PVV wil verbod op hoofddoek, keppeltje mag wel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:04

Nee, niet in zijn totaliteit, maar ik vraag me het gewoon af....waarom mag het daar niet en word hier zo moelijk erover gedaan??

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:13

Onassa schreef:
Nee, niet in zijn totaliteit, maar ik vraag me het gewoon af....waarom mag het daar niet en word hier zo moelijk erover gedaan??

De enige die moeilijk doet is Wilders, niet de rest van het land of regering

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:15

Nou...als je zo ziet hoe hoog hij anders scoort denk ik toch echt wel dat velen in ons land het met hem eens zijn, waar komen anders al die stemmen vandaan????

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:18

Onassa schreef:
Nou...als je zo ziet hoe hoog hij anders scoort denk ik toch echt wel dat velen in ons land het met hem eens zijn, waar komen anders al die stemmen vandaan????

Van mensen die dit soort dingen zeggen.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:22

En dat zijn er dus heel veel, en daarom hebben we hier in Nederland ook een democratie.
De stem van het volk doet er wel degelijk toe en die spreken nu dus.

_Pat_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:28

Onassa schreef:

_/-\o_ *\o/* Goede uitspraak!

Anoniem

Re: PVV wil verbod op hoofddoek, keppeltje mag wel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:42

Maar Onassa, wat mag er nog meer niet volgens de regels in Turkije, wat we hier weer wel mogen?

Obelix_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:43

onzin een pet mag toch ook?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:45

_Pat_ schreef:
_/-\o_ *\o/* Goede uitspraak!

Het pleit niet voor het vermogen om je in te lezen in wat politiek inhoudt, waar partijen voor staan en willen doen, dat je als reden om te stemmen op een partij geeft, omdat die anderen het ook doen.
Het raakt wel de kern van de zaak en dat is triest genoeg.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:48

Onassa schreef:
Eigenlijk is het toch wel heel raar he????
Hier in Nederland onstaat een enorme ophef over een eventueel verbod op hoofd doekjes dragen terwijl in steden zoals Istanbul de meiden op de hogere scholen geen hoofd doekje mogen dragen....

Er zijn wel meer dingen waar men zich in Nederland een stuk drukker over maakt dan in Turkije, en daar ben ik blij mee ook. Laten we de beerput van de mensenrechtenoverschrijdingen in Turkije maar niet open trekken........

_Pat_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:50

sarabande schreef:
Het pleit niet voor het vermogen om je in te lezen in wat politiek inhoudt, waar partijen voor staan en willen doen, dat je als reden om te stemmen op een partij geeft, omdat die anderen het ook doen.
Het raakt wel de kern van de zaak en dat is triest genoeg.

Ik geef helemaal niet de reden om te stemmen omdat andere mensen het ook doen. En ik denk niet dat Onassa het op die wijze bedoelt. Ze maakt duidelijk dat Wilders niks voor niks stemmen krijgt van het Nederlandse volk, en dat hij daarom hoog in de peiling staat.
Ik zeg ook niet dat ik met al zijn uitspraken het mee eens ben. Maar wel dat Nederland wakker mag worden geschopt.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:53

Het is me al wel weer duidelijk dat me hier weer alleen leest wat men wil lezen.
Ik ga me hier ook niet verder over lopen te verdedigen.
Gelukkig ben ik niet de enige "domme gans" in Nederland.

_Pat_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:55

Mag ik vragen waarom je een "domme gans" bent Onassa :P ?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:56

_Pat_ schreef:
Maar wel dat Nederland wakker mag worden geschopt.

En waarom dan wel. Zou het niet beter zijn om dingen aan te pakken in plaats van op alles te schelden zonder oplossingen te geven.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:58

Ik heb gister een interessant boek gekocht: De Waanzin Rond Wilders, van Joost Bosland (psychotherapeut). Psychologie van de polarisatie in Nederland. :)

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:01

Nou zeg,....wat er nu weer allemaal in dat kikkerlandje gebeurt! :roll:

PVV grote winst, nee, ik ben geen PVV stemmer, maar de PVV legt op 1 programmapunt (integratie/immigrantenproblematiek) wel heel erg de vinger op de zere plek. Dat het zover heeft kunnen komen ligt niet aan de stemmers, niet aan de PVV , maar aan de regerende partijen van de laatste 10 jaar. Hun hebben al (zeg zo vanaf tijdperk Pim Fortuin) niet goed naar het volk geluisterd en dit is het resultaat!

