Bokt peilingen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op wie stem jij?

Poll eindigt op

VVD
233 (13%)
PvdA
52 (3%)
PVV
156 (9%)
SP
155 (8%)
CDA
118 (6%)
D66
285 (16%)
ChristenUnie
45 (2%)
GroenLinks
333 (19%)
SGP
19 (1%)
Partij voor de Dieren
131 (7%)
50PLUS
18 (1%)
Ondernemerspartij
6 (0%)
VNL
14 (0%)
DENK
Geen stemmen
Nieuwe Wegen
4 (0%)
Forum voor Democratie
51 (2%)
BurgerBeweging
2 (0%)
Vrijzinnige Partij
4 (0%)
Piratenpartij
17 (0%)
Artikel 1
3 (0%)
Libertarische Partij
3 (0%)
GeenPeil
1 (0%)
Ik stem niet
73 (4%)

Totaal aantal stemmen: 1723

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 17:09

sureido schreef:
Wat een onzin dat niemand veel mag verdienen.

Dat zegt ook niemand hoor.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 17:45

Willl65 schreef:
Ik heb alleen moeite met veelverdieners op plekken waar het personeel uitgeknepen wordt denk hierbij aan verpleeghuis en dergelijke waar managers hun zakken vullen
Geen moeite met veelverdieners in commerciële sector.

Waarom geen moeite met veelverdieners in de commerciele sector? Het is niet alsof die hun personeel beter betalen dan de medewerkers in de zorg he? Eerder slechter....

Ik krijg een beetje een punthoofd van dat eeuwige gezeur over managers in de zorg. Ga het zelf maar eens doen, dan praat je wel anders (en nee, ik ben geen manager in de zorg).

Shadow0

Re: Bokt peilingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 17:57

Hmm, dat kan ik niet helemaal volgen Wendy? Natuurlijk zijn er mensen nodig die de organisatie een beetje in de gaten moeten houden. Niemand is het daar mee oneens.

Door het zo in een hoek te duwen maak je inhoudelijke kritiek eigenlijk onmogelijk ('doe het dan zelf...')

Maar ook bij het werk van managers moeten we toch blijven nadenken of wat ze doen zinnig en redelijk en zo goed mogelijk is? Er zijn managers die goed werk doen - maar er is toch echt ook een behoorlijke laag bestuurders en bureaucratie ontstaan die niet zo heel veel met de kern van het werk te maken heeft. En dat moet gewoon benoemd kunnen worden zonder meteen de kritiek dood te slaan.

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 18:04

Ik meld me ook even! Heb hier GL gestemd. Ik vroeg me vooral af of iemand mij kan uitleggen hoe de PVDD tegenover het houden van dieren/paarden en de paardensport staat. Want ik heb dus begrepen dat ze fel op paardensport tegen zijn en het houden van dieren bijna onmogelijk willen maken wat blijkt uit hun programma. Dus iemand die mij hier misschien een neutrale toelichting op zou kunnen geven en wat feiten op tafel leggen? :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 18:14

Shadow0 schreef:
Hmm, dat kan ik niet helemaal volgen Wendy? Natuurlijk zijn er mensen nodig die de organisatie een beetje in de gaten moeten houden. Niemand is het daar mee oneens.

Door het zo in een hoek te duwen maak je inhoudelijke kritiek eigenlijk onmogelijk ('doe het dan zelf...')

Maar ook bij het werk van managers moeten we toch blijven nadenken of wat ze doen zinnig en redelijk en zo goed mogelijk is? Er zijn managers die goed werk doen - maar er is toch echt ook een behoorlijke laag bestuurders en bureaucratie ontstaan die niet zo heel veel met de kern van het werk te maken heeft. En dat moet gewoon benoemd kunnen worden zonder meteen de kritiek dood te slaan.

