[2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op welke partij ga jij stemmen?

SP
56 (8%)
GroenLinks
59 (8%)
Pvda
48 (6%)
CU
10 (1%)
SGP
3 (0%)
CDA
18 (2%)
VVD
79 (11%)
D66
96 (13%)
PVV
239 (34%)
PvDd
33 (4%)
ToN (Verdonk)
8 (1%)
Ik stem niet
40 (5%)
Andere partij
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 698

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:25

Heino schreef:
Adil18 schreef:
Maar goed, het is in mijn ogen geen discriminatie, jij vindt van wel...Daar zullen we het nooit over eens zijn, heb daar gewoon een andere kijk op ;)

Het is volgens van dale discriminatie. Maargoed, prima dat jij je eigen woordenboek creert. Het discussieert alleen niet erg handig wanneer niet iedereen dezelfde definities hanteert.

Tja, niet alles is zwart-wit, vooral niet zulke begrippen...

Edit: Vreemd hoor, dat Wilders het zoooo goed doet... :Y)

_Desiree

Re: [2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:27

ik vind dat inderdaad ook zooo vreemd, hij heeft gewoon gelijk!

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:28

Hij had 32% van de stemmen

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:30

Adil18 schreef:
Tja, niet alles is zwart-wit, vooral niet zulke begrippen...

Edit: Vreemd hoor, dat Wilders het zoooo goed doet... :Y)

Ach kom op, discriminatie is discriminatie. In mijn ogen ben je gewoon enorm aan het discrimineren wanneer je de ene bevolkingsgroep een strengere straf wilt geven dan de ander.

Nee, niet vreemd. Wel erg kortzichtig en naief ;) Want Wilders heeft een hoop beloftes (die iedereen wel wil horen) maar geen concrete plannen van aanpak. Waardoor hij net zo gaat eindigen als de eerdere regeringen.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:33

Dat hij de beste van het debat was wil nog niet zeggen dat de meerderheid het met hem eens is. Het gaat erom dat hij blijkbaar het beste was bij het debatteren. ;) Moet zeggen dat het een rommelige discussie was en Wilders was kalm en direct.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:46

Heino schreef:
Ach kom op, discriminatie is discriminatie. In mijn ogen ben je gewoon enorm aan het discrimineren wanneer je de ene bevolkingsgroep een strengere straf wilt geven dan de ander.

Niet strenger....! Anders... :j

Heino schreef:
Nee, niet vreemd. Wel erg kortzichtig en naief ;) Want Wilders heeft een hoop beloftes (die iedereen wel wil horen) maar geen concrete plannen van aanpak. Waardoor hij net zo gaat eindigen als de eerdere regeringen.

PVV-aanhangers zijn kortzichtig en naief? Heino, ik ga Temmen, dit kan niet door de beugel. Alleen omdat mensen JOUW visie niet delen zijn ze kortzichtig en naief?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:53

TEM maar een end weg.

Dus jij vind het niet strenger wanneer je je land uitgezet wordt, het land waar je jaren gewoond hebt. Je wordt naar een land gedeporteerd waar je nooit geweest bent maar waar je door bloedbanden verbintenis mee hebt. Je kan geen lijfelijk contact meer hebben met je familie en vrienden. Dat vind jij niet strenger dan in Nederland in de gevangenis gezet worden waar je heel veel luxe hebt???

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:56

Toekie schreef:
Dat hij de beste van het debat was wil nog niet zeggen dat de meerderheid het met hem eens is. Het gaat erom dat hij blijkbaar het beste was bij het debatteren. ;) Moet zeggen dat het een rommelige discussie was en Wilders was kalm en direct.

Daar zit ook een groot deel van zijn kracht. Hij wist zelfs Bos pissig te krijgen. Was net ook bij DWDD met Jack de Vries en Rothenberg. Die zeiden ook dat Wilders heel goed was. Ik snap alleen niet dat de linkse partijen nou niet in zien dat hoe meer ze tegen Wilders in gaan hoe meer ze Wilders in de kaart spelen. Die Agnes Kant maakte natuurlijk ook een grote fout door op de man te gaan spelen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:57

windhond schreef:
Ik snap alleen niet dat de linkse partijen nou niet in zien dat hoe meer ze tegen Wilders in gaan hoe meer ze Wilders in de kaart spelen.

Hier maak ik me zelf (helaas, zwakte) ook schuldig aan. Omdat ik er echt verdrietig van wordt om te zien hoe de maatschappij verhardt.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:00

Heino schreef:
TEM maar een end weg.

Dus jij vind het niet strenger wanneer je je land uitgezet wordt, het land waar je jaren gewoond hebt. Je wordt naar een land gedeporteerd waar je nooit geweest bent maar waar je door bloedbanden verbintenis mee hebt. Je kan geen lijfelijk contact meer hebben met je familie en vrienden. Dat vind jij niet strenger dan in Nederland in de gevangenis gezet worden waar je heel veel luxe hebt???

