Politiek, hoe nu verder?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Welke coalitiemogelijkheid heeft jou voorkeur?

VVD + PVDA + CDA
19 (3%)
VVD + PVDA + D66 + GroenLinks
169 (31%)
VVD + CDA + SP + D66
14 (2%)
VVD + CDA + SP + GroenLinks
21 (3%)
VVD + PVV + CDA
293 (53%)
VVD + PVDA + SP
29 (5%)

Totaal aantal stemmen: 545

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 00:16

Electra63 schreef:
Gohya,
Ik ben niet thuis, de internetverbinding op mijn laptop is hier niet geweldig, dus zulke lange quotes gaat nu niet echt.
Maar ik kan mij helemaal vinden in de antwoorden van Cowboy.

En dat wat die verzorgingstehuizen betreft.
Ben ik helemaal met je eens, dat het schandalig is wat daar gebeurt. Maar ik geloof niet dat de huidige generatie, tenslotte werkt iedereen tegenwoordig, tijd heeft om pa of ma te verzorgen. Sommige bewoners krijgen niet eens bezoek.
En dat vind ik dus het mooie van een hoop buitenlandse culturen. Allochtonen vind je bijna niet in bijv. bejaardentehuizen. De ouderen worden gewoon verzorgd door de familie en worden niet weggestopt.
Dit moet je niet verkeerd opvatten, want ik weet dat het vaak niet mogelijk is om bijv. een zieke ouder thuis te verzorgen.
Maar nu heb ik het over bejaarden in bejaardentehuizen of die nog zelfstand wonen.
Nederlanders, vind ik, gaan over het algemeen niet netjes om met bejaarden.

Helemaal mee eens!
En dat doen Allochtonen idd. niet,die zorgen zelf voor hun bejaarde ouders,mits het mogelijk is.

@ Heino.
Van de 1000 ambtenaren in o.a. vooral gemeentehuizen neem je 500 ambtenaren in de vorm van politie terug.Voor de andere 500 ambtenaren heb je geld over voor in andere dingen te steken.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 00:19

gohya schreef:
@ Heino.
Van de 1000 ambtenaren in o.a. vooral gemeentehuizen neem je 500 ambtenaren in de vorm van politie terug.Voor de andere 500 ambtenaren heb je geld over voor in andere dingen te steken.

Maar waar staat dat? Als dat het idee vind ik het een prima idee. Maar dat is een grote 'maar' bij mij wat betreft de PVV. Ik heb geen flauw idee hoe men bepaalde dingen nu concreet aan wil pakken.

pieomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 00:20

Electra63 schreef:
Pieomy,
Is jouw mening gebaseerd op die éne oude buurvrouw die geen Nederlands spreekt?
En heb je ook een mening over de andere standpunten van de PVV?

haha nee tuurlijk niet was even als voorbeeld...
maar veel dingen (zou nu wel een bomlading over me heen krijgen maja bokt is een vrij forum geloof ik) over de islaam ben ik het wel
eens met wilders LET OP niet alles bedoel soms zegt ie iets dat ik denk oke dit is mensen gewoon vernedere.
Maar wilders had het over MINDER naar het buitenland sturen ben ik het VOLLEDIG mee eens hoeveel voedselbanken hebben we wel niet? als we nou eens eerst zorgen dat iedereen hier te eten heeft voor we gaan sturen naar andere?
Dierenbeulen en criminelen ben ik het ook mee eens straffen op dierenbeulerij (of ei what ever jullie doen het dr maar mee)
word veelste softie aangepakt hiersow.
Criminelen net zo, en ben je van buitenlandse afkomst idd terug ben je nederlander dan rot je maar weg in de cel (bij extreme dingen natuurlijk)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 00:20

Gohya,
Ik ben het met je eens dat er teveel ambtenaren zijn. De bureaucratie is verschrikkelijk, de paarse krododil.
Maar die 500 ambtenaren kan je niet zomaar omscholen tot politie-agent. En die andere 500 ambtenaren hebben dan weer recht op een uitkering e.d., dus of dat nou direkt bezuinigingen oplevert, vraag ik me af.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 00:21

Electra63 schreef:
Janesmith,
Lees ff de berichten van de Professor.
Volgens hem, spreken de Nederlanders in Duitsland helemaal niet zo geweldig Duits, ook al denken ze dat.
Maar, dat is niet mijn vraag.
Mijn vraag was, als je samen met Jan bent, spreek je dan wel Nederlands en kijk je ook wel eens Nederlandse TV, want je moet je aanpassen aan het land waar je woont.