Dat bedoel ik dus. De tijd van onnodige bureaucratie en managementlagen is echt wel voorbij in de zorg.
De bureaucratie die er is, heeft vooral te maken met de controledrang van gemeenten en rijksoverheid en helaas heb je overhead nodig om te zorgen dat we aan die regeltjes voldoen.
Maar iedere keer als het over de zorg gaat, beginnen mensen weer te roepen dat het management veel te veel betaald krijgt. Ik vraag me dan echt of die mensen die dat doen, de laatste jaren de zorg nog wel eens van dichtbij meegemaakt hebben. Zo veel management is er niet meer, die managementlagen zijn bijna overal in de laatste jaren geschrapt. Ik durf de stelling wel aan dat er in het bedrijfsleven gemiddeld veel minder efficient gewerkt wordt dan in de zorg. Alhoewel in de zorg efficientie natuurlijk niet is waar het in de kern om gaat, het gaat er om dat je oprechte aandacht hebt voor je patient/client en gewoon goede zorg levert.
Maar he, veelverdieners in het bedrijfsleven, of nog leuker de banken (hoe was die financiele crisis ook alweer veroorzaakt?), daar hoor je niemand over :n
In het bedrijfsleven zijn er weinig managers die 150 medewerkers aansturen, zonder dat daar tussenlagen tussen zitten. Teams van 30 hoogopgeleide personeelsleden vinden ze vaak al te groot om door 1 persoon te laten aansturen. Tegenwoordig is dat in de zorg echt geen uitzondering meer, 1 manager die 150 mensen aanstuurt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 18:19

Voor mezelf: de topmannen in het ziekenhuis verdienen echt nog veel teveel. In de verpleeghuizen is het iets beter, maar zitten er ook nog genoeg en schrik ik me soms een rolberoerte als ik de kostenplaatjes van klanten en instellingen om ons heen zie.

En waarom ik daar meer moeite mee heb dan met commercieel? Omdat de zorg betaald wordt door mijzelf, en over de rug van mijn bewoners. En omdat onze regering meebetaald aan die mensen.
Als jan van op de hoek een miljoenenbedrijf opzet en daar multimiljonair van wordt, gun ik hem dat inderdaad meer dan de directeur van een ziekenhuis terwijl de zorg onbetaalbaar wordt in Nederland.

En ja, de banken zijn een tussensituatie waar ik het moeilijker van vindt om een mening te hebben.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 18:21

Maar de topman microsoft betaal je uiteindelijk toch ook gewoon zelf op het moment dat je zijn producten koopt? Om maar eens een voorbeeld te noemen?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 18:22

Maar niemand dwingt mij hem te betalen en ik kan zelf beslissen of ik het de kosten waard vind of niet. Dus dat vind ik onvergelijkbaar met de zorg.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 18:27

YentlShots schreef:
Ik meld me ook even! Heb hier GL gestemd. Ik vroeg me vooral af of iemand mij kan uitleggen hoe de PVDD tegenover het houden van dieren/paarden en de paardensport staat. Want ik heb dus begrepen dat ze fel op paardensport tegen zijn en het houden van dieren bijna onmogelijk willen maken wat blijkt uit hun programma. Dus iemand die mij hier misschien een neutrale toelichting op zou kunnen geven en wat feiten op tafel leggen? :D

Dat konden ze zelf al niet :D

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 18:38

YentlShots schreef:

Nou, PvdD wil helemaal niks 'verbieden' of onmogelijk maken op het gebied van paardensport. Ze zijn wel voor een 'paardenbesluit' waarin bepaalde regels worden gesteld aan het houden van paarden, zoals weidegang en contact met soortgenoten (wat imo geen overdreven eisen zijn). Daarnaast willen ze strengere eisen voor het welzijn van dieren in de sport (denk bvb aan het aan banden leggen van hindernissen in de eventing etc.).

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 18:51

Laurie schreef:
YentlShots schreef:

Dat konden ze zelf al niet :D

Nee dat merkte ik al, ik zag in hun programma dit staan.

