Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ik stem op 12 september op...

VVD
256 (23%)
PvdA
155 (14%)
PVV
195 (18%)
CDA
16 (1%)
SP
131 (12%)
D66
75 (7%)
GroenLinks
41 (3%)
CU
20 (1%)
SGP
7 (0%)
Partij voor de Dieren
57 (5%)
Piratenpartij
11 (1%)
Partij voor Mens en Spirit (MenS)
3 (0%)
Nederland Lokaal
1 (0%)
Libertarische Partij (LP)
Geen stemmen
Democratisch Politiek Keerpunt
2 (0%)
50Plus
4 (0%)
Liberaal Democratische Partij (LibDem)
1 (0%)
Anti Europa Partij
Geen stemmen
SOPN
3 (0%)
Partij van de Toekomst (PvdT)
3 (0%)
Ik beslis pas in het stemhokje
18 (1%)
Ik stem niet
43 (4%)
Ik stem blanco
16 (1%)
Anders, namelijk...
10 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1068

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 23:33

fransje23 schreef:
Ik ben heel erg benieuwd naar de uitslag van de week. Hoop dat je nu tenminste een kabinet krijgen die de neuzen redelijk dezelfde kant op heef waardoor ze ook daadwerkelijk aan besturen toekomen. Dus niet weer met een drammerige gedoogpartner die veel blert maar niets daadwerkelijk uitvoert.

Hebben meer mensen hier de ontzettende leuek filmpjes over de leuzen van de diverse partijen op de site van de Keuringsdient van waarde gezien?

Ik heb sommige van die filmpjes voorbij zien komen op televisie, leuk zijn ze!

Winged

Re: Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 00:07

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 06:26

Die van SP en PvdA daar kan ik me niet druk om maken, die 33 euro voor de KvK en belasting van leaseauto's.
Die maatregelen die VVD, CDA en Groenlinks willen vind ik wel te gek voor woorden.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 09:34

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 09:51

Ja Air ik zag het ook.
Terwijl het overgrote deel van de kiezers graag een paars kabinet ziet, blijft Rutte hameren op het rode gevaar en dat na alle brokken die hij zelf gemaakt heeft.
Hij liegt ook over de banenplannen is daar al op gecorrigeerd door Samsom maar ja als die er niet bij is kan hij dat rustig roepen, erg zwak en niet verstandig.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 10:12

Dat vind ik wel weer heel sterk van Samsom, die man heeft volgens mij echt een torenhoog IQ, heeft enorm veel kennis paraat en staat heel sterk in zijn schoenen, laat zich ook totaal niet gek maken en is heel helder en duidelijk in wat hij wil. Echt een gouden greep voor de PvdA.

Als je op hun website kijkt naar wat ze allemaal willen klinkt dat ook allemaal geweldig....het is mij alleen een raadsel waar al het geld vandaan moet komen om dat te kunnen bekostigen gezien je alleen maar leest dat ze hier en daar NIET willen schrappen en juist EXTRA willen investeren...

Ik denk dat alle partijen dat wel zouden willen :P

Zou dat nou vooral maar als wisselgeld zijn bedoeld ofzo voor de onderhandelingen :?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 10:13

Rutte heeft het over een heel ander mensbeeld. Misschien moet Rutte eens wat meer aan MENSEN denken ipv aan zijn portemonnee. Bah, misselijke kwal is het.
Ideologie is trouwens ook niks mis mee. Ideologie van de rijken rijker laten worden en de onderlaag van de maatschappij laten creperen wel.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 10:16

pmarena schreef:
Zou dat nou vooral maar als wisselgeld zijn bedoeld ofzo voor de onderhandelingen :?

Waar moet het cadeautje van 1000 euro voor elke werkende Nederlander vandaan komen :(:) ? Dat is pas zot, een kortere termijnvisie dan dat bestaat niet.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 10:30

pmarena schreef:
Dat vind ik wel weer heel sterk van Samsom, die man heeft volgens mij echt een torenhoog IQ, heeft enorm veel kennis paraat en staat heel sterk in zijn schoenen, laat zich ook totaal niet gek maken en is heel helder en duidelijk in wat hij wil. Echt een gouden greep voor de PvdA.

Als je op hun website kijkt naar wat ze allemaal willen klinkt dat ook allemaal geweldig....het is mij alleen een raadsel waar al het geld vandaan moet komen om dat te kunnen bekostigen gezien je alleen maar leest dat ze hier en daar NIET willen schrappen en juist EXTRA willen investeren...

