Schietpartij en explosies in Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 18:58

Shadow0 schreef:
waxmeltsenzo schreef:
Het was idd in Frankrijk. Maar ook in EU.
De EU is in oorlog ;)

Je zegt het met zo'n enthousiasme alsof je denkt dat oorlog iets goeds is?

Ik hou in elk geval niet erg van die oorloghitserij. Uiteindelijk vallen er alleen maar heel veel meer doden door.

O ik hou ook niet van oorlog.
Maar er worden nou eenmaal gericht aanslagen gepleegd en dit is uitgesproken door ons de politiek leider ;) NL is nu in oorlog met IS. Niet alleen Frankrijk. Of je het nou niet leuk vind klinken het is gewoon zo.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 19:00

Maar we hebben zelf de mogelijkheid om te kiezen hoe we reageren. Ik vind dat slachtofferschap ('we kunnen niet... we moeten zus...') gevaarlijk omdat we dan veel te makkelijk meegesleept worden zonder na te denken.

Ja, we kunnen wel degelijk andere reacties kiezen. Als IS echt oorlog wil, is het dan niet het beste om ze dwars te zitten door daar juist niet in mee te gaan? Laten we nadenken over onze mogelijkheden om bv de wapenhandel die kant op te voorkomen, en dat er geld heen gaat, en welke andere dingen we kunnen doen om de cyclus van geweld te stoppen. Nu meegaan in de oorlogsretoriek is alleen maar een excuus om nog meer geweld een aanslagen te plegen. Waarom zouden we dat willen?

waxmeltsenzo schreef:
O ik hou ook niet van oorlog.
Maar er worden nou eenmaal gericht aanslagen gepleegd en dit uitgesproken door de politiek leider ;)

Tijd om onze politiek leider te vertellen dat hij dat niet moet doen. Hij brengt ons in gevaar.

Verder zou ik die smileys toch weglaten. Het maakt dat de berichten op mij toch een beetje vreemd overkomen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 19:01

Blue_Eyes schreef:
Fitzroy schreef:
Voor iedereen die zegt dat al die vluchtelingen zo onschuldig zijn: het paspoort wat bij de Syriër is gevonden is verleden maand geregistreerd als vluchteling op Lesbos.
We halen ze zelf binnen, heel handig. -O-

En drie ervan beschikten over de Belgische nationaliteit, en tenminste 1 was er een Fransman. Die aanslagen zijn toch echt al maanden van hieruit voorbereid. Iemand rekruteren die hier net aankomt lijkt me niet het moeilijkste deel van de hele opdracht.

Laat mij mezelf even aanvullen:

NOS.nl schreef:
Het paspoort werd gevonden vlak bij de lichaamsresten van de vermoedelijke dader. Het is niet zeker dat het gevonden paspoort van de dader is. Er is een levendige handel in Syrische paspoorten.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 19:04

geerke schreef:
JenW schreef:
Ik woon in Frankrijk, echt heel Frankrijk is der kapot van.. alles staat hier op zwart.. :(

ik woon ook in frankrijk...hier schieten de jagers vrolijk door.

Verschil van plaats denk ik dan, hier is het wel echt te merken, iedereen heeft t er over en verschillende winkels zijn dicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 19:05

Mijn tante woont al jaren in Frankrijk maar heeft ook nog steeds een Belgisch paspoort.

Daarnaast, wie zegt dat het geen gestolen paspoort is? Met net als opzet om de vluchtelingen te viseren, zodat ze uitgezet worden en teruggestuurd? Met de grenzen dicht, zodat zij niet kunnen vluchten voor wat er in hun land gebeurt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 19:06

Misschien is dit wel heel ver doorgezocht maar er is inderdaad ontzettend veel illegale handel in Syrische paspoorten. Het zou mij niks verbazen als deze is meegenomen juist om angst te zaaien en de grenzen dicht te gooien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 19:08

Waarom zou dit vergezocht zijn? Die kerels horen ook wel dat er aan alle kanten protesten zijn geweest van autochtonen om de vreemdelingen binnen te laten. Kijk maar naar de gesloten grenzen van Hongarije, de taferelen van vluchtelingen die over sporen lopen richting Duitsland.
Als wij de vluchtelingen niet opvangen kunnen ze nergens naartoe.

Heel slim bedacht van IS: zet een muur om je slachtoffer, zodat eens hij beseft welk gevaar er is, hij allang is ingesloten en geen kant meer op kan.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 19:09

Er zijn net ook 5 mensen gearresteerd in Molenbeek, in verband met de aanslagen gisteren, heeft de Belgische minister van Justitie net aangekondigd. Het ontmijningsteam is ook ter plaatse.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20151113_01969906

Ik werk zelf in Molenbeek en dat is vlakbij de Europese Wijk. Denk dat ik maandag toch wel even thuis werk -O-

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 19:10

Shadow0 schreef:
Tijd om onze politiek leider te vertellen dat hij dat niet moet doen. Hij brengt ons in gevaar.
.