We ontvangen hier geen Nederlandse tv.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 00:23

Pieomy,
Ik ben blij dat jij lekker mee discussiert.
Klinkt allemaal goed onderbouwd.
Misschien kun je even teruglezen?

pieomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 00:27

Electra63 schreef:
Pieomy,
Ik ben blij dat jij lekker mee discussiert.
Klinkt allemaal goed onderbouwd.
Misschien kun je even teruglezen?

Dat jij niet bent voor de pvv (dat blijkt haha) wilt niet zeggen dat andere hier geen mening over mogen hebben toch?
Anders begin jij een bokt politiek en zet je als standpunt iedereen moet het met me eens zijn ofzo?
krijg je vast veel stemmers.... maar goed vertel op wie heb je gestemt en waarom is je keus HIEROP gevalle

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 00:28

Heino schreef:
gohya schreef:
@ Heino.

Maar waar staat dat? Als dat het idee vind ik het een prima idee. Maar dat is een grote 'maar' bij mij wat betreft de PVV. Ik heb geen flauw idee hoe men bepaalde dingen nu concreet aan wil pakken.

Ik heb geen idee waar dat staat,maar Wilders is slimmer dan mij [volgens mij] die zal dit zo toch ook wel inzien?

@ Electra.

Tegenwoordig kunnen ze heel veel mensen omscholen,dat is geen probleem.
En anders nemen ze 500 mensen erbij die opleiding hebben gehad voor politie agent of bij de politie willen werken.
Die andere 500 krijgen dan idd. een uitkering maar dat inkomen is stukken lager dan wat ze verdienen.
Dus geld houd je er altijd wel aan over.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 00:29

gohya schreef:
Ik heb geen idee waar dat staat,maar Wilders is slimmer dan mij [volgens mij] die zal dit zo toch ook wel inzien?

Tja ik durf er niet op te vertrouwen :) Heb liever een helder partijprogramma zodat ik precies weet waar ik op stem.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 00:30

Dat is een goed antwoord Jane.
Maar voorlopig zit je op een Nederlands discussieforum, dus misschien om je helemaal aan te passen aan het land waar je nu woont en werkt, kan je een Duits forum vinden, want er is vast ook een PVV in Duitsland. :D
En ik hoop niet dat je geld naar Nederland stuurt, want dat kan ook echt niet hoor.
En als je werkeloos wordt? Dan blijf je toch ook wel daar? Of moeten die Duitsers je dan maar terugschoppen naar je land van herkomst?
Ik ben trouwens ook benieuwd wat die Duitsers vinden van al die Nederlanders die in Duitsland wonen?
Pikken hun banen in en gaan net over de grens in Duitsland wonen, omdat de huizen daar zo lekker goedkoop zijn. O, maar dat antwoord weet ik al: volgens de Professor zijn de Duitsers ook niet zo blij met al die Nederlanders die zich niet aanpassen aan de Duitse cultuur.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 00:32

Electra63 schreef:
Maar voorlopig zit je op een Nederlands discussieforum, dus misschien om je helemaal aan te passen aan het land waar je nu woont en werkt, kan je een Duits forum vinden, want er is vast ook een PVV in Duitsland. :D
En ik hoop niet dat je geld naar Nederland stuurt, want dat kan ook echt niet hoor.
En als je werkeloos wordt? Dan blijf je toch ook wel daar? Of moeten die Duitsers je dan maar terugschoppen naar je land van herkomst?
Ik ben trouwens ook benieuwd wat die Duitsers vinden van al die Nederlanders die in Duitsland wonen?
Pikken hun banen in en gaan net over de grens in Duitsland wonen, omdat de huizen daar zo lekker goedkoop zijn. O, maar dat antwoord weet ik al: volgens de Professor zijn de Duitsers ook niet zo blij met al die Nederlanders die zich niet aanpassen aan de Duitse cultuur.

_O- waar jeje maar druk om maakt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 00:32

Nou Pieomy, dat ga ik toch niet allemaal herhalen hoor, als je niets te doen hebt, ga je lekker teruglezen.
En je hoeft het helemaal niet met mij eens te zijn, ik ben nl. voor vrijheid van meningsuiting. Maar wel graag een beetje onderbouwd.

