Trump of Clinton

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 06:46

Killyenn schreef:
Washington naar Clinton, die overigens volgens NYT de popular vote zal krijgen (hoewel ik dat nergens anders terugvind). Benieuwd of dat een constructiever debat over de US' bizarre verkiezingssysteem naar boven zou brengen.

Als het aan zou komen op een popular vote wellicht, maar Trump koerst gewoon af op winst.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 06:46

tamary schreef:
Resistance schreef:
Ik dacht trouwens nog: wat als het Trump wordt en die op den duur zegt: zoeken jullie het maar uit in Europa, op steun van ons leger in geval van oorlog oid hoeven jullie niet meer te rekenen.

En je hebt ook dat hele Brexit gebeuren, waarbij we natuurlijk kans hebben dat zij ons ook niet meer zullen steunen.

Zou Putin dan niet staan te trappen om de boel over te nemen?

Nee, internationaal recht staat dat niet toe en dat staat bij hem nogal hoog in het vaandel.
Poetin gaat eerder deze kant op (en terecht) :
http://marketupdate.nl/nieuws/geopoliti ... en-oosten/
Als Poetin al met een leger de grens over steekt is dat of onrust die dreigt naar Rusland over te slaan, uitnodiging (Syrië) of gevaar voor etnische russen in oud ussr land (de Krim, al zit daar ook een stuk militaire strategie aan ivm geopolitiek gekonkel). Rusland heeft ivm onrust buurlanden door moslim fundamentalisme de handen vol aan de grenzen met het midden-oosten en richting Azië. Dat Estland (& Polen) zo krijst is eigen schuld, Rusland pesten is nationale sport in alle Baltische staten, maar nu blijkt dat navo-rokken eigenlijk niks kunnen/zullen tegenhouden worden ze zenuwachtig. Ik weet niet precies hoe de afspraak is, maar zelf oorlog beginnen en dan om hulp schreeuwen omdat je willens en wetens een te grote tegenstander op je af krijgt kan niet de bedoeling zijn van die aanval op 1 is aanval op allemaal afspraak.

Zou je dit eens kunnen toelichten? Ik woon namelijk in Litouwen en merk niks van russen pesten?
Wat Resistance noemt is 1 van de redenen dat ik echt nog hoop dat Hillary wint. Wil niet weten hoe het zal gaan als Trump wint zonder geloof in de NATO.. Om nog niet eens te spreken over zijn totaal ongeschikte karakter natuurlijk.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 06:48

Emmaa_ schreef:
Killyenn schreef:
Washington naar Clinton, die overigens volgens NYT de popular vote zal krijgen (hoewel ik dat nergens anders terugvind). Benieuwd of dat een constructiever debat over de US' bizarre verkiezingssysteem naar boven zou brengen.

Als het aan zou komen op een popular vote wellicht, maar Trump koerst gewoon af op winst.

Dat bedoel ik juist: als Trump wint terwijl Clinton de popular vote heeft zal dat een (nog grotere) uproar veroorzaken.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 06:49

Killyenn schreef:

Nope, bush en al gore.. Hebben hetzelfde voor gehad

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 06:49

Nu maar hopen dat wij niet de zelfde kant opgaan bij onze verkiezing.

karuna
Drukke kabouter

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 06:51

Oo bah help waar is het opeens zo omgeslagen. Die gevaarlijke kortzichtige man dadelijk baas van een grootmacht. Brrr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 06:51

Killyenn schreef:
Emmaa_ schreef:

Dat bedoel ik juist: als Trump wint terwijl Clinton de popular vote heeft zal dat een (nog grotere) uproar veroorzaken.

Ah zo! Ik denk persoonlijk dat Clinton-stemmers sneller geneigd zijn om zich neer te leggen bij de uitslag dan Trumpstemmers, maar je weet nooit wat er gaat gebeuren. Bij zo'n close call zal het sowieso erg moeilijk worden.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 06:52

Ppppffff dat is rot wakker worden,

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 06:52

Trump...
ik was er al bang voor.
Het is zoals de stemmers in NL. Niemand zegt hardop op Wilders te stemmen maar in het stemhokje doet men het toch.

Balen, vooral voor de obamacare dat trump af wil schaffen.

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 06:54

Meneer legt zich natuurlijk wel neer bij de verkiezingen als hij die wint...? Ben benieuwd hoe er gereageerd wordt als mijn familie zo wakker wordt haha.

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 06:56

Oh ja als hij wint is het omdat er wel voter fraud was, maar hij nog veel sterker was dus ze hebben niet gewonnen.. of zo iets. Zo van "ze hebben alles geprobeerd maar victory is ours!"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 06:58

SVRL schreef:
Ik heb net een kennis van me ontvriend. Was me al lang aan het ergeren aan zijn soms racistische uitspraken en nu hij post dat er champagne open gaat op de overwinning van Trump, heb ik er genoeg van. Hoe kan een vader van 2 kinderen juichen bij de overwinning van een verkrachter? :r

Innocent until proven guilty.

