Tsunami treft Japan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:31

Inderdaad, en ze zijn niet de enige die dat doen. Ook Amerika trekt delen van z'n vliegdekschepen terug. Vandaag zijn er 3 helicopters terug gekomen na vluchten over het gebied. Alle bemanningsleden bleken nucleaire deeltjes mee te dragen.

Niet voor niets dat steeds meer fotografen verslag gevers ook vertrekken. De metingen zijn inmiddels 2x hoger dan wettelijk is toegestaan.

Overigens zijn de nucleaire problemen inmiddels opgeschaald naar een ramp van de categorie 5 of 6.
Three Mills in amerika was een 4. Tjernobyl een 6. De schaal loopt tot 7.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:41

Lante schreef:
Vind je dat raar..? Die mensen met de honden hebben ook een gezin met kinderen waarschijnlijk en ik denk dat er al wel slachtoffers genoeg zijn. Voor iedereen die hulp verleent geldt dat je eerst op jezelf en je eigen veiligheid moet passen en dan anderen moet gaan redden.

Ja dat vind ik raar, over een paar dagen vallen er geen levenden meer te redden, die honden zijn NU nodig, niet woensdag. Dan kunnen ze het net zo goed laten, de lijken komen vanzelf boven water, letterlijk en figuurlijk. Ik kijk er niemand op aan dat ze besluiten om niet te gaan redden ivm de risico's maar ga dan niet eerst met je grote kakel in de media om je dan terug te trekken. :(

PussInBoots

Re: Tsunami treft Japan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:54

Zolang er simpelweg nog echt gevaar dreigt, niet gaan. Zo eenvoudig vind ik het. Nog meer levens in de waagschaal stellen?

Ik vind het een beetje neerbuigend "met je grote kakel in de media", er wordt overlegd, bekeen hoe en wanneer er geholpen kan worden. En als het te gevaarlijk is niet doen. Punt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:57

Is ook prima maar vooraf stond het wel overal in de media dat Nederland een delegatie met honden stuurde. Volgens mij zaterdag al. En als het puntje bij het paaltje komt, dus gewoon niet of veel te laat.
Dat ze niet gaan, is voor mij oke hoor, maar hou het dan ook gewoon stil voor je zeker bent van vertrek.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:00

Dat is zo goed als onmogelijk door de enorme voorbereiding die zo'n operatie vergt. Er moet overlegd, vergadert, geronseld en geregeld. Hou dat maar eens buiten de media die op alles wat met een dergelijke ramp te maken heeft als vliegen op de stroop afkomen.

Hier kun je de hulpverlening niet op afrekenen, maar puur de media. En diezelfde media ben ik dan ook weer blij mee, ze houden ons wel op de hoogte.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:03

Nederland stuurde ze toch niet, ze gingen toch op eigen houtje?

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:07

Dan nog is het hetzelfde verhaal.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:11

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:33

Urielle schreef:
Ja dat vind ik raar, over een paar dagen vallen er geen levenden meer te redden

Waarom niet? Wat ik ervan begrijp is de nucleaire ziekte (kan even niet op de echte naam komen) een soort sluipmoordenaar. Dan is het dus niet dat als er een centrale echt boem doet, er gelijk nog meer doden te betreuren zijn. Dat gaat maanden en jaren duren (wat ik begrijp uit mijn zoektocht naar info over tsjernobyl)

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:36

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:54

stef schreef:
wat ik me afvraag, gezien ik bij een ingineursbureau werk en dus continu in de funderingen zit ;) Wordt hier niet geheid? Zitten er geen palen onder?

ik weet niet hoe het in Japan is, maar ik heb 5 jaar in Nieuw Zeeland gewoond, waarvan 3 jaar aan de voet van mt Egmond/Taranaki en daar is heien uberhaupt niet mogelijk omdat het een vulkanisch eiland is, een en al gesteente. Strand heeft zwart zand omdat dat ijzer bevat, kun je dus ook niet met blote voeten overheen lopen, veel te warm.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:57

stef schreef:
Waarom niet? Wat ik ervan begrijp is de nucleaire ziekte (kan even niet op de echte naam komen) een soort sluipmoordenaar. Dan is het dus niet dat als er een centrale echt boem doet, er gelijk nog meer doden te betreuren zijn. Dat gaat maanden en jaren duren (wat ik begrijp uit mijn zoektocht naar info over tsjernobyl)

Ze gingen om slachtoffers van de aardbeving en de tsunami te redden. Mensen die nog bedolven liggen onder puin of vastzitten in puin en modder zijn helaas tegen het einde van de week zeker niet meer in leven, de meesten daarvan zullen nu al wel bezweken zijn. ( |( )

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 22:45

oh op die manier.... laten we, ondanks dat dat ook een verschrikkelijke dood is, maar hopen dat de meeste slachtoffers verdronken zijn, dan zijn ze er "vrij snel" vanaf

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 23:02

stef schreef:
oh op die manier.... laten we, ondanks dat dat ook een verschrikkelijke dood is, maar hopen dat de meeste slachtoffers verdronken zijn, dan zijn ze er "vrij snel" vanaf

Verkeerd gelezen :o
Laatst bijgewerkt door Thirty op 14-03-11 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 23:05

natuurlijk denken hun niet zo, jeetje zeg, zo kan je op elke slak zout leggen, je snapt toch wat ik bedoel of niet?

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 23:07

Nee dat snapte ik niet. Verkeerd gelezen ;)

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 00:41

Urielle schreef:
Is ook prima maar vooraf stond het wel overal in de media dat Nederland een delegatie met honden stuurde. Volgens mij zaterdag al. En als het puntje bij het paaltje komt, dus gewoon niet of veel te laat.
Dat ze niet gaan, is voor mij oke hoor, maar hou het dan ook gewoon stil voor je zeker bent van vertrek.

Ik neem aan dat ze zaterdag nog niet wisten dat er een (gedeeltelijke? ) meltdown van een 3de reactor zou kunnen komen ;)

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 00:57

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 01:07

jeetje wat erg zeg!!
zonder iemand te veroordelen, maar zij is zeker weten ge'brainwashed'
durf bijna te wedden dat ze bij een of andere sekte zit.
krijg er een naar gevoel van

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 01:14

Kan iemand in het kort vertellen wat ze zegt?
Ik heb hier helaas geen geluid op de laptop, en de beschrijving is wel weer heeel compact :P

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 01:34

Ze heeft met gelovige over de hele wereld gebeden voor een teken van god. En god gaf dat teken door het land bij japan te pakken en te schudden. En daar is ze gelukkig mee. Wacht maar om te zien wat lijdenstijd (de 40 dagen voor pasen die nu lopen) voorbij zijn en ze klaar zijn met bidden. Dan zal god zich hebben laten zien aan alle zondaars in europa en amerika en ze zullen worden gestraft. Net als de zondaars in Japan...

Geloofsgekte...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 01:41

Er is zojuist een explosie geweest in een kerncentrale in Fukushima (schrijven we dat goed zo? :?) Afwachten maar weer hoe en wat...

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 01:44

Zag net op tv van de explosie.
Wat een catastrofe daar in Japan, afschuwelijk ;(

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 01:51

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 02:00