fransje23 schreef:Ik denk niet dat mbo/hbo diploma zo zeer wat uitmaakt. Het is een manier van denken, kijken en verdiepen en dat vervolgens ook nog kunnen uitdragen.
.
Daarom praat ik ook bewust over MBO/HBO werk en denk niveau en niet over een diploma.

Dat is natuurlijk sarcastisch bedoeld, maar wel het beeld wat vaak wordt geschetst van Mbo-ers. Wat heeft het voor nut om de politiek in te gaan als je nu al het gevoel hebt niet serieus te worden genomen vanwege je opleiding? Zelfs hier op bokt voelen mensen zich genoodzaakt om met hun onderwijsniveau te schermen als er kritiek wordt gegeven op iemand zijn leesvaardigheid. (wat voor mij dan vooral bevestigd dat onderwijsniveau niets zegt over iemands zijn vaardigheid of wil tot begrijpend lezen
) Dat iemand minder belezen is betekent zeker niet dat iemand dom of is geen inzicht heeft in complexe situaties. Alleen dat theorie voor die groep vaak minder aantrekkingskracht heeft dan de praktijk. Overigens denkt ik dat Karim wel een sterk punt heeft, dat alle 'bullshit banen' over 10 jaar zijn overgenomen door AI, maar Mbo-ers nog steeds onmisbaar zijn.