De heer Wilders en zijn uitspraken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:54

russel schreef:
Sociaal zijn heeft toch grenzen?
uiteraard. We hebben als land ook het strafrecht.
russel schreef:
Je mag toch verwachten dat als je gastvrij bent dat er regels zijn waar ieder lid zich aan moet spiegelen?
...als geboren Rotterdammer: die buitenlanders, dat is onderdeel van het werk. Niets te "gast" en "gastvrijheid". In een havenstad horen buitenlanders - dat heet welvaart.
Okee - zo leuk is het nou ook weer niet in de Tarwewijk of in Delfshaven, dat weet ik ook wel.

russel schreef:
Dar gebeurd nu niet..de Nederlander krijgt steeds meer regels, moet steeds meer delen met groepen die zich niet spiegelen, niet hoeven spiegelen maar gelijk gesteld worden met de Nederlander die het goed heeft, zoiets van dat mogen jullie ook hoor....en als ze gaan schelden, gaan we voor jullie in de bres.
Dat zie ik dus niet.
Niet, omdat ik de probleemwjken niet ken - maar ik zie dit niet.

Okee - dat er veel regels zijn, dat wel.
Maar "dat wij moeten delen met groepen die zich niet spiegelen" - ?
Wat delen we dan?
Met je luie ### in de bijstand hangen is er anno 2014 echt niet meer bij.
"Je niet aan de regels hoeven houden" - ik zie dat niet. Of nu ja: poolse chauffeurs die met minder papieren en met minder loon de markt voor de nederlandse chauffeurs verpesten, dat wel. (Maar Wilders zwijgt over dit soort echte problemen.)

En "gelijk gesteld worden met de nederlander die het goed heeft" - nee.
Er zijn mensenrechten, en die gelden voor iedereen, dat gaat niet over gelijkschakelen aan iemand die het goed heeft.

russel schreef:
Dar jullie door gedrag mensen boos maakt, daar hebben we het nu niet over....
Volgens mij gaat het daar wel over.
Dus alles wat ik dus niet zie: please enlighten me!

huppelz

Re: De heer Wilders en zijn uitspraken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:49

wens iedereen, die daar nog behoefte aan hebben, een prettige voortzetting

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:31

Vraag de jeugd van nu wanneer de 2 e WO was, hoe, waar, waneer hij begon, wat de reden was. Etc.... En ze weten het niet.... :D

Vraag een Marokkaan over de 2e WO en waar Hitler voor stond het hoe en waarom, wat de Holocaust beteken, inhield etc. En ze weten het niet.. :D

Ik lig altijd in een deuk als ze de jeugd en de Ethinsche groepen op straat ondervragen....

Maar wel steevast SS en Hitler blijven roepen, iets wat in Europa nl oud zeer is.

Wordt dan altijd een beetje verdrietig als er dan gezegd wordt dat ze dodenherdenking maar moeten afschaffen en wederom een generatie op straat dat ook vind en niet eens weten wat het inhoudt....

Vorig jaar het defile in Wageningen gezien en dan voel ik emoties als ik die trotse oude knarren zie en dan snap ik dus wederom niet waarom die Hitler toch steevast weer in al dit soort discussies, op bokt op tv uit de kast komt.

Dat roepen dan jongsters, waarvan de grootouders inmiddels toen nog niet in Nederland waren, het leed van bv de hongerwinter, de bezetting, de vervolging niet eens hebben meegemaakt, maar toch hard mee roepen...

Maar ik zelf tot op vandaag nog de ellende van de oorlog in mijn eigen familie en achtergrond in ons rugzakje heb zitten.

Mijn roots liggen ook niet van oorsprong 100% in Nederland, maar mijn familie die hier na de 2 WO naar toe is gekomen zijn en voelen zich op en top Nederlander...waarom is dat nu niet meer? Waarom altijd zo die bijzondere groep willen zijn waar we met zijden handschoentjes mee moeten omgaan.

In de tijd van mijn ouders, was er ook discriminatie, maar die problemen van nu waren er toen niet.

