Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
prompter schreef:Met D66 ben ik wel even klaar na hun "nieuwe bestuurscultuur" beloftes, waar totaal niets van terecht is gekomen.
Ladyson schreef:Ik wil toch even ingaan op wat kritiek die op VVD stemmers werd gegeven een paar pagina's terug. Ik denk dat veel economisch opgeleide mensen ook op de VVD stemmen.
Volgens de theorie is het namelijk voor iedereen, ook de armen, het beste om vrije marktwerking etc zijn ding te laten doen. En vanuit dat opzicht is die aanpak dus helemaal niet egoistisch, maar juist goed bedoeld. Sterker nog, dan is de aanpak andersom juist slecht want dan wordt iedereen er slechter van..
Ik ben zelf van mening dat de theorie in de praktijk helaas niet goed uitpakt en stem daarom ook geen VVD, maar ik wilde wel even een ander geluid geven in dit topic.
prompter schreef:Aha, Dus als D66 zegt "we gaan onder geen beding meer met Mark Rutte in 1 kabinet zitten" en ze doen het tóch, dan is dat toch eigenlijk weer de schuld van Mark Rutte?
Ik denk daar toch iets anders over
Ladyson schreef:Ik wil toch even ingaan op wat kritiek die op VVD stemmers werd gegeven een paar pagina's terug. Ik denk dat veel economisch opgeleide mensen ook op de VVD stemmen.
Citaat:Volgens de theorie is het namelijk voor iedereen, ook de armen, het beste om vrije marktwerking etc zijn ding te laten doen.
Citaat:En vanuit dat opzicht is die aanpak dus helemaal niet egoistisch, maar juist goed bedoeld. Sterker nog, dan is de aanpak andersom juist slecht want dan wordt iedereen er slechter van.
Citaat:Ik ben zelf van mening dat de theorie in de praktijk helaas niet goed uitpakt en stem daarom ook geen VVD, maar ik wilde wel even een ander geluid geven in dit topic.
ruitje schreef:https://verhalen.trouw.nl/groentetuin-k ... S3uhfYQhxs
Wilde deze hier delen, omdat ik denk dat de meeste posters hier dit een boeiend stuk vinden.
Gaat over de export van voedsel vanuit Kenia naar NL. Ik vind het absurd
ruitje schreef:https://verhalen.trouw.nl/groentetuin-k ... S3uhfYQhxs
Wilde deze hier delen, omdat ik denk dat de meeste posters hier dit een boeiend stuk vinden.
Gaat over de export van voedsel vanuit Kenia naar NL. Ik vind het absurd
anjali schreef:Nu, bij sommige partijen, ik noem geen namen want ik wil niemands partij beledigen, vind ik het : "Links l*llen, rechts zakken vullen!" Waarbij het dan gaat om hun eigen zakken, niet die van het kiesvolk. Wat dat betreft heb ik veel respect voor de SP want die storten hun salaris in de partijkas waaruit ze zelf dan een gematigd loon ontvangen. Die zitten daar dus beslist uit idealisme en niet om er zelf rijk van te worden.
Cer schreef:Ik vind het lastig.. blijkbaar zijn er dus mensen die werk hebben. Als deze industrie daar niet is, hebben deze mensen ook geen werk, en wat moeten ze dan?
Citaat:we moeten eigenlijk lokaal produceren (alleen voor eigen volk) dus die bedrijven moeten daar weg, en dan moeten ze maar kijken wat ze daar verder doen.
Citaat:Ik ben benieuwd of er ergens te vinden is wat sperziebonen horen te kosten als ze gewoon in NL geproduceert worden, En dan het liefst ook nog biologisch natuurlijk. Want gezond eten moet wel voor iedereen bereikbaar zijn.
Cer schreef:Dan snap ik niet helemaal dat ze nieuwe kerncentrales bij gaan bouwen?
Als ze overgaan op windmolens en zonnepanelen...
Cer schreef:Dan snap ik niet helemaal dat ze nieuwe kerncentrales bij gaan bouwen?
Als ze overgaan op windmolens en zonnepanelen...