Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 16:33

Jaa die is cool! Als piloot is dat toch wel een beetje een "achievement unlocked" als je daar een keer hebt geland :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:21

Co-piloot waarschijnlijk het laatste met de luchthaven gesproken..

Steeds meer info voor ons!

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:24

ZeSteigert schreef:
Over aparte landingen gesproken..
Deze airport blijft de beste landingen hebben vind ik:
https://www.youtube.com/watch?v=SCIJ0F62og4

Die is echt vet haha

Ik denk eerlijk gezegd dat het vliegtuig over 10 jaar ofzo een keer gevonden wordt bij toeval.
Door duikers of een vissersboot ofzoiets en dat ze dan pas kunnen uitzoeken wat er nu eigenlijk mee is gebeurd.
Hoop natuurlijk dat ze het al veel eerder vinden

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:50

Splash_ schreef:
Daphne, wat is dat? Is dat geen life raft? Het ziet er wel heel apart uit heb je het getagd op tomnod?

Ja, ik heb hem getagd :j

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:58

Heeft iemand eigenlijk nog wat gehoord van die koffers? Apart dat ze daar nog geen statement over gemaakt hebben, of was het weer niks?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 18:03

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 18:54

Ik lees volgens mij teveel in dit topic. Ik krijg nu bijna elke dag van mijn klasgenoten de vraag 'hoe het er voor staat met dat vliegtuig' :')

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 18:56

Kinke schreef:
Als je in dat vliegtuig zit (die van het 'sint maarten' filmpje) is er niks bijzonders aan hoor :)
1x met je ogen knipperen en je bent over dat strandje heen. Ben er 2x geweest en vond het vooral maf dat er ook gewoon mensen aan dat strand lagen, dus blijkbaar niet specifiek voor het spotten.

Ben er ook geweest ;) Vanuit het vliegtuig is het niet zo spectaculair, maar ik heb geen mensen op Maho gezien die er gewoon lagen voor het strand, daarvoor zijn er genoeg stranden dichtbij. Het leukste aan dat strand is onder het vliegtuig staan, als KLM of AirFrance landt. En piloten die zwaaien vanuit het vliegtuig naar alle mensen die aan het hek hangen bij het opstijgen haha

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 18:56

Haha das niet goed. Wel een compliment voor ons :))

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 19:16

Ben een stille meelezer die zo nu en dan meezoekt op Tomnod. Af en toe krijg ik gewoon het vermoede dat ik daar dingen ga zien die er niet zijn haha. Wat zien jullie hierin?

http://nl.tinypic.com/view.php?pic=au8c ... yctuPl5Pig

Edit: En is er ook een mogelijkheid om met dat programma ergens op in te zoomen? Dit krijg ik maar niet voor elkaar..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 19:19

K_im schreef:
Ben een stille meelezer die zo nu en dan meezoekt op Tomnod. Af en toe krijg ik gewoon het vermoede dat ik daar dingen ga zien die er niet zijn haha. Wat zien jullie hierin?

http://nl.tinypic.com/view.php?pic=au8c ... yctuPl5Pig

Edit: En is er ook een mogelijkheid om met dat programma ergens op in te zoomen? Dit krijg ik maar niet voor elkaar..

Is dat de zeebodem dan die je ziet? wat ik zo zie zijn schuimkoppen van de golven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 19:22

Nustice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 19:23

Joaltijd schreef:
Ik zit nu ook even op tomnod.. Eerste keer..
Wat do ya think?!
http://i62.tinypic.com/309554z.png

Dit lijkt een beetje op een school vissen ofzo. Grote vissen dan wel te verstaan :')

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 19:24

Joaltijd schreef:
Wat do ya think?!

Dit zijn boten :) Als je op facebook naar tomnod gaat, dan zie je dat ze dit stuk beter bekeken hebben met scherper beeld enzo.

Nustice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 19:26

Nu je het zegt zie ik ineens boten haha :P

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 19:28

Er zijn toch al berichten dat het vliegtuig eigenlijk helemaal niet in de zee ligt. Een zoektocht houden op/in de zee vind ik nu toch wel nutteloos. Het vliegtuig is nadat hij van de radar verdween doorgevlogen, mogelijk nog 5 uur. Hij is dus heel ergens anders, niet op de satellietbeelden van tomnod.

