StephanieHC schreef:In de situatie van nu vind ik een burka niet kunnen.
Nederland is dan wel een vrij land, maar er is tegenwoordig gewoon nog veel criminaliteit en misschien is het een slechte vergelijking, maar het woord allochtoon of autochtoon komt nogal vaak voor in het nieuws.
Maar dat heeft niets met ewn burka te maken. Of zelfs maar met de islam.
StephanieHC schreef:Je ziet dat mensen ook misbruik gaan maken van de burka, ze denken er vanalles onder te kunnen stoppen. En op de een of andere manier geeft t tegenwoordig toch een soort wantrouwen bij mensen af als ze iemand in een burka zien lopen.
Als jij een non voorbij ziet lopen, vertrouw je die dan ook niet omdat die vanalles onder haar habijt kan stoppen? Of een skater in een wijde broek? Of een vrouw in een wijde rok? Of iemand met een bomberjack aan?
StephanieHC schreef:Ik vind overigens de opmerking van er staat toch ook een snackbar in spanje wel heel slecht, hier in nederland hebben wij immers ook italiaans en chinese restaurants.
Dat komt omdat wij het zelf eten. De Spanjaarden eten onze vette troep echt niet, die snackbars zitten er puur voor de toeristen.
StephanieHC schreef:Als ik overigens naar dubai op vakantie ga houd ik wel een beetje rekening met het volk daar, geen blote schouders in eetgelegenheden of winkelcentra, en dat soort dingen;).
Das netjes van je. Maar dan ga je op vakantie. Dat is nogal wat anders dan er wonen.
StephanieHC schreef:Ik ken ook genoeg allochtonen en autochtonen die zich wel aangepast hebben aan de situatie, ik wil ze ook zeker niet in een slecht daglicht zetten.
Je weet dat een autochtoon iemand is die hier geboren is hé? Want tis n beetje n vreemde zin zo...
StephanieHC schreef:Haar bedekken vind ik nog kunnen, nederlanders lopen in de zomer ook wel is met een hoofddoek om om hun net geverfde haar ofzo te beschermen en in de winter lopen wij toch ook met mutsen en sjalen om. Maar een heel gewaad, vind ik te ver gaan.
Waarom kunnen dingen alleen als Nederlanders het ook doen?