Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:51

Dus sammie jij zegt met andere woorden dat alle uitspraken veroorloofd zijn om zo de verkiezingen te winnen?
Al jok je alles bij elkaar meen je er niets van als je de stemmen maar krijgt.

Waarom stemmen we dan nog?
Dan kunnen we elke partij wel opdoeken en 1 willekeurig kabinet er neer zetten.
Ook al voelt dat nu ook al zo want ook nu wordt er niet naar de meerderheid geluisterd die tegen opvang is.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:57

Tja, en dat is dus ook weer het geweldige aan de EU......(kan je lekker op je vingers worden getikt dat je weer mag overmaken naar Griekenland en wordt er voor je bepaald wat je op moet nemen aan vluchtelingen).

En dan roepen 'de leiders' ook nog dat we een groter en sterker EU moeten hebben.

Bah, dat hele EU had gewoon nooit gemoeten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 14:03

En hoe zat het ook alweer met de onderste steen boven?
Wat heeft pinokkio er aan bijgedragen dat voor elkaar te krijgen?
Niets want wie de daders zijn komen we niet te weten en Rutte is daar nu ook niet echt hard mee bezig.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 14:07

Nee dat zeg ik niet. Ik zie ook totaal het verband niet tussen verkiezingsbeloften (die één partij heel makkelijk kan maken en waar eigenlijk elke partij zich schuldig aanmaakt. Beter kan men zeggen deze partij wil zich inzetten voor x, y en z. Maar dat is niet populair en daar win je tegenwoordig haast geen stemmen meer mee. Wie is er nu dommer.. Iemand die roept ik geef iedereen 1000 euro of de persoon die gelooft dat dat ook daadwerkelijk gebeurd?) en een kabinet (bestaat altijd uit meerdere partijen én heeft te maken met de oppositie en de Eerste Kamer en de EU) die gevormd wordt ná verkiezingen.. Rutte heeft dingen geroepen die hij niet waar KON maken (immers had hij met alle andere partijen te maken. Alleen als VVD alleen kon reageren maakte hij nog een kans om deze belofte waar te maken.). Daar kun je Rutte en de VVD op aanspreken. Dat heeft NIKS met het kabinet te maken, want toen Rutte die verkiezingsbelofte maakte was hij geen onderdeel van het huidige kabinet. Hij had net zo goed dik kunnen verliezen. Simpeler kan ik het niet meer maken.

Je kan dit kabinet veel kwalijk nemen, ik neem ze bijvoorbeeld het behoorlijk kwalijk dat ze imo niet goed luisteren naar het volk en nog veel erger datzelfde volk niet goed informeren. Dat ze niet weten wat er leeft. En daar ook veel te laat op anticiperen (anderzijds op het moment dat ze het wel doen is het wéér niet goed… gezien de reacties in dit topic..)

Dit kabinet, deze regering is er omdat mensen zich gek lieten maken door peilingen en dat de ene groep niet wilde dat de SP aan de macht kwam en expres VVD (niet PVV want dat was toch iets te rechts) ging stemmen en een andere groep wilde niet dat PVV ging winnen en dus PVDA ging stemmen (en niet SP want dat was toch iets te links). Een klein gedeelte stemde gewoon op de partij waar ze op wilde stemmen ipv die gekmakerij. Nederland heeft dit aan zichzelf te danken.. Ik mag hopen dat iedereen de volgende keer zich ergens in verdiept ipv achter peilingen of een hardblerende idioot met beloftes waarvan je diepdown weet dat het niet kan aan rennen..

Onze stelsel heeft sterke punten en zwakke punten. Wij hebben nu eenmaal een stelsel waarbij een partij eigenlijk nooit meer zo groot kan worden dat ze alleen regeren, maar altijd met een andere partij en dan is er nog een oppositie (die in bepaalde situaties niks kan, maar in andere situaties behoorlijk veel macht hebben, immers is voor een wetsvoorstel een meerderheid van de Tweede Kamer nodig) en vervolgens heb je nog een Eerste Kamer die ook invloed kan uitoefenen. En beide kamers worden op een andere manier gekozen.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:18

Laat me niet lachen dat artikel uit de ad is alleen maar om zieltjes te winnen omdat ze zoveel zetels zijn verloren!!!
Eerst zien dan geloven zouden er geen 400.000 uit europa terug gestuurd worden?? is dat al gebeurd dan? enz ze zeggen dit maar doen tenslotte niks ja ons belazeren om idd zieltjes te winnen.. en ik heb nog nooit voor de vvd of pvda gestemd! En zal het ook zeker nooit doen.. stelletje idioten bij mekaar.. en als je als zogenaamde vluchteling door 8 veilige landen reist ben je voor mij geen vluchteling maar een uitvreter.. ons land is veel te klein om al die mensen op te vangen en wie gaat dit allemaal betalen juist de burgers.. die krijgen weer hogere kosten...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:26

Oh, dus de AD spelt onder één hoedje met de regering? Die creëren nepberichten? En de NOS die eenzelfde nieuwsbericht naar buiten bracht dan zeker ook? En ook RTL nieuws is dan zeker een propagandakanaal van de regering, om nog maar te zwijgen dat diverse Tweede Kamer leden hun mening over dit voorstel hebben gegeven.. Allemaal niet waar.. blijkbaar..

Of die 400.000 al terug gestuurd zijn geen idee. Zoek het op zou ik zeggen in plaats van aannames te maken. Ze zouden er welhaast mee gaan maken. Maar goed .. dat is op Europees niveau..

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:26

AD en Telegraaf zijn een, is ook weer een VVD krant...

