Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:55

Rowdine schreef:
Cassidy schreef:
De EU en ruggegraat? Denk dat je daar aan het verkeerde adres bent. Zou meer hoop hebben op de USA. Die worden tenminste gehoord.

Ja want dat heeft altijd zo goed uitgepakt, de VS die wel werden gehoord. De VS is een land met zoveel doden op z'n naam doordat zij hun kracht wel even wilden tonen. Ze zijn niet voor niets zo afwachtend met de oorlog in Israël Palestina. De VS heeft echt wel geleerd wat terughoudender te handelen ipv iedereen maar neer te knallen.

Precies dit ja. Ik hoop al sinds ik het nieuws hoorde dat de EU dit gaat oplossen met Rusland/Oekraïne, en we geen marionet gaan worden in het spelletje van Amerika. Hun aanpak is meestal toch wel, ehm 'hard'.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:55

KG_Images schreef:
Wil net zeggen, over recente missies van de VS valt te twisten, maar we mogen ze voor die ene militaire actie toch echt wel op onze knietjes bedanken!

.

zullen we die eer aan Canada geven?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:56

Rowdine schreef:
Lastig discussiëren met iemand die ervan uitgaat dat de tegenpartij minder weet dan zijzelf.
Misschien moet je maar eens bij jezelf nagaan hoe je in dit topic aan het reageren bent, want het wordt tamelijk respectloos. Wat een debiele opmerking zeg :Y)

Mooie kreet in de ruimte. Professor Geschiedenis aan het woord zeker? Sorry, kan daar kan ik niet aan tippen. Maar goed, jij je mening, ik de mijne. Lets agree to disagree.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:57

R12312 schreef:
KG_Images schreef:
Wil net zeggen, over recente missies van de VS valt te twisten, maar we mogen ze voor die ene militaire actie toch echt wel op onze knietjes bedanken!

.

zullen we die eer aan Canada geven?

Vergeet Australie en Nieuw Zeeland niet!

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:57

Ik ben eerder bang dat wanneer we het aan de EU over laten er dus helemaal niks gebeurd. Want het grote Rusland en die grote Poetin, daar is nog maar weinig tegen in gebracht. De mensenrechten worden op grote schaal geschonden in Oekraïne, is daar al iets aan gedaan?
Laatst bijgewerkt door Kathleen_vW op 18-07-14 00:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:58

@Mojito Punt is dat we het hier over Rusland hebben die behoorlijk shijt heeft aan anderen. Misschien is een hardere aanpak dan wel nodig.

Lundj

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:59

Waar staat een video dan waarop de lichamen van de omkomenden te zien zijn?
Link?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 01:00

Cassidy schreef:
Rowdine schreef:
Lastig discussiëren met iemand die ervan uitgaat dat de tegenpartij minder weet dan zijzelf.
Misschien moet je maar eens bij jezelf nagaan hoe je in dit topic aan het reageren bent, want het wordt tamelijk respectloos. Wat een debiele opmerking zeg :Y)

Mooie kreet in de ruimte. Professor Geschiedenis aan het woord zeker? Sorry, kan daar kan ik niet aan tippen. Maar goed, jij je mening, ik de mijne. Lets agree to disagree.

Het is blijkbaar moeilijk te aanvaarden voor je dat er meer mensen met een fatsoenlijk verstand zijn die de rest niet zomaar nablaten.
Veel plezier in je discussie met klaarblijkelijk een weinig open blik.

Dribbel

Lundj schreef:
Link?

Geen link aub, ivm kinderen op bokt. Er staat een stukje terug een naam van een website genoemd.

Cassidy

Lundj schreef:
Link?

Staat op Liveleaks, even zoeken? Wat een sensatiezucht!

Anoniem

Dribbel schreef:
@Mojito Punt is dat we het hier over Rusland hebben die behoorlijk shijt heeft aan anderen. Misschien is een hardere aanpak dan wel nodig.

Ja want dat was in Afghanistan idd niet zo.

R12312

Het heeft weinig met ruggegraat te maken mbt de EU. De politieke en economische belangen zijn zo groot om geen gezeik met Rusland te krijgen, dat dit waarschijnlijk in een buro la terecht komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 01:01

KG_Images schreef:
Ik ben eerder bang dat wanneer we het aan de EU over laten er dus helemaal niks gebeurd. Want het grote Rusland en die grote Poetin, daar is nog maar weinig tegen in gebracht. De mensenrechten worden op grote schaal geschonden in Oekraïne, is daar al iets aan gedaan?

Ben ik het ook wel mee eens. Maar ik heb gewoon niet het idee dat het een strijd is waar we ons in moeten mengen. Ik bedoel, hoeveel raketten zijn er nodig voor zo'n klein landje als Nederland?

Kijk in dit geval zijn wij als land, onze burgers, ook echt slachtoffer van hun daden. Maar tot vlak hiervoor waren we dat niet. En toch wil Amerika alles bepalen, en toch is Nederland verplicht om uiteindelijk mee te gaan in die strijd mocht het zo ver komen.

