Als je nu moest gaan stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als je nu moest gaan stemmen...

VVD
170 (17%)
CDA
27 (2%)
PvdA
64 (6%)
Sp
197 (20%)
Pvv
190 (19%)
Groen links
37 (3%)
D66
89 (9%)
PvdD
27 (2%)
Sgp
9 (0%)
Anders
28 (2%)
Blanco
22 (2%)
Weet het écht niet
101 (10%)

Totaal aantal stemmen: 961

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 23:38

Electra63 schreef:
[
Je moet geen aannames doen, die je niet zeker weet. Misschien ben ik ook wel een kind van de jaren 60.
Verder heb ik niets te klagen, in tegenstelling tot jou, geloof ik. Je bent erg negatief. ;)

Electra63 schreef:
[. Juist van iemand die de jaren 60 heeft meegemaakt verwacht ik wel wat mededogen voor anderen. Misschien toch teveel gesnoept van al het lekkers in die tijd? :D

Je klets maar wat..en aannames..gelijk heb je ...maar met een onbekende alias hoef je ook geen rekening mee te houden.het blijven "nobody's". :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 23:42

ceasario schreef:
Electra63 schreef:
[
Je moet geen aannames doen, die je niet zeker weet. Misschien ben ik ook wel een kind van de jaren 60.
Verder heb ik niets te klagen, in tegenstelling tot jou, geloof ik. Je bent erg negatief. ;)

Electra63 schreef:
[. Juist van iemand die de jaren 60 heeft meegemaakt verwacht ik wel wat mededogen voor anderen. Misschien toch teveel gesnoept van al het lekkers in die tijd? :D

Je klets maar wat..en aannames..gelijk heb je ...maar met een onbekende alias hoef je ook geen rekening mee te houden.het blijven "nobody's". :D

Daar heb je gelijk in, het is maar internet, iedereen kan wel van alles op het internet gooien. :D
Maar je kan in een discussie natuurlijk wel gewoon vragen hoe iemand over iets denkt en waarom hij zo denkt? Dat is het bestaan van een discussieforum, lijkt mij zo.

Anoniem

Re: Als je nu moest gaan stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 23:46

Ach ja, de sixties: witkarren in de fik steken, huizen kraken, alles bekladden waar je met een kwast (later spuitbus) bij kon komen, haar laten groeien, op knetterende brommers rijden, overal tegen zijn, bushokjes slopen, 10 jaar studeren met staatssponsoring en ga zo maar door.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 23:49

ceasario schreef:
Babsiej schreef:
[Iedereen stemt waar hij het beste uitkomt.. voor mij is dit inderdaad rechts dan word ik het minst gepakt in mn portemonnee en daar kijkt toch echt iedereen naar...

Oneens. Ik hebb in mijn stuedententijd niet opeens gestemd op de partij die het het beste voor had met studenten en nu met mijn goede baan stem ik nog altijd sociaal.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 23:50

Studenten zijn links, zitten ze in het zakenwereldje worden ze rechts :D

Aan Ceasario z'n teksten te lezen is ie zo rechts als wat :D

Zo zie je maar weer.. Op iedereen valt een labeltje te plakken :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 23:51

Lovely schreef:
Ach ja, de sixties: witkarren in de fik steken, huizen kraken, alles bekladden waar je met een kwast (later spuitbus) bij kon komen, haar laten groeien, op knetterende brommers rijden, overal tegen zijn, bushokjes slopen, 10 jaar studeren met staatssponsoring en ga zo maar door.

Sommige dingen veranderen nooit. :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 23:54

Sammie schreef:
Studenten zijn links, zitten ze in het zakenwereldje worden ze rechts :D

Tja, ik zei dus van niet :) Het is maar net wat je referentiekader is denk ik, en er zijn genoeg studenten die vanuit een erg gunstige thuissituatie met VVD ouders inderdaad links links :D liggen als ze eenmaal hun vermogen gaan opbouwen.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 23:55

Ik heb altijd gehoord dat als je jong bent moet je links stemmen, ben je ouder dan hoor je rechts te stemmen, doe je dat niet is er iets fout gegaan.
Ben het er nooit mee eens geweest en dat blijkt maar weer uit de post van F_Orumster en Electra!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 23:59

HolyPope schreef:
Ik heb altijd gehoord dat als je jong bent moet je links stemmen, ben je ouder dan hoor je rechts te stemmen, doe je dat niet is er iets fout gegaan.
Ben het er nooit mee eens geweest en dat blijkt maar weer uit de post van F_Orumster en Electra!

