Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 17:38

In de zaak van Romy zijn er aantal dingen naar buiten gebracht die duidelijk zijn (maar nog niet bewezen verklaard). Dat wil niet zeggen dat er misschien nog een heleboel dingen zijn die niet duidelijk zijn en moeten worden onderzocht.
En ja, de ene zaak kan natuurlijk eerder duidelijk zijn dan de andere. Maar duidelijk voor het publiek is nog geen bewijs voor de rechter. Bewijs rond krijgen kost tijd, getuigen horen kost tijd, deskundigen hun werk laten doen kost tijd. Een bekentenis is geen bewijs an sich. Alleen ondersteunend.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 18:14

Taffje schreef:
Nee, nog niet veroordeeld maar in deze zaak is er wel duidelijk hoe en wat er gebeurd is en door wie, in de zaak omtrent Savannah nog steeds niet.
Misschien hebben ze idd niet de goede, weet ie er wel iets van maar durft hij niets te zeggen vanwege bedreigingen.

Dat er niks naar buiten wordt gebracht wil niet zeggen dat er niet meer bekend is. Het kan zelfs dat nabestaanden hierom verzoeken, zodat ze in rust kunnen rouwen.

Jinthe1

Re: Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 20:31

Er zal vast al wel iets bekend zijn maar de buitenwereld heeft daar geen zaak mee en zolang het onderzoek loopt wordt het ook niet naar buiten gebracht.
Ze hebben niet voor niets 'maar' 30 dagen verlenging gegeven ipv de 90 dagen waar ze ook voor hadden kunnen kiezen.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 21:35

In de zaak Romy is er een bekentenis en er zijn bewijzen die naar de verdachte leiden, dus in dat opzicht, dubbelop bewijs.

In de zaak Savannah is nog niet alles duidelijk en houd de verdachte zijn mond, dat maakt alles wat gecompliceerder

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 18:37

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 19:01

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 19:10

En houdt hij zn mond lekker dicht op advoes van zn advocaat ongetwijfeld....

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 19:13

Heftig hoor.

En een ander detail, als mijn dochter iemand ooit een vals alibi zou verschaffen was ze ook nog lang niet jarig >;)

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 19:15

Is iemand dan eigenlijk ook medeplichtig of deels schuldig? Ik ben niet helemaal op de hoogte hoe de wetten en regels zijn, maar vroeg het me af.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 19:18

Mavelle schreef:
Heftig hoor.

En een ander detail, als mijn dochter iemand ooit een vals alibi zou verschaffen was ze ook nog lang niet jarig >;)

Ja, die van mij kan een knal krijgen. Al wil ik eerst de reden willen weten, want het lijkt mij dat iemand dat ook niet voor niks doet :+ geen zorgen, wil geen kinderen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 22:42

Advocate is nu bij Jinek op NPO1

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 10:24

En, had ze nog wat interessants te melden?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 11:33

Nee niet echt. Ze feliciteerde de Telegraaf met hun research en zei vervolgens dat ze in het belang van het onderzoek niets kon vertellen...

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 12:05

En daarvoor kom je naar de studio, leuk een avondje in de schijnwerpers

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 12:08

Ik vind eigenlijk dat ze met haar felicitatie naar de Telegraaf als advocate van de vermoedelijke dader al meer dan genoeg zei.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 14:16

Babootje schreef:
Ik vind eigenlijk dat ze met haar felicitatie naar de Telegraaf als advocate van de vermoedelijke dader al meer dan genoeg zei.

Dat zou ik vreemd vinden, niet echt iets waarmee je iemand feliciteert als jouw client daardoor bewezen schuldig is

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 14:49

Wellicht een gezonde dosis sarcasme tegenover de krant van Wakker Nederland? ;)

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 17:12

Jammer dat dit allemaal zo openbaar wordt besproken. Ik vind het getuigen van weinig respect naar de nabestaanden van de slachtoffers en de familie v/d daders. Het is allemaal zo pijnlijk. Laat het gerecht hun onderzoek doen en als het onderzoek rond is zal er vast wel een officiële melding komen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-17 17:20

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 18:49

Hoeveel meer bewijs wil je hebben?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 18:53

Inderdaad.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 20:11

Ik hoorde de advocate het vooral over rtl5 hebben heb niks over de telegraaf gehoord.Maar ik was erg gefascineerd door haar gezicht ze had alleen aan de rechterkant rimpels in haar voorhoofd de andere helft bleef strak, daardoor was ik waarschijnlijk erg afgeleid.Maar als je de reconstructie leest die vooral uit het telefoon verkeer voortkomt dan kan het niet missen wie het gedaan heeft.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-17 20:38

Nou idd, en dit is helemaal confronterend. Ik snap dat hij nog steeds 'onschuldig is tot het tegendeel is bewezen', maar als je de tijdslijn leest...
Hier staat het heel goed beschreven:

Citaat:
Donderdag 1 juni

Omstreeks 12.00 uur: Savannah volgt een natuur- en scheikundeles op het Oostwende College in Bunschoten. Volgens een klasgenoot zit Savannah stiekem te videochatten met de verdachte.

