Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veronica2

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 11:59

Dat deed Trump in Afghanistan ook al.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 12:56

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 14:09

Ik snap ook niet zo goed dat Trump dit niet had kunnen bedenken... Dit soort ideeën schaden de USA net zo hard.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 14:20

julius_juut schreef:
Ondertussen lijken z'n plannen en geroeptoeter over Canada de mensen daar flink beledigd te hebben, genoeg om massaal niet meer naar Amerika te willen:

https://www.thetravel.com/us-travel-ass ... DpTT23LKPg

Mooi om te lezen wat mij betreft.

Ik vraag me eigenlijk af of het op dit moment zo of zo nog wel verstandig is om naar Amerika te reizen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 14:31

Sowieso.

Of het sowieso nog wel verstandig is naar Amerika te reizen. En nee, dat denk ik eerlijk gezegd niet, er verandert daar momenteel zo veel. Zou zelf eerst afwachten wanneer de boel wat meer gesetteld is.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 14:43

Ik zou het zelf zeker niet doen inderdaad, ik val veel te erg in een van de groepen waar de pijlen op gericht zijn daar, ik zou me er nu echt niet veilig voelen. :(

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 14:46

Ik heb sowieso geen enkele behoefte om naar de USA te gaan en ben ook niet van de vliegreizen.
Maar afgezien daarvan....

Omdat het nu zo instabiel is en de gekste dingen kunnen gebeuren, ook met vliegverkeer het niet veilig voelt door de ongelukken en guardrails die overal gesloopt worden.... zou ik echt niet het risico nemen. Al was het maar omdat ik idioterie liever niet wil sponsoren. Je hoort inderdaad ook dat Canadezen proberen reizen naar de USA te boycotten om een punt te maken +:)+

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 14:47

Ik hoef ook niet zo nodig voorlopig. Het is een instabiele boel daar en het lijkt me een kwestie van tijd voordat of er rellen uitbreken of zulke maatregelen worden genomen vanuit de overheid dat je daar ook niet wilt zitten.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 14:54

Eens. Het land/de natuur lijkt me fantastisch. Maar die politiek daar, het rechtssysteem etc. nope, ik sla even over.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 14:59

Een vriendin en ik hadden na de verkiezingen besloten om samen naar New England (Maine, Vermont, New Hampshire, Connecticut, Rhode Island en Massachusetts te gaan, maar wel als Trump weer weg was. Dat zou nu over ongeveer 5/6 jaar zijn, maar ik ben bang dat dat wat langer gaat duren... Hoewel dit over het algemeen wel blauwe staten zijn, dus misschien is het land wel heel veel veranderd in zijn geheel, maar is dit gebied qua mensen nog heel erg tollerant en "gewoon" gebleven.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 15:02

mylittlejoy schreef:
Ik hoef ook niet zo nodig voorlopig. Het is een instabiele boel daar en het lijkt me een kwestie van tijd voordat of er rellen uitbreken of zulke maatregelen worden genomen vanuit de overheid dat je daar ook niet wilt zitten.

Een politiek instabiel land waar bijna ieder huishouden over wapens beschikt. Dat is geen fijn idee nee.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 15:17

Wij willen uiteindelijk met onze boot de oceaan over, naar het Caribisch gebied.. maar we hebben ons voorgenomen om daarna met een grote boog om de VS heen te varen, en direct door naar Canada :+
De VS trok me sowieso al niet, maar het wordt er niet beter op zeg maar :')

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 15:44

Loretta schreef:
mylittlejoy schreef:

Een politiek instabiel land waar bijna ieder huishouden over wapens beschikt. Dat is geen fijn idee nee.

Die hadden ze al sinds de kolonisatie en daar gaat ook voorlopig niks aan veranderen, maar waarom denk e dat er rellen uitbreken en dat dat gevaarlijk zou kunnen zijn? Wie zou er gaan rellen en waar?

Toen de J6 aan de gang was, had je daar op het strand van Malibu helemaal geen last, behalve dat het veel op tv is. Om maar even een voorbeeld te noemen. Heel concreet had je er aan de andere kant van de rivier in DC al geen last van.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 16:01

Dat is natuurlijk met alle 'rampen'. Als je op een andere plek bent dan de ramp heb je er geen of maar weinig last van :+

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 16:02

Je kunt zoveel verzinnen wat er mis kan gaan. Misschien het minst erge nog wel dat je op Schiphol staat en hoort dat je niet toegelaten wordt en dat je je duur betaalde vakantie kwijt bent. Totdat je daar op de een of andere manier vast komt te zitten. Of dat er opeens helemaal niet meer gevlogen wordt. er zijn zoveel dingen te verzinnen die er in een politiek onstabiel land kunnen gebeuren waar je als toerist liever niet in terecht komt.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 16:07

Om nog maar niet te spreken over alle inwoners die niet op Trump hebben gestemd, hem absoluut niet als president willen, maar geen mogelijkheden hebben om het land uit te gaan.
Een Amerikaanse vriendin van me schreef vanmorgen dat een hoop mensen niet beseffen in welke problemen ze daar zitten en dat ze daar geen andere oplossing zien dan wanneer hij dood zou gaan. "Before they completely destroy us".

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 16:08

Wanneer trump doodgaat krijg je Vance . Net zo’n oetlul.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 16:09

Veronica2 schreef:
Loretta schreef:

Die hadden ze al sinds de kolonisatie en daar gaat ook voorlopig niks aan veranderen, maar waarom denk e dat er rellen uitbreken en dat dat gevaarlijk zou kunnen zijn? Wie zou er gaan rellen en waar?

