Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 23:04

Teddy321 schreef:
sarabande schreef:

En zeker als van die angst een propaganda machine gemaakt wordt en men dat een politieke partij noemt

En als deze propaganda machine de angst erin blijft "rammen", zodat deze politieke partij steeds meer volgers krijgt, wat de angst weer steeds verder doet aanwakkeren.

Waardoor die partij nog groter wordt en op den duur heb je een macht waar;
a) niemand meer omheen kan, en
b) veel mensen die zich daar niet in kunnen vinden of in thuis voelen, zullen emigreren.

En hoppa.....Nederland weer gezond. Het kan zo simpel zijn.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 23:04

janesmith schreef:
Moet je maar opletten hoe dat psychologisch werkt. Mensen horen graag bij een winnaarsclub. En als ze in de gaten krijgen dat de PVV echt de grootste gaat zijn, dan sluiten ze zich daar graag bij aan. Het beroemde sneeuwbaleffect.
Rutte zou mij geen groter plezier doen dan met paars in zee te gaan. Maar helaas durft hij dat nooit aan. Hij wordt leeggevreten door de PVV dan.

Mensen die nadenken horen niet graag bij een groepering die louter door te schreeuwen aanhangers krijgt. Zulke mensen weten wat er dan gaat gebeuren, en zodoende krijgt een extreme luchtballon nooit de meerderheid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 23:05

Ja ik snap de vergelijking ook niet helemaal, maar goed als je je vriendin op deze manier in een discussie wil betrekken is dat natuurlijk je eigen keuze.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 23:06

Teddy321 schreef:
De post hierboven geef je anders aan dat je geen hoofddoekjes wil in publieke functie's. Dat houdt in dat Mo dus niet kan gaan werken tot haar haar is aangegroeid?

Wat is er mis met een pruik?

Horsea_nl

als ik wist dat PVV meer kans had gemaakt om in het kabinet te komen had ik wel op PVV gestemd

maar ik vermoedde al dat dat niet het geval zou zijn, dus ik heb op VVD gestemd

toch ben ik het met een aantal zeer belangrijke dingen van wilders echt wel eens. Ik vind hem niet racistisch. ik vind hem reeel :)

Teddy321

Nicolletje schreef:
Hoe helaas ook, ik denk dat het vrij gauw duidelijk te zien is dat het een kankerpatient betreft.

Teddy, hier heb je ook pruiken voor. Ik zou als ik bestraald zou zijn tot mijn haar helemaal weg is, in elk geval niet bepaald graag bij de receptie bij de gemeente staan of in een winkel.

Kanker is zo een gevoelig onderwerp, ik vind het bijna laag bij de grond dat je het erbij haalt. :\

Waar het mij om gaat is dat zij een hooffddoekje draagt (en geen pruik omdat ze dat zelf niet wil). Verder ziet ze er heel goed en verzorgd uit. Je moet echt heel goed kijken wil je het zien, en dat doen de meeste mensen niet!
Maar mocht de dag komen dat ze zo behandeld gaat worden door een buschauffeur, ik zweer je, ik ga m halen!

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 23:07

sarabande schreef:
janesmith schreef:
Moet je maar opletten hoe dat psychologisch werkt. Mensen horen graag bij een winnaarsclub. En als ze in de gaten krijgen dat de PVV echt de grootste gaat zijn, dan sluiten ze zich daar graag bij aan. Het beroemde sneeuwbaleffect.
Rutte zou mij geen groter plezier doen dan met paars in zee te gaan. Maar helaas durft hij dat nooit aan. Hij wordt leeggevreten door de PVV dan.

Mensen die nadenken horen niet graag bij een groepering die louter door te schreeuwen aanhangers krijgt. Zulke mensen weten wat er dan gaat gebeuren, en zodoende krijgt een extreme luchtballon nooit de meerderheid

Ga dat maar in Italië of Oostenrijk vertellen. ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 23:08

Nogmaals en ja lezen is moelijk, de buschauffeur weigerde een niqab. En als ik jouw vriendin was, zou ik je komen halen omdat je mij en mijn ziekte voor je eigen gelijk op een forum betrekt.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 23:09

Teddy321 schreef:
Maar mocht de dag komen dat ze zo behandeld gaat worden door een buschauffeur, ik zweer je, ik ga m halen!

Sorry je haalt wat dingen door elkaar. Echt.