Ik persoonlijk vind mezelf niet disriminerend of racistisch. Ik ben voor vrijheid van godsdienstbeleving, MAAR in publiek functies van de 2de kamer tot in de winkel wil ik liever geen hoofddoeken,als beleving van de islam. Waarom? dan zie ik de persoon niet als , kassajuffrouw, doktorsassistente, lerares enz., maar als moslima. Dat wil ik niet! Iedereen is vrij om zijn godsdienst te hebben, maar wel binnen je eigen huis of kerk, in privé-sfeer dus. Ik hoop dat de voorheen regeerde partijen nu eens eindelijke knopen durft door te hakken.

MAAR "onze Geert", aan het roer van een land, Neuh dat zal niet veel heil geven. Een land regeren is meer, dan de onderbuikgevoelens van het volk te vertegenwoordigen. Er moeten ook nog echte belangerijk dingen gebeuren. Een net ingestorte economie weer op poten krijgen bv..
Laatst bijgewerkt door _Vanes_ op 05-03-10 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:03

Vanes de meeste mensen hier zitten ook in het andere topic dus die lezen je bericht wel. :D

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:04

:wave: @Toekie:
Ja weet ik, maar ik twijfelde waar mijn post thuishoorde, volgens mij in beide en de tekst splitsen, dan klopt het verhaal niet meer! :D

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:05

_Pat_ schreef:
Mag ik vragen waarom je een "domme gans" bent Onassa :P ?

Ach, lees de reaktie allemaal maar eens op mijn mede ganzen die PVV stemmen!
Het zit er niet ver vandaan of we worden op een eilandje in de stille zuidzee gedumpt met onze "domme" stemkeuze.
Lang leve de vrijheid van menings uiting!!
Die is er duidelijk dus allang niet meer.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:05

Vanes: Haha ja het loopt ook wel een beetje door elkaar heen. :P

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:07

_Vanes_ schreef:
Nou zeg,....wat er nu weer allemaal in dat kikkerlandje gebeurt! :roll:

PVV grote winst, nee, ik ben geen PVV stemmer, maar de PVV legt op 1 programmapunt (integratie/immigrantenproblematiek) wel heel erg de vinger op de zere plek. Dat het zover heeft kunnen komen ligt niet aan de stemmers, niet aan de PVV , maar aan de regerende partijen van de laatste 10 jaar. Hun hebben al (zeg zo vanaf tijdperk Pim Fortuin) niet goed naar het volk geluisterd en dit is het resultaat!

Ik persoonlijk vind mezelf niet disriminerend of racistisch. Ik ben voor vrijheid van godsdienstbeleving, MAAR in publiek functies van de kamer tot in de winkel wil ik liever geen hoofddoeken,als beleving van de islam. Waarom? dan zie ik de persoon niet als , kassajuffrouw, doktorsassistente, lerares enz., maar als moslima. Dat wil ik niet! Iedereen is vrij om zijn godsdienst te hebben, maar wel binnen je eigen huis of kerk, in privé-sfeer dus. Ik hoop dat de voorheen regeerde partijen nu eens eindelijke knopen durft door te hakken.

MAAR "onze Geert", aan het roer van een land, Neuh dat zal niet veel heil geven. Een land regeren is meer, dan de onderbuikgevoelens van het volk te vertegenwoordigen. Er moeten ook nog echte belangerijk dingen gebeuren. Een net ingestorte economie weer op poten krijgen bv..

Dus dan wil je ook verbieden dat mensen bv een kettinkje met een kruis eraan omdoen, dat is toch ook geloofsuiting? Zie je die mensen dan ook niet als kassajuffrouw, doktorsassistente, lerares enz.?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:13

Onassa schreef:
Ach, lees de reaktie allemaal maar eens op mijn mede ganzen die PVV stemmen!
Het zit er niet ver vandaan of we worden op een eilandje in de stille zuidzee gedumpt met onze "domme" stemkeuze.
Lang leve de vrijheid van menings uiting!!
Die is er duidelijk dus allang niet meer.

Ik noem de juf van het PVV een domme gans omdat ze dat is, dat je dat op jezelf betrekt...je kent jezelf beter dan ik dus dat laat ik aan jou.

Leuk voelt dat he om als groep weggezet te worden, dat zou je dus anderen ook niet moeten gunnen.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:14

Nee, dat gun ik andere zeker niet....hoevaak moet ik nog in herhaling treden??????

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:15

Onassa schreef:
Nee, dat gun ik andere zeker niet....hoevaak moet ik nog in herhaling treden??????

Dan sta je niet achter de belangrijkste punten van de PVV

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:17

Alsjeblieft he....kan je nu effe stoppen daarmee????