Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 16:06

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 16:11

Wat moet die persoon zich machteloos gevoeld hebben.
Schandalig dat er zo mee is omgegaan.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 16:15

Ik wist het niet iig. Ik ben deel 1 aan het kijken, op YouTube.

https://www.youtube.com/watch?v=IFjV-6iddrY

Ik vind het heel heftig, ik was er destijds van overtuigd dat hij onschuldig was. Maar ik geloof de slachtoffers.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 16:32

Ik geloof ook de slachtoffers. Het zou goed zijn als er op de één of andere manier nog een soort van recht gedaan zou kunnen worden. Op zijn minst erkenning.
Ik vind het ook terecht dat radiostations zijn muziek (voorlopig) even niet meer laten horen.

corine1981

Re: Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 16:48

De hele heisa doet me denken aan een liedje van Pink: stupid girls...
De strekking is dat de weg naar de top bij veel mensen neer komt op konten likken en alles doen om in de schijnwerpers te komen...
Gewoon stupid, zeker ook van die ouders.

Wel of niet waar gebeurd, als we al het werk van verknipte artiesten/ kunstenaars/ acteurs moeten boycotten blijft er vrees ik niet zoveel over.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 16:51

ik vind dat ze sowieso helemaal nooit meer het moeten draaien. Aangezien het juist die muziek was die hem zo'n status bezorgde dat hij deze misdaden gewoon heeft kunnen begaan. Door diezelfde sterrenstatus werden slachtoffers op voorhand al niet geloofd, want Robson en Safechuck zijn niet de enigste slachtoffers die door het slijk worden gehaald.
Anderen die geprobeerd hebben de echte MJ te laten zien werden ook direct door hordes afgedaan als geldwolven.
Zijn muziek heeft die situatie laten ontstaan omdat die hem een sterrenstatus bezorgde waar je U tegen zegt, waardoor slachtoffers op voorhand al met 20 - 0 achterstonden. Diezelfde muziek die ervoor zorgde dat niet alleen z'n status huge werd, maar ook zn bankrekening. Wat hem weer in staat stelde z'n misbruikparadijs op te bouwen; Neverland.
Daardoor kan eigenlijk de muziek niet meer los worden gezien van wat hij gedaan heeft....maar goed; zo denk ik er over.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 17:02

Nikass schreef:
Ik geloof ook de slachtoffers. Het zou goed zijn als er op de één of andere manier nog een soort van recht gedaan zou kunnen worden. Op zijn minst erkenning.
Ik vind het ook terecht dat radiostations zijn muziek (voorlopig) even niet meer laten horen.

Mee eens :) ik heb een aantal CD's van hem, maar ik kan het niet horen nu.

Ik vind de jongens nu ook heel kwetsbaar overkomen in deze documentaire. Iig erkenning zou een mooi iets zijn. Recht doen zal wel niet meer kunnen...... maar erkenning zou mooi zijn.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 17:06

Ik kan het ook niet loskoppelen, ik wil ook geen geld en erkenning geven aan mensen die het mee hebben mogelijk gemaakt en dat doe je wel met de liedjes te draaien.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 17:07

Deze discussie had ik ook met mijn man (die het verhaal van de jongens ook gelooft trouwens).
Maar volgens hem moet de muziek los staan van het misbruik.
Ik ben zelf van mening dat het geboycot moet worden op de radio.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 17:09

Ik weet niet zo goed wat ik vind dat zou moeten qua muziek

Afgelopen week was er een liedje van hem op de radio en ik kon er toch niet naar luisteren... Denk direct aan misbruik

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 17:19

Ik heb daar totaal geen moeite mee en kan dat prima loskoppelen van elkaar.
Ik zou mezelf er ook tekort mee doen, ik vind zijn muziek erg goed en als ik hem op de radio voorbij zou horen komen zou ik hem echt niet weg drukken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 17:36

corine1981 schreef:
De strekking is dat de weg naar de top bij veel mensen neer komt op konten likken en alles doen om in de schijnwerpers te komen...

Wel of niet waar gebeurd, als we al het werk van verknipte artiesten/ kunstenaars/ acteurs moeten boycotten blijft er vrees ik niet zoveel over.

Wat je nu zegt kan enorm kwetsend zijn voor ouders wiens kinderen hiermee te maken hebben gehad... Ouders hebben er géén schuld aan dat een vreemde man (wie ze overigens dachten te kennen, heel netjes uitgelegd door Sef na de docu en ook door die psychologe) aan hun kinderen besluit te zitten.

