Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 21:55

Ailill schreef:
Haarfijn op aan met haar steekspel?

Ik voelde dat haarfijn aan, maar ik zal het ook nog eens haarfijn uitleggen: het is naadloos aangesloten ;)
Van de steken onder water naar het overdrachtelijke steekspel tussen de VS en Rusland in dit geval.

Ailill

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 22:14

Dus mensen gaan nu jou hier binnen dit topic aanspreken op een zogenaamd steekspel?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 22:22

Ok, ik zit nu met de handen in het haar en steek mijn handen wanhopig in de lucht. Haha!

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 22:27

Cowboy55 schreef:
Ok, ik zit nu met de handen in het haar en steek mijn handen wanhopig in de lucht. Haha!

En garde!
Afbeelding

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 22:30

Ailill schreef:
Dus mensen gaan nu jou hier binnen dit topic aanspreken op een zogenaamd steekspel?

Nee hoor, ik gebruikte toevallig het woord steekspel, terwijl iemand anders steken op laag water aan het zoeken was :)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 22:30

irmaz schreef:
Cowboy55 schreef:

En garde!
[ Afbeelding ]

Niet als je DAT meeneemt. Sta ik daar met mijn floret!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-22 22:33

Voordat hier echt te veel steken gaan vallen sluit ik de avond stressloos af met:

Afbeelding

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 22:34

Sizzle schreef:
Voordat hier echt te veel steken gaan vallen sluit ik de avond af met:

[ [url=m/FV3JFj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat lijkt me nou zoooooooo rustgevend.

Nee, serieus. Vooral dat foutJES.

Niet: ‘terminale missers’ en/of ‘what the f*ck were you thinking’, maar foutJES……

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 22:39

Sizzle schreef:
Voordat hier echt te veel steken gaan vallen sluit ik de avond stressloos af met:

[ [url=m/FV3JFj.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik krijg al last van mijn OCD als ik naar deze foto kijk :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-22 22:46

Cowboy55 schreef:

Niet: ‘terminale missers’ en/of ‘what the f*ck were you thinking’, maar foutJES……

_O-

Of zoals mijn 8 jarige doodkalm vanaf de achterbank zei toen ik eergisteren inwendig zat te vloeken omdat ik bij Brussel te lang rechts aangehouden had en toen bij 36 graden 2x in dezelfde file moest gaan staan: „ach, dat gebeurd soms“
:D

Uiteindelijk kom je gewoon weer thuis is je veilige huis en vliegen er achter je geen granaten door de lucht.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 22:49

Sizzle schreef:
Cowboy55 schreef:

_O-

Of zoals mijn 8 jarige doodkalm vanaf de achterbank zei toen ik eergisteren inwendig zat te vloeken omdat ik bij Brussel te lang rechts aangehouden had en toen bij 36 graden 2x in dezelfde file moest gaan staan: „ach, dat gebeurd soms“
:D

Uiteindelijk kom je gewoon weer thuis is je veilige huis en vliegen er achter je geen granaten door de lucht.

Dat. Shyte happens. Je 8-jarige heeft het brein van een volwassen Forrest Gump. Wees trots!

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 22:53

irmaz schreef:
Cowboy55 schreef:

En garde!
[ Afbeelding ]

Cowboy55 schreef:
Niet als je DAT meeneemt. Sta ik daar met mijn floret!

nitpicker

Afbeelding

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 22:56

1x gedaan. Doe maar niet. Ik weet dat in de scherm sport de wapens niet ‘scherp’ zijn. Maar doe toch maar niet. Ik twijfelde tussen wegrennen en het floret weggooien enerzijds en mijn tegenstander zonder floret op zijn muil timmeren anderzijds. Beiden schijnt niet de bedoeling te zijn in die sport :+

Het is fokking beangstigend om in je masker/gezicht geprikt te worden……

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 23:03

Cowboy55 schreef:
1x gedaan. Doe maar niet. Ik weet dat in de scherm sport de wapens niet ‘scherp’ zijn. Maar doe toch maar niet. Ik twijfelde tussen wegrennen en het floret weggooien enerzijds en mijn tegenstander zonder floret op zijn muil timmeren anderzijds. Beiden schijnt niet de bedoeling te zijn in die sport :+