Land waar je nooit bent geweest? Dan heb je het dus over mensen die hier geboren zijn...die krijgen toch echt een Nederlands paspoort en daarmee geldt die regel niet voor hun....

Tevens krijg ik echt het idee dat mensen denken dat we iedereen terug sturen naar Turkije wanneer ze een sok bij de Zeeman hebben gestolen....Het gaat hier om zware criminele activiteiten. Grof gezegd: Laat ze lekker in hun eigen land herrieschoppen, dat hoeft niet hier...!

De Nederlandse gevangenissen zijn in mijn ogen inderdaad te luxe, maar dat is een andere discussie....Ik denk dat een paar jaar van je leven vastzitten plus alle (sociale)gevolgen die sommige huin leven lang zal vervolgen ook een hele zware straf is...

Trouwens....bij voorbaat iemand kortzichtig en naief vinden omdat hij/zij PVV stemt...Heino, je begint dat te doen wat je Wilders verwijt.... :+

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:04

Wilders heeft het over ALLE mensen met een dubbel paspoort.
Jij kan wel denken dat het enkel gaat om zware delicten, Wilders is daar verre van duidelijk in.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:05

Heino schreef:
Wilders heeft het over ALLE mensen met een dubbel paspoort.
Jij kan wel denken dat het enkel gaat om zware delicten, Wilders is daar verre van duidelijk in.

Nou, laat zien zou ik zeggen. Ik wil bewijzen, ik wil partijpunten waarin dat staat. En dan van de site van de PVV zelf graag!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:06

Citaat:
Denaturalisatie en uitzetting recidiverende (Marokkaanse) straatterroristen met dubbele nationaliteit

*zucht* dit is de laatste herhaling en ook in dit topic ga ik niet meer op je in.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:08

Heino schreef:
Citaat:
Denaturalisatie en uitzetting recidiverende (Marokkaanse) straatterroristen met dubbele nationaliteit

*zucht* dit is de laatste herhaling en ook in dit topic ga ik niet meer op je in.

Bronvermelding graag!

Jouw keus dat je niet meer op me in wil gaan...Hou je wel af en toe de poll in de gaten...? ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:09

www.pvv.nl
Je kende je partij toch zo goed?
Ik ga wat leukers doen, doeeeiii

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:15

Adil18, dat staat op de pvv website bij de pvv visie!!! :roll:

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:25

Heino schreef:
http://www.pvv.nl

Een zin, geen uitleg, helemaal niks...heb je de 18 partijpunten betreft immigratiebeleid wel eens gelezen...? Daar gaat het me om (ik wist overigen wel dat deze zin op http://www.pvv.nl te lezen is, maar op meerdere site's ook, daarom was ik benieuwd naar de bronvermelding om te zien waar je het vandaan had)!

Kwalijk vind een dergelijke uitspraak zonder toelichting. Kwalijk vind ik echter ook dat je alleen dat puntje eruit pakt en er op blijft hameren, terwijl er heel veel andere punten zijn die ik heb aangegeven...Wat dan volgens jou weer onzin was...Bijv. een algemeen hardere aanpak van criminaliteit, niet alleen t.o.v. allochtonen.

Trouwens, is je opgevallen dat Marokkaanse tussen haakjes staat....Geldt dus niet alleen voor hen...Dubbele nationaliteit....Wilde Wilders dat niet afschaffen? JA! Oh, dat zou dus betekenen dat allochtonen die een Nederlands paspoort hebben niet het land uit worden gezet...Alleen die die binnen de "proeftijd" over de grens gaan worden dus terug gezet... :wow: En terecht, rotzooi trappen doen ze maar in hun eigen land :wave:

En dan hebben we het woordje "recidiverende" wat "terugkerende" betekent...Wat zou hij daar nou toch mee bedoelen...?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:26

Toekie schreef:
Adil18, dat staat op de pvv website bij de pvv visie!!! :roll:

Lees post hierboven...

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:35

Adil18, je plaatst een opmerking over de woorden van Heino maar je zou je eigen posts eens kritisch moeten teruglezen. Je bent niet (meer) aan het discussiëren maar als een juffrouw aan het 'beleren'. Nu zal je dit vast zien als een zwakke reactie van mijn kant omdat ik geen argumenten meer heb, maar gelukkig weet ik beter. Ik heb hier heel prettig kunnen discussiëren met pvv aanhangers maar met jou lukt het helaas niet. Ik zou nog heel graag willen en kunnen reageren op je laatste post maar ik vind de toon waarop je mij/ons aanspreekt uiterst onprettig dus ik houd de eer aan mezelf. En daarom zeg ik (voor nu in ieder geval) gedag. :)

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:49

Ik hoop dat de uitslag er op 9 juni net zo uitziet als in deze poll op het [dacht ik :)) ] linkse boktforum .
En eerlijk gezegd weet ik dat ook bijna wel zeker .