Maar bedankt voor het noemen van het nummer, ik zag laatst een docu met o.a. Paris Hilton en ik zocht zo naar dit nummer :+ De clip is zo leuk.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 17:41

corine1981 schreef:

Vind je dat ook bij andere misbruikzaken zoals Robert M.?
Ik vind deze opmerking gewoon walgelijk. Je geeft je kids in vertrouwen aan iemand en gaat ervan uit dat het niet gebeurd.
En dat het niet zal gebeuren.
En hoe zou jij het vinden als ze dit tegen jou zouden zeggen?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 18:13

Avalanche81 schreef:
Ik wist het niet iig. Ik ben deel 1 aan het kijken, op YouTube.

https://www.youtube.com/watch?v=IFjV-6iddrY

Ik vind het heel heftig, ik was er destijds van overtuigd dat hij onschuldig was. Maar ik geloof de slachtoffers.

Hij is ook ong een maand terug te kijken op npostart.nl, daarna moet je zo'n plusabonnement hebben (iets van €3,- per maand geloof ik) om hem nog te kunnen zien. :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 18:18

corine1981 schreef:

Je stelt nu dat jongens van 7 jaar(!!) zich hebben laten misbruiken voor een beetje bekendheid.. Dat vind ik vrij bizar.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 18:33

Ik ben er letterlijk ziek van...na het kijken van de hele docu. Was echt een enorme Michael fan...Maar moet eerlijk zeggen dat ik destijds de hele rechtzaak heb gevolgd en ik er toen al niks van geloofde dat hij onschuldig was. Ik dacht toen al dat met geld veel te koop was. Destijds was ik wel blij dat hij niet de gevangenis in hoefde, want dat vond ik echt te pijnlijk en had het gevoel dat hij daar niet levend uit zou komen. Toen ik de reacties hoorde op de docu (journalisten die het hadden gezien, eerder dan op de tv hier) merkte ik dat ik al niet meer normaal naar zijn muziek kon luisteren. Daarna kwamen alle tegenhangers, die alles uit de docu wilden ontkrachten. Daarom vond ik dat ik zelf moest gaan kijken om er zelf een oordeel over te kunnen vellen.

Het begin was mooi...ik als Michael fan vond het prachtig om zo'n exclusief kijkje te krijgen in zijn leven en op zijn Neverland. Maar van het sprookje en blije gevoel ging het heel langzaam en stiekem naar een grilliger verhaal en gevoel. En zelfs tijdens het grilliger worden leek het ook nog een mooie kant te hebben....De docu was zo opgebouwd, zoals het ook gaat met misbruik...de grenzen worden verlegd zonder dat je het doorhebt. Het gebeurde uit liefde, uit bewondering en uit een verbintenis. Voor de kinderen was het niet eng, vervelend of een gevoel van misbruik...dat kwam later pas.

Ik ben er letterlijk beroerd van geworden. Beroerd van wat er gebeurd is. Maar vooral ook dat er mensen zijn die na deze docu het nog voor Michael kunnen opnemen. Vreselijk wat hij met deze kids en vast nog met veel meer heeft uitgespookt, waar hij als "God" mee weg komt.
Elk normaal persoon zou allang vervolgd en veroordeeld zijn geweest. Mensen waren (en nu nog) blind van liefde voor hem. Als je buurman telkens andere kids bij hem in bed had, was hij allang opgepakt....als je buurman zijn kleine kind over het balkon hing, was de kinderbescherming al bij hem aan de deur....als je buurman zijn kids niet naar buiten liet en naar school liet gaan...waren ze allang uit huis geplaatst. Michael was gestoord en alles werd hem vergeven...maar ik doe er niet langer aan mee...Geen bewijzen? Het is bij deze zaken vaak het ene woord tegen het andere....en de woorden en beelden uit de docu zijn zwaar overtuigend....

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 18:57

Manubres, Ik vind het oprecht heel rot voor je dat jouw beeld van Michael zo aan diggelen is gevallen :(:)
Maar ik vind het ook heel knap van je dat je als fan toch zo open hebt gekeken zonder aan het droombeeld vast te houden! (als je begrijpt wat ik bedoel).

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 19:03

Dat er beroerd van zijn herken ik Manubres. Ook ik ben opgegroeid met de muziek van Michael Jackson. Was zelf groot George Michael fan (Die godzijdank niet van zulke ellende beschuldigd word) Ik kon in mijn jeugd niet om de muziek van GM uit, werd dus vanzelf een beetje fan. De man was zo groot.

Ik heb altijd al gedacht dat er een waarheid zat in de beschuldigingen. Waar rook is is vuur. Er zijn nu 5 mannen (toen jongens) die gelijke verhalen vertellen. Het kan dan bijna niet anders dan dat het de waarheid is.