En aan de ene kant ben ik het helemaal met je eens dat er harde maatregelen nodig zijn tegen zo'n man. Aan de andere kant denk ik echt: hou ons er alsjeblieft buiten. Want hoe vaak moet er nou nog bewezen worden dat er zulke onwijs machtige wapens in omloop zijn..

Cassidy

R12312 schreef:
Het heeft weinig met ruggegraat te maken mbt de EU. De politieke en economische belangen zijn zo groot om geen gezeik met Rusland te krijgen, dat dit waarschijnlijk in een buro la terecht komt.

Daar ben ik idd ook bang voor.

Anoniem

KG_Images schreef:

Rechten van 10000000 mensen worden per dag geschonden. Wordt daar al wat aan gedaan?

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 01:02

Cassidy schreef:
Lundj schreef:
Link?

Misschien is ze wel op zoek naar een familie lid. Waarom gelijk uitgaan van het slechte?

Kathleen_vW

Politieke belangen tegenover bijna 300 doden, dat gaat er bij mij niet in :n . (en dan hebben we het alleen over vandaag!)
Moet helaas stellen dat je waarschijnlijk wel gelijk hebt.
Laatst bijgewerkt door Kathleen_vW op 18-07-14 01:04, in het totaal 1 keer bewerkt

DonCamillo

Erg respectloos, de video met de lichamen en de paspoorten. Dat is een groot nadeel van internet.
Wat ik alleen niet begrijp: in deze video zie je bij de stapel paspoorten ook een aantal paspoorten liggen die officieel ongeldig gemaakt zijn (door een rond gat erin, of een hoek eruit geknipt). Ik kan me niet voorstellen dat iemand een oud paspoort meeneemt op reis, naast zijn geldige paspoort. Met zo'n ongeldig paspoort kom je namelijk niet door de douane. Het maakt me aan het twijfelen over het waarheidsgehalte van deze video.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 01:03

Rowdine schreef:
KG_Images schreef:

Rechten van 10000000 mensen worden per dag geschonden. Wordt daar al wat aan gedaan?

Inderdaad! Als we daar over gaan beginnen...............

Lundj

Ik kwam ook een filmpje tegen waarin te zien is dat het vliegtuig wordt neergeschoten en neerstort, verschrikkelijk!! |(

R12312

KG_Images schreef:
Politieke belangen tegenover bijna 300 doden, dat gaat er bij mij niet in :n .
Moet helaas stellen dat je waarschijnlijk wel gelijk hebt.

Het zijn voor jou 300 doden. Het zijn voor der grote heren der aarde MAAR 300 doden.

Helaas............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 01:04

Dribbel schreef:

Ik weet nou niet of het hier gaat om 'schijt hebben aan anderen'. Uiteindelijk is elk land egoïstisch en werken we alleen maar samen omdat dat voor ons eigen land gunstig is.

Maar als ik je schijt hebben aan vertaal naar geen angst kennen, hard zijn, doorgaan tot ze gewonnen hebben. Dan ben ik het met je eens. Alleen ik vraag me gewoon heel sterk af of dat een strijd is die willen, dan wel kunnen winnen.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 01:04

DonCamillo schreef:
Erg respectloos, de video met de lichamen en de paspoorten. Dat is een groot nadeel van internet.
Wat ik alleen niet begrijp: in deze video zie je bij de stapel paspoorten ook een aantal paspoorten liggen die officieel ongeldig gemaakt zijn (door een rond gat erin, of een hoek eruit geknipt). Ik kan me niet voorstellen dat iemand een oud paspoort meeneemt op reis, naast zijn geldige paspoort. Met zo'n ongeldig paspoort kom je namelijk niet door de douane. Het maakt me aan het twijfelen over het waarheidsgehalte van deze video.

Het kan zijn dat een visa in een oud paspoort staat en dat je dat moet laten zien icm je nieuwe paspoort.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 01:05

R12312 schreef:
Rowdine schreef:
[quote="KG_Images"

Inderdaad! Als we daar over gaan beginnen...............[/quote]

Als we zo gaan beginnen kunnen we maar net zo goed achterover gaan leunen en iedereen het uit laten zoeken. Als zo'n situatie zo dicht bij zo onwijs uit de klauwen loopt dat het onze burgers raakt, dan vind ik dat we ergens moeten beginnen!

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 01:06

Cassidy schreef:
Lundj schreef:
Link?

Sensatiezucht? Of gewoon menseigen nieuwsgierigheid. Men wil gewoon weten wat er aan de hand is en daar een beeld bij vormen. Of luister jij alleen maar naar de radio en leef je met je ogen dicht?

Ik heb de beelden ook gezien, heel naar (luguber) en absoluut niet aan te raden. De overledenen zijn duidelijk herkenbaar in beeld, moet er niet aan denken dat ik dit als nabestaande zou zien. Brr..