Borstvoeding, het taboe.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Borstvoeding, het taboe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 14:58

Krijg nu een heel ander beeld bij een lopend buffet :')

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 14:59

Uh tja ik als voorstander van bv vind het ook zeer ongepast dat je bewust niet een beetje discreet gaat voeden.
Ik snap best dat een blote borst, hoe mooi of hoe lelijk ook, niet iets is waar iedereen graag naar koekeloert, zeker niet als er een kind aan drinkt.
Naar mijn idee roep je dan ook bewust weerstand op bij mensen die er niet zo op zitten te wachten.

En onder discreet versta ik gewoon netjes de boel bedekken voor zover dat gaat en niet hup shirt omhoog en de hele boel maar showen, dat is nergens voor nodig. Er zijn gewoon shirts voor te verkrijgen, kind ervoor en het is zo discreet als wat.
Wél vind ik dat je niet afgezonderd hoeft te gaan zitten ergens in een aparte ruimte of iets dergelijks.

En de tegenstanders hier noemen zichzelf zo tolerant maar alleen als ze helemaal niks zien dan is het goed, beetje krom mijn inziens

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 15:02

vuurneon schreef:
Krijg nu een heel ander beeld bij een lopend buffet :')

"Vind ik leuk"
;)

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 15:04

Née Madonna, geen tieten op Tafel, maar Ik weiger in een hoekje te gaan zitten en een doek over mijn voedende baby to houden. Het is echt niet dat Ik met blote borsten op een Terras zit maar het is ook niet zo dat ALS Mensen kijken ze geen borst zouden kunnen zien.

Laat mij dan maar Lekker asiociaal zijn, ALS Ik rekening moet gaan houden met de gevoelens van vreemde dan kan Ik waarschijnlijk mijn huis niet eens meer uit want er zijn altijd Mensen die vinden dat bepaalde dingen niet kunnen. Zo ken Ik iemand die het heel erg vies vind dat Mensen Hun voeren niet bedekken, slippers dus, ga Ik daar rekening mee houden. Of Mensen die vinden dat een vrouw met borsten een bh moet dragen omdat de tepels wel eens zichtbaar kunnen worden.
Nee dan maar liever asociaal in de ogen van in de in mijn optiek preutse Mensen, mij heb Je er niet mee. Leven en laten leven.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 15:06

Gillbo schreef:
Uh tja ik als voorstander van bv vind het ook zeer ongepast dat je bewust niet een beetje discreet gaat voeden.
Ik snap best dat een blote borst, hoe mooi of hoe lelijk ook, niet iets is waar iedereen graag naar koekeloert, zeker niet als er een kind aan drinkt.
Naar mijn idee roep je dan ook bewust weerstand op bij mensen die er niet zo op zitten te wachten.

En onder discreet versta ik gewoon netjes de boel bedekken voor zover dat gaat en niet hup shirt omhoog en de hele boel maar showen, dat is nergens voor nodig. Er zijn gewoon shirts voor te verkrijgen, kind ervoor en het is zo discreet als wat.
Wél vind ik dat je niet afgezonderd hoeft te gaan zitten ergens in een aparte ruimte of iets dergelijks.

Gillbo, voor het eerst (geloof ik :o ) ben ik het met je eens :j. Discreet, geen probleem. Of dat nu op het strand of op het terras zit.

Men dient gewoon rekening te houden met elkáár. Dat heet fatsoen.

Als ik uitgebreid loop te tongen op het terras vinden mensen dat ook niet fijn.
Als ik van 08 - 22u non stop aan het boren ben terwijl er kleine kinderen naast me wonen, wordt men daar ook niet blij van.
Als mijn kat in de tuin van de buurman loopt en de hond die binnen zit gek maakt, wordt me dat ook niet in dank afgenomen.

Al het bovenstaande mag ook gewoon maar toch probeert men het zoveel mogelijk te voorkomen anders verhuftert de maatschappij alleen maar meer...

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 15:07

Zahlina, dus ik mag ook alles doen van jou wat in mijn post staat? Boren, zoenen, kat?

Of een scheet of boer aan tafel laten? Is in sommige landen ook heel gewoon. Ook maar gewoon introduceren hier in het reastaurant?
Laatst bijgewerkt door Sees op 27-05-14 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 15:07

Ik snap dat nooit...
Ik hou eigenlijk altijd rekening met een ander, maar ga gewoon het huis uit hoor... Tja, en dan kom ik zat tegen waar ik me aan erger, aangezien niet iedereen het een kleine moeite vind rekening te houden met een ander, blijkt maar weer uit dit topic

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 15:11

Ik heb niemand persoonlijk/of anderzijds aan willen spreken in mijn post, dus als iemand zich aangesproken voelt, mijn excuses. Ik heb het ook over je en jij, maar spreek daar niemand persoonlijk mee aan... maar anders wordt het wel heel lastig zinnen vormen.

