Enkele citaten van Wilders op een rij:
- "We hebben een gigantisch probleem met moslims, het loopt aan alle kanten de spuigaten uit.”
Geert Wilders, Interview in De Volkskrant, 7 oktober 2006
- "Een op de vijf Marokkaanse jongeren staat als verdachte bij de politie geregistreerd. Hun
gedrag vloeit voort uit hun religie en cultuur. (…) De paus had laatst volkomen gelijk: de islam is
een gewelddadige religie. (…) Het zit in die gemeenschap zelf.”
Geert Wilders, Volkskrant 7 oktober 2006
- “De Koran is een fascistisch boek dat oproept tot geweld. Verbied de Koran.”
Geert Wilders, Volkskrant 8 augustus 2007
- "De kern van het probleem is de fascistische islam, de zieke ideologie van Allah en Mohammed
zoals neergelegd in de islamitische Mein Kampf: de Koran."
Geert Wilders, Volkskrant, 8 augustus 2007
- "De Koran. Het is een fascistisch boek. Dit is geen boek dat we hier moeten hebben. Misschien
als je al die foute verzen eruit haalt, maar dan blijft er weinig over; dan is de Koran net zo dik als de
Donald Duck.´´
Geert Wilders AD, zaterdag 18 augustus 2007
- “Veel fundamentele problemen in Nederland, zoals infrastructuur, files, huisvestingsproblemen
en de verzorgingsstaat, kun je rechtstreeks toeschrijven aan migranten.”
Geert Wilders in interview met DPA, 3 januari 2008
- Mensen hebben genoeg van de criminaliteit en de belastingen die ze moeten betalen, die
gepaard gaan met de islamisering van Nederland.
Geert Wilders, Fox News channel, 25 januari 2008
- Realiseert u zich dat het een wijdverbreid probleem is dat Marokkaanse jongeren onze
samenleving verzieken met geweld, berovingen, bedreigingen en ander wangedrag?
Kamervragen Sietse Fritsma en Geert Wilders namens PVV 9 september 2008 (op pvv.nl
- “Waarom durven wij niet te zeggen dat moslims zich aan ons moeten aanpassen, omdat onze
normen en waarden nu eenmaal van een hoger, beter, prettiger en humaner beschavingsniveau zijn?
Niks integratie, assimilatie! En laat daarna de hoofddoekjes maar wapperen op het Malieveld. Ik
lust ze rauw.”
Geert Wilders, HP/De Tijd, 6 februari 2004
- "We moeten de immigratie van moslims stoppen". "Ik wil moskeeën afbreken". "Ik ga er als
eerste met cement en stenen heen om die moskeeën dicht te metselen".
Geert Wilders De Limburger, 4 september 2004
- “Ook stelt de Groep Wilders voor de Wet op het Nederlanderschap zo te wijzigen dat
genaturaliseerden hun Nederlandse nationaliteit verliezen en worden uitgezet indien zij de
Nederlandse taal niet alsnog leren, in criminaliteit vervallen dan wel veroordeelt (sic) worden
wegens handelingen in strijd met de openbare orde.”
Eerste reactie Groep Wilders op Miljoenennota,
http://www.geertwilders.nl, 21 september 2004
- “Ook dienen criminele allochtonen na het uitzitten van hun straf hun verblijfsvergunning kwijt te
raken en uit het land te worden gezet.”
Geert Wilders, Volkskrant, 9 oktober 2004
- "We lijden in dit land aan een gelijkheidssyndroom. Ongelijke gevallen hoeven niet gelijk te
worden behandeld. De islam is een ongelijk geval (…) Daarom behandelen we de islam anders. Ik
wil niet toegeven aan een cultuur die ons wezensvreemd is. Geen islamonderwijs dus. Dat is het
principe".
Geert Wilders, De Volkskrant, 13 maart 2005
- "Ik vind dat het eerste artikel van de grondwet (Non-discriminatie beginsel) geschrapt moet
worden omdat ik WIL discrimineren"
Geert Wilders, Radio 1 ochtendjournaal 21 -03- 2006 en Nova 21-03-06
- "De Nederlandse samenleving is gewoon beter dan die van de niet-westerse allochtonen."
Geert Wilders, Radio 1 ochtendjournaal 21 -03- 2006 en Nova 21-03-06
- “Natuurlijk is het niet acceptabel als de grote steden in Nederland in meerderheid niet-blanke
steden zijn.”
Geert Wilders, BBC-Hardtalk interview 22 maart 2006
- "Ik ben voor sluiting van de grenzen voor gezinshereniging en familiehereniging van
nietwesterse, islamitische allochtonen. Negenennegentig procent van die mensen voegt niets toe.
Daar hebben we alleen maar ellende van."
Geert Wilders, Zakenblad 'Zoete', juni/juli 2006
- "Strengere sancties tegen geweld in het algemeen en in het bijzonder tegen geweld dat in
toenemende door Marokkaanse jongeren wordt gepleegd, waarbij te denken valt aan uitzetting en
denaturalisatie voor recidivisten".
Geert Wilders, NRC Handelsblad, 20 Juni 2006
- “Ik ontzeg niemand een gezinsleven. Ook niet-westerse allochtonen niet. Ze mogen trouwen, ze
mogen samenwonen. Alleen niet in Nederland.”
Geert Wilders, Volkskrant 7 oktober 2006
- "Ik wil een nieuw artikel 1, waarin de Leitkultur van het Westen wordt verwoord. Er mogen van
mij in Nederland best joodse en christelijke scholen bestaan, maar geen islamitische scholen."
Geert Wilders, HP/De Tijd 12 december 2007
- “Stuur de moslims die problemen veroorzaken het land uit, met familie en al.”
Geert Wilders, HP/De Tijd, 12 december 2007
- "Ik geloof niet dat Culturen gelijkwaardig zijn. Onze cultuur is veel beter dan de achterlijke
islamitische cultuur"
Geert Wilders, Fox News channel, 25 januari 2008
Een kleine greep, ik ga nu het MAG kijken