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 22:26

PVV/VVD/D66, wordt een interessant kabinet!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 22:47

Toekie schreef:
Adil18, je plaatst een opmerking over de woorden van Heino maar je zou je eigen posts eens kritisch moeten teruglezen. Je bent niet (meer) aan het discussiëren maar als een juffrouw aan het 'beleren'. Nu zal je dit vast zien als een zwakke reactie van mijn kant omdat ik geen argumenten meer heb, maar gelukkig weet ik beter. Ik heb hier heel prettig kunnen discussiëren met pvv aanhangers maar met jou lukt het helaas niet. Ik zou nog heel graag willen en kunnen reageren op je laatste post maar ik vind de toon waarop je mij/ons aanspreekt uiterst onprettig dus ik houd de eer aan mezelf. En daarom zeg ik (voor nu in ieder geval) gedag. :)

Knap hoor, mij eerst de grond in trappen en dan zeggen dat met mij niet prettig te discussieren valt...Wat verwacht je nou...

Maar goed, ik heb hier ook geen zin meer in, deze naieve, kortzichtige, discriminerende , Hitler-vererende rechtsextremist gaat fijn op PVV stemmen!

Adois!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:24

Overigens staat Marokkaanse voor een deel tussen haakjes omdat Marokanen niet kiezen voor een Marokaans paspoort. Marokko verplicht dit namelijk, je kan je marokaanse paspoort niet laten vervallen. (zoals dat bijv. wel met een amerikaans paspoort kan).

Als Wilders dus dubbele nationaliteiten wil afschaffen dan heeft hij sowieso al alle Marokanen tuk.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 10:13

Adil18 schreef:
Heino schreef:
http://www.pvv.nl

Een zin, geen uitleg, helemaal niks...heb je de 18 partijpunten betreft immigratiebeleid wel eens gelezen...? Daar gaat het me om (ik wist overigen wel dat deze zin op http://www.pvv.nl te lezen is, maar op meerdere site's ook, daarom was ik benieuwd naar de bronvermelding om te zien waar je het vandaan had)!

Kwalijk vind een dergelijke uitspraak zonder toelichting. Kwalijk vind ik echter ook dat je alleen dat puntje eruit pakt en er op blijft hameren, terwijl er heel veel andere punten zijn die ik heb aangegeven...Wat dan volgens jou weer onzin was...Bijv. een algemeen hardere aanpak van criminaliteit, niet alleen t.o.v. allochtonen.

Trouwens, is je opgevallen dat Marokkaanse tussen haakjes staat....Geldt dus niet alleen voor hen...Dubbele nationaliteit....Wilde Wilders dat niet afschaffen? JA! Oh, dat zou dus betekenen dat allochtonen die een Nederlands paspoort hebben niet het land uit worden gezet...Alleen die die binnen de "proeftijd" over de grens gaan worden dus terug gezet... :wow: En terecht, rotzooi trappen doen ze maar in hun eigen land :wave:

En dan hebben we het woordje "recidiverende" wat "terugkerende" betekent...Wat zou hij daar nou toch mee bedoelen...?

Ik vind dat je het hier allemaal fijn uitlegt. Want wat er geschreven wordt door Wilders wordt altijd meteen uit het verband gerukt.
Ik vind ook dat er erg lomp gedaan wordt tegen de mensen die voor de PVV zijn. Eerst wordt er gevraagd om toelichting als mensen daarop stemmen (en geen toelichting als ze op wat anders stemmen) dan wordt dat netjes gegeven en dan wordt iemand nog totaal afgebrand.
En ze blijft daarbij verbazend netjes, daar mogen er veel een voorbeeld aan nemen.
Heel veel in dit topic zelfs.

Wilders wilde dan ook kijken of hij het voor elkaar kon krijgen dat Marokko niet zo vast zou blijven houden aan dat niet opgeven van dat paspoort

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 13:35

Wat ontzettend jammer dat een goede discussie zo moet eindigen!
Ik zal ook niet op Wilders stemmen, alhoewel er een aantal campagnepunten zijn die me wel aanspreken (en dan bedoel ik niet de punten die over buitenlanders gaan.)
Verder denk ik dat alle politieke partijen zich eens achter de oren moeten krabben. Ze zouden zich eens af moeten vragen waarom Wilders zoveel stemmen krijgt.
Eerder in dit topic staat dat zijn kiezers voornamelijk domme arbeiders zijn (over generaliseren en discrimineren gesproken!!) maar dat blijkt nu dus niet zo te zijn. Vele kopstukken uit het bedrijsfleven blijken ook ineens voor de PVV te gaan.