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:28

chanicha schreef:
Ze draaien mij teveel als een drol in een p*spot.

:') _O-

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:31

Die 400.000 is een schatting waarvan men vind dat ze onterecht hier zijn...maar nu is de vraag waar stuur je ze heen? Turkije bv waar ze vandaan komen? Die wil ze niet terug hoor, of van de landen waar ze vandaan komen maar niet vandaan komen?

Als jij ergens naar toe wil en je zegt dat je Syrier bent, maar dat ben je eigenlijk niet, hoe bewijst een ander dat je het niet bent als je niets bij je hebt? En waar atuur je zo iemand naar toe?

Dat is nl het 2 e probleem.

En aangezien onze regering dol op discussieren is en debatteren en in elk praatprogramma op tv te komen om allerlei beloften te doen....zal er omdertussen nooit een beslissing genomen worden...want dat gaar nl zo in Nederland en als ze handje klap doen, hoor je er nooit wat van, dat gaat geruisloos...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:39

Tcm62 schreef:
AD en Telegraaf zijn een, is ook weer een VVD krant...

Maar wat wil je daar precies mee zeggen? Dat het AD gecontroleerd wordt door de VVD? Propagandakanaal? Dit is een voorstel dat gisteren in de Tweede Kamer is besproken. Zeeuwtje zegt dat dat niet waar is.. Dat het AD het alleen maar geplaatst wordt om zieltjes te winnen (zei ik nou niet eerder iets over wordt er eindelijk naar het volk geluisterd is het weer niet goed?)

Nu kun je iets rooskleurig of anderzijds gekleurd of bombastisch brengen, zodat een Televaag graag doet maar stellen dat het AD onder een hoedje speelt met de regering… want zij willen zieltjes winnen omdat ze zoveel zetels zijn verloren.. Voor zover ik weet zijn er op dit moment geen verkiezingen dus ik ben benieuwd welke zetels er precies verloren zouden zijn?? En dat is een retorische vraag..

In die 400.000 zaten, maar hier doe ik een beroep op mijn geheugen, voornl. uit Eritrea en andere Zuid Afrikanen, maar ook anderen (China wellicht?0 die geen recht hebben op asiel. Zij zaten hier al voor de groep uit Syrië. Deze 400.000 kunnen dus ook makkelijker teruggestuurd worden naar land van herkomst.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 13-10-15 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:40

Nee, die richt zich naar het VVD publiek...

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:41

Zo heeft elke krant zo zijn bepaalde lezerspubliek

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:43

Volgens mij gaat het dan toch alsnog gewoon om de boodschap die er in zit. Welk publiek het leest maakt dan geen flauw aus. Het staat ook in andere kranten, dat maakt het niet minder waar en ook niet minder of meer zieltjeswinnaarij. Feitelijk was het gisteren imo nog een stuk uitgebreider in het nieuws dan het beknopte stuk van het AD.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:45

Grappig dat de grotere nieuwssites voor onwaar propagandakanalen aan worden gezien, maar de houtje touwtje persoonlijke blogs van particulieren niet :')

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 16:05

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 16:11

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 16:18

Er wordt nu met spoed ruimte gemaakt om er 10000 voor een half jaar op te vangen en in die tijd wordt er een huis/ woonruimte geregeld. Ik vind het allemaal wel erg veel worden.

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 16:38

Leuk he de zogenaamde vluchtelingen

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 16:39

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 16:39

Tja, ik kan me voorstellen dat je de toiletgelegenheid geen 3 sterren waard vind en je maakt er met veel mensen gebruik van. Maar niks staat je in de weg om een emmer en zeep te vragen om het even schoon te maken...

En je wil niet weten hoeveel moeite er wordt gedaan om die tenten te verwarmen... Maar ja het blijven tenten.... Heumensoord krijgt geen witte kerst. Daarvoor verliest heer te veel warmte :P

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 16:40

Die 10.000 ging om mensen die al een verblijfsvergunning hadden. Dus die zijn hier al een tijdje. Zij zitten nu nog in de asielcentra en daar moet plaats gemaakt worden voor de nieuwen.

vibabu schreef:
Voor degene die zeggen dat de pvv rechts is...
http://bin.snmmd.nl/m/m1by14pwmk17.gif

En nu? Volgens mij sla je een hoop informatie zoals wie wat waar en hoe over ;) Wilders is ex-VVD’er. Als je hun programma doorleest is het nog rechtser dan de VVD. Enkele voorbeelden zijn hier of in het andere topic al genoemd. Waar is dit staatje op gebaseerd..? Zeker aangezien het CDA echt bekend staat als een middenpartij en hier gewoon ‘rechts’ staat. Op basis waarvan is dit gemaakt?

http://www.goeievraag.nl/maatschappij/v ... s-politiek:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Sammie op 13-10-15 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 16:49

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:35

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:38

[quote="Sammie"]Die 10.000 ging om mensen die al een verblijfsvergunning hadden. Dus die zijn hier al een tijdje. Zij zitten nu nog in de asielcentra en daar moet plaats gemaakt worden voor de nieuwen.

Dat maakt mij geen flaus aus want hoe moet dat allemaal hierna een huis krijgen en wat denk je dat dat allemaal kost en wie dat betaalt?
Plus degenen die nu hier naartoe komen en mogen blijven! Er moeten nu toch echt maatregelen genomen worden om dit te stoppen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:41

Riddershow natuurlijk zijn erbij die blij zijn maar dat zijn er maar zo weinig! Die mensen mogen ze van mij met voorrang helpen en niet die schreeuwers om geld.