Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 19:11

germie schreef:
BigOne schreef:
PVV is ook niet rechts maar radicaal rechts.

Ik las ook al ergens dat de pvv zo veel water bij de wijn moet doen dat we feitelijk gewoon Rutte zoveel hebben als kabinet. Dus wat is dan rechts?

Oh wordt dit het smoesje van de PVV? Dat de grote boze VVD weer de schuldige is en de grootste partij met de grootste mond in de media en daarbuiten kon daar níks aan veranderen? Kom op nou…

996981

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 19:18

Huh? Germie zegt toch niet dat de PVV dit zelf zegt?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 19:23

996981 schreef:

Nee, klopt. Maar ja de PVV moet iemand de schuld geven als het straks niet is gelukt hè ;). En als er nu al de grondslag hiervoor wordt gelegd door dit soort dingen te schrijven…

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 19:25

IMANDRA schreef:
996981 schreef:

Nee, klopt. Maar ja de PVV moet iemand de schuld geven als het straks niet is gelukt hè ;). En als er nu al de grondslag hiervoor wordt gelegd door dit soort dingen te schrijven…

Maar iedereen kan dit geschreven hebben? Hoezo is het dan alsnog de schuld van de PVV?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 19:26

Ik zeg alleen dat het wel typisch pvv zou zijn als dit straks bij volgende verkiezingen de claim wordt waarom ze het zelf niet voor elkaar gekregen hebben

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 19:36

Citaat:
Ik las ook al ergens dat de pvv zo veel water bij de wijn moet doen dat we feitelijk gewoon Rutte zoveel hebben als kabinet. Dus wat is dan rechts?

Pardon...?

Rutte ging er prat op dat hij geen visie had en dat het bedrijfsleven/ de markt het het beste zou kunnen doen (volgens hem).

Nou, 1) dat is nou rechts, zo veel belang hechten aan bedrijven en zo weinig aan de publieke zaak,
2) ... en waarom zit je dan in dat Torentje?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 19:36

IMANDRA schreef:
Ik zeg alleen dat het wel typisch pvv zou zijn als dit straks bij volgende verkiezingen de claim wordt waarom ze het zelf niet voor elkaar gekregen hebben

Nou dat zei je niet op die manier ;) maar ik snap hem

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 19:45

Janneke, ik heb al meerdere keren uitgelegd dat dat "geen visie" van Rutte niet van hem af kwam maar van Arend Jan Boekesteijn, maar je blijft het maar zo brengen :\

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 19:58

prompter schreef:
Janneke, ik heb al meerdere keren uitgelegd dat dat "geen visie" van Rutte niet van hem af kwam maar van Arend Jan Boekesteijn, maar je blijft het maar zo brengen :

I am very sorry. Ik was echt helemaal vergeten dat jij dat gezegd had.

(Hieronder de eerste hit van mijn zoekmachine "Rutte visie opticien".)

maandag 25 september 2017, 14:02
Premier Rutte heeft er nooit een geheim van gemaakt weinig op te hebben met grootse, verreikende en meeslepende visies. ‘Ik geloof niet in alomvattende blauwdrukken waarmee maatschappelijke problemen in één klap op te lossen zouden zijn. Als 'visie' betekent tot in detail voorschrijven waar we over 25 jaar uit moeten komen, dan verzet als liberaal alles in mij zich daartegen. Een land, een samenleving past niet in een mal’, zei hij vier jaar geleden tijdens ‘zijn’ H.J. Schoo-lezing.

De uitspraak over de oogarts heeft hij niet van zichzelf. Die komt van de (sociaal-democratische) bondskanselier Helmut Schmidt: ‘Wer eine Vision hat, der soll zum Arzt gehen.’

...nota bene geleend van een sociaal democraat!

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 20:09

De PVV heeft niet veel water bij de wijn hoeven te doen. :n Als Geert zelfs punten in het hoofdlijnenakkoord weet te krijgen die alleen voor hem persoonlijk zijn dan lijkt me dat ze al voldoende punten binnen hebt gehaald voor de partij.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 20:11

Ik dacht dat PVV opkwam voor arme of oude of zieke Henk en Ingrid, dus eigenlijk sociaal links ?