Ik denk dat alle partijen dat wel zouden willen :P

Is allemaal na gerekend, ze halen alleen het geld niet bij de zwakken in de samenleving weg.
Diederik heeft een fotografisch geheugen en is afgestudeerd in kernfysica. Het verschil met andere geleerden is dat hij dicht bij de mensen staat en alles goed kan uitleggen zoals hij indertijd deed met de Japanse kernramp, toen bleek al hoeveel uitstraling hij heeft op TV.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 10:36

Bij de VVD gaan we wel 5 miljard minder belastingen betalen met zijn allen. :D
Dat lossen we op door het sociaal stelsel af te breken.
Goeie tijd, midden in een recessie (heel nederlands die recessie trouwens, ons omringende landen doen het wel wat beter, maar daar kan je het beleid dan ineens weer niet de schuld van geven....) met een recordaantal werkelozen en nog een heleboel verwachte faillissementen in het verschiet.
Maar de VVD blaast nu wel weer allerlei de lucht in, als dat werkelozen ook hun best niet doen om werk te vinden.
Dat juist groepen als ouderen, vaak nog heel degelijke werknemers en arbeidsongeschikten, vaak wel beperkingen maar heel veel motivatie, aan de kant blijven staan hoor je ze niet over.

Nou kan je in een aantal steden in de VS wel ongeveer zien waar dat dan toe gaat leiden, al die bezuinigingen en afbraak van sociale vangnetten en bijvoorbeeld ontslagrecht versoepelen en WW afbreken, maar laten we dat dan maar niet als voorbeeld nemen.

En de VVD heeft een heel sterk punt met hun handen af van de hypotheekrenteaftrek. Dat dat op termijn de problemen op de huizenmarkt niet echt oplost, jammer dan.
En dat het geen houdbaar punt gaat zijn, ach dan zijn die stemmen al binnen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 10:39

Sarabande: Waar komt het geld dat de PvdA uit wil geven wel vandaan dan, of is het idee dat de schulden nog maar iets verder op moeten lopen? :)

Oprechte vraag hoor, ik heb me niet in alle ideeën van de PvdA verdiept maar ben er wel nieuwsgierig na hoe haalbaar die plannen nu eigenlijk zijn :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 10:39

Je moet er toch niet aan denken dat zo'n engerd als Samsom een belangrijke rol krijgt in een kabinet :n.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 10:43

Lovely: waarom?

Ik ben de laatste jaren geen PvdA fan vanwege het beleid om iedereen met een ophoudend handje maar geld toe te strooien, maar ik vind Samsom (alhoewel hij ook een vleugje irritant betweterigs / hooghartigs over zich heeft) wel heel correct overkomen verder.

En heel standvastig.

Misschien is standvastig knopen doorhakken in plaats van dat oeverloze gedraai helemaal zo slecht nog niet....

Mijn stem gaat nog steeds naar D66 maar van gètver PvdA :=
is mijn gevoel door Samsom toch gegaan naar: mwoah wie weet is het nog zo slecht nog niet als die een vinger in de pap krijgen.

Alleen kan het best zijn dat ik me laat misleiden :P

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 10:43

randalinpony schreef:
En de VVD heeft een heel sterk punt met hun handen af van de hypotheekrenteaftrek. Dat dat op termijn de problemen op de huizenmarkt niet echt oplost, jammer dan.
En dat het geen houdbaar punt gaat zijn, ach dan zijn die stemmen al binnen.

Vooral omdat ze daarmee net doen alsof de andere partijen de gewone hypotheken wil aanpakken. Terwijl op korte termijn alleen de buitensporige bevoordeling van echt hoge hypotheken en echt hoge inkomens wordt aangepakt. Rutte verdedigt dus feitelijk voornamelijk de rijken, en een slecht werkend systeem.... maar de mensen horen het alsof hij de 'gewone mens' met een behoorlijk huis en leuk inkomen (maar niks buitensporigs) verdedigt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 10:48

pmarena schreef:
Lovely: waarom?

Ik ben de laatste jaren geen PvdA fan vanwege het beleid om iedereen met een ophoudend handje maar geld toe te strooien, maar ik vind Samsom (alhoewel hij ook een vleugje irritant betweterigs / hooghartigs over zich heeft) wel heel correct overkomen verder.

En heel standvastig.

Misschien is standvastig knopen doorhakken in plaats van dat oeverloze gedraai helemaal zo slecht nog niet....

Mijn stem gaat nog steeds naar D66 maar van gètver PvdA :=
is mijn gevoel door Samsom toch gegaan naar: mwoah wie weet is het nog zo slecht nog niet als die een vinger in de pap krijgen.