Daarbij vloog het vliegtuig veel te hoog. Waarom? Daar zal maar 1 mogelijke verklaring voor zijn, het vliegtuig kan zo'n klim maken zodat er in de cabine zelf geen lucht meer is voor de passagiers. Mogelijk hebben de piloten in de cockpit uit voorzorg wel een zuurstof masker op gedaan, terwijl de passagiers geen flauw benul hadden wat er aan de hand was, en zo gestikt zijn. Ik denk echt dat de piloot, co-piloot, of een andere kwaadwillende het vliegtuig gekaapt heeft, en wat daar de bedoeling van is, komen we hoop ik snel te weten.

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 19:56

Leslie90 schreef:
Er zijn toch al berichten dat het vliegtuig eigenlijk helemaal niet in de zee ligt. Een zoektocht houden op/in de zee vind ik nu toch wel nutteloos. Het vliegtuig is nadat hij van de radar verdween doorgevlogen, mogelijk nog 5 uur. Hij is dus heel ergens anders, niet op de satellietbeelden van tomnod.

Daarbij vloog het vliegtuig veel te hoog. Waarom? Daar zal maar 1 mogelijke verklaring voor zijn, het vliegtuig kan zo'n klim maken zodat er in de cabine zelf geen lucht meer is voor de passagiers. Mogelijk hebben de piloten in de cockpit uit voorzorg wel een zuurstof masker op gedaan, terwijl de passagiers geen flauw benul hadden wat er aan de hand was, en zo gestikt zijn. Ik denk echt dat de piloot, co-piloot, of een andere kwaadwillende het vliegtuig gekaapt heeft, en wat daar de bedoeling van is, komen we hoop ik snel te weten.

Maar de zuurstof wordt toch in de cabine geregeld? Een vliegtuig zou veel lager moeten vliegen dan de meesten doen om gewoon uit de lucht te kunnen ademen, dat kan bij elke vlucht die wat langer duurt zowiso niet (gewoon uit de lucht ademen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 19:59

Daphne__ schreef:
Joaltijd schreef:
Wat do ya think?!

Dit zijn boten :) Als je op facebook naar tomnod gaat, dan zie je dat ze dit stuk beter bekeken hebben met scherper beeld enzo.

Helaas! Maarja!

Vind het wel grappig om te doen eigelijk :') :')

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 20:01

Leslie90 schreef:

Die hoogte is feitelijk onmogelijk voor dit kaliber toestel en het extra gewicht wat mee werd gedragen. Stall speed is de snelheid waarbij een vliegtuig draagkracht verliest. Een vliegtuig dat overtrokken raakt zal veel snelheid en/of hoogte verliezen. Meestal overtrekt één vleugel iets eerder dan de ander met als gevolg dat het vliegtuig in een tolvlucht kan raken (nieuwe theorie?). Door de ijlere lucht op 45.000 ft. hoogte, waar dit vliegtuig zou hebben "gevlogen", is de stall speed veel hoger dan wanneer je stukken lager zit en bovendien is de eerder genoemde hoogte niet reëel. Op een gegeven moment is de lucht zo ijl dat de stall snelheid gelijk is aan de huidige snelheid van het toestel. Dan kan je dus niet hoger, dan val je weer naar beneden met snelheid en hoogte verlies.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Overtrek

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 20:16

Inzoomen op tomnod kan alleen via cntrl en + wil je terug naar gewoon beeld cntrl + 0

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:13

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:19

Doet t niet..

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:30

Damn, bij mij precies wel. Printscreen lukt ook niet want ik heb geen flauw idee hoe ik in die moderne paint een afbeelding plak (ctrl+v werkt niet)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:30

Kan je niet via opties in paint plakken?

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:33

hafjesliefde schreef:
Ik kom even binnenvallen!
Het "mysterie" houdt me al een hele tijd bezig en ben uit pure nieuwsgierigheid ook eens een kijkje gaan nemen op tomnod.
Iemand enig idee wat dit is? http://www.tomnod.com/nod/challenge/mal ... map/128148

Dit zijn de 'koffers' die ze dachten gevonden te hebben. Bleken gewoon boten te zijn :)