Ik heb nooit gestudeerd :D

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 00:00

Dat hadden we al gemerkt..... :P

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 00:01

Mensen zouden minder alleen voor hun eigen hachje mogen zorgen, maar een beetje breder aan elkaar denken.
Daar is de mensheid toch ook groot mee geworden, samen met zijn allen?
Maarja, dit is een links gedachtengoed natuurlijk.

OT heb ik geen idee waar ik op zal stemmen. Ben een beetje vertrouwen kwijt in links (rechts zal ik nooit kiezen). Ik twijfel hoe links links blijft eenmaal in debat.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 00:03

HolyPope schreef:

Tja, ervaring en instelling en je gezonde verstand gebruiken, is ook een mogelijkheid ! Praktijkervaring telt in sommige branches zwaarder als theoretische kennis. :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 00:05

Genoeg mensen die theoretisch waanzinnig onderlegd zijn en dat vervolgens totaal niet kunnen omzetten kunnen in de praktijk.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 00:06

Electra63 schreef:
HolyPope schreef:

Tja, ervaring en instelling en je gezonde verstand gebruiken, is ook een mogelijkheid ! Praktijkervaring telt in sommige branches zwaarder als theoretische kennis. :D

Is ook zo!

Ik moest trouwens ook van de lagere school af toen ik ouwer begon te worden dan de juffrouw.... :oo
Nou ja, ook weer niet waar natuurlijk. Maar gestudeerd heb ik niet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 00:09

HolyPope schreef:
Is ook zo!

Ik moest trouwens ook van de lagere school af toen ik ouwer begon te worden dan de juffrouw.... :oo

Ik ben van VWO, naar HAVO, naar MAVO afgezakt. Ja een pony en vriendjes, dan is het moeilijk om prioriteiten te stellen. Maar ach, je bent nooit te oud om te leren en vakgerelateerde studie, daar kan je ook een eind mee komen. Het is maar waar je ambities liggen. :D

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 00:22

Wauw. Wat ben ik opeens blij een Belgje te zijn.
Zou echt niet kunnen leven in een de wereld waar een halfgaar typje als Wilders de plak zwaait.
Hopelijk is dit topic geen representatieve weergave van de ganse Nederlandse bevolking!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 00:25

Nee John Leerdam is wel een mooie afspiegeling van de Nederlandse bevolking :j

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 00:30

moeshie schreef:
Zou echt niet kunnen leven in een de wereld waar een halfgaar typje als Wilders de plak zwaait.
Hopelijk is dit topic geen representatieve weergave van de ganse Nederlandse bevolking!

Wapen je maar, dit topic is best een goede afspiegeling van onze samenleving :j

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 00:35

moeshie schreef:

De meeste mannen in nederland zwaaien met andere dingen......

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 00:36

Het is toch intriest dat mensen zich richten tot zulke extreme denkwijzen.
Waarom gelooft men dat daar de oplossing ligt, terwijl de geschiedenis ons al heeft
aangetoond dat extreme ideeën (of ze nu extreem rechts of links zijn) gewoon NIET werken.

Iets van een ezel die zich tig keer aan dezelfde steen stoot :p

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 00:36

HolyPope schreef:
moeshie schreef:

De meeste mannen in nederland zwaaien met andere dingen......

Met wat dan?

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 00:37

Als morgen Feyenoord wint, met de vlag van Feyenoord.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 00:39

HolyPope schreef:
Als morgen Feyenoord wint, met de vlag van Feyenoord.

Daar hou ik je aan *\o/*

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 00:45

Sorry moeshie, wij waren even met een duoloog bezig, maar je hebt helemaal gelijk hoor, Wilders heeft bewezen dat tie niet geschikt is voor de politiek.
Hij is denk ik wel goed als model bij een kapper.

Redneck1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 03:10

Nicolletje schreef:
Ik vroeg aan mijn collega "waarom stem je eigenlijk VVD, je hebt niet echt een eigen bedrijf of iets anders in het straatje van de VVD"
en toen zei hij:
"Het gaat niet om mij, die erbovenop geholpen moet worden, het land moet erbovenop geholpen worden. Links (SP bijv, eerst stemde hij PVV) stemmen is misschien beter voor mijn portemonnee maar slechter voor het land"

hier kan ik het helemaal mee eens zijn ,ik ben nog steeds van mening dat links niet kan bezuinigen,korte termijn politiek voert en dat we 4 jaar daarna de rekening helemaal gepresenteerd krijgen