Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kanzi schreef:In Nederland betaal je via de gemeentelijke belastingen afvalstoffenheffing, daar zit het ophalen van afval bij in, berekend over het aantal personen in het huishouden.
Maakt niet uit of je veel of weinig afval hebt, alles wordt voor dat bedrag mee genomen.
Grof vuil zit daar vaak ook bij in.
In België betaal je per afvalzak of per kilo, afhankelijk van waar je woont.
Ik zie ook heel vaak volle vuilniszakken langs de snelweg of doorgaande wegen liggen, die worden dan in het donker al rijdend uit de auto gegooid.
Onder de streep is je afval in Nederland geloof ik wel duurder, maar het systeem zorgt wel voor veel minder zwerfafval.
Varekaj schreef:Het is 1 grote pot natAls je soms ziet wie hier alle mogelijke uitkeringen en tegemoetkomingen krijgen en wie er buiten de boot valt... En dan niet alleen qua ziekte-onkosten. Het is soms echt zoooo ontzettend krom en onrechtvaardig!
Maar goed, het is hier nog niet zo slecht als in de US, waar amper van een vangnet te spreken is. Tenzij je sloten geld hebt.
In de UK is het allemaal een hoop goedkoper maar dan weer véél langere wachttijden. Tenzij je naar de private sector gaat, maar dan spreek je ook alweer over heel andere bedragen.
Geconventioneerd of niet, ik geloof dat er sowieso geen supplementen meer aangerekend mogen worden aan patiënten die recht hebben op verhoogde tegemoetkomingen zoals wezen, weduwes/weduwnaars, gehandicapten en nogiets… ? Ben er alweer even uit.
Ikzelf werk in een rusthuis. Lijkt me dat dat in NL ook anders werkt en onderverdeeld is?