Alleen kan het best zijn dat ik me laat misleiden :P

Persoonlijk vind ik het een hyperactieve tuinkabouter die zijn emoties niet echt in bedwang heeft. In Carre zweette hij als een otter en moest voortdurend de zakdoek tevoorschijn halen om te deppen. De andere deelnemers aan het debat hadden daar geen last van en ik wijt dat aan een gebrek aan innerlijke rust bij Samsom. Hoe hij nu overkomt op tv is het resultaat van heel erg veel oefenen en er zit helemaal niks oorspronkelijks meer aan. Als hij nog even door oefent kan hij misschien wel radiopresentator worden bij de VARA.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 10:50

Toch blijft in de poll hier op Bokt de VVD op kop staan, gevolgd door de PVV.
Ik kan er niks aan doen, als ik Samsom zie denk ik: daar heb je die, toen nog, langharige Greenpeace-activist weer. Met mooie blauwe ogen, dat wel :D .

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 10:50

Landen kunnen op dit moment ontzettend goedkoop geld lenen. Beter nu investeren tegen lagere rente om het land te hervormen en de economie vlot trekken, dan een afbraakbeleid dat het land economisch niet vlot trekt maar nog dieper in een recessie laat sukkelen.

De economie is de motor van dit land, niets anders.

En ik denk dat er zeker qua efficientie nog heel veel te winnen valt in dit land, want in al die jaren dat de bomen tot in de hemel groeiden, hadden zéker overheden en semi-overheden geen enkele prikkel om te bezuinigen.
Sterker, iedere sukkel van een zorgmanager of schoolbestuurder waande zich een ondernemer, een god in eigen 'bedrijf', waardoor overheidsgeld met een duidelijke bestemming ineens in idiote projecten werd gestoken.

Duidelijke normen voor bestuurders, gewoon een tabel die de zwaarte van een functie aangeeeft, bijvoorbeeld gebaseerd op aantal werknemers. En dan een salaris onder een ministersfunctie.
Een ministerie bepaalt de hoogte van het salaris, niet de bestuurder zelf, dat is werkelijk van de zotten.

Als mensen nou echt graag zelf bepalen hoeveel ze verdienen, dan beginnen ze maar zelf een bedrijf. Vraag ik mij af hoeveel van die 'top'bestuurders er daadwerkelijk nog boven de balkenendenorm zouden uitkomen hoor....

@Shadow: er wordt natuurlijk geen enkele bestaande hypotheek aangepakt, honderdduizenden huizen op de executieveiling omdat de mensen hun hypotheek niet meer kunnen betalen, echt IEDEREEN snapt dat dat dit land in een paar weken naar de kloten zou helpen...

D66 heeft mooie punten, zoals overheden fuseren waar mogelijk ter efficientie, maar wil ons economisch beleid naar Europa overhevelen... Dat zie ik als ramp, ik denk dat vanuit een centraal punt nooit alle nuances van verschillende enonomieen ingeschat kunnen worden, met heel veel oeverloos gepraat en russische toestanden tot gevolg.

@Lovely: misschien heeft Samson het gewoon sneller warm?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 10:51

Lovely schreef:
Je moet er toch niet aan denken dat zo'n engerd als Samsom een belangrijke rol krijgt in een kabinet :n.

Wat heeft Rutte de afgelopen jaren dan gedaan om de economie te stimuleren? Om meer banen te creëren?
Makkelijk hè, dat afgeven op anderen terwijl je zelf nog geen deukje in een pakje boter hebt geslagen, behalve de staatsschuld tot in de hemel te laten rijzen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 10:52

Lovely: Haha ja ik denk er ook wel regelmatig een puntmuts bij inderdaad :))

Maarja zo vind ik Pechtold ook maar een beetje een okkenoot....en die van de CDA spreekt al helemaal niet aan.

Qua duidelijk praten en "sterk" overkomen, zie ik toch het liefste Rutte of anders Samsom aan het roer, van al die poppetjes die er nu staan.

Alleen voor Rutte is het zo sneu dat die steeds heel iets anders wil dan dat hij "moet" zegmaar :P
Die verliest daar geloofwaardigheid mee en raakt steeds meer beschadigd :=

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 10:53

pmarena schreef:
Sarabande: Waar komt het geld dat de PvdA uit wil geven wel vandaan dan, of is het idee dat de schulden nog maar iets verder op moeten lopen? :)

Oprechte vraag hoor, ik heb me niet in alle ideeën van de PvdA verdiept maar ben er wel nieuwsgierig na hoe haalbaar die plannen nu eigenlijk zijn :j

Ze hebben allemaal even veel, of te wel even weinig te verdelen, maar maken andere keuzes, dat kan je trouwens in de programma's terug vinden. Veel van de bezuinigingen die dit zittende kabinet genomen hebben brengen niets op.

