Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
meikemarieke schreef:MarliesV schreef:
Dat klopt, dat is ook de reden dat zij niet kunnen verbouwen. Het groeiseizoen is simpelweg te kort.
Maar als wij alle boeren verdrijven en de grond aan de natuur gaan geven. Krijg je wel zulke praktijken, inkopen is duurder dan zelf verbouwen en zal de prijzen in de supermarkten opdrijven.
Maar wat ik me zo even afvraag: 'boeren verdrijven en de grond aan de natuur gaan geven', is boerenland dan geen natuur?
meikemarieke schreef:Interessant om alle verschillende standpunten te lezen hier.
Ik als boerin zijnde vind uiteraard de standpunten wat betreft landbouw erg belangrijk.
Gezien de huidige politiek als doel lijkt te hebben alle boeren uit Nederland te verdrijven (wat ze ook aardig lijkt te lukken) moet daar wel iets aan veranderen.
Ik heb daarom een kleine samenvatting gemaakt van de standpunten wat betreft de agrarische sector per partij voor Gelderland. Triest om te lezen dat zoveel partijen er eigenlijk niks van vinden....
Maar SGP komt hier heel goed uit, maar ik ben er nog niet over uit of dat m wordt.
Ik twijfel nog tussen SGP, CDA en PVV.
[ [url=m/LB2l5V.png]Afbeelding[/url] ]
MarliesV schreef:De boeren is precies de reden voor mij om op het CDA te stemmen.
Ben pro groen maar niet ten koste van alle boeren bedrijven in Nederland.
Mensen willen zo graag alles groen, natuur de ruimte enz. Maar waar laten we dan onze koeien grazen, halen we ons gras vandaan voor het voer van de dieren.
Of willen we alles gaan inkopen? Krijgen we praktijken als in Noorwegen, waar het niet zelf wordt verbouwd, dus mega duur is.
Ik ben dus op zoek gegaan naar een partij die pro boer is, maar ook in andere standpunten mij kan vinden.
Magrathea schreef:MarliesV schreef:De boeren is precies de reden voor mij om op het CDA te stemmen.
Mensen willen zo graag alles groen, natuur de ruimte enz. Maar waar laten we dan onze koeien grazen, halen we ons gras vandaan voor het voer van de dieren.
Of willen we alles gaan inkopen? Krijgen we praktijken als in Noorwegen, waar het niet zelf wordt verbouwd, dus mega duur is.
Ik ben dus op zoek gegaan naar een partij die pro boer is, maar ook in andere standpunten mij kan vinden.
Het CDA is er echt niet voor de kleine boerenondernemer. Voor de grote jongens misschien, maar het familiebedrijf? Weinig kans
Magrathea schreef:MarliesV schreef:De boeren is precies de reden voor mij om op het CDA te stemmen.
Het CDA is er echt niet voor de kleine boerenondernemer. Voor de grote jongens misschien, maar het familiebedrijf? Weinig kans
MarliesV schreef:Wat ik wel lastig vind is dat het CDA voor Overijssel misschien niet mijn partij zal zijn voor het landelijke. Maar goed, we stemmen nu voor de Provincie. Om het niet nodeloos ingewikkeld te maken heb ik daar voor mezelf de grens getrokken.
LadyMadonna schreef:Ik ben er nog niet uit....
Waterschappen stem ik niet. Ik vind dat we, door de stemmen op tweede kamer, gemeente en provincie al mensen aanstellen due daarover beslissen.
GroenLinks vind ik té groen en té links.
Partijen met een religieuze grondslag vallen sowieso af, evenals PVV en fvd.
VVD wordt m ook niet, dus dan blijft er niet zoveel over, das wel weer een voordeel
bigone schreef:Boeren die puur voor de binnenlandse markt produceren , prima. Maar ik ken ze ook waar wij de lasten van hebben en al hun producten gaan de grens over. Sorry, ga in het land zelf wat opzetten.
Boras schreef:MarliesV schreef:Wat ik wel lastig vind is dat het CDA voor Overijssel misschien niet mijn partij zal zijn voor het landelijke. Maar goed, we stemmen nu voor de Provincie. Om het niet nodeloos ingewikkeld te maken heb ik daar voor mezelf de grens getrokken.
We stemmen nu voor de provincie en daarmee indirect ook voor de landelijke eerste kamer!
Om het toch iets moeilijker te maken