12.15 uur: Na de les haalt Savannah een ziekbriefje. Ze zegt dat ze last heeft van haar hernia.

12.52 uur: De verdachte doet een transactie op station Amersfoort.

13.20 uur: De verdachte laat Savannah via Instagram weten dat hij ieder moment vertrekt. Hij neemt op station Amersfoort bus 76, in de richting van Bunschoten-Spakenburg.

Omstreeks 13.45 uur: Savannah vertrekt van huis. Ze zegt dat ze bij een vriendinnetje thuis aan een schoolopdracht gaat werken.

13.58 uur: Savannah stuurt de verdachte via Instagram een bericht dat ze bij de Blauwe Reiger is (een straat met een bushalte, op 300 meter van haar huis). De verdachte geeft aan dat hij in een hok zit.

13.58 uur: Telefonisch contact tussen Savannah en de verdachte. Het gesprek duurt nul seconden.

14.12 uur: Savannah en de verdachte worden gefilmd door meerdere bewakingscamera's van bedrijven aan De Kronkels.

14.16 uur: Savannah en de verdachte kopen frisdrank bij het Gulf Tankstation op het adres De Kronkels 23. Savannah pint haar aankoop van 1,50 euro. De verdachte betaalt zelf contant.

14.23 uur: De verdachte stuurt een chatbericht naar een vriendin. Hij zegt: 'Hey'.

14.32 uur: De verdachte maakt in zijn telefoon een Note met inhoud: '…' (vier stipjes/punten).

14.48 uur: Savannah stuurt een vriendin een bericht of ze ook komt. De verdachte stuurt diezelfde vriendin ook een bericht.

14.49 uur: Het laatste levensteken van Savannah; op dit moment is ze voor het laatst online.

15.11 uur: De vriendin antwoord aan de verdachte: 'Ja'. En stuurt daarna: '?'

15.23 uur: Een persoon op een damesfiets met krat voorop wordt gefilmd door de bewakingscamera van een bedrijf. De politie denkt dat het gaat om de verdachte, op de fiets van Savannah. De verdachte zegt dat de beelden te onduidelijk zijn en zegt dat hij zich er niet in herkent.

15.24 uur: Opnieuw wordt een persoon op een damesfiets met krat voorop gefilmd op het adres Voltaweg 30. Dit gebeurt door een bewakingscamera. Ook hierbij denkt de politie dat het gaat om de verdachte. De verdachte zegt dat de beelden te onduidelijk zijn en zegt dat hij zich er niet in herkent.

15.25 uur: Er wordt een jongen met een damesfiets en krat gefilmd op de Edisonweg. Hij keert halverwege de straat om. De jongen draagt geen jas, maar heeft een rugzak voor in de krat op de fiets gestald. Ook op dit beeld herkent de verdachte zichzelf niet.

15.25 uur: Een vriendin van de verdachte vraagt hem via de chat: 'Waar?'

15.37 uur: De vriendin vraagt de verdachte via de chat: 'Wie?'

15.53 uur. De verdachte stuurt Savannah via Instagram een bericht met de strekking dat de bus niet rijdt.

16.11 uur: De verdachte vraagt wie hem kan bellen, omdat hij zich al de hele dag verveelt.

16.26 uur: De verdachte chat met een vriendin en antwoordt: 'Amersfoort'.

16.33 uur: De verdachte maakt gebruik van internet op zijn telefoon via de zendmast aan het Stationsplein in Amersfoort.

Omstreeks 18.00 uur: Savannah komt niet thuis. Ze had beloofd 'voor het eten' thuis te zijn.

Omstreeks 19.30 uur: Een voorbijganger ziet in de berm aan de Monseigneur van de Weteringstraat in Hoogland een zwarte damesfiets, merk Cortina, met een zwart krat voor het stuur. Uit onderzoek blijkt dat dit de fiets van Savannah is.