Maar even heel kort door de bocht wordt hier aangeven dat de borstvoedende vrouw ervoor moet zorgen dat anderen geen last van haar hebben. Maar wat is dat dat? Het begin met een doekje en wordt een boerka? Kijk ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die een BV-borst niet mooi vinden om naar te kijken. Ik ook niet :+ Maar daarvoor verwacht ik niet van een andere bv moeder dat ze maar zich in alle hoekjes gaat wringen om ervoor te zorgen dat ik het niet zie. Als ik het niet wil zien, kijk ik maar gewoon niet. En natuurlijk weet ik dat als je iets niet wil zien, je ogen er ongewild elke keer heengaan of dit nu een blote tiet is of een bijna ontploffende pukkel op het hoofd van je gesprekspartner... Misschien moet mijn gesprekspartner maar tijdelijk een sluier voordoen zodat ik me niet hoef te ergeren aan de pukkel... want het is wel erg onsmakelijk...

Maar waar houdt het op als iedereen om je heen zich aan je moet aanpassen? Zolang iemand niet aan het provoceren is (en wanneer dat is, is ook nog eens mening-gevoelig) denk en vind ik niet dat je kunt eisen dat deze zich maar aanpast omdat je iets niet smakelijk vind. Een roker die naast mij zit, doet dat vast niet met opzet (misschien wel het laatste stoeltje van het terras) toch erger ik me eraan en kan ik wel eisen dat hij/zij zijn sigaret uit doet, maar helaas heb ik gewoon niks te eisen als het gewoon een rokersterras is. En tenzij deze of gene mij in het gezicht gaat blazen zal ik er ook niks aan kunnen doen.

Ik ben het er mee eens dat men moet proberen zo min mogelijk storend te zijn voor de omgeving. En elk fatsoenlijk persoon doet dat ook op zijn manier en meer dan dat kun je helaas niet verwachten. En nu gaat het over borstvoeding. Ik durf te wedden dat als ik een topic open over het ergeren aan roken, gezette dames, topless, knal roze blousjes, kattenpoep, lichaamsbeharing exact dezelfde discussie komt. Het gaat allemaal over leven en laten leven.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 15:12

helaas ligt dat dus niet aan het geven van bv maar aan waarde en normen van mensen en zou dit topic dus over elk ander onderwerp kunnen gaan.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 15:30

Riddershow en Gillbo, ik denk inderdaad dat je ieder ander irritatieonderwerp zou kunnen noemen maarrr (en nu bevind ik me op glad ijs, I know) zodra het over kinderen gaat, schiet men nog sneller in de verdediging naar mijn idee :o.

Ik weet zeker dat ondermeer de moeders in dit topic (bijna) allemaal zouden vallen over verbouwen van 08 - 22u en toch mag dat ook gewoon dus HOEFT de verbouwer geen rekening met bijvoorbeeld kinderen te houden. Als de verbouwer dat echter niet zou doen, zou hij/zij bestempeld worden als een asociaal iemand zijn en is een burenruzie snel geboren ;). Maar van iemand die weigert discreet te voeden (al dan niet met doek) mag men, volgens sommigen hier, niets zeggen :o.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 15:50

Ik vind het zo raar dat borstvoeding geven aan een kind vergeleken wordt met sexuele handelingen zoals tongen.
Borstvoeding geven is niet een sexuele handeling.
Misschien moet je moeder zijn om de borst los te kunnen koppelen van de sexuele functie ? :?
(Nu ben ik tijdens de bv periode helemaal aseksueel haha)

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 15:52

Sees schreef:
Zahlina, dus ik mag ook alles doen van jou wat in mijn post staat? Boren, zoenen, kat?

Of een scheet of boer aan tafel laten? Is in sommige landen ook heel gewoon. Ook maar gewoon introduceren hier in het reastaurant?

Ja van mij mag Je dat dat allemaal doen, waarom niet.

Ik begrijp gewoon niet dat we anno 2014 op zoveel dingen een taboe moet zijn. We zijn allemaal Mensen, we laten allemaal weleens een boer of een scheet.
ALS Ik er geen behoefte aan heb om het niet te zien, dan kijk Ik roch gewoon niet, of in het geval van een scheet, dan ruik Ik toch niet.

Leven en laten leven Mensen, waarom altijd maar weer oordelen over Mensen die iets anders doen dan dat jij gewoon vind. Waarom kunnen Mensen niet verder kijken dan Hun eigen referentiekader?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:08

Anoniem schreef:
Ik vind het zo raar dat borstvoeding geven aan een kind vergeleken wordt met sexuele handelingen zoals tongen.
Misschien moet je moeder zijn om de borst los te kunnen koppelen van de sexuele functie ? :?

Het wordt ook niet vergeleken als sexuelemhandeling, maar als iets wat iemand onsmakelijk vind

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:10

Anoniem schreef:

Niet per se met seksuele handelingen, maar met onsmakelijke handelingen.
Ik had in plaats van tongzoenen ook urineren op een terras als voorbeeld kunnen nemen, of in diezelfde omgeving op de grond rochelen, of...