Volgens mij is het ook de bedoeling dat je je hoofd opzij doet om de floret te ontwijken. Maar goed ik heb nog nooit met een floret geschermd dus jij bent in het voordeel :D

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 23:08

irmaz schreef:
Cowboy55 schreef:

Volgens mij is het ook de bedoeling dat je je hoofd opzij doet om de floret te ontwijken. Maar goed ik heb nog nooit met een floret geschermd dus jij bent in het voordeel :D

Heb je enig idee hoe SNEL die gasten zijn met zo’n ding?! Stap-stap-BAM! Treffer. WTF?! Dus nee, jij wint. Op voorhand. Laat mij maar honkballen slaan….of ballen gemikt op mijn pens ontwijken. Dan kan ik nog (dreigen om te) matten….. :D Een honkbalpitch is binnen 0,6/0,7 seconde bij je. Schermers zijn sneller in hun laatste aanval voordat ze scoren. Daar ben ik veel te langzaam voor….zelfs toen ik nog jong was.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-22 08:32

De Nord-Steam 1 stroomt alweer.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 08:38

Ben benieuwd voor hoelang. Ik verwacht dat de EU onverminderd door zal gaan om andere energie bronnen aan te boren, zodat Poetin geen energie wapen meer heeft.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 09:14

Rusland heeft met zijn gas geen alternatief voor Europese markt:
https://nos.nl/artikel/2437618-rusland- ... pese-markt

Kort samengevat alle pijpleidingen lopen naar Europa en maar een kleintje richting China. Gas moet je via pijpleidingen vervoeren wil je het efficient doen, dus het is onmogelijk voor Rusland om op korte termijn het gas dat Europa niet afneemt naar het oosten te verkopen.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 09:43

https://www.nu.nl/buitenland/6213457/it ... risis.html

Ik ben wel benieuwd hoe dit verder gaat, de Fratelli zijn feitelijk gewoon fascisten met de kleindochter van Mussolini als uithangbord o.a. ze staan aardig op winst in de peilingen. Voor de buitenwereld hebben ze de inval in Oekraïne veroordeeld, maar ideologisch en in het verleden waren ze nogal fan van Rusland..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 10:27

Dat is inderdaad linke soep in Italië.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 10:53

Sizzle schreef:

Aan de ene kant ben ik blij dat het weer door stroomt. Aam de andere kant zorgt het dat het allemaal langer duurt. Heel dubbel allemaal.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-22 10:55

Dat wat langer duurt?
De alternatieve energiebronnen of de oorlog?

Beide gaan naar verwachting nog jaren nodig hebben.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 11:12

Loretta schreef:
Sizzle schreef:

Aan de ene kant ben ik blij dat het weer door stroomt. Aam de andere kant zorgt het dat het allemaal langer duurt. Heel dubbel allemaal.

Doordat ze geld krijgen voor het gas, klopt. En ze blijven een chantage middel houden.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 11:31

En ondertussen ettert het maar door.
De Oekraine lijdt zwaar, Afrika heeft honger en ook hier wordt het leven steeds duurder. Jaag dan liever in een redelijke tijd die Russen terug naar waar ze horen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 12:04

irmaz schreef:
Kort samengevat alle pijpleidingen lopen naar Europa en maar een kleintje richting China. Gas moet je via pijpleidingen vervoeren wil je het efficient doen, dus het is onmogelijk voor Rusland om op korte termijn het gas dat Europa niet afneemt naar het oosten te verkopen.

Hetzelfde probleem voor Europa; het is een leuk idee om gas uit Amerika te krijgen maar dat gaat natuurlijk nooit efficient worden. Bovendien kan Rusland nog een pijpleiding naar China bouwen terwijl dat van Amerika naar Europa een stuk moeilijker is.

Voor olie is er al wel een pijpleiding naar China en de inkomsten daaruit nemen toe:

Afbeelding