Geen NOS journaal i.v.m. omstandigheden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:23

femo schreef:
@stephenie_m. Beetje kort door de bocht. Als iemand echt een psychose heeft oid dan is het NIET eigen schuld dikke bult. Kan daar altijd een beetje pissig om worden. Je kan echt hele gekke dingen doen hoor. Deze jongen heeft geen strafblad maar een goede studie.

Denk niet dat hij dit doet omdat het een asociaal debieltje is.:)

Zulk gedrag is op geen enkele wijze goed te praten :n

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:23

SAKKIA schreef:
Shiloh schreef:
Ik denk dat we hier in Nederland ook te makkelijk denken over kogel schoten. Ik bedoel, op tv zien we niets anders dan dat mensen constant kogelschoten overleven. Van de week was nog in het nieuws toch dat die jongen die met een mes oid. had lopen zwaaien in zijn been geschoten was en overleden is door bloed verlies.

Ik denk dat we een heel vertekend beeld daarvan hebben door tv en film.

Ja omdat hij zichzelf de keel had doorgesneden ;)

Oh! Dat had ik gemist.... Maar toch, denk dat onze opvatting over hoe makkelijk je een schotwond overleefd erg vertekend is door tv en film.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:24

Ach op mijn 19e wilde ik ook dat mensen "Het licht" zagen (hoewel ik nooit de NOS ben binnengedrongen, gemiste kans bedenk ik mij nu :P ), als ze het maar wisten dan zou de wereld veranderen.
Helaas Tarik, mensen willen het niet weten. Die kijken meestal niet verder dan hun eigen bordje.

Idealisme + stress + rare wereld met vreemde omgangsvormen = vulzelfmaarin

Ook voor Anon, mensen willen het niet weten. Dat is veel te moeilijk. :)
Laatst bijgewerkt door minikatje op 30-01-15 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:25

Yvank_ schreef:
femo schreef:
@stephenie_m. Beetje kort door de bocht. Als iemand echt een psychose heeft oid dan is het NIET eigen schuld dikke bult. Kan daar altijd een beetje pissig om worden. Je kan echt hele gekke dingen doen hoor. Deze jongen heeft geen strafblad maar een goede studie.

Toch wel. Althans, goed te praten niet. maar mensen kunnen compleet ontoerekeningsvatbaar worden door een psychose. Bovendien was hij netjes, (behalve dan dat hij met een pistool binnenkwam)

Ik zie hem eigelijk niet als crimineel, maar als slachtoffer. Eentje die erg in de war is. Of een die uit alle goede bedoelingen echt wat te vertellen heeft.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:26

palousa_boy schreef:
Denk dat het wel meevalt kwa trauma's, als ik zie hoe hij met die man buiten het beeld staat te praten.. Gewoon rustig, geen stress, beleefd

Kan me bijna niet voorstellen dat zo iemand een pistool op iemand z'n hoofd zet om te bedreigen en zaken te eisen. Anders had hij dit ook wel gedaan in de studio waar ze zaten, ipv dat vraagt hij of de man bij hem wil blijven..

Mag ik vragen wat voor werk je doet dat je 'meerdere malen' bedreigd bent met een pistool en dat je niet bang was?

Shiloh

Re: Geen NOS journaal i.v.m. omstandigheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:30

Ik zie hem ook niet echt als een kwaadwillende crimineel. Is het goed te praten nee, verdiend hij straf, ja, verdiend hij hulp, ja. Maar Nederland kennende gaat hij dat ook wel krijgen. Met een jaar of 4-5 staat die jongen wel weer buiten hoor.

Die krijgt hooguit een paar jaar cel. Eventueel TBS, maar als het verder zo'n normale jongen is, zal hij daar ook wel niet al te lang aan vast zitten.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:30

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:32

Ik vraag me af of hij überhaupt vast komt te zitten. Hij heeft in principe niks 'in nederland cel waardig' gedaan. Als het de buurman was geweest zonder cameras had die alweer buiten gestaan :+ Alleen was het nu vol met je hoofd op camera :P.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:33

Ben ik ook wel benieuwd naar femo.

Verder: prima dat hij denkt dat ie een Belangrijke Boodschap heeft voor de samenleving. Maar ik heb daar totaal geen behoefte aan. Sodemieter op met al die conspiracy theories.

Mijn leventje is prima hoor: werk, huis, poownie.

Ik heb geen interesse in 'wereldzaken die de samenleving veranderen'.
Mijn samenleving is prima, dank u.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:34

PenP2014 schreef:
Ik vraag me af of hij überhaupt vast komt te zitten. Hij heeft in principe niks 'in nederland cel waardig' gedaan. Als het de buurman was geweest zonder cameras had die alweer buiten gestaan :+ Alleen was het nu vol met je hoofd op camera :P.

Bedreiging met een vuurwapen, al dan niet nep? Mwah....

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:35

:)) Haha, Ja. dat kan natuurlijk ook.

mocht er iets zijn wat wij niet weten (en dat is er denk ik ook) dan ben ik wel nieuwschierig. >.<
Amaris schreef:
Ben ik ook wel benieuwd naar femo.

Verder: prima dat hij denkt dat ie een Belangrijke Boodschap heeft voor de samenleving. Maar ik heb daar totaal geen behoefte aan. Sodemieter op met al die conspiracy theories.

Mijn leventje is prima hoor: werk, huis, poownie.