O nee, Wilders komt uit de rechts-conservatieve hoek van de VVD. Hoe kun je denken dat hij iets voor huurders of uitkeringsgerechtigden zou willen doen :+

Ik heb er gelukkig geen last van.
Ik heb geen schoolgaande kinderen, koophuis, auto enz..
Maar als je nu een zieke AOW-er bent en je huur is weer flink omhoog gegaan, dan ben je toch minder blij, denk ik.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 20:12

Janneke2 schreef:
prompter schreef:
Janneke, ik heb al meerdere keren uitgelegd dat dat "geen visie" van Rutte niet van hem af kwam maar van Arend Jan Boekesteijn, maar je blijft het maar zo brengen :

Premier Rutte heeft er nooit een geheim van gemaakt weinig op te hebben met grootse, verreikende en meeslepende visies. ‘Ik geloof niet in alomvattende blauwdrukken waarmee maatschappelijke problemen in één klap op te lossen zouden zijn. Als 'visie' betekent tot in detail voorschrijven waar we over 25 jaar uit moeten komen, dan verzet als liberaal alles in mij zich daartegen. Een land, een samenleving past niet in een mal’, zei hij vier jaar geleden tijdens ‘zijn’ H.J. Schoo-lezing.

De uitspraak over de oogarts heeft hij niet van zichzelf. Die komt van de (sociaal-democratische) bondskanselier Helmut Schmidt: ‘Wer eine Vision hat, der soll zum Arzt gehen.’

Ja, en ook dat was voortborduren op de kritiek van Boekesteijn die niet wist dat de microfoon nog open stond bij de verkiezing van Rutte tot partijleider, toen hij won van Rita Verdonk. Boekesteijn heeft daarna het veld moeten ruimen.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 20:24

En nog wat verdere afbraak van ons nieuwe kabinet, Faber gaat de Bed, Bad en Brood-regeling schrappen. Dit is een regeling waarbij uitgeproduceerde asielzoekers zolang ze nog in Nederland verblijven de minimale levensbehoeftes krijgen.

Als ik me niet vergis is deze regeling min of meer afgedwongen door Europa en met smart aangevraagd door gemeentes waar de uitgeprocedeerde asielzoekers rond blijven hangen. Zij hebben zo de mogelijkheid om deze (overlastgevende) groep van de straat te houden.

Faber beweert zelf dat ze in gaat zetten op het terugsturen van deze groep (die altijd al teruggestuurd werd maar om allerlei redenen toch niet verdwenen). Ik vraag me dan af waarom nu een regeling schrappen die je straks, als alles je lukt, toch niet nodig gaat hebben en dus niks kost. Dit klinkt als de huid verkopen voor de beer geschoten is, of oude schoenen vast weggooien voordat je nieuwe hebt.
https://nos.nl/artikel/2535822-faber-sc ... veiligheid

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 20:29

irmaz schreef:
En nog wat verdere afbraak van ons nieuwe kabinet, Faber gaat de Bed, Bad en Brood-regeling schrappen. Dit is een regeling waarbij uitgeproduceerde asielzoekers zolang ze nog in Nederland verblijven de minimale levensbehoeftes krijgen.

Als ik me niet vergis is deze regeling min of meer afgedwongen door Europa en met smart aangevraagd door gemeentes waar de uitgeprocedeerde asielzoekers rond blijven hangen. Zij hebben zo de mogelijkheid om deze (overlastgevende) groep van de straat te houden.

Faber beweert zelf dat ze in gaat zetten op het terugsturen van deze groep (die altijd al teruggestuurd werd maar om allerlei redenen toch niet verdwenen). Ik vraag me dan af waarom nu een regeling schrappen die je straks, als alles je lukt, toch niet nodig gaat hebben en dus niks kost. Dit klinkt als de huid verkopen voor de beer geschoten is, of oude schoenen vast weggooien voordat je nieuwe hebt.

Maar je kunt je PVV-stemmers wel wijsmaken, dat jij eindelijk deze ongewenste vreemdelingen streng hebt aangepakt !
We pakken Nederland terug! ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 21:12

Daar draait de hele populistische PVV op, zorg dat er een asielcrisis is, zorg dat je zogenaamd maatregelen neemt die sowieso verkeerd uitpakken qua overlast en schreeuw het weer van de daken.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 21:23

Nouja, als het nu zo soepel liep hadden ze in de eerste plaats al niet zoveel stemmen denk ik.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 21:33

996981 schreef:
Nouja, als het nu zo soepel liep hadden ze in de eerste plaats al niet zoveel stemmen denk ik.