Als we iedereen gaan opknopen op basis van verdenkingen dan blijven er weinig mensen over.

En anders zou je ook Hillary niet kunnen steunen, vergeet niet dat het onderzoek naar de Clinton Foundation nog steeds loopt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 06:59

Ik geloof echt niet dat hier voter fraud is gepleegd. Geloof oprecht dat dit het begin is van het einde als het gaat om fatsoenlijke omgang met elkaar. Heel pessimistisch, maar dit gaat een zee van geweld oproepen, hij gaat het voeden, en dit gaat overslaan naar andere landen. Mensen krijgen nu een vrijbrief om hun innerlijke beest naar buiten te laten.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 07:00

The_Cat schreef:
Killyenn schreef:

Nope, bush en al gore.. Hebben hetzelfde voor gehad

Dat het al vaker is voorgekomen klopt, maar de polarisering van de kandidaten en het land is daar een bijkomende factor in. De stemmen laten zien wie mensen wel als president willen, maar het laat niet zien hoe men over de andere kandidaat denkt. Trump is uitzonderlijk (niet in de goede zin), en er broeit al langer onrust in America. Hele steden hebben geen toegang tot veilig water, kinderen worden langzaam vergiftigd en men heeft geen mogelijkheid te vertrekken door mensenrechten-brekende wetten, de racial segregation wordt eindelijk in het openbaar gebracht, er is eindelijk wat (beperkte) media aandacht voor de rechten van de native Americans. Er is een groeiend netwerk van activisten, mensen die de mogelijkheid hebben iets op te zetten, te protesteren. De infrastructuur is er, de onderliggende redenen zijn er, en als Trump verkozen wordt inc. popular vote voor Clinton zou dat zomaar een katalysator kunnen zijn voor een groter conflict. Wellicht niet direct, zoals Emmaa zegt is het idee dat Clinton stemmers minder reactionary zijn dan Trump stemmers. Desondanks, het hele framework voor een nationale tegenreactie ligt klaar. And who could blame them...

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 07:01

Het laat wel heel duidelijk zien dat er iets broeit daar wat niet zomaar weg gewuift kan worden.

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 07:02

Ik vrees dat je helemaal gelijk hebt, Emma :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 07:03

Imo is dit het moment voor jonge mensen die zich inzetten voor social justice op welk gebied dan ook om zich te organiseren en om actie te gaan ondernemen, en ik hoop dat dat ook gebeurt.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 07:06

Oh god, dit was niet het nieuws dat ik wilde zien nadat mijn wekker afging. :n

Anoniem

Emmaa_ schreef:
Imo is dit het moment voor jonge mensen die zich inzetten voor social justice op welk gebied dan ook om zich te organiseren en om actie te gaan ondernemen, en ik hoop dat dat ook gebeurt.

Je bedoelt dat ze zich moeten organiseren om een betere kandidaat te krijgen voor de volgende verkiezing in 4 jaar tijd?

Helemaal eens in dat geval, want zo werkt een democratie.

Anoniem

enzino schreef:
Emmaa_ schreef:

Je bedoelt dat ze zich moeten organiseren om een betere kandidaat te krijgen voor de volgende verkiezing in 4 jaar tijd?

Organiseren om eindelijk eens op te staan voor de dingen waarvan ze pleiten dat ze ervoor opkomen. Dit gaat imo een stuk verder dan alleen een president in Amerika.

Pennsylvania is van Trump nu. Hij heeft ingehaald.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 07:07

enzino schreef:
Emmaa_ schreef:

Moderne politiek in de US een democratie noemen is nogal een statement ;)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 07:07

Ik ben echt shocked nu. Hoe kan dit?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 07:08

Jolien87 schreef:
Oh god, dit was niet het nieuws dat ik wilde zien nadat mijn wekker afging. :n

Anders ik wel -O-

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 07:09

Iemand misschien enig idee hoe dit alles effect gaat hebben op de wisselkoers? Ik zit op dit moment in Zuid-Korea en op het moment daalt de waarde van de Won gigantisch (tov Euro). Mijn kamergenoot zei dat op het moment alle Aziatische munteenheden aan het kelderen zijn, gevoel van Trumps path to victory?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 07:09

Goldwynn schreef:
Iemand misschien enig idee hoe dit alles effect gaat hebben op de wisselkoers? Ik zit op dit moment in Zuid-Korea en op het moment daalt de waarde van de Won gigantisch (tov Euro). Mijn kamergenoot zei dat op het moment alle Aziatische munteenheden aan het kelderen zijn, gevoel van Trumps path to victory?

De DOW is in ieder geval gigantisch gekelderd..