Discussie: Een eigen paard van een uitkering

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 23:13

Ik ben 80 tot 100% afgekeurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 23:14

Thesserd schreef:
xxCYNNxx schreef:
Huh hoe kan dat dan? Want net even beide opgezocht en in 2015 is voor 23 jaar en ouder de [***] gezet op 1477 brutto (net als in 2014 en 2013) en het minimumloon voor iemand van 23 jaar en ouder staat op 1507 brutto...is maar 30 euro minder.
Die 1477 is dan wel als je echt 100% bent afgekeurd, maar begreep uit eerdere berichten in dit topic dat jij 100% bent afgekeurd.

info hoogte wa jong http://mens-en-samenleving.infonu.nl/re ... -je.html#5

info minimumloon http://www.minimumloon2015.nl/

Hm, daar kom ik niet op uit als ik het hier uitreken :+
http://www.uwv.nl/particulieren/rekenhulpen/
(helemaal naar beneden scrollen)
Dat komt inderdaad al een heel stuk dichter in de buurt. :j

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 23:15

Zal dan zijn omdat je die 80% hebt zeg maar dat je op een verschil van 500 uit komt? Want ik kom dus op een verschil van ongeveer 375.

Maar goed, al die cijfertjes.. niet zo belangrijk.

Anoniem

Re: Discussie: Een eigen paard van een uitkering

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 23:16

Waarom is het überhaupt belangrijk hoe veel KBK precies aan wajong krijgt? Of stel ik nou een hele absurde vraag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 23:17

Het gaat er meer om dat Marlinde (marlinderooz) aangaf dat je met een [***] 50 euro bóven het minimumloon zat.
Nou, die illusie wilde ik even uit de wereld helpen.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 23:17

KoudbloedKim schreef:
Het gaat er meer om dat Marlinde (marlinderooz) aangaf dat je met een Wajong 50 euro bóven het minimumloon zat.
Nou, die illusie wilde ik even uit de wereld helpen.

Dat inderdaad... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 23:18

Aha, dan heb ik daar overheen gelezen. Mijn excuses!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 23:19

Thesserd schreef:
Zal dan zijn omdat je die 80% hebt zeg maar dat je op een verschil van 500 uit komt? Want ik kom dus op een verschil van ongeveer 375.

Maar goed, al die cijfertjes.. niet zo belangrijk.
Nee, ik denk dat je het verkeerd hebt uitgerekend (edit; je eigen link, klopt nagenoeg wel. :j

Haha, door de edit klopt het niet meer. _O-
Maar ik bedoel dat de link die xxCYNNxx plaatste, niet klopte.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-05-15 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 23:19

Ik krijg/kreeg minder betaald dan de gemiddelde uitkerings"trekker" krijgt :+ Ik verdiende gemiddeld 880 euro per maand in 2014. Dit jaar( tot nu toe) is het gemiddeld 400 euro per maand. Het ergste is dat ik geen recht op bijstand heb omdat ik "teveel" spaargeld heb. Oftewel ik moet dus leven van mijn spaargeld.

Dan is het wel begrijpelijk dat ik het best een schande vind als ik mensen spreek die gewoon kunnen werken maar niet willen en een uitkering/wajong hebben.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 23:20

Thesserd schreef:
xxCYNNxx schreef:

Huh hoe kan dat dan? Want net even beide opgezocht en in 2015 is voor 23 jaar en ouder de wajong gezet op 1477 brutto (net als in 2014 en 2013) en het minimumloon voor iemand van 23 jaar en ouder staat op 1507 brutto...is maar 30 euro minder.
Die 1477 is dan wel als je echt 100% bent afgekeurd, maar begreep uit eerdere berichten in dit topic dat jij 100% bent afgekeurd.

info hoogte wa jong http://mens-en-samenleving.infonu.nl/re ... -je.html#5

info minimumloon http://www.minimumloon2015.nl/

Hm, daar kom ik niet op uit als ik het hier uitreken :+
http://www.uwv.nl/particulieren/rekenhulpen/
(helemaal naar beneden scrollen)

Tja kun je leuk met zo'n clownsmiley komen om mijn post te bespotten blijkbaar. Is gewoon een site van het uwv die ik gelinkt heb. Mag toch aannemen dat die info juist is.
Bovendien stel ik gewoon een normale vraag. Ik veroordeel nergens de post waar ik op reageerde, dus die clownsmiley had je weg kunnen laten.
Als een normale vraag stellen al niet meer kan........ sjonge jonge zeg

Bovendien als je verder naar beneden had gescrolled, had je kunnen zien hoe je had moeten rekenen als je niet 100% bent afgekeurd, vandaar mijn toevoeging dat dat bedrag staat voor 100% afkeuring.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 17-05-15 23:24, in het totaal 2 keer bewerkt

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 23:21

KoudbloedKim schreef:
Ik ben 80 tot 100% afgekeurd.

aah ok dat verklaart een hoop. Dank je voor je antwoord :)

Geryon

Als jullie menssn tegen komen die een uitkering hebben terwijl ze daar geen recht op hebben, kan je dat altijd aangeven bij het uwv he. :)

Thesserd

lifaya schreef:
Ik krijg/kreeg minder betaald dan de gemiddelde uitkerings"trekker" krijgt :+ Ik verdiende gemiddeld 880 euro per maand in 2014. Dit jaar( tot nu toe) is het gemiddeld 400 euro per maand. Het ergste is dat ik geen recht op bijstand heb omdat ik "teveel" spaargeld heb. Oftewel ik moet dus leven van mijn spaargeld.