Citaat:
Paarden zijn volwassen op achtjarige leeftijd, zie hier voor meer informatie. In de paardensport zijn paarden op die leeftijd vaak al afgeschreven: de gemiddelde levensduur is daar acht jaar, tegenover 20-30 jaar ‘vroeger’!

Hier klopt naar mijn zeggen vrij weinig van? Ook het feit dat ze zeggen dat paarden vroeger gemiddeld veel ouder werden geloof ik ook niet helemaal, dus kom maar op met die cijfers, want voor mijn gevoel is het totale onzin wat ze verkopen.

xSwanHeart schreef:
YentlShots schreef:

Nou, PvdD wil helemaal niks 'verbieden' of onmogelijk maken op het gebied van paardensport. Ze zijn wel voor een 'paardenbesluit' waarin bepaalde regels worden gesteld aan het houden van paarden, zoals weidegang en contact met soortgenoten (wat imo geen overdreven eisen zijn). Daarnaast willen ze strengere eisen voor het welzijn van dieren in de sport (denk bvb aan het aan banden leggen van hindernissen in de eventing etc.).

Oké, geen overdreven eisen dus? Maar ik heb opgemerkt dat die eisen juist veel strenger gaan worden. Weidegang en contact met soortgenoten lijkt me sowieso geen rare eis, maar waarom is er dan zoveel commotie over door de paardeneigenaren?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 18:55

Weet iemand wanneer we de uitslag kunnen verwachten?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 18:56

Omdat weidegang en contact voornamelijk in de randstad meer uitzondering is dan regel :) simpelweg omdat het daar niet haalbaar is, waardoor men verplicht zal worden paarden te verkopen, de markt weer op zijn gat gaat, pensionstallen zonder weidegang failliet gaan enz. Enz. Dus ineens deze eisen instellen legt de hele paardenwereld op zijn gat.
En de leeftijd van 8jaar is gebaseerd op paardenverzekeringen. Waar o.a. Alles van boven de 18 sowieso uit gehaald wordt, dus totaal niet realistisch.

Uitslag is er in principe om 21.00, voorlopige uitslag dan

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 18:57

Ik vind het echt zo spannend dit jaar. Ben erg benieuwd.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 19:00

Om 21.00 begint het tellen. Officiële uitslag is pas over 6 dagen.

Om 21.00 worden eerst alle lijsten geteld en wordt er een voorlopige uitslag bekend gemaakt (doet niet elk stemlokaal) en vervolgens worden alle lijsten geteld. Hopelijk is dit om 12 uur half 1 klaar. Dan wordt nog alles bij elkaar geteld van heel Nederland, dus pas laat in de nacht

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 19:00

YentlShots schreef:
Citaat:
Paarden zijn volwassen op achtjarige leeftijd, zie hier voor meer informatie. In de paardensport zijn paarden op die leeftijd vaak al afgeschreven: de gemiddelde levensduur is daar acht jaar, tegenover 20-30 jaar ‘vroeger’!

Hier klopt naar mijn zeggen vrij weinig van? Ook het feit dat ze zeggen dat paarden vroeger gemiddeld veel ouder werden geloof ik ook niet helemaal, dus kom maar op met die cijfers, want voor mijn gevoel is het totale onzin wat ze verkopen.

Bianca Schoenmakers heeft gevraagd naar onderbouwing van die stelling, ze kreeg dit linkje: http://paardenlifestyle.com/in-gesprek- ... -roofbouw/

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 19:06

...en pas om 01.00 uur gaan ALLE stembussen dicht, er hoort dus niets gepubliceerd te worden voor een uur vannacht.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 19:07

Briljant, want daar staat hoogstens dat paarden op zijn met 8jaar (los van of hetnjuist is wat deze man zegt en of je je op het woord van 1 man mag baseren) en niet dood... nogal een verschil.

