AnnemiekvM schreef:Ik kan me er toch echt niet zo druk om maken. Het is een spel voor kinderen!
Tommie wordt ook voor het spel gebruikt. Wat ik begrijp, want hij is erg mooi en er staan erg mooie foto's van hem online.
Natuurlijk is het niet bepaald netjes om foto's te gebruiken van andere mensen, maar ik denk dat er weinig aan te doen is.
Je gaat het niet helemaal wegkrijgen. Velen denken dat alles van hun ook is en gebruiken ook alles. Al zet je er een copyright op dat je meer niet meer van je foto ziet dan wel, als ze die willen hebben dan gaan ze er nog met lopen...
Je kan alleen maar iets doen, als je het tegenkomt en iemand zegt van dat is hier mijn foto of die behoord niet toe aan die persoon, door die persoon ook te straffen voor het gebruik van die foto.
Eigenlijk alle kinderen, gewoon iedereen gaat om met internet. Maar ik heb nooit een les gehad van dat mag niet en dat wel... uiteindelijk moet ik zelf tot besef komen van dat mag niet, dat behoord iemand anders toe. En kinderen, zeker van jonge leeftijd (8 jaar ofzo), denken zomaar nog niet bij na en google geeft afbeeldingen met hopen zonder copyrights zichtbaar op soms en dan plukken ze het maar vanaf, sommige wss nog niet eens wetend dat het niet mag..
Dat zou eigenlijk ook wel eens veranderd mogen worden, dat iedereen van jonge leeftijd dat zou moeten weten en beseffen van dat is niet publicatie.
Tevens heb ik ook gelezen van Credits, wel ja een site draaiende houden kost wel net iets meer dan 25 euro per jaar. Voor een kleine site kan je wel al makkelijk rekenen op 70 a 80 euro per maand. En wil je verder uitbreiden, ik spreek niet over verdere prijzen maar je zou er wel is van kunnen verschieten 
Stockfoto's aanbieden is in mijn ogen dan ook al een mooie oplossing. Dat ze daaruit al kunnen kiezen. Maar je kan natuurlijk ook niet iedereen gaan opvolgen of ze dat effectief gaan doen. Je kan alleen maar iemand straffen als ze toch een verkeerde foto gebruiken en hopen dat ze het zo afleren.
En deviant art is heel handig voor stockfoto's heeft links ook een url die verwijst naar stock voor gebruik. En daar vind je best wel heel veel op om iets te maken of te gebruiken.
Spijtig dat er geen beveiligingen bestaan dat je gewoon de foto niet kan gebruiken. Bij een printscreen, een lege screen krijgen, bij bekijk van broncode, dat die beveiligd is, eigenlijk dat je uiteindelijk niet aan de foto kan komen. Maar denk niet dat we daar snel aan toe gaan zijn.