Wat William Rutten schrijft vind ik jammer. Alleen MJ en de jongens weten de waarheid. MJ kan niet meer aan het woord komen. Mochten er al mensen zijn die ook op de hoogte waren, dan kunnen deze mensen alleen het verhaal van de jongens bevestigen. Er is niemand die met zekerheid kan zeggen dat er nooit iets is gebeurd, daarvoor was MJ te vaak alleen met de jongens.

Tevens snap ik heel goed waarom deze 2 jongens pas na de dood van MJ met hun verhaal kwamen. Je stopt het als ware soort van weg, pas later (door krijgen van kinderen of dood van dader) komt het vaak weer naar boven en direct een stuk helderder omdat jezelf ouder en wijzer bent geworden.

Over de rol van beide moeders vind ik het lastig om me uit te laten... hoe dom kun je zijn om je kind bij een vreemde volwassen man in bed te laten slapen? Maar ik ben door eigen ervaring enorm gespitst op seksueel misbruik, dus het kan zijn dat ik dit te zwart/wit zie.
Het heeft me ongeveer 15 jaar gekost voor 1 van mijn jongens uit logeren mocht (buiten bij mijn eigen ouders om)

De reden waarom ik toch zeer geneigd ben de jongens te geloven is dat ik me niet kan voorstellen dat ze hun eigen leven en dat van hun gezin zo overhoop zouden gooien voor een leugen. Reken maar dat hun leven nooit meer het zelfde zal zijn.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 19:13

Ik hoop dat deze zaak er ook voor zorgt dat er meer jongens en mannen naar voren durven komen die seksueel misbruikt zijn. Daar lijkt toch nog steeds een taboe op te staan.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 19:24

Cayenne schreef:
Ik hoop dat deze zaak er ook voor zorgt dat er meer jongens en mannen naar voren durven komen die seksueel misbruikt zijn. Daar lijkt toch nog steeds een taboe op te staan.

Ik ook. Het lijkt me verschrikkelijk om zo in stilte te moeten lijden.
Ook de manier waarop de jongens beschrijven gegroomd te zijn, vind ik heel heftig. Het zou goed zijn als ook zij steun en liefde en erkenning krijgen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 19:42

Ik vind het onbegrijpelijk dat je het als moeder normaal vindt en/of toestaat dat je kind telefoongesprekken van 6 uur voert (al dan niet) met een volwassen man, dat je het normaal vindt cq accepteert dat een volwassen man jouw jonge kind als zijn beste vriend ziet, en dat zegt, en tig faxen stuurt met liefdesverklaringen, dat je kind zo vaak en lang uit logeren gaat bij een volwassen man. Dat vind ik allemaal niet normaal. Maar daarmee is moeder nog steeds op geen enkele manier schuldig aan het seksueel misbruik, en ik wil aannemen dat ze er ook echt geen vermoeden van heeft gehad. Ook zij is slachtoffer.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 19:44

Eigenlijk zijn die moeders ook gegroomd. Ik weet niet meer welke van de 2 het was, maar ik had bij eentje wel het gevoel dat ze iets voor Michael voelde en hoopte dat het zou uitdraaien op een relatie of iets dergelijks?
Ze zei ook dat hij ook uren met haar belde, dus misschien dat ze het daarom ook niet vreemd vond dat hij hetzelfde met haar zoon deed.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 19:50

Nikass schreef:
Ik vind het onbegrijpelijk dat je het als moeder normaal vindt en/of toestaat dat je kind telefoongesprekken van 6 uur voert (al dan niet) met een volwassen man, dat je het normaal vindt cq accepteert dat een volwassen man jouw jonge kind als zijn beste vriend ziet, en dat zegt, en tig faxen stuurt met liefdesverklaringen, dat je kind zo vaak en lang uit logeren gaat bij een volwassen man. Dat vind ik allemaal niet normaal. Maar daarmee is moeder nog steeds op geen enkele manier schuldig aan het seksueel misbruik, en ik wil aannemen dat ze er ook echt geen vermoeden van heeft gehad. Ook zij is slachtoffer.

Ik denk dat hier vooral meespeelt dat MJ zeer beroemd was en de moeders zich zeer vereerd voelden, dat hun kind door MJ als een talent werd gezien en uiteindelijk als een vriend. Zij gaven toch ook aan, dat ze MJ een eenzaam "kind" vonden.

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 20:14

Met het uren bellen of heen en weer faxen zou ik als moeder ook geen problemen hebben.
Stel dat 1 van mijn jongens dat met een bekende youtuber/ zanger/ acteur zou doen, dan gaan ze hun gang maar. Maar bij diegene logeren of alleen met hem laten.... No way. Never

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 20:19

Maar wat moeten ze dan 6 uur lang bespreken?