Teddy321

Inderdaad Jane, en die landen worden dan ook echt serieus genomen in de wereldpolitiek ;)

janesmith

_Lott schreef:
als ik wist dat PVV meer kans had gemaakt om in het kabinet te komen had ik wel op PVV gestemd

maar ik vermoedde al dat dat niet het geval zou zijn, dus ik heb op VVD gestemd

toch ben ik het met een aantal zeer belangrijke dingen van wilders echt wel eens. Ik vind hem niet racistisch. ik vind hem reeel :)

En nu krijg je bij je VVD stem gratis een hele linkse riedel erbij! Dat had bij Wilders nooit gebeurd.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 23:10

Teddy321 schreef:
Inderdaad Jane, en die landen worden dan ook echt serieus genomen in de wereldpolitiek ;)

Ik zie Berlusconi bij iedere grote vergadering, dus daar heb je gelijk in.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 23:10

faye schreef:
Nogmaals en ja lezen is moelijk, de buschauffeur weigerde een niqab. En als ik jouw vriendin was, zou ik je komen halen omdat je mij en mijn ziekte voor je eigen gelijk op een forum betrekt.

Waar het mij om gaat, is dat jullie liever geen hoofddoekjes zien. Maar dan alleen als het uit geloofsovertuiging is.....das redelijk kortzichtig

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 23:11

nee, maar als je het nu bekijkt heeft wilders geen moer te vertellen en komt hij er niet eens bij. dan kunnen we beter rutte erbij hebben. wordt nederland hopelijk ietss rechter..

Horsea_nl

Teddy321 schreef:
faye schreef:

Waar het mij om gaat, is dat jullie liever geen hoofddoekjes zien. Maar dan alleen als het uit geloofsovertuiging is.....das redelijk kortzichtig

ik vind het jammer dat het persoonlijk moet worden. bah zeg :n

janesmith

faye schreef:

Dat zijn dezelfde mensen die klagen dat Wilders een journaliste gebruikt die verkracht is om zijn punt aan te tonen!

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 23:13

janesmith schreef:
faye schreef:

Dat zijn dezelfde mensen die klagen dat Wilders een journaliste gebruikt die verkracht is om zijn punt aan te tonen!

Oh ja Jane, zoek dan even de quote waar ik dat gezegd heb? Dan ga ik even terug naar de vorige pagina waar Nicolletje zegt liever geen hoofddoekjes te zien in publieke functies!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 23:14

Kanker is bij mij ook een lastig onderwerp :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 23:14

Teddy321 schreef:
faye schreef:

Waar het mij om gaat is dat jij niet leest en ik het smakeloos vind dat je je vriendin in deze discussie betrekt. Smaken verschillen zullen we maar zeggen en gevoel voor fatsoen ook lijkt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 23:16

Teddy321 schreef:
janesmith schreef:

Oh ja Jane, zoek dan even de quote waar ik dat gezegd heb? Dan ga ik even terug naar de vorige pagina waar Nicolletje zegt liever geen hoofddoekjes te zien in publieke functies!

Dat was ik! En nee, ik vind geloofsuitingen niet gepast in een publieke functie. Dus ook geen keppel of kruis zichtbaar om je nek.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 23:17

Zolang zij het niet smakeloos vindt, is er niets aan de hand!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 23:18

De kans is vrij aanwezig dat ik ooit kanker krijg maar dan zal ik er hoe dan ook proberen er representatief uit te zien, mocht ik de fut tussen de bestralingen door nog hebben om een representatieve baan te hebben.

Dan ga ik er niet bij lopen als moslima, er zijn daarentegen ook nog andere soorten hoofddoeken en bedekkingen die je niet meteen als streng gelovige eruit laten zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 23:20

Nicolletje schreef:
De kans is vrij aanwezig dat ik ooit kanker krijg maar dan zal ik er hoe dan ook proberen er representatief uit te zien, mocht ik de fut tussen de bestralingen door nog hebben om een representatieve baan te hebben.

Dan ga ik er niet bij lopen als moslima, er zijn daarentegen ook nog andere soorten hoofddoeken en bedekkingen die je niet meteen als streng gelovige eruit laten zien.

Inderdaad. Mocht ik de pech hebben dat deze ziekte mij treft zal ik er ook zeker niet als moslima bij gaan lopen. :n

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 23:24

Dat is ook meteen mijn hele persoonlijke hoofddoekjes- dingetje.

Er zijn ook andere manieren om een hoofdbedekking te dragen en die staan naar mijn mening heel leuk en sportief, deze heb ik toen veelvuldig in bijv. Egypte of Marokko gezien.
Maar hier zie je die niet.

Ik bedoel, bijv. de 'piratenstijl'

Ook in een publieke functie vind ik deze minder opvallend en provocerend (en zo heb je toch je dingetje op je hoofd) maar dat is dan geheel mijn mening.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 00:05

janesmith schreef:
Teddy321 schreef:
De post hierboven geef je anders aan dat je geen hoofddoekjes wil in publieke functie's. Dat houdt in dat Mo dus niet kan gaan werken tot haar haar is aangegroeid?

Wat is er mis met een pruik?

Die jeuken behoorlijk schijnt het. Tenminste, dat hoor ik vaak. Een vlotte hoofddoek zit veel prettiger, zeker met dit warme weer.