19.35 uur: Een vriendin vraagt de verdachte via de chat wat hij deed bij Savannah. De verdachte antwoordt dat hij dit liever op Skype vertelt.

20.03 uur: De verdachte zoekt op zijn telefoon via Google op de term 'kruidvat openingstijden den bosch'.

Omstreeks 21.00 uur: De moeder van Savannah geeft haar dochter op als vermist bij de politie.

21.43 uur: De verdachte krijgt een sms-bericht met de tekst: 'Verifieer je Instagram-account met 921 354'.

22.09 uur: Een vriendin van Savannah logt op verzoek van Savannahs moeder in op het Instagramaccount van Savannah. Ze stuurt een bericht aan een vriendin met de tekst: 'ik ben […] nu'.

23.20 uur: Savannahs moeder post een bericht op Facebook. Ze schrijft: 'Wie heeft onze dochter gezien na vanmiddag 15.00 uur? Vanaf dat moment is haar mobiel uit en hebben we niets meer van haar gehoord. We zijn enorm ongerust. Willen jullie dit bericht delen alstublieft?'

Vrijdag 2 juni

12.00 - 12.30 uur: De verdachte spreekt in Oisterwijk af met een vriend. Hij wordt tijdens die afspraak gebeld door de politie en zegt dan dat hij al een week of twee, drie niet meer met Savannah heeft gesproken.

Ochtend en middag: De oproep van Savannahs moeder wordt massaal gedeeld op Facebook.

17.00 uur: Er wordt een lichaam van een meisje aangetroffen in een sloot in Achterveld. Het blijkt niet van Savannah, maar van Romy Nieuwburg.

Zaterdag 3 juni

Ochtend: Savannahs oma doet een emotionele oproep bij RTV Utrecht: "Lieverd, doe me een plezier en kom naar huis. Laat wat van je horen lieverd!"

20.32 uur: De politie luistert mee als de verdachte met een vriendin belt. Hij spreekt met haar af om tegen de politie te liegen over waar en met wie hij rond de verdwijning was.

Zondag 4 juni

09.00 uur: 700 vrijwilligers starten met een zoektocht naar Savannah.

Omstreeks 11.38 uur: De politie krijgt een melding dat er een lichaam is gevonden nabij De Kronkels in Bunschoten. Het lichaam ligt in een sloot, deels ontkleed. Het is gevonden door een man die vlakbij zijn hond uitlaat.

19.34 uur: De verdachte plaatst een bericht op Facebook: 'Met wie ken ik mee rijden naar t buitenland??? Thankss alvast!'

20.42 uur: De politie luistert mee als de verdachte met een vriendin belt. Hij zegt dat je je in het buitenland geen zorgen hoeft te maken.

23:20 uur: De politie meldt dat het aangetroffen lichaam van Savannah is. Ze gaan er van uit 'dat Savannah door een misdrijf om het leven is gebracht'.

Maandag 5 juni

01.02 uur: De verdachte wordt aangehouden, thuis in Den Bosch. Op zijn slaapkamer vindt de politie een rugzak met daarin spullen van Savannah. Het gaat om een bankpas, een halfverbrande identiteitskaart, een Rabobank-pasje en een sleutelbos met drie sleutels, waaronder een fietssleutel van de fiets van Savannah.

Het Openbaar Ministerie laat in een reactie weten: "Het Openbaar Ministerie betreurt het dat gevoelige informatie over de doodsoorzaak in dit stadium van het onderzoek publiek wordt gemaakt. Het onderzoek, onder andere naar de doodsoorzaak, is slechts een maand op weg en nog in volle gang. Hoewel we begrijpen dat er veel vragen leven, kúnnen we die in het belang van het onderzoek op dit moment nog niet beantwoorden."

Bron: https://www.rtlnieuws.nl/nederland/reco ... je-in-huis

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 21:29

Cayenne schreef:
Nou idd, en dit is helemaal confronterend. Ik snap dat hij nog steeds 'onschuldig is tot het tegendeel is bewezen', maar als je de tijdslijn leest...
Hier staat het heel goed beschreven:

Heel eerlijk: we hebben het hier wel over RTL. Ik vertrouw eerlijk gezegd liever op de politie/justitie

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 21:35

Als die advocate zegt dat ze het goed gevonden hebben en het word gewoon door de nos overgenomen dan zullen ze er toch niet zover naast zitten.Ze vroeg zich wel af hoe ze aan de politieverslagen kwamen.