Ik denk dat dat toch echt wel komt door de groep die niet, ook na 3e generatie te zijn zich Nedelander wil voelen. Waarom niet.

Dat is iets wat ik echt niet snap hoor....

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:07

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:19

Huppelz@ Goede keuze, kort en bondig. :D

russel@ zeker.

Algemeen:
Er bestaat geen enkele goede vergelijking van de tweede wereld oorlog. Heb nog nooit een zinnige vergelijking gehoord. Zeg gewoon wat je wil zeggen, zonder deze vergelijking. ;)

Veel praten, en uitgebreid reageren, daarmee breng je weinig boodschap over!!

Wat GW doet is een techniek, die weinig beheersen, het is bewust kort (afgezaagd) en veel herhaling. Slim is het om daar niet uitgebreid op in te gaan. Wat enkele politieke partijen zoals het CDA geen goed heeft gedaan. Mensen ergeren zich dan aan dat eeuwen oude gezeik over GW.

Denk zelf dat het beter is met sociale media, media in het algemeen, andere politieke partijen, om er kort en helder op de reageren, en verder geen woorden aan te spenderen. ;)

Veel slimmer!!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:30

ik vind mensen vergelijken met hitler zoiezo te ver gaan..

ik heb al veel boeken gelezen over de tijd van hitler en heb zelfs zijn eigen zieke boek gelezen...
en ik kan nog steeds wilders niet met hitler koppelen.

en waarom ik samson/rutte eerder vergelijk met hitler/ss de joden nu vooral de oudere en geestelijk gehandicapten etc die worden net als de joden uitgemolken tot ze niet meer uitgemolken kunnen worden.
tehuizen worden gesloten...men moet maar bij familie gaan wonen.
de zorg word steeds erger
ik vind persoonlijk dat samson en rutte wat dat te gaan ook te ver gaan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:34

In de tweede wereldoorlog werden deze groepen vermoord. Nu laten ze deze groepen wegrotten. Vind het dus niets vergeleken met de tweede wereldoorlog.

Word het niet eens tijd om deze man de toegang tot de Tweede Kamer te ontzeggen?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:43

Ik heb gisteren met geheven hoofd pvv gestemd. Waarom? omdat er veel heel veel punten zijn rondom mijn stad waar de pvv het bij het juiste eind heeft. Dat deze punten helaas worden overschaduwd door zijn 'anti-marokkanen' beleid is jammer. Wel ben ik het erover eens dat er veel overlast is van diverse rassen in Den Haag, en dat deze groep lastpakken onder de Marokkanen het grootst is. Echter zou het Wilders meer sieren als hij het niet zo zou generaliseren.
Een ieder die last is tot de maatschappij, ongeacht kleur, geaardheid, ras of opvattingen moet toch tot een halt worden geroepen? Zo klinkt het toch een stuk beter dan als je zegt 'marokkanen zijn lastig en ophoepelen nou'.
Heb meerdere debatten en interviews met meneer Wilders gezien en gevolgd, het is wel degelijk een intelligente man die nadenkt over wat hij zegt. Echter komt het er op een hele menselijke manier uit, zonder al te veel grote(veelal overbodige) woorden.
Toch jammer dat het enige wat mensen van hem 'horen' gaat over Marokkanen...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:50

Nou sorry hoor, maar ik heb geen last van Marokkanen. Heb meer last van die oostblokkers. Deze mensen krijgen alles en betalen geen wegenbelasting denk ik. Maar waarom nou iedere keer die cultuur pakken? Hoeveel marrokaanse mensen hebben een normale baan en werken hard voor hun centen. Ik heb Wilders geen enkele keer gehoord over dingen die echt nodig zijn in de stad.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:55

Het maakt mij niet uit of iemand last heeft van iemand met een paarse, groene, gele of wat voor huidskleur dan ook.

