Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
merrylegs schreef:het stond zelfs op de vooorpagina van de krant vandaagnu begin ik toch echt te vrezen voor de toekomst van onze sint & piet... Blijkbaar gaan een paar VNmannetjes in Nederland mee Sinterklaas vieren en dan in september pas hun oordeel bekend maken.
verootjoo schreef:merrylegs schreef:het stond zelfs op de vooorpagina van de krant vandaagnu begin ik toch echt te vrezen voor de toekomst van onze sint & piet... Blijkbaar gaan een paar VNmannetjes in Nederland mee Sinterklaas vieren en dan in september pas hun oordeel bekend maken.
Ben ik de enige hier die denkt dat er geen reet van waar is? Ik denk serieus dat het een publiciteitsstunt is, zodat mensen veel dingen voor sinterklaas gaan kopen
petraaken schreef:Denk dat als het een publiciteitsstunt is en de mensen er achter komen dat er dan wel eens een politiek staartje gaat komen. Eerlijk gezegd zou ik niet bepaald blij zijn dat er een publiciteitsstunt van gemaakt is om iets wat zo in het leven is ingebakken. Dat sommige tradities worden afgeschaft kan ik in komen maar Sinterklaas is een feest en een leuk feest voor de kinderen. Dus dat afschaffen zou een enorme zonde zijn (om nog niet te spreken van de economie die een deuk krijgt).
djuulsie schreef:IN dat stukje staat: De VN onderzoekt het feest omdat Nederland het graag erkend wou zien als immaterieel werelderfgoed van Unesco. "Je kunt niet én pretenderen werelderfgoed te zijn én een aantal internationale normen - zoals het VN-racismeverdrag - naast je neerleggen"
Dus niet omdat er klachten waren... (zeggen ze hier)
djuulsie schreef:Die vergelijk met de kerstman gaat ook nergens over mensen...