Ik begreep op het nieuws dat je bij de uitslag om 21.00(de voorlopige uitslag dus) vrijwel nooit meer grote veranderingen ziet, vandaar dat ik die noemde :)

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 19:11

Weet iemand eigenlijk waarom je niet in heel Nederland kan stemmen zonder dat van te voren aan te geven dat je in een andere plaats wilt stemmen?
Is dat zodat ze kunnen zien waar mensen in een plaats op hebben gestemd?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 19:14

Wendy schreef:
De bureaucratie die er is, heeft vooral te maken met de controledrang van gemeenten en rijksoverheid en helaas heb je overhead nodig om te zorgen dat we aan die regeltjes voldoen.

Iedere keer als ik 'helaas is x nodig' hoor, heb ik het idee dat dat een punt is waar juist wel veel te verbeteren valt.

Zeker op gebied van de regeltjes. Het gaat overigens niet eens over schuld - meer om de wedloop die er ontstaat: aan de ene kant heb je de mensen die steeds weer ingewikkeldere regels verzinnen, en aan de andere kant heb je dus mensen nodig om dat allemaal vorm te geven - en als je een stapje terug doet zou je misschien tot de conclusie komen dat ze vooral elkaar bezighouden: vanuit hun eigen perspectief is wat ze doen nuttig en zinnig, maar vanuit een groter perspectief misschien niet.

(Vergeet overigens de verzekeraars niet.)

Citaat:
Maar he, veelverdieners in het bedrijfsleven, of nog leuker de banken (hoe was die financiele crisis ook alweer veroorzaakt?), daar hoor je niemand over :n

Mij wel hoor - volgens mij noem ik ook dat wel met enige regelmaat.

Citaat:
In het bedrijfsleven zijn er weinig managers die 150 medewerkers aansturen, zonder dat daar tussenlagen tussen zitten.

Maar hoeveel zit daar nog boven? En hoe stabiel is het? (Iedere keer externen inhuren voor een reorganisatie bv is ook niet erg efficient. Ook al worden de mensen dan anders genoemd, vaker consultants, en hebben ze een andere positie, het blijft iets wat bekritiseerd mag blijven worden omdat het niet altijd zeker is dat ze ook werkelijk het belang van de patienten en directe medewerkers voor ogen hebben. Voor inspiratie, lees bv Skipr, daar staan zoveel dingen op waar ik de kriebels van krijg. Is niet mijn bron van cijfers ofzo, maar het geeft wel een inkijkje in een hele subcultuur.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 19:15

secricible schreef:
Briljant, want daar staat hoogstens dat paarden op zijn met 8jaar (los van of hetnjuist is wat deze man zegt en of je je op het woord van 1 man mag baseren) en niet dood... nogal een verschil.

Ik begreep op het nieuws dat je bij de uitslag om 21.00(de voorlopige uitslag dus) vrijwel nooit meer grote veranderingen ziet, vandaar dat ik die noemde :)

Dat klopt niet! om 21.00 heb je de exit polls, maar dat hoeft echt nog niets te zeggen. Kijk maar naar de exit polls in Amerika bijvoorbeeld.

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 19:20

Janneke2 schreef:
...en pas om 01.00 uur gaan ALLE stembussen dicht, er hoort dus niets gepubliceerd te worden voor een uur vannacht.

Reken je dan het caribisch gebied? Want in NL is alles om 21:00 dicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 19:23

Floor_x schreef:
Janneke2 schreef:

In het caribisch gebied blijven de stembureau's niet langer open dan in NL lokale tijd. Juist om te voorkomen dat er lang gewacht moet worden op uitslagen. Ik vraag me ook wel af welke stembureau's er tot 01.00 open blijven, want volgens mij is dat niet zo.

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 19:26

Emmaa_ schreef:
Floor_x schreef:

In het caribisch gebied blijven de stembureau's niet langer open dan in NL lokale tijd. Juist om te voorkomen dat er lang gewacht moet worden op uitslagen. Ik vraag me ook wel af welke stembureau's er tot 01.00 open blijven, want volgens mij is dat niet zo.

Oh echt? Wist ik niet :)
Voor zover ik weet is alles 21:00 dicht

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 19:43

Jessica van eijs D66 is het geworden :)