Nee hoor.
Rutte heeft dit nu alleen bevestigd aan ons de Nederlandse inwoners.
Waarschijnlijk omdat het nu voor het eerst echt dichtbij komt en omdat ze nu ook wel snappen dat het niet meer te ontkennen valt. Maar meer dan dat is het niet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 19:12

Fitzroy schreef:
Voor iedereen die zegt dat al die vluchtelingen zo onschuldig zijn: het paspoort wat bij de Syriër is gevonden is verleden maand geregistreerd als vluchteling op Lesbos.

De zin i told you so ligt nu op het puntje van m'n tong. En iedereen blijft maar volhouden dat we geen terroristen binnen halen.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 19:13

Varekaj schreef:
http://www.hln.be/hln/nl/35524/Aanslage ... rijs.dhtml

La dernieère heure vertelt dat 3 van de 8 terroristen metrokaartjes van Molenbeek op zak hadden, de politie is in dat gedeelte van Brussel nu ook bezig met huiszoeking en arrestatie ofzoiets.
Dat zit hier verdorie 30km vandaan...

Sjeus.... dat is bij mijn oma. Die woont in Anderlecht.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 19:15

Ik vind de kop "Syrische dader kwam via Griekenland de EU binnen" behoorlijk ondoordacht van de NOS als er vervolgens uit het artikel blijkt dat dat helemaal niet eens zeker is :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 19:15

Yasmine schreef:
Er zijn net ook 5 mensen gearresteerd in Molenbeek, in verband met de aanslagen gisteren, heeft de Belgische minister van Justitie net aangekondigd. Het ontmijningsteam is ook ter plaatse.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20151113_01969906

Ik werk zelf in Molenbeek en dat is vlakbij de Europese Wijk. Denk dat ik maandag toch wel even thuis werk -O-

Had ik daarnet al gepost, maar via HLN. Of toen waren ze er nog mee bezig. De arrestaties komen voort uit de belgische nummerplaat op een wagen die er gisteren bij betrokken was. Het zou om een huurauto gaan, en dat spoor zijn ze gevolgd.
Er is sprake van een 2e auto maar daarover zijn nog geen details bekend. Wel dat een bommenlegger van IS afgelopen zomer in ons land zou zijn geweest, maar geen idee of dat een link heeft met de aanslagen gisteren.

Intussen os ook zowel schiphol als brussels airport bedreigd via de tweet van jihadi john, en worden er extra maatregelen getroffen.

@Horsetopshop: ik werkte tot september in een ziekenhuis vlakbij de europese wijk. Voor 1x ben ik zo gruwelijk blij dat ik daar niet meer naartoe hoef, want dat was steevast met de trein en de metro.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 19:16

purny schreef:
Fitzroy schreef:

De zin i told you so ligt nu op het puntje van m'n tong. En iedereen blijft maar volhouden dat we geen terroristen binnen halen.

Omdat er een rotte appel tussen zit, komt er ooit een einde aan de ondoordachte opmerkingen die jij eruit gooit?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 19:19

Varekaj schreef:
@Horsetopshop: ik werkte tot september in een ziekenhuis vlakbij de europese wijk. Voor 1x ben ik zo gruwelijk blij dat ik daar niet meer naartoe hoef, want dat was steevast met de trein en de metro.

Daar mag je inderdaad heel erg blij mee zijn.
Ik vind het sowieso een poedersuiker-buurt.
Ik snap ook nog steeds niet dat mijn oma daar blijft wonen. Ze wordt steevast zo'n 2 keer per maand berooft van haar tas. Stelletje lafbekken bij iemand van 92 jaar.
Je kan daar niet normaal over straat. Althans, in de buurt in Anderlecht waar zij woont niet. Al is dat maar een kilometer of 2 van Molenbeek vandaan.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 19:22

Eulogy schreef:
Ik vind de kop "Syrische dader kwam via Griekenland de EU binnen" behoorlijk ondoordacht van de NOS als er vervolgens uit het artikel blijkt dat dat helemaal niet eens zeker is :n

Het is wel bevestigd door het Griekse ministerie dat het zo gebeurd is, dus het is inmiddels wel zeker...

HorseTopShop schreef:
Varekaj schreef:

Ik vind het sowieso een poedersuiker-buurt. Er zitten echt heel veel Moslims dus grotere kans op IS strijders.
Ik snap ook nog steeds niet dat mijn oma daar blijft wonen. Ze wordt steevast zo'n 2 keer per maand berooft van haar tas. Stelletje lafbekken bij iemand van 92 jaar.
Je kan daar niet normaal over straat. Althans, in de buurt in Anderlecht waar zij woont niet. Al is dat maar een kilometer of 2 van Molenbeek vandaan.