Ik ben het er wél mee eens dat lastpakken aangepakt moeten worden. Klein issue: Mensen die in Nederland zijn geboren zijn volgens de wet ook Nederlander. Daarnaast zijn er ook genoeg Nederlanders die kunstjes flikken die niet door de beugel kunnen. Die kun je ook niet het land uitzetten. (...vroeger wel, op naar Australië....).
MAAR: als iemand alleen maar in het openbaar kan schreeuwen dat 1 bepaalde groep de stad uit moet (of liever 'het land uit'): Dan ga je gewoon te ver, dat kun je niet maken :n

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:00

Daarom klopt zijn hele statement niet met minder marokkanen in den haag.

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:05

Hellemaal met je eens woogy. ;)
daarbij zie ik alleen echt bewust een bepaalde techniek in de debatten bij hem. bijvoorbeeld '' Samson is de hans karzan van het haagse binnenhof.'', dat is natuurlijk al vooraf bedacht. verder is het relatief kort en veel herhalen. Of je het er mee eens bent of niet,'' door de herhaling, kort en bondig, het liefst in 1 zin, zeg je wel iets dat direct overkomt,'', deze manier van debatteren is meer Amerikaans dan Nederlands. Weet dat het bewust op deze manier word ingebracht, dat juist de discussie en aandacht volop voor de PVV is. Kijk ik nu naar de tekenen van hun strategie, dan is de laatste toespraak, wellicht nog de laatste herhaling geweest, ook Brussel viel met toename, en daarop zet de lijn zich nu voort. ;)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:17

Wranglerbutt schreef:
Afgezien van het *soms* enigszins belerende toontje -:) vind ik niks mis Janneke2's reacties :?
Haar berichten zijn allen goed beargumenteerd en haar mening duidelijk onderbouwd +:)+

*edit*

Hier ben ik het volledig mee eens , en ik stoor mij niet aan het toontje. Andere posters hebben ook een "toontje".

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:50

Ook ik heb totaal geen moeite met enig 'toontje' in de posts van Janneke2. Integendeel, ik vind haar posts helder en goed onderbouwd.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 18:11

toontje in iets wat getypt is hehe :)

De reden dat je niets anders hoort is omdat z'n punten worden overschaduwd door een iets minder gepaste opmerking, of wellicht omdat deze sensatie berichten veel los kunnen maken bij mensen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 18:12

purny schreef:
Daarom klopt zijn hele statement niet met minder marokkanen in den haag.

In feite zelfs kiezersbedrog.

Op geen enkele manier kan hij het waarmaken wat hij en zijn volgelingen graag willen. Niet binnen de Europese unie.

En vergelijkingen met WOII....ja het spijt me,...ik zie ze wel.

....net als toen word beetje bij beetje de grens opgerekt. In 1930 werd er echt niet direct Juden Raus geroepen.
Ook toen werd "het volk" daar langzaam naartoe gemasseerd.

Voor herhaling ben ik echter niet niet bang. Daar geloof ik niet in.

Maar ik vind het wel walgelijk dat een grote groep mensen zo weggezet wordt.

Vond het gisteravond echt tenenkrommend om naar te kijken.....

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 18:21

ik vraag me af of die man zichzelf recht in de ogen kan kijken als hij in de spiegel kijkt...
zou hij serieus 100% achter al zijn uitspraken staan?
ik hoop het niet, ergens hoop ik dat hij het aandikt en overdrijft voor "shockvalue" om even goed te prikken, op te ruien etc...
maar ergens vrees ik dat ik weer de eeuwige optimist ben met deze gedachten :?

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 18:23

Ik vind dit:

Janneke2 schreef:
Tallie1979 schreef:
:wave:

Helaas - nog steeds geen antwoord.

eigenlijk behoorlijk flauw. Tallie heeft wat mij betreft op een hele nette manier voorkomen dat de sfeer verpest zou worden. Alleen wel jammer dat het gevolg daarvan is dat ze het topic heeft verlaten.

Verder staan er her en der in de posts van Janneke echt wel dingen die gewoon niet aardig zijn bedoeld. 'Doe svp niet zo gemaakt onschuldig', vind ik persoonlijk gewoon een bitcherige opmerking, dat heeft niets met onderbouwen te maken.