Je bedoelt dat je er wel begrip voor kunt opbrengen om uitgeprocedeerde asielzoekers op straat te zetten omdat dan andere mensen ook eens aan den lijve kunnen ondervinden hoe slecht we het hier in Nederland hebben?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 21:39

Faber zadelt gewoon de gemeentes op met problemen!

Hein de Haas (hoogleraar en migratie-expert) is nu bij Vandaag Inside, die hoor ik graag !
Iedereen zou eens naar hem moeten luisteren !

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 04:26

irmaz schreef:
996981 schreef:

Je bedoelt dat je er wel begrip voor kunt opbrengen om uitgeprocedeerde asielzoekers op straat te zetten omdat dan andere mensen ook eens aan den lijve kunnen ondervinden hoe slecht we het hier in Nederland hebben?

Nee. Ik bedoel dat ik de stelling van BigOne te kortzichtig vind.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 06:16

irmaz schreef:

Dat kan je haast niet verbazen, vorig jaar wilde vd Burg dat ook al.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 06:52

Ik denk dat iedereen minister dat wil en probeert.
Maar na jaren blijkt het nog steeds niet te lukken en dan gooi je de regeling weg.
Waarom?
Om te laten zien, dat deze minister het wel allemaal gaat regelen.

Ik hoorde het gisteren, de fractievoorzitters zijn zich vooral aan het profileren zoals in verkiezingstijd.
Het is geen goed samenwerkend kabinet, maar iedere partij heeft haar gewenste onderdeel ontvangen en mag zich daarop volop profileren voor hun kiezers, maar er komen geen oplossingen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 08:33

Electra63 schreef:
Ik dacht dat PVV opkwam voor arme of oude of zieke Henk en Ingrid, dus eigenlijk sociaal links ?

O nee, Wilders komt uit de rechts-conservatieve hoek van de VVD. Hoe kun je denken dat hij iets voor huurders of uitkeringsgerechtigden zou willen doen :+

Ik heb er gelukkig geen last van.
Ik heb geen schoolgaande kinderen, koophuis, auto enz..
Maar als je nu een zieke AOW-er bent en je huur is weer flink omhoog gegaan, dan ben je toch minder blij, denk ik.

PVV heeft altijd met de VVD meegestemd. Wilders is eigenlijk nog steeds gewoon een VVDer
Alleen veel programmapunten heeft die van de SP gepikt om kiezers te winnen.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 08:36

Janneke2 schreef:
prompter schreef:

Ik vind dit dan wel weer grappig. Iemand die niet ver vooruit kijkt heeft immers nog steeds een visie? De opticien zou hooguit concluderen dat iemand wat bijziend is. :+

En ergens vind zijn uitspraak ook niet heel gek. Als je teveel focused op wat je zelf in de toekomst wilt bereiken, en de weg ernaar toe al helemaal hebt uitgestippeld kom je jezelf vaak tegen. De maatschappij is continue in beweging en de politiek beweegt mee. Dan kunnen zaken regelmatig via een ander pad lopen dan je vooraf had bedacht of je kunt zelfs op een doodlopend pad uitkomen. Dan is het zeker belangrijk om flexibel te kunnen zijn en te werken met wat op dat moment wel kan.

https://www.rtl.nl/nieuws/nederland/artikel/5201629/visie-mark-rutte-olifant-zicht-belemmert

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 08:37

irmaz schreef:

Te idioot voor woorden. Ik vond alle kabinetten Rutte al een ramp voor Nederland. Maar dit is de overtreftende trap.

Maar wel handig als je rechts extremistische politicus bent, je krijgt onvermijdelijk overlast van deze groep waarna je weer iets hebt om deze groep mee te slaan.

Ook begrijp ik rechtse kiezers niet die het geweldig vinden dat deze groep in de ellende wordt gestort, maar vervolgens wel verbolgen zijn over de overlast die daaruit voort vloeit.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 08:55

Ik snap het wel. Sinds Zweden heeft uitgesproken strenger asielbeleid te voeren is het aantal asielzoekers dat zich meldt gedaald. Nederland zal nu eerst even in de oliebol komen, maar de kans dat er zich uiteindelijk minder mensen melden is groot.