Joran v/d Sloot verdacht van moord

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xTamara

Re: Joran v/d Sloot verdacht van moord

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:32

Ja maar alle bewijzen die ze tot nu toe hebben zeggen hetzelfde: Hij was er en hij heeft er iets mee te maken.

Hoe kunnen ze nou iemand veroordelen als ze niet eens weten of het moord of doodslag was?

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:33

Amai, als deze jongeman in de gevangenis komt waarover wordt geschreven, gaat hij een bijzondere tijd tegemoet.
Hoogstwaarschijnlijk zal hij schuldig bevonden worden, want praktisch heel de wereld wil hem zien hangen oa voor ook de Holloway-zaak. In het gevang is hij een blanke rijke buitenstaander die zich heeft vergrepen aan een lokale dame, dus kan hij een passende behandeling verwachten van de Peruaanse inmates.
Of het nu een complot is of niet, of hij nu schuldig is of niet, ik zou niet graag in zijn schoenen staan.

What goes around, comes around en Joran krijgt hem wel heel hard terug in het gezicht.

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:35

Jacimatho schreef:
Amai, als deze jongeman in de gevangenis komt waarover wordt geschreven, gaat hij een bijzondere tijd tegemoet.
Hoogstwaarschijnlijk zal hij schuldig bevonden worden, want praktisch heel de wereld wil hem zien hangen oa voor ook de Holloway-zaak. In het gevang is hij een blanke rijke buitenstaander die zich heeft vergrepen aan een lokale dame, dus kan hij een passende behandeling verwachten van de Peruaanse inmates.
Of het nu een complot is of niet, of hij nu schuldig is of niet, ik zou niet graag in zijn schoenen staan.

What goes around, comes around en Joran krijgt hem wel heel hard terug in het gezicht.

De Holloway-zaak mag in deze zaak niet meegerekent worden.. Het zijn twee verschillende zaken.. Alleen de hoofdverdachte is hetzelfde. Sowieso mag een rechter zich daar niet door laten beïnvloeden...

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:35

Joran straalt gewoon problemen uit. :n

Heb gister trouwens wel een leuk smsje gehad van een vriend van mij!

Voor drugs, sex en de dood.... Bel Joran van der Sloot! _O-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:36

xTamara schreef:
Jacimatho schreef:

De Holloway-zaak mag in deze zaak niet meegerekent worden.. Het zijn twee verschillende zaken.. Alleen de hoofdverdachte is hetzelfde. Sowieso mag een rechter zich daar niet door laten beïnvloeden...

Je vergeet even dat hij in Peru wordt berecht en niet in Nederland.
Daar gaat een rechtszaak heel anders.

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:36

Ja dat is waar.. Maar ik neem aan dat dat wel ong. gelijk is? Anders hebben ze daar sowieso geen eerlijk rechtsysteem.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:37

xTamara schreef:
Ja dat is waar.. Maar ik neem aan dat dat wel ong. gelijk is? Anders hebben ze daar sowieso geen eerlijk rechtsysteem.

Waarom is een ander rechtssysteem per definitie niet eerlijk volgens jou? :)

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:40

De Holloway zaak was en is nog steeds wereldnieuws en zal indirect heel grote invloed hebben op deze zaak.
Natuurlijk mag het geen invloed hebben op het huidige proces, maar je kan op je vingers natellen dat het zwaar meeweegt in de beoordeling van de mensen die hiermee te werk moeten.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:41

Jacimatho schreef:

In het Nos nieuws lieten ze zien dat er een speciale afdeling is waar buitenlanders zitten en waar hij dan ook geplaatst zal worden indien hij schuldig bevonden wordt.
Het lijkt er iig op dat de Peruanen wat sneller handelen dan ze bij hem thuis deden waar ze nog steeds met het vooronderzoek bezig zijn :Z

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:41

Watvoor belang heeft Peru erbij om hem ook te veroordelen voor de Holloway zaak? 0 komma 0 denk ik.. Holloway is een Amerikaans belang. Als hij in de VS was gepakt nadat hij in Peru iemand had laten verdwijnen was hij in de VS ook niet voor Peruaanse zaken aangerekend ;)

Nederland heeft 0 komma 0 belang bij het verzoeken van uitlevering van Joran aan dit land. Waarom zou Joran in hemelsnaam anders zijn dan andere Nederlanders die opgesloten zitten in buitenlandse gevangenissen? Zelfs een jong meisje wat vastzit halen ze niet op, waarom deze losert wel? Neuh, lekker laten zitten.. Als je iemand dood in het buitenland en ze sluiten je op, dan is dat eigen schuld dikke bult ;)

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:42

Cayenne schreef:
xTamara schreef:

Waarom is een ander rechtssysteem per definitie niet eerlijk volgens jou? :)

Dat bedoelde ik niet.
Het lijkt me geen eerlijk rechtsysteem als ze de zaak Holloway meerekenen en dus niet alleen kijken naar deze zaak.
Het rechtssysteem die dat doet lijkt me niet eerlijk.. Dat bedoelde ik ;)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:43

De zaak zal idd wel indirect gaan meetellen. Het kan nou eenmaal geen toeval zijn dat 2 meisjes dood zijn na contact met Joran (en ja, daar bedoel ik ook Nathalee mee, ook al is ze nog niet gevonden.)
Dat zal zeker wel meespelen.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:46

Precies Cayenne, dat bedoel ik..