Electra63

Re: Politiek, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 00:33

Shilady,
Ik maak me nergens druk om, maar gelijke monikken, gelijke kappen. Wat voor de moslims hier in Nederland geldt, geldt dan ook voor de Nederlanders in het buitenland.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 00:36

Citeer:[stukje ervan] zijn de Duitsers ook niet zo blij met al die Nederlanders.
Dat klopt idd.hoor.Ik heb er een programma over gezien.
Die duitsers zij helemaal niet blij met nederlanders,want zo zeggen ze:ze pikken onze huizen in en onze banen.
Zo zeiden veel duitsers dat letterlijk.
Ook waren er nederlanders die er woonde en die zeiden:we worden hier niet geaccepteerd,ze maken ons het leven zuur.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 00:38

Gohya,
Om ambtenaren om te scholen tot agenten is niet zo gemakkelijk. De politie-keuring is zwaar, niet iedereen is daarvoor geschikt.
Al denk ik dat het probleem juist daar ligt.
Vroeger dwong een agent al respect af door zijn voorkomen en houding. Als ik nu een agent zie lopen, dan denk ik vaak: moet dat nu respect afdwingen?

Verder mag een uitkering wel lager zijn dan een salaris, maar daardoor komen ze dan wel weer vaak in aanmerking voor subsidies/toeslagen. Of ze komen in financiële problemen met bijv. hun hypotheek. Dus of je daar dan weer wat mee opschiet?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 00:41

[quote="Electra63"]Gohya,
Om ambtenaren om te scholen tot agenten is niet zo gemakkelijk. De politie-keuring is zwaar, niet iedereen is daarvoor geschikt.
Al denk ik dat het probleem juist daar ligt.
Vroeger dwong een agent al respect af door zijn voorkomen en houding. Als ik nu een agent zie lopen, dan denk ik vaak: moet dat nu respect afdwingen?

Verder mag een uitkering wel lager zijn dan een salaris, maar daardoor komen ze dan wel weer vaak in aanmerking voor subsidies/toeslagen. Of ze komen in financiële problemen met bijv. hun hypotheek. Dus of je daar dan weer wat mee opschiet?[/quote]

Subsidie gaat niet meer of is heel weinig.
Financiele problemen?ja als het aan de VVD ligt krijgen ze die idd. met de hypotheek.
Maar als ze in de problemen komen zullen ze dat zélf moeten oplossen,dat moeten alle andere mensen nu ook zelf doen.Ook hun kunnen dan aankloppen bij de voedsel bank,weten ze gelijk hoe dat voelt en is.

pieomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 00:42

Electra63 schreef:
Shilady,
Ik maak me nergens druk om, maar gelijke monikken, gelijke kappen. Wat voor de moslims hier in Nederland geldt, geldt dan ook voor de Nederlanders in het buitenland.

jane spreekt duits *netjes trouwens van je hoor* dat is al heel wat
de duitsers hoeven dus geen nederlandser voor haar in dienst te nemen die alles even haar fijn voor dr gaan vertalen
De meeste vrouwen van oudere garden van een ander cultuur kan niet eens werken omdat hun geen tijd willen nemen om de nederlandse taal te spreken
DUS ACH wat zielig daar doen we wel weer een uitkering voor aanschaffen.
Neem aan dat jane die de taal spreekt dus ook wel aan een baan kan komen en dus niet profiteerd van de uitkeringen die ze daar hebben
Daarnaast krijgen mensen die hierheen komen maar een huis want ACH het is zoooo zielig als ze met ze zoooooveeele op een kamer zitten of in een opvang dus ja wij wachten wel weer *ondertussen wacht mijn vriend al 6 jaar* EN dat zouden de duitsers ook wel hebben maar ja of wij nederlanders ook daar voorang krijgen dat weet ik dan weer niet maar voor hun is dat idd een minpunt
Nee ik vind pim fortijn zijn zin wel gepast VOL IS VOL eerst de mensen helpen die hier al zijn en dan kunnen we eens kijken of we nog wat binnen halen.
Ik vind trouwens dat je wel erg blijft hammere op Jane ze zit je nogal dwars schijnbaar...? Nou nog iets om op je eigen bokt partij lijstje te zetten ;)