Maar wat mij bij Rutte de vooral tegenstaat is de manier waarop hij zeer slechte maatregelen verkoopt.
Bijvoorbeeld dat hij voor het sluiten van de sociale werkplaatsen de para olympics ten voorbeeld stelt dat die het ook halen ondanks hun handicap en dat dus gewone gehandicapten ook maar in het gewone bedrijfsleven moeten gaan werken.
De enige manier om dat te bewerkstelligen zou zijn om die bedrijven te dwingen, maar daar wil Rutte niet aan.
Hij zet mensen die zich ondanks hun handicap gewaardeerde leden van de maatschappij voelen op straat, zodat ze zieker gaan worden en duurder, en bouwt er een verhaaltje omheen dat niet waar is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 10:54

NOg even voor de mensen die het niet snappen: het probleem van de hypotheekrenteaftrek (HRA) ligt bij de mensen met een iets boven modaal inkomen die zich bekocht hebben aan een te duur huis met een te hoge lening. Het probleem ligt niet bij de hypotheken op hele dure huizen en het systeem van HRA bevoordeelt helemaal niemand. Het probleem ligt juist bij de mensen die de maandelijkse teruggaaf nodig hebben om hun inkomen aan te vullen, niet bij de mensen die het eigenlijk wel kunnen missen. De woningmarkt krijgt een enorme opdonder als een groot deel van de huiseigenaren nog meer in de problemen komt en het een soort nationale "Uitstel van executie" moet worden om een enorme dip in de economie te voorkomen.

De huidige "crisis" heeft nauwelijks iets te maken met Griekenland. Dat de euro in de problemen is gekomen is een fixed scenario als payback voor de val van de dollar die in 2007 begon. Het wordt tijd voor back to business en dat er opgehouden wordt met dat gejengel over die euro. Dat dat momenteel niet gebeurt is omdat de euro nog niet voldoende gezakt is tov de dollar.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 10:55

Het was dan ook wel een klotetijd om te regeren. Maar hebben de heren zich indertijd sterk gemaakt voor hervorming van de financiele markten?

Kan morgen weer gebeuren...

pmerana schreef:
Citaat:
Alleen voor Rutte is het zo sneu dat die steeds heel iets anders wil dan dat hij "moet" zegmaar
:?

Lovely: daarom stellen de meeste partijen dan ook een overgangsperiode in, waarbij huidige hypotheken niet worden aangepakt. Iedereen snapt dat dat funest zou zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 10:56

Rinske schreef:
Lovely schreef:

Wat heeft Rutte de afgelopen jaren dan gedaan om de economie te stimuleren? Om meer banen te creëren?
Makkelijk hè, dat afgeven op anderen terwijl je zelf nog geen deukje in een pakje boter hebt geslagen, behalve de staatsschuld tot in de hemel te laten rijzen?

Ik? Ik heb daar niet zoveel mee te maken hoor.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 10:58

Lovely:
dit lijkt wel een beetje psychologie van de koude grond :D .
Smaken verschillen, ik vind Samsom sympathiek. Wat betreft die emoties in bedwang houden, ik kan je uit ervaring vertellen, daar is niets mis mee en heeft niets IMO met innerlijke rust te maken. Ik heb dat liever als zo'n uitgestreken gezicht van Buma, het weglachen van Rutte of de verbeten trek van Geert. ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 10:58

Lovely schreef:
Persoonlijk vind ik het een hyperactieve tuinkabouter die zijn emoties niet echt in bedwang heeft. In Carre zweette hij als een otter en moest voortdurend de zakdoek tevoorschijn halen om te deppen. De andere deelnemers aan het debat hadden daar geen last van en ik wijt dat aan een gebrek aan innerlijke rust bij Samsom.

Het kan natuurlijk ook gewoon een lichamelijk verschil zijn :) Ik vind het nogal op de persoon spelen verder, en dan vooral op niet-relevante zaken van z'n persoon (jeetje, als je iemand toch af moet gaan serveren op dat 'ie zweet!)

Heb je ook inhoudelijkere bezwaren? Voorbeelden waar Samsom inhoudelijk tekortschiet bijvoorbeeld?