Toen de J6 aan de gang was, had je daar op het strand van Malibu helemaal geen last, behalve dat het veel op tv is. Om maar even een voorbeeld te noemen. Heel concreet had je er aan de andere kant van de rivier in DC al geen last van.

De capitoolbestorming is toch heel wat anders dan een president die momenteel bezig is voor het hele land wetten en regels af te schaffen, aan te scherpen en/of om te vormen?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 16:14

Polar schreef:
Om nog maar niet te spreken over alle inwoners die niet op Trump hebben gestemd, hem absoluut niet als president willen, maar geen mogelijkheden hebben om het land uit te gaan.
Een Amerikaanse vriendin van me schreef vanmorgen dat een hoop mensen niet beseffen in welke problemen ze daar zitten en dat ze daar geen andere oplossing zien dan wanneer hij dood zou gaan. "Before they completely destroy us".

Dat is gewoon zeer en zeer treurig. Die mensen betalen nu allemaal de prijs van de ongelooflijke domheid van hun eigen landgenoten. In mindere mate hebben we dat hier ook met Wilders. Maar dan wel in heel erg mindere mate gelukkig

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 16:18

Loretta schreef:
Je kunt zoveel verzinnen wat er mis kan gaan. Misschien het minst erge nog wel dat je op Schiphol staat en hoort dat je niet toegelaten wordt en dat je je duur betaalde vakantie kwijt bent. Totdat je daar op de een of andere manier vast komt te zitten. Of dat er opeens helemaal niet meer gevlogen wordt. er zijn zoveel dingen te verzinnen die er in een politiek onstabiel land kunnen gebeuren waar je als toerist liever niet in terecht komt.

Dank voor het voorbeeld en toelichten. En dan nu de 'maar', ze kunnen zich helemaal niet permitteren om je de toegang te ontzeggen als je papieren al goedgekeurd zijn en stoppen met vliegen zullen zo ook niet doen, kost teveel geld. Alleen als er een veiligheidsrisico is omdat er bijvoorbeeld weer eens een vulkaan uitbarst op Ijsland of als er plotselinge zware sneeuwval/overstroming/storm/terroristische aanval/noemmaarop, dan pas is het niet meer verantwoord om te vliegen. Op de infopagina van het ministerie van buitenlandse zaken is nog geen spoor van een waarschuwing te vinden, dus bangmakerij is verder niet nodig.

Het ongeluk met de Learjet van Vince Neill wordt natuurlijk nog onderzocht, maar het lijkt erop dat er iets mis is gegaan met het landingsgestel van het toestel. Daar zal het laatste woord nog niet over gezegd zijn bij het onderhoudsteam van dat vliegtuig. Het is tragisch dat de piloot van het andere vliegtuig het niet heeft overleefd, het is afschuwelijk voor zijn familie en nabestaanden. Vince en de band leven erg mee met de betrokken familie en staan klaar om ze te helpen.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 16:25

Loretta schreef:
Dat is gewoon zeer en zeer treurig. Die mensen betalen nu allemaal de prijs van de ongelooflijke domheid van hun eigen landgenoten. In mindere mate hebben we dat hier ook met Wilders. Maar dan wel in heel erg mindere mate gelukkig

Nou, laat dat 'in mindere mate' maar achterwege, want als Wilders' wensen uitkomen zijn wij ook nog niet jarig. Eergisteren zag ik een stukje van een toespraak die hij heeft gehouden in Madrid en mijn eten kwam ervan omhoog. Ik gun hem geen extra views, maar je zou eens kunnen kijken.

San87, het waren toch rellen op J6, best geweldadig ook eigenlijk.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 17:09

8nnemiek schreef:
Wij willen uiteindelijk met onze boot de oceaan over, naar het Caribisch gebied.. maar we hebben ons voorgenomen om daarna met een grote boog om de VS heen te varen, en direct door naar Canada :+
De VS trok me sowieso al niet, maar het wordt er niet beter op zeg maar :')

de British Virgin Islands zijn sowieso al tig keer mooier dan de US Virgin Islands, dus die kun je ook overslaan :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 17:19

Loretta schreef:
Polar schreef:

Nog wel !!

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 17:29

Veronica2 schreef:
Loretta schreef:

Dank voor het voorbeeld en toelichten. En dan nu de 'maar', ze kunnen zich helemaal niet permitteren om je de toegang te ontzeggen als je papieren al goedgekeurd zijn en stoppen met vliegen zullen zo ook niet doen, kost teveel geld. Alleen als er een veiligheidsrisico is omdat er bijvoorbeeld weer eens een vulkaan uitbarst op Ijsland of als er plotselinge zware sneeuwval/overstroming/storm/terroristische aanval/noemmaarop, dan pas is het niet meer verantwoord om te vliegen. Op de infopagina van het ministerie van buitenlandse zaken is nog geen spoor van een waarschuwing te vinden, dus bangmakerij is verder niet nodig.

Soms is het verstandig om je eigen afwegingen te maken en niet altijd af te gaan op buitenlandse zaken.
Bij buitenlandse zaken spelen ook diplomatieke afwegingen een rol. En als je het over veiligheid hebt. Amerika heeft er een handje van om heel veel dingen op veiligheid te gooien.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 17:46

Ik zal er met het huidige beleid van Trump niet minder een voet binnen Amerika zetten. Waarom de Amerikaanse bevolking straffen voor het feit wat hij doet?