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:49

Ze kunnen tegenwoordig aan de hand van bloedspetters trouwens precies zien of iemand wel of niet met de moord te maken heeft gehad. Ze berekenen gelijk de hoek van de bloedspetters, hoe de dader er boven/bij heeft gestaan. Hoever hij er vanaf stond; hoe lang het heeft geduurd tot ze dood was; de volgorde van de klappen.
Ze kunnen tegenwoordig zoveel :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:51

Cayenne: was dat maar zo... Ze kunnen idd de hoeken en de snelheid etc. bepalen, maar ze kunnen niet iemand linken aan het veroorzaken van die bloedspetters.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:52

Heino schreef:
Cayenne: was dat maar zo... Ze kunnen idd de hoeken en de snelheid etc. bepalen, maar ze kunnen niet iemand linken aan het veroorzaken van die bloedspetters.

en daar gebruiken ze dus weer de andere combinaties van bewijs mee, en zo komen ze een heel eind, let maar op :D *\o/*
hopelijk krijgt ie levenslang en gaat ie een fijn leven tegemoet in de Peruaanse gevangenis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:53

Cayenne, het rechstsysteem in Peru is niet eerlijk en dat weet de wereld. Amnesty, regeringen. Algemeen bekend dat de politie corrupt is. Dat er geweld en corruptie in de gevangenissen is door bewaarders en leiding. Dat er smeergelden betaald moeten worden om te kunnen overleven.

Dat je jaren kan wachten voor je proces voorkomt, dat je dus kan wachten eer je officieel in staat van beschuldiging wordt gesteld.

Noem jij dat een eerlijk rechtstelsel?

Als de moord op Nathalee onomstotelijk bewezen is en hij daar zijn straf voor heeft uitgezeten, telt dat idd mee in de volgende rechtzaak naar een nieuwe moord, recidivisme noemt men dat en dan is de volgende zelfde misdaad zwaarder bestraft. In dit geval staat het los ervan. Natuurlijk heeft hij een stygma vanwege de eerder verdachtmaking..

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:53

Ja daar moest ik ook al aan denken Cayenne, dat kunnen ze toch heel nauwkeurig berekenen dacht ik zo. Of ik moet teveel CSI hebben gekeken :+

Maar goed, bloed op zijn shirt, nou dat zegt al wel heel veel he...
Zou me niks verbazen als hij weer verhalen gaat ophangen dat het een ongeluk zou zijn. En die dan vervolgens steeds gaat verdraaien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:54

HIj heeft bloed op zijn shirt? Is er al zoveel bekend. Ik ga eens lezen op nu.nl

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:56

russel schreef:
HIj heeft bloed op zijn shirt? Is er al zoveel bekend. Ik ga eens lezen op nu.nl

Dat bedoel ik :D
en dat het een eerlijk rechtstelsel is hoor je mij niet zeggen, maar ieder ander rechtstelsel behalve dat van Nederland, hoeft niet per definitie slecht te zijn. Daar ging het me om in het algemeen :D

Overigens:
http://blog.gfbcproductions.biz/2010/06 ... y-suspect/

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:57

Dubbelpost
Laatst bijgewerkt door Wolken op 07-06-10 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:58

russel schreef:

Aldus "een" medewerkster van het hotel tegen een lokale krant waar nu.nl het dan weer van heeft :roll:

Wacht liever de verklaring van de politie af.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:59

Cayenne schreef:
en daar gebruiken ze dus weer de andere combinaties van bewijs mee, en zo komen ze een heel eind, let maar op :D *\o/

Ik betwijfel het...
Volgens mij kijken veel mensen te veel CSI. En dat is geen verwijt. Maar CSI/Bones schetst nou eenmaal niet altijd een juist beeld van de werkelijkheid maar presenteert het wel zo :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:03

Wolken schreef:
russel schreef:

Aldus "een" medewerkster van het hotel tegen een lokale krant waar nu.nl het dan weer van heeft :roll:

Wacht liever de verklaring van de politie af.

Heb het gelezen. Of er officiele verklaringen komen weet ik niet..

Het onderzoek is nu naar de labtop..

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:03

Ik doe forensisch onderzoek en ik weet dat ze aan de hand van bloedspetters inderdaad de snelheid en de hoek kunnen bepalen.. Maar het linken aan het veroorzaken van bloesspetters wordt inderdaad lastiger.. Sowieso zouden die bloedspetters veroorzaakt kunnen zijn door een derde persoon die op haar insloeg of iets dergelijks..