Ik heb geen interesse in 'wereldzaken die de samenleving veranderen'.
Mijn samenleving is prima, dank u.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:35

PenP2014 schreef:

Nah, niet helemaal waar. Want bij de buurman stond niet het halve land op zijn kop of werd een heel gebouw ontruimd. Hij zal wel iets krijgen, maar niet veel. Ik verwacht ook wel minder dan ik zei hoor, maar dat ligt er helemaal aan hoe in de war hij daadwerkelijk is. Maar ik denk dat wat ik net zei toch wel echt de max is.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:36

Nederland is lief, maar niet zo lief.
Plus dat er nu een voorbeeld gesteld moet worden voor andere gegadigden.

Denk een uurtje met Rutte en Balkenende praten over normen en waarden.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:37

PenP2014 schreef:

Wederrechtelijke vrijheidsberoving, bedreiging en wapenbezit.

Om maar iets te noemen.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Nepwapen of niet: Hij heeft iemand bedreigd en gegijzeld.
Is het al ergens bevestigd dat hij een psychose heeft?

palousa_boy

femo schreef:
Mag ik vragen wat voor werk je doet dat je 'meerdere malen' bedreigd bent met een pistool en dat je niet bang was?

Op dit moment geen werk, en voorheen ook geen spannende zaken hoor :D wil het jullie graag doen geloven maar helaas.
Dit was gewoon voor geld, telefoons, camera's etc..
Gewoon op straat, in het duin, in het bos..

Het is dan wel geen gijzeling, maar heb dus al een paar keer messen en andere wapens onder mn keel gehad.

We leven in een rare wereld, dat zeker.

Verder zal het binnenkort wel blijken of er idd zoveel hackers klaar zouden zitten, bommen met radioactief spul ergens liggen etc..
(Als we dat überhaupt te zien/horen krijgen)

NatasjavE

Yvank_ schreef:
femo schreef:

Dat is het niet goed praten.

Psychoses zijn zeer ernstig. Die mensen hebben zichzelf totaal niet in de hand. geloven volledig in hun eigen hersenspinsels.
Daar gaat in het hoofd echt volledig iets mis. Totale kortsluiting. De chemische processen in het hoofd gaan mis.

Of is het bij iemand die kanker krijgt ook eigen schuld dikke bult? Of suikerziekte? eigen schuld dikke bult dat je alvleesklier geen insuline meer produceert.

Het is natuurlijk niet bewezen dat dat bij deze jongen het geval is he. Dat horen we de komende dagen wel.

raket

Ook ik denk aan iets psychotisch als ik dat filmpje zie.
Ik werk veel met mensen met een delier en die hebben ook voor hen een nieuwe waarheid, die zijn ook volledig overtuigd van hun gelijk.
Er bestaan echt wel ziektes die iemand ontoerekeningsvatbaar maken en dat kan iedereen overkomen.\OOi eens een boek gelezen over een psychiater die zelf psychotisch werd. Heel indrukwekkend.

Gelukkig leven we in een land waar dit soort dingen kunnen worden beoordeeld en ik heb er dan ook vertrouwen in dat als het zoiets is dat hij de juiste zorg krijgt.

Ik wil het niet goed praten, het is zeker voor de betrokkene zeer indrukwekkend en wrs ook bedreigend geweest.
Maar ik ben bang dat er in deze situatie alleen slachtoffers zijn en geen daders.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:38

harbourlight schreef:
Nepwapen of niet: Hij heeft iemand bedreigd en gegijzeld.
Is het al ergens bevestigd dat hij een psychose heeft?

Tuurlijk niet joh, daar gaan eerst een paar weken psychologische onderzoeken aan vooraf, waar hij ook aan mee moet werken.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:39

Yvank_ schreef:
femo schreef:

Toch wel. Althans, goed te praten niet. maar mensen kunnen compleet ontoerekeningsvatbaar worden door een psychose. Bovendien was hij netjes, (behalve dan dat hij met een pistool binnenkwam)

Ik zie hem eigelijk niet als crimineel, maar als slachtoffer. Eentje die erg in de war is. Of een die uit alle goede bedoelingen echt wat te vertellen heeft.[/quote]

Ja en iedereen wordt in Nederland ontoerekeningsvatbaar verklaard.... Vind het een beetje onzin dat mensen denken dat je daarmee alles goed kan praten. Als het bekend was dat hij ontoerekeningsvatbaar was dan was dit vast wel eerder opgevallen. Niemand weet wat die jongen had kunnen doen als hij niet binnen was gelaten en een echt geweer had gehad. Een slachtoffer zie ik hier absoluut niet, iemand die een beetje gezond verstand erin geramd moet krijgen wel.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:42

ze kunnen hem in elk geval niet vrijlaten wegens gebrek aan bewijs :D

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:43

Stephanie, Zo werkt het brein helaas niet. het is niet zwart wit. Rammen kan je wat je wil, maar zal je nooit een oplossing/antwoord geven. Dat heb ik al geleerd op de basisschool .

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:45

Amaris schreef:
PenP2014 schreef:

Wederrechtelijke vrijheidsberoving, bedreiging en wapenbezit.

Om maar iets te noemen.

Huisvredebreuk... En vlak de wet terroristische misdrijven niet uit. Daar kunnen ze alle overtredingen onder scharen door de inhoud van zijn brief.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:46

Valt een nep pistool onder de wapenwet eigenlijk?

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:47

Tjah en dan blijf ik nog steeds van mening als iemand het "echt" is dan is het misschien tijd om hem op te sluiten, al is het een TBS kliniek. Want niemand kan je garantie geven dat hij dit nooit meer zal doen, dus hij zal de rest van zn leven toezicht nodig hebben. Eigenlijk had hij al toezicht moeten hebben. Maar bij bijna elke crimineel wordt gezegd ontoerekeningsvatbaar dus ik geloof er niet zo meer in. Dat er gekken zijn geloof ik wel en dat er mensen zijn die het echt hebben ook.