wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:44

Ik ben BTW geen wilders stemmer. Puur omdat ik denk dat hij een goede grote achterban mist en hij door zijn manier van praten veel mensen heeft die niet met hem willen samenwerken. Dat laatste is niet goed voor Nederland aangezien we een exportland zijn.

Echter ben ik wel blij dat hij zo groot is geworden!
Hopelijk gaat de kamer wel wat doen met deze cijfers, want de kiezer gaf al veel eerder aan dat men ontevreden was over de manier van regeren. Veel stemmers die eerder niet hadden gestemd, blijken nu pvv-stemmers te zijn.

Sjoukie1305

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:45

ChristinaGW schreef:
Yvette26 schreef:
Schijnbaar niet, anders had je ook niet met deze voorbeelden gekomen??

PVV is juist voor het afschaffen van de BIO-industrie, strengere straffen tegen mishandelaars van dieren, voor een Nederlands Landbouw en Visserijbeleid en ga zo nog maar even door...

En stel je nou eens voor dat een van jullie ouders al jarenlang hard gewerkt hebben, ineens werkloos worden en maar een jaar WW krijgen, terwijl hun toekomstperspectief op een baan nihil is. Wonen in een mooie koopwoning, maar na een jaar moet de woning verkocht worden omdat de WW stopt en ze in de bijstand terecht komen... Dat is wat de meeste linkse partijen willen, en dat vinden jullie WEL democratisch en sociaal??

Ik ben zelf ook niet tegen buitenlanders, maar wel voor strengere straffen in het algemeen, ouderen die krijgen wat ze verdienen in een verz.tehuis, afschaffen van de bio-industrie ed.. Dat waren mij belangrijkste punten en ja, dan kom je bij de PVV uit!

Zodra rechts regeert krijgt niemand een goede bijstand.

En nu ga ik weer aan de studie, groetjes! Lang leve Nederland, prachtig land.

Daar geloof ik helemaal niets van, er is altijd nog zoiets al een bestaansminimum. En die kunnen ze echt niet ineens naar beneden bijstellen hoor!
Maar het voorbeeld wat ik gaf, dat is dus wel normaal? iemand die al 35 jaar hard werkt en ineens zijn baan kwijt is, na een jaar ook maar in de bijstand?? Denk je dat dat een oplossing is om de economie een impuls te geven?

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:46

Laatst bijgewerkt door Specials op 10-06-10 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:47

superwoman schreef:
Ik ben BTW geen wilders stemmer. Puur omdat ik denk dat hij een goede grote achterban mist en hij door zijn manier van praten veel mensen heeft die niet met hem willen samenwerken. Dat laatste is niet goed voor Nederland aangezien we een exportland zijn.

Echter ben ik wel blij dat hij zo groot is geworden!
Hopelijk gaat de kamer wel wat doen met deze cijfers, want de kiezer gaf al veel eerder aan dat men ontevreden was over de manier van regeren. Veel stemmers die eerder niet hadden gestemd, blijken nu pvv-stemmers te zijn.

En daar ben ik het geheel mee eens. De rest moet gewoon goed wakker geschud worden waarom mensen zoveel op de pvv stemmen.
Als ze daar nu eens iets mee doen. Dan komt Nederland misschien ooit weer op de pootjes terrecht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:48

Een van de oorzaken waarom allocthonen werkloos zijn, is vanwege discriminatie. Moet je het boek van meneer van der Werf 'Allochtonen' maar eens lezen. Frank van Bovenkerk heeft een test gedaan tussen een allochtoon en een autochtoon met precies dezelfde kwalificaties (opleidingsniveau, werkervaring e.d.). En wat blijkt? De autochtoon wordt vaker aangenomen, in 35% is er sprake van discriminatie. 80% van de selecteurs willen liever geen allochtoon op de werkvloer.