Wij zitten echt in het centrum van Molenbeek en dat is inderdaad allesbehalve een veilige buurt ('s avonds dan vooral). Ik lees nu dat de arrestaties gebeurd zijn aan het metrostation Osseghem, wat echt minder dan 5 minuten van ons kantoor is. Pfoe.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 19:25

Yasmine schreef:
Eulogy schreef:

Het is wel bevestigd door het Griekse ministerie dat het zo gebeurd is, dus het is inmiddels wel zeker...

Nee, dat is het niet. Het is bevestigd dat het paspoort daar is geregistreerd. Maar aangezien er een levendige handel is in Syrische paspoorten, is het bepaald niet zeker dat het betreffende paspoort ook echt bij die dader hoorde.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 19:25

Ik wordt hier echt heel naar van.

En ik snap het gewoon nog steeds niet. Wat is het doel? Alle westerse mensen uitroeien? Is het een politiek iets? Willen de extremisten dat iedereen bekeerd tot de Islam? Althans, wat hun als de Islam beschouwen.
Wat willen ze?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 19:26

Het is nog niet bewezen dat dat paspoort ook daadwerkelijk van de dader was, toch? Ze zijn de vingerafdrukken nog aan het vergelijken.

Edit: wat BlueEyes zegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 19:26

Ik heb 4 jaar in het ziekenhuis gewerkt, en 3 jaar alleen tijdens de zomermaanden omdat ik de rest van het jaar een studie verpleegkunde heb mogen volgen. Nooit heb ik een onveilig gevoel gehad IN Brussel zelf. Wel regelmatig pittige discussies omdat ze aan alle kanten en zijden probeerden om te foefelen voor gratis zorg (zoals oa elkaars ID lenen, en elkaars adressen gebruiken), maar dat hadden we ook met Belgen en andere nationaliteiten. Koppels gezien in uitermate specifieke kledij, zoals vrouw in boerka en man in zo'n gewaad, maar op zich door die mensen juist NOOIT onbeleefd behandeld. Wel door diegene die het best ingeburgerd waren :roll: Maar alweer, dat hadden we ook met Polen, Russen, Amerikanen etc.

Weet je wanneer ik me onveilig voelde? Op weg naar huis, in Brussel-Centraal. Gewoon om het type volk wat op dezelfde trein stapte als ik. Ik werkte regelmatig tot 19u en moest dan om 19u27 de trein nemen, die is lang niet zo druk meer. Op dat stuk heb ik het meest van al enge momenten gehad. Maar nooit 's avonds in onze hoofdstad.

Qua radicalere moslims zitten ze trouwens meer in de stad waar ik nu vlakbij woon... En het zijn idd vooral de jongeren die hier in meegaan en luidkeels roepen "europa wordt van ons".

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 19:39

listiglistje schreef:
Tamara_089 schreef:
[ [url=m/WMAejM.png]Afbeelding[/url] ]

Las ik net op facebook

De kans te sterven aan een terroristisch aanslag is ongeveer 0,00014438%, ongeveer even groot als door de bliksem getroffen te worden.

Is angst en gedragsaanpassing wel nodig? ....deze angst is juist wat ze willen, geef daar niet aan toe ;)

Wellicht de mensen die gister gezellig op het terras een vorkje zaten te prikken, een concert en voetbalwedstrijd bij woonden ook zo dachten!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 19:41

Verschrikkelijk dit! Heel veel sterkte voor de mensen daar.

Het zal erger worden met al die zogenaamde vluchtelingen, het heeft een doel. Heel Europa zoveel mogelijk ontregelen/ aandacht afleiderij van wat ze van plan zijn.

Hopelijk schudt het de wereld wakker en is er voortaan in elk land strenge grenscontrole en op elk vliegvelden, alles wat erin en eruit gaan controleren.

Zodat er hopelijk vrede is over de hele wereld! Alles wat slecht is direct de kop indrukken ipv het zover te laten komen naar zoals het nu helaas is.
Laatst bijgewerkt door Hanmar op 16-11-15 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zinssnede verwijderd.

Gnome

Re: Schietpartij en explosies in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 19:43

Waren er trouwens meer mensen die gisteren na het journaal direct de Yarden reclame zagen? Onze mond viel echt open.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 19:44

Emmaa_ schreef:
Nederland heeft iig wel de oorlog verklaard aan de IS ja.

Dat is niet gezegd. Rutte zei dat we een conflict hebben met IS en niet met de Islam of een land.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 19:47

rapido schreef:
Emmaa_ schreef:
Nederland heeft iig wel de oorlog verklaard aan de IS ja.

Dat is niet gezegd. Rutte zei dat we een conflict hebben met IS en niet met de Islam of een land.

Hij zei dat nl in oorlog is met is.