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 00:45

Electra63 schreef:
Nee, PVV bestaat niet in Duitsland.
Electra63 schreef:
Nee, we maken alles hier op.
Electra63 schreef:
Nee, ik word nooit werkeloos want in het uiterste geval ga ik directrice spelen bij mijn vader of opa in het bedrijf.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 00:47

@pieomy.
Ik heb je niet eerder gezien in dit topic?maar ga jij nou de boel lopen opfokken?Zodat ze ook dit topic straks weer gaan sluiten?
"Jane" kan heel goed voor zichzelf opkomen,jane is slim genoeg en geeft zich niet gewonnen [en terecht].

@ Electra.Wees slim,houd de eer aan jezelf en reageer er gewoon niet meer op.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 00:47

Professor schreef:
Hier is om dit moment 51% voor een regering met medewerking van een Facist?

Ik denk het niet professor, maakt u zich geen zorgen. Hier kun je meer dan één keer stemmen. Ik zou er geen enkele waarde aan hechten als ik u was.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 00:54

Eerder in dit topic wilde ik nog wel mee discussieren, maar jeetje de laatste tig blz. zijn zo kinderachtig en nutteloos, waar zijn jullie mee bezig??

Ik zie hier een heleboel bokkers voorbij komen waarmee ik leuk kon discussieren, maar dit is geen discussie meer over politiek.

Sorry dit moest ik even kwijt.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 00:56

pieomy schreef:
Ik vind trouwens dat je wel erg blijft hammere op Jane ze zit je nogal dwars schijnbaar...? Nou nog iets om op je eigen bokt partij lijstje te zetten ;)

Dat heb jij goed gezien, en des te meer het gebeurt des te lolliger ik het vind.
Ze proberen me in groepsverband al een tijdje te verjagen hier, maar ik zorg dat ik niet scheld, niet beledig, me niet racistisch uit laat zodat ze ook niet kunnen temmen en een moderator ook niet in kan grijpen. Op mij krijgen ze geen grip, maar ze zouden me zo graag weg hebben, net zoals ze bijna iedere PVV stemmer weggejaagd hebben. Maar Jane en Jan buigen niet!

gohya

Re: Politiek, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 00:58

@janesmith.
Mij jagen ze ook niet weg hoor,ben óók PVV stemmer.
Ook ik laat me niet weg jagen.
Vind het ook heel knap van je dat je er zo cool onder blijft.
Respect![ja ik heb respect voor Jane].

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 01:03

CtjeLief schreef:
apart hoe sommigen exact dezelfde manier hebben van reageren.. ;)

Is jou dat ook opgevallen?

Ik vond en vind dat ook heel apart. Nog aparter vind ik het dat Jantergouw en Janesmith allebei in het Duitse Boktdorp zijn neergestreken onmiddellijk nadat nog iemand die precies dezelfde manier van reageren had een ban heeft gekregen. Het lijkt wel dat mythologische monster Hydra, je hakt er 1 kop af en er groeien er 2 bij. ;)

Wel grappig hoor om dan andere mensen voor leugenaar uit te maken. :+

Maar erg volgens de leer van Wilders is het niet want Wilders zegt juist altijd het omgekeerde: 1 erbij dan 2 eraf.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 01:04

Ach Janesmith,
Dat je nooit werkloos wordt, daar zou ik in deze tijden geen geld op zetten.
En voor directrice in het bedrijf van je pa of opa, daar heb je wel bepaalde kwaliteiten voor nodig.
Ik spreek uit ervaring, want ook mijn opa en vader hadden een eigen bedrijf, wat ik kon overnemen.
Nu lag mijn interesse totaal niet op dat gebied, want ik vind dat je werk moet doen wat je leuk vindt.
En een titel vind ik totaal niet belangrijk.
Ik ken medewerkers van een multinational die meer verdienen dan een directeur van een éénmanszaak en/of klein bedrijf.
Net zoals er mensen zijn, die met MAVO meer verdienen dan iemand met een HBO-diploma.
Je voorstaan op een diploma, titel of verdiensten van pa of ma, vind ik eerlijk gezegd een beetje triest.
Ik ken heel wat van dat soort mensen, ik vind het altijd een beetje zielig.
Maar .......... ik ga lekker naar bed, morgen lees ik wel weer bij.