Beetje dubbel, enerzijds willen PVV-stemmers hebben dat allochtonen aan het werk gaan, anderzijds kan dat niet door o.a. discriminatie.

peer2005

CtjeLief

Wilders heeft AOW breekpunt al laten vallen... even ter info

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:49

Specials schreef:

Dan is de opleiding toch weer erg belangrijk :j
want waarom zouden allochtonen zonder opleiding WEL een baan moeten krijgen? Die positieve discriminatie word ik ook een beetje simpel van. Gelijke rechten voor iedereen :j

Overigens is het maar net welk linkje je aanklikt..

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:49

Dan kunnen we over 2 maanden weer stemmen XD :Y)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:50

Aideen schreef:
Een van de oorzaken waarom allocthonen werkloos zijn, is vanwege discriminatie. Moet je het boek van meneer van der Werf 'Allochtonen' maar eens lezen. Frank van Bovenkerk heeft een test gedaan tussen een allochtoon en een autochtoon met precies dezelfde kwalificaties (opleidingsniveau, werkervaring e.d.). En wat blijkt? De autochtoon wordt vaker aangenomen, in 35% is er sprake van discriminatie. 80% van de selecteurs willen liever geen allochtoon op de werkvloer.

Beetje dubbel, enerzijds willen PVV-stemmers hebben dat allochtonen aan het werk gaan, anderzijds kan dat niet door o.a. discriminatie.

En dan lees ik weer:
Citaat:
Het maakt voor werkgevers niet uit of een sollicitant Hans of Mohammed heet. Wat voor hen wel belangrijk is: de juiste opleiding, en een kandidaat die zijn best doet bij het sollicitatiegesprek.

Naam niet belangrijk voor werkgever

Dat blijkt uit wetenschappelijk onderzoek dat is gedaan door SEO Economisch Onderzoek in opdracht van het minister van Economische Zaken en vandaag wordt gepubliceerd. Volgens minister Joop Wijn (CDA, Economische Zaken) blijkt daaruit dat werkgevers niet of anders nauwelijks discrimineren.

Dus het is maar net wat iemand publiceert :j

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:50

CtjeLief schreef:
Wilders heeft AOW breekpunt al laten vallen... even ter info

Inderdaad, over maand of wat opnieuw stemmen..

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:51

waarom opnieuw stemmen?

Hij laat zien dat hji wil regeren door water bij de wijn te doen :j

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:52

Discriminatie is zeker een van de oorzaken van de werkeloosheid onder allochtonen..

sallandval

Beauty_J schreef:
wat is nou het probleem wee rmet een moslim????????....
elke buitenlander is moslim. en moslim is slecht...

nee hoor; alleen mensen die het islamitisch geloof aanhangen zijn volgens mij Moslim :+

Citaat:
tjonge jonge.. echt moedeloos word je er van...
mijn vriend is turks, familie is moslim ma is niet streng moslim.. net als sommige christenen die niet naar de kerk gaan of bidden voor het eten...

dus waarom word het verzamel woord moslim gebruikt?

Het christendom is een orthodoxis; als je gelooft ben je christen... of je je nou wel of niet aan de regels houdt. De Islam is een orthopraxis. Het gaat er daarin om of je je aan de regels houdt. Een Moslim die zich niet aan de regels houdt noem ik dan ook geen Moslim, al is die het op papier misschien wel (omdat officieel geldt; eens een Moslim; altijd een Moslim, anders dan bij het christendom kun je niet 'uitstappen', want daar staat de doodsstraf op). Het christendom kent verschillende stromingen; traditionele en minder traditionele. Islamieten ook. Zodra deze vrijere Moslimgroepen voor hun stadpunten uit durven komen (en niet meer bang hoeven te zijn voor afrekening) net als vrijere christenen en iedereen mag zijn wie hij wil mag er van mij ook een islamitische minister president zijn. Maar zo ver zijn we nog niet.

Specials

Splinter schreef:
waarom opnieuw stemmen?

Hij laat zien dat hji wil regeren door water bij de wijn te doen :j

Opzich vind ik het apart dat hij ineens de AOW laat vallen, Maar aan de andere kant hij laat wel merken dat hij echt graag wil mee regeren door water bij de wijn te doen...
Beetje dubbel dus...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:53

Cer schreef:
Specials schreef:

Dan is de opleiding toch weer erg belangrijk :j
want waarom zouden allochtonen zonder opleiding WEL een baan moeten krijgen? Die positieve discriminatie word ik ook een beetje simpel van. Gelijke rechten voor iedereen :j

Overigens is het maar net welk linkje je aanklikt..

