sureido schreef:Wat een onzin dat niemand veel mag verdienen.
Dat zegt ook niemand hoor.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Willl65 schreef:Ik heb alleen moeite met veelverdieners op plekken waar het personeel uitgeknepen wordt denk hierbij aan verpleeghuis en dergelijke waar managers hun zakken vullen
Geen moeite met veelverdieners in commerciële sector.
Shadow0 schreef:Hmm, dat kan ik niet helemaal volgen Wendy? Natuurlijk zijn er mensen nodig die de organisatie een beetje in de gaten moeten houden. Niemand is het daar mee oneens.
Door het zo in een hoek te duwen maak je inhoudelijke kritiek eigenlijk onmogelijk ('doe het dan zelf...')
Maar ook bij het werk van managers moeten we toch blijven nadenken of wat ze doen zinnig en redelijk en zo goed mogelijk is? Er zijn managers die goed werk doen - maar er is toch echt ook een behoorlijke laag bestuurders en bureaucratie ontstaan die niet zo heel veel met de kern van het werk te maken heeft. En dat moet gewoon benoemd kunnen worden zonder meteen de kritiek dood te slaan.
YentlShots schreef:Ik meld me ook even! Heb hier GL gestemd. Ik vroeg me vooral af of iemand mij kan uitleggen hoe de PVDD tegenover het houden van dieren/paarden en de paardensport staat. Want ik heb dus begrepen dat ze fel op paardensport tegen zijn en het houden van dieren bijna onmogelijk willen maken wat blijkt uit hun programma. Dus iemand die mij hier misschien een neutrale toelichting op zou kunnen geven en wat feiten op tafel leggen?
YentlShots schreef:Ik meld me ook even! Heb hier GL gestemd. Ik vroeg me vooral af of iemand mij kan uitleggen hoe de PVDD tegenover het houden van dieren/paarden en de paardensport staat. Want ik heb dus begrepen dat ze fel op paardensport tegen zijn en het houden van dieren bijna onmogelijk willen maken wat blijkt uit hun programma. Dus iemand die mij hier misschien een neutrale toelichting op zou kunnen geven en wat feiten op tafel leggen?
Laurie schreef:YentlShots schreef:Ik meld me ook even! Heb hier GL gestemd. Ik vroeg me vooral af of iemand mij kan uitleggen hoe de PVDD tegenover het houden van dieren/paarden en de paardensport staat. Want ik heb dus begrepen dat ze fel op paardensport tegen zijn en het houden van dieren bijna onmogelijk willen maken wat blijkt uit hun programma. Dus iemand die mij hier misschien een neutrale toelichting op zou kunnen geven en wat feiten op tafel leggen?
Dat konden ze zelf al niet
Citaat:Paarden zijn volwassen op achtjarige leeftijd, zie hier voor meer informatie. In de paardensport zijn paarden op die leeftijd vaak al afgeschreven: de gemiddelde levensduur is daar acht jaar, tegenover 20-30 jaar ‘vroeger’!
xSwanHeart schreef:YentlShots schreef:Ik meld me ook even! Heb hier GL gestemd. Ik vroeg me vooral af of iemand mij kan uitleggen hoe de PVDD tegenover het houden van dieren/paarden en de paardensport staat. Want ik heb dus begrepen dat ze fel op paardensport tegen zijn en het houden van dieren bijna onmogelijk willen maken wat blijkt uit hun programma. Dus iemand die mij hier misschien een neutrale toelichting op zou kunnen geven en wat feiten op tafel leggen?
Nou, PvdD wil helemaal niks 'verbieden' of onmogelijk maken op het gebied van paardensport. Ze zijn wel voor een 'paardenbesluit' waarin bepaalde regels worden gesteld aan het houden van paarden, zoals weidegang en contact met soortgenoten (wat imo geen overdreven eisen zijn). Daarnaast willen ze strengere eisen voor het welzijn van dieren in de sport (denk bvb aan het aan banden leggen van hindernissen in de eventing etc.).
YentlShots schreef:Citaat:Paarden zijn volwassen op achtjarige leeftijd, zie hier voor meer informatie. In de paardensport zijn paarden op die leeftijd vaak al afgeschreven: de gemiddelde levensduur is daar acht jaar, tegenover 20-30 jaar ‘vroeger’!
Hier klopt naar mijn zeggen vrij weinig van? Ook het feit dat ze zeggen dat paarden vroeger gemiddeld veel ouder werden geloof ik ook niet helemaal, dus kom maar op met die cijfers, want voor mijn gevoel is het totale onzin wat ze verkopen.
Wendy schreef:De bureaucratie die er is, heeft vooral te maken met de controledrang van gemeenten en rijksoverheid en helaas heb je overhead nodig om te zorgen dat we aan die regeltjes voldoen.
Citaat:Maar he, veelverdieners in het bedrijfsleven, of nog leuker de banken (hoe was die financiele crisis ook alweer veroorzaakt?), daar hoor je niemand over
Citaat:In het bedrijfsleven zijn er weinig managers die 150 medewerkers aansturen, zonder dat daar tussenlagen tussen zitten.
secricible schreef:Briljant, want daar staat hoogstens dat paarden op zijn met 8jaar (los van of hetnjuist is wat deze man zegt en of je je op het woord van 1 man mag baseren) en niet dood... nogal een verschil.
Ik begreep op het nieuws dat je bij de uitslag om 21.00(de voorlopige uitslag dus) vrijwel nooit meer grote veranderingen ziet, vandaar dat ik die noemde
Floor_x schreef:Janneke2 schreef:...en pas om 01.00 uur gaan ALLE stembussen dicht, er hoort dus niets gepubliceerd te worden voor een uur vannacht.
Reken je dan het caribisch gebied? Want in NL is alles om 21:00 dicht.
Emmaa_ schreef:Floor_x schreef:Reken je dan het caribisch gebied? Want in NL is alles om 21:00 dicht.
In het caribisch gebied blijven de stembureau's niet langer open dan in NL lokale tijd. Juist om te voorkomen dat er lang gewacht moet worden op uitslagen. Ik vraag me ook wel af welke stembureau's er tot 01.00 open blijven, want volgens mij is dat niet zo.