Dan is het wel begrijpelijk dat ik het best een schande vind als ik mensen spreek die gewoon kunnen werken maar niet willen en een uitkering/wajong hebben.

Nouja, die groep is ook waar ik het de hele tijd over heb. Maar dan komen er reacties met 'maar dat is toch niet erg dat iemand niet wil werken' en dan komt het hele voorstel van basis inkomen weer... Hartstikke leuk, maar zo ver zijn we in Nederland niet.

Tot die tijd moet het prima toegestaan zijn om je mateloos te irriteren aan mensen die wel KUNNEN werken maar niet WILLEN werken. :roll:

@xxCYNNxx lol sorry, maar er zat verder helemaal geen betekenis achter die clownsmiley. Sorry als je het zo opgevat hebt, maar ik blijk vaker te veel smileys (soms blijkbaar ook ongepast) te gebruiken.

@Geryon goed punt, echter. Een van de personen in kwestie, die m.i. prima kan werken maar dat niet doet is sociaal ook niet 100%, liegt alles bij elkaar, maar als het haar uit komt, is ze sociaal best goed (hele dag gamen met online vrienden). Ik weet overigens ook niet voor hoe veel % zij afgekeurd is, maar elke 100 euro vind ik al naar eigenlijk. Al vind ik wel dat een groot deel van de verantwoordelijkheid ook bij haar ouders ligt (meer aansporen etc), maar goed... ga ik niet verder over uitweiden hier.
Laatst bijgewerkt door Thesserd op 17-05-15 23:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 23:22

Zo vatte ik die post trouwens ook niet op, als aanvallend. :)
Meer als;"Dat is dubbel!"

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 23:23

Maar heb je daar ook wel 40u pw voor gewerkt Lifaya?

Kunt toch niet zomaar onder het minimum verdienen?

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 23:24

KoudbloedKim schreef:
Zo vatte ik die post trouwens ook niet op, als aanvallend. :)
Meer als;"Dat is dubbel!"

Dat inderdaad :D

@Iris82 niet iedereen heeft het geluk van een full-time contract. Ik ga er tenminste van uit dat lifaya dan niet full time gewerkt heeft.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 23:25

Maar goed, het Uwv is het meest logge, burocratische, belachelijke orgaan wat er bestaat... *frustratie knopje uit*.
Cynn, ik dénk, maar kan ernaast zitten, dat de clownsmiley niet zo werd bedoeld als jij m leest. Zo lees ik m iig niet.

Verder tja, ik ken mensen met zware lichamelijke beperking die nog jaren gewerkt heeft, ik ken iemand met een flinke psychische beperking die op een goede dag best zou kunnen werken. De pest is dat ze nooit weet wanneer ze die dag heeft...

Kbk: 80-100% afgekeurd? Hoe werkt dat? Het lijkt me of het een of het ander?

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 23:27

excuus aanvaard Thesserd :) Heb ik het gewoon verkeerd begrepen :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 23:28

Tjeeee wat een bedragen is die Wajong! Ook als alleenstaande kom je daar hier niet aan...

Lm; vaak gaat het met punten/schalen. 80-100% is dan een 'schaal'

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 23:29

Volgens mij wordt je nooit voor 100% afgekeurd maar is dit altijd 80-100%.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 23:30

LadyMadonna schreef:
[naam]: 80-100% afgekeurd? Hoe werkt dat? Het lijkt me of het een of het ander?
Nee, je hebt klasses.
Bijv. 25 tot 35%, 55 tot 65% en ik zit dus in de 'zwaarste', 80 tot 100%.

Anoniem

Heike schreef:
Volgens mij wordt je nooit voor 100% afgekeurd maar is dit altijd 80-100%.
Klopt. :j

Thesserd

@xxCYNNxx top! :j

Ayasha schreef:
Tjeeee wat een bedragen is die Wajong! Ook als alleenstaande kom je daar hier niet aan...

Lm; vaak gaat het met punten/schalen. 80-100% is dan een 'schaal'

In België veel lager dus?
Dan ga ik mij afvragen, waarom zo veel lager? Is levensonderhoud en huis kopen of huren ook veel goedkoper in België, of moet men het daar maar doen met minder?

@KBK dan gaat er toch iets mis denk ik. Of haal je misschien Netto en Bruto door elkaar? Als 80-100% de zwaarste schaal is zou je dus maar 375 euro minder dan minimum loon (bruto) moeten krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 23:31

Van België weet ik het zo niet, maar in Duitsland ben je wel echt een heel ruim stuk minder kwijt aan levensonderhoud dan in Nederland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 23:32

Thesserd schreef:
@[naam] dan gaat er toch iets mis denk ik. Of haal je misschien Netto en Bruto door elkaar? Als 80-100% de zwaarste schaal is zou je dus maar 375 euro minder dan minimum loon (bruto) moeten krijgen.
Ik heb geen idee!
Het is het bedrag dat ik 10 jaar geleden kreeg, dus misschien is dat niet verhoogd? Ik weet het niet.