En als een allochtoon en een autochtoon precies dezelfde kwaliteiten hebben en toch wordt de autochtoon aangenomen? Je kunt niet vechten tegen de bierkaai als 80% van de procedeurs nu eenmaal geen allochtonen op de werkvloer wil hebben....

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:54

Oa, het AOW punt was er een waarom hij veel kiezers aantrok.... Zullen ze fijn vinden.. Dat ging wel heel makkelijk!

Tigra_

CtjeLief schreef:
Discriminatie is zeker een van de oorzaken van de werkeloosheid onder allochtonen..

Vind ik niet.
Denk dat dat een te gemakkelijke uitmaak is.

Nessah

Maar hij laat de AOW vallen, jullie vonden dat juist toch zo'n belangrijk punt? Het is meerdere keren aangekaart hier.. Nu hij het laten vallen is het positief want hij doet water bij de wijn?

Sorry, ik volg het niet meer..

Cer

Aideen schreef:
En als een allochtoon en een autochtoon precies dezelfde kwaliteiten hebben en toch wordt de autochtoon aangenomen? Je kunt niet vechten tegen de bierkaai als 80% van de procedeurs nu eenmaal geen allochtonen op de werkvloer wil hebben....

Volgens mij plaats ik net een linkje waarin iets anders staat.. maar goed.
Waarom dat focussen op het autochtoon/allochtoon verhaal? Paniekreactie denk?

peer2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:55

@ Specials: ik verwacht dat je de komende tijd voor nog wel wat meer verassingen zal komen te staan ;) Ik hoop nu echt dat hij in de coalitie komt. Eens kijken wat er dan van de PVV terecht komt, niet veel verwacht en hoop ik.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:55

@ Monica, is geen kwestie van vinden.. ;) is een feit. Ik weet waar ik het over heb, ik werk op een anti discriminatie bureau, en wij hebben dagelijks te maken met discriminatie in de werving-selectie richting..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:56

En ik heb net een boek gelezen waarin staat dat allochtonen inderdaad veelvuldig worden gediscrimineerd. En hoezo een paniekreactie? Jullie zeggen dat allochtonen aan het werk moeten, maar dan moet wel het één en ander op de arbeidsmarkt veranderen voor allochtonen..

superwoman

Aideen schreef:
Een van de oorzaken waarom allocthonen werkloos zijn, is vanwege discriminatie.

Dit vind ik echt onzin!!!
Ik heb ook met alloctonen gewerkt en mijn ervaring zorgt voor de voor- en af-keur van bepaalde groepen op de werkvloer.
Nu heb je er altijd wel een paar goeie tussen zitten, maar als je meerdere slechte heb gehad en je kunt kiezen - kies je toch voor degene waar je betere ervaringen mee heb gehad. Dat kan zelfs ook zijn dat je voorkeur heb voor man of vrouw,jong of oud etc. hangt puur af van het werk en je ervaring...

fiona1

Cer schreef:
ChristinaGW schreef:
Excuse me? De klimaatverandering viel wel mee?? Ik geloof toch, dat ie nog wel bezig is, het is zelfs net begonnen. Over 50 jaar zullen bepaalde delen van de wereld zo droog zijn dat er geen mensen meer kunnen leven.

Was er niet iets met meetapperatuur?

Citaat:
zoiets doms als de hypotheekrenteaftrek of een AOW leeftijd (wat is nou twee jaar...)

Die mensen van 65 hebben belasting betaald en hard gewerkt.. dat geld wat ZIJ hebben verdient wordt nu in uitkeringen gestoken. Ik werk me ongans voor nietsnutten.. vind ik wel een beetje jammer ja :j

Hypotheekrente aftrek?? Help NL failliet ja, dat is een goede zaak :j

Blijft er lekker veel geld over om de milieuproblematiek op te lossen. Geen sterke economie geen geld dus meer problemen.