Edit: Voor degene die het doet is het natuurlijk niet per se onsmakelijk, en het kan heel fijn zijn om met iemand te tongzoenen, om je blaas te legen, om die dikke klodder slijm die eindelijk loskomt uit je mond te gooien, of om je kind de borst te geven, maar voor degene die er tegenaan zit te kijken is het niet altijd een prettig gezicht.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:17

Anoniem schreef:

Het was een voorbeeld, ik heb er nog meer genoemd ;).

Zo kun je voor ieder voorbeeld dat ik noem wel een ja maar... verzinnen. Het gaat om de strekking en ik neem aan dat je die wel begrijpt ;)?

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:19

Hè gats rochelen ja...

Zahlina, niemand is zo tolerant als dat jij je nu voordoet :o. Ik weet zeker dat je niet blij zou zijn als ik zou verbouwen van 08u tot 22u om maar iets te noemen. En toch houdt ook dat leven en laten leven in.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:21

Bv is eten dus niet te vergelijken met pissen op het terras.
Slurpen,smaken met de mond open eten is dat wel, niet smakelijk maar om die mensen nu allemaal in een hoek te zetten!!!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:24

Zucht.....

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:24

Klopt dat artikel wat Stalnollie plaatste uiteindelijk toch beter hier dan gedacht he.

Ik vind de vergelijking van moedermelk (babyvoeding, vol voeding en afweerstoffen: superfood!) met uitwerpselen (afvalstoffen) wel bijzonder hoor.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:28

Gillbo schreef:
Bv is eten dus niet te vergelijken met pissen op het terras.
Slurpen,smaken met de mond open eten is dat wel, niet smakelijk maar om die mensen nu allemaal in een hoek te zetten!!!

Voor de baby is het misschien wel gewoon eten, maar daarnaast is het ook lichaamsvocht uit een grote, ontblote borst in en langs een kwijlende frummelmond laten lopen, al dan niet met bijbehorende smakgeluiden (die te voorkomen zouden zijn bij volledig luchtdicht aansluiten van baby en moeder, maar niet iedere moeder of baby is zo handig).
Voor mij en een heleboel anderen met mij is dat gewoon niet zo'n fijn idee, ookal is het een heel natuurlijk iets en moet een baby ook eten.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:28

Ik zie hier nu heel veel mensen die zichzelf steeds moeten herhalen, is dat omdat er niet goed gelezen wordt of omdat er gewoon niet begrepen wordt?

en Chubby, moedermelk is een lichaamsvloeistof. Andermans lichaamsvloeistoffen worden nu eenmaal vies gevonden, vooral die van een vreemde. Mensen die moedermelk vies vinden kan het niks schelen dat het een superfood is, dat het iets heel anders is dan een uitwerpsel of seksuele vleoistof, ze vinden het gewoon onsmakelijk.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:29

Chubby schreef:
Klopt dat artikel wat Stalnollie plaatste uiteindelijk toch beter hier dan gedacht he.

Ik vind de vergelijking van moedermelk (babyvoeding, vol voeding en afweerstoffen: superfood!) met uitwerpselen (afvalstoffen) wel bijzonder hoor.

Ik maak ook lichaamsvloeistoffen aan die boordevol eiwitten zitten, is dat dan een betere vergelijking? Ook goed hoor.
Die loos ik ook niet op een terras.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:31

vinden jullie koeienmelk ook vies, oftewel melk in de koffie op het terras of chocomelk ook vies, is namelijk net zo goed een lichaamsvocht alleen van een koe.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:31

Sees schreef:
Hè gats rochelen ja...

Zahlina, niemand is zo tolerant als dat jij je nu voordoet :o. Ik weet zeker dat je niet blij zou zijn als ik zou verbouwen van 08u tot 22u om maar iets te noemen. En toch houdt ook dat leven en laten leven in.

Daarom heb Ik er voor gekozen om niet te dicht bij mijn buren te wonen.
Dat is een Keuze die Ik in min leven heb gemaakt. Op het moment dat Ik me ergens aan erger, ga Ik bij mij Zelf te rade waarom Ik mij hier aan erger, want het niet dat een ander er voor zorgt dat Ik mij erger, het is iets wat van uit mijzelf komt.
Waarom zou Ik Ik niet zo tolerant kunnen zijn? Stap eens uit Je referentie kader, laat alle waarde oordelen varen en de wereld wordt een stuk aangenamer. En ALS iedereen dat nou eens zou doen, moet Je eens zien he leuk Mensen ineens met elkaar om kunnen gaan.
Het gaat om vrijheid, vrijheid om te kunnen zij wie Je bent, binnen de wetgeving die gelden in het land waar Je aanwezig bent.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:32

sonjim schreef:
vinden jullie koeienmelk ook vies, oftewel melk in de koffie op het terras of chocomelk ook vies, is namelijk net zo goed een lichaamsvocht alleen van een koe.

Maar dat wordt niet op een terras uit een koeientiet getapt.
Koffie(koe)melk uit een flesje of een baby voeren uit een flesje zijn alleen al daarom minder tot geen taboe.
Laatst bijgewerkt door oomens op 27-05-14 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt