensen zijn het oneens met de maatregelen die maar blijven gelden. Het draagvlak neemt in rap tempo af, zeker door mensen die erdoor getroffen worden.

Ik denk dat er geen boer meer is bv. CDA stemt vanwege de stikstofcrisis.

De meeste ondernemers zullen zich nog weleens achter de oren krabben of ze wel op de VVD moeten stemmen. Vele zaken zijn dicht en mensen zien alles kapot gaan omdat de steun totaal niet toereikend is.

Een vaccinatiepaspoort wat eerst totaal ontkend word, nu praten we er al over. Straks is het een feit.

De eerstekamerverkiezingen hebben een interessante uitslagen laten zien waar de overige partijen nog steeds niets mee gedaan hebben om de mensen terug te winnen naar hun partij.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 10:56

Tja, tegelijkertijd blijft de meerderheid vooralsnog het kabinetsbeleid in grote lijnen steunen, ondanks dat de kritiek op de maatregelen toeneemt.

Verder zijn mensen die jij dagelijks spreekt niet per se een afspiegeling van de Nederlandse bevolking, maar eerder van je eigen bubbel.

En wat is er zo erg aan een vaccinatiepaspoort als dat een mogelijkheid biedt tot meer bewegingsvrijheid?

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 11:17

Askja schreef:
Tja, tegelijkertijd blijft de meerderheid vooralsnog het kabinetsbeleid in grote lijnen steunen, ondanks dat de kritiek op de maatregelen toeneemt.

Verder zijn mensen die jij dagelijks spreekt niet per se een afspiegeling van de Nederlandse bevolking, maar eerder van je eigen bubbel.

En wat is er zo erg aan een vaccinatiepaspoort als dat een mogelijkheid biedt tot meer bewegingsvrijheid?

Op dit moment staan nog 4 op de 10 mensen achter de huidige maatregelen. Was gisteren in het nieuws op de radio. Dit waren eerst 7 op de 10.

De mensen die ik spreek zijn volgens mij wel degelijk een afspiegeling van de maatschappij. We krijgen iedereen over de vloer in ons bedrijf. Van bijstandsmoeder tot fabrieksdirecteur.

Het maakt mijn persoonlijk niets uit hoor wat betreft een eventueel vaccinatiepaspoort. Ik laat mij rustig enten als dat de oplossing is, voorlopig ben ik echter nog niet aan de beurt. Alleen ze ontkennen eerst in alle toonaarden dat zoiets gaat gebeuren. Nu worden er al proefballonetjes opgelaten, over enkele weken is het zover. Wees daar dan gewoon eerlijk over.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 11:30

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 11:31

Askja schreef:

Als enkel een vaccinatie tot meer vrijheid zou leiden, genoeg. Als ook een recente coronatest voldoende is dan minder, mits er voldoende testlocaties zijn en er regels komen over hoe snel je getest kan worden en hoe snel je de uitslag krijgt. (niet dat je na testen 48 uur 'vrijheid' krijgt maar de testuitslag pas na drie dagen komt bijvoorbeeld)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 11:36

Askja schreef:

Dit vind ik fout en hier moet je een lijn trekken vind ik.
Eerst maar eens kijken hoeveel er vrijwillig wordt gevaccineerd, én kijken hoe het werken met sneltesten gaat.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 11:38

robert45 schreef:
Askja schreef:

Op dit moment staan nog 4 op de 10 mensen achter de huidige maatregelen. Was gisteren in het nieuws op de radio. Dit waren eerst 7 op de 10.

De mensen die ik spreek zijn volgens mij wel degelijk een afspiegeling van de maatschappij. We krijgen iedereen over de vloer in ons bedrijf. Van bijstandsmoeder tot fabrieksdirecteur.

Het maakt mijn persoonlijk niets uit hoor wat betreft een eventueel vaccinatiepaspoort. Ik laat mij rustig enten als dat de oplossing is, voorlopig ben ik echter nog niet aan de beurt. Alleen ze ontkennen eerst in alle toonaarden dat zoiets gaat gebeuren. Nu worden er al proefballonetjes opgelaten, over enkele weken is het zover. Wees daar dan gewoon eerlijk over.

Mijn echtgenoot, die ook de maatregelen in twijfel trekt, spreekt 'alleen maar' mensen die het met hem eens zijn. Ikzelf sta achter de maatregelen en spreek 'alleen maar' mensen die er ook zo over denken. Gek hè?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 23:09

Kijkt iemand naar het debat op RTL4?

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 23:11

Electra63 schreef:

Jazeker, ik vind het niet heel lekker lopen met die burgers....

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 23:23

Ik heb hem opgenomen, ga vandeweek kijken. Ik had zelf ook wel een vraag, jammer dat ik hem niet ingestuurd heb.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 23:38

Maar de echte vraag is natuurlijk wie heeft Keezerquest als gespeeld? :D

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 23:39

Zeker! Bij1 kwam er hier uit.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 00:08

Abiola schreef:
Electra63 schreef:

Jazeker, ik vind het niet heel lekker lopen met die burgers....

Ik vind het ook niets.

Ik vond het antwoord van Wilders in het begin: ik wil Zwarte Piet als minister, wel weer veelzeggend. Die wil echt niet in een coalitie, hij zet zichzelf altijd buitenspel met dit soort opmerkingen. Die wil nooit regeren en laat zich buitensluiten door dit soort stomme opmerkingen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 00:47

Ik heb ook gekeken. Vond Rutte toch wel door de mand vallen hier als ik heel eerlijk ben..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 01:02

Shaggy09 schreef:
Ik heb ook gekeken. Vond Rutte toch wel door de mand vallen hier als ik heel eerlijk ben..

Hij had het moeilijk in het debat met de burger.
Maar dat is ook wel lastig. Wat kan je zeggen tegen iemand die zo in de oliebol heeft gezeten door de overheid

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 10:33

Shaggy09 schreef:

Hopelijk komt het terug te zien in de peiling

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 10:42

Citaat:
Ik vond het antwoord van Wilders in het begin: ik wil Zwarte Piet als minister, wel weer veelzeggend. Die wil echt niet in een coalitie, hij zet zichzelf altijd buitenspel met dit soort opmerkingen. Die wil nooit regeren en laat zich buitensluiten door dit soort stomme opmerkingen.

Gisteren in Trouw een interview gelezen met Sigrid Kaag over onder andere gelovig zijn in D66.

Daarin maakte ze de opmerking dat haar partij de ppv uitsluit op basis van de standpunten.

Verder heeft Wilders zelf Rutte letterlijk en figuurlijk laten vallen.

Dus bij onveranderd gedrag zit er geen coalitie in.

.... op basis van dit soort gedrag zou ik ervoor pleiten deze meneer gewoon niet meer uit te nodigen.
Er zijn zat interessante nieuwe partijen "en dit gezeur weten we nu wel". (Geen debat mogelijk.)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 10:44

Karl66 schreef:
Maar de echte vraag is natuurlijk wie heeft Keezerquest als gespeeld? :D

Was grappig! :D

Kwam bij mij PVV uit net als alle andere kieswijzers/stemmentrackers

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 10:51

Electra63 schreef:
Shaggy09 schreef:

Hij had het moeilijk in het debat met de burger.
Maar dat is ook wel lastig. Wat kan je zeggen tegen iemand die zo in de oliebol heeft gezeten door de overheid

Is ook moeilijk maar het kwam niet sterk over, ze pakte hem ook best wel aan :=

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 11:26

Ik vond het geniaal

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 13:44

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 14:01

D66 speelt ook vuil spel:
Citaat:
PVV-Kamerlid en NPO-sloper Martin Bosma haalt hard uit naar de NPO én D66. D66 verwijst namelijk gretig naar de onlangs uitgekomen documentaire ‘Van Beiroet tot Binnenhof‘ in campagnemateriaal, maar dit mag volgens Bosma helemaal niet. Dit druist namelijk in tegen de Mediawet, aldus de parlementariër. Maar ja D66 heeft hoge vrienden bij de NPO.

DDS