Maar goed, on-topic. We zijn er geloof ik wel uit dat het wegsturen van hele of halve bevolkingsgroepen waar dan ook naartoe, nergens een oplossing voor is. Maar na vandaag realiseer ik me ook weer dat het negeren van Wilders-types net zo weinig effect heeft als wat nu gebeurt: de media duikelen over elkaar heen om de nieuwste net-op-of-over-het-randje actie zo smeuiig mogelijk uit te meten. Als zij daarmee op zouden houden en de collega-politici hem in een serieus debat op argumenten onderuit zouden halen, zou het dan allemaal niet heel snel overwaaien? Nu wordt hij vaak in de politiek zoveel mogelijk genegeerd en in de media krijgt hij zoveel mogelijk aandacht, dus precies andersom.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 18:25

Woogy schreef:
De reden dat je niets anders hoort is omdat z'n punten worden overschaduwd door een iets minder gepaste opmerking, of wellicht omdat deze sensatie berichten veel los kunnen maken bij mensen.

Naar mijn idee vestigd GW er graag de aandacht op en de pers loopt telkens met open ogen in "die val".
Is natuurlijk ook makkelijker om veel ophef te veroorzaken over dit issue dan dat je diepzinnigere vragen of de inhoud van de rest van het programma krijgt. Ook de vraag hoe hij het in de praktijk, op een wettelijke, manier zou willen uitvoeren komt amper aan bod.

Zodra er wat andee vragen worden gesteld gaat GW proberen de aandacht hiervan weer af te leiden en mensen niet uit te laten praten. Laatste vind ik overigens ook erg onbeleefd.

Zijn uitspraken werken toch als een rode lap op en stier en brengen teveel politici in de verleiding om domme ondoordachte reacties te geven. Viel mij op dat CDA en D66 zich niet lieten verleiden!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 18:28

maura schreef:
Maar goed, on-topic. We zijn er geloof ik wel uit dat het wegsturen van hele of halve bevolkingsgroepen waar dan ook naartoe, nergens een oplossing voor is. Maar na vandaag realiseer ik me ook weer dat het negeren van Wilders-types net zo weinig effect heeft als wat nu gebeurt: de media duikelen over elkaar heen om de nieuwste net-op-of-over-het-randje actie zo smeuiig mogelijk uit te meten. Als zij daarmee op zouden houden en de collega-politici hem in een serieus debat op argumenten onderuit zouden halen, zou het dan allemaal niet heel snel overwaaien? Nu wordt hij vaak in de politiek zoveel mogelijk genegeerd en in de media krijgt hij zoveel mogelijk aandacht, dus precies andersom.

Ik vraag mij oprecht af of het nog wel mogelijk is om een serieus debat te hebben met GW. Ergens zou hij die capaciteiten toch nog wel moeten hebben?
Alle pogingen daartoe probeert hij te overschreeuwen of op de persoon te spelen met een al dan niet gevatte opmerking.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 19:14

fransje23 schreef:
Naar mijn idee vestigd GW er graag de aandacht op en de pers loopt telkens met open ogen in "die val".
Is natuurlijk ook makkelijker om veel ophef te veroorzaken over dit issue dan dat je diepzinnigere vragen of de inhoud van de rest van het programma krijgt. Ook de vraag hoe hij het in de praktijk, op een wettelijke, manier zou willen uitvoeren komt amper aan bod.

Deze las ik vandaag nog

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/column/p ... je-schamen

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 19:28

En er is weer een PVV'er uit de partij gestapt, dit maal naar aanleiding van de speech van Wilders van gisteren. Dit gebeurt wel heel erg vaak, naar mijn weten vaker dan bij andere partijen. Hij is te extreem voor z'n eigen partij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 19:50

Peperkroket schreef:
En er is weer een PVV'er uit de partij gestapt, dit maal naar aanleiding van de speech van Wilders van gisteren. Dit gebeurt wel heel erg vaak, naar mijn weten vaker dan bij andere partijen. Hij is te extreem voor z'n eigen partij.

Als ik het ook goed begrijp doet hij nogal aan alleenheerschappij binnen zijn partij...

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:17

Ik als PVV stemmer moet eerlijk bekennen dat ik Geert gisteren ook te ver vond gaan

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:27