Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 11:05

Babootje schreef:
Iemand boeiend vinden zegt ook niets over of je het met hem eens bent of niet.
Laten we wel wezen, het is zeker een boeiend persoon en een boeiende periode in de geschiedenis.
Geldt ook voor de oorlog in Europa, ook al is deze verschrikkelijk. Het legt zoveel bloot over wat eerder allemaal onder de oppervlakte onzichtbaar was.
Bedankt voor de toelichting. :)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 11:31

BigOne schreef:
Wat betreft Trumps geestelijke gezondheid, dit figuur is dus president van het “ machtigste “ land ter wereld, lachen indien het niet zo triest zou zijn;[ Afbeelding ]

En dit komt van truth social dus geen nep!

Tja, als How Do I Make This About Me ooit een sport wordt wint de sinaasappel elk jaar weer de titel…..

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 11:59

Polar schreef:
Bedankt voor je antwoord.
Hopelijk dan vooral om erachter te komen hoe we dit soort dingen in de toekomst kunnen voorkomen.

Ook, maar is uiteindelijk niet te voorkomen, denk ik.
Persoonlijk leeft bij mij vooral de vraag: 'hoe kunnen de gruwelen in de wereld in hemelsnaam door de massa gesteund en/of genegeerd worden?'.

Niet gerelateerd: lees dat de democraten enigszins hun stem hebben hervonden.

Deze is trending En wel goed gevonden: DOGE = Destruction Of Government by Elon.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 12:04

mysa schreef:
Polar schreef:
Bedankt voor je antwoord.
Hopelijk dan vooral om erachter te komen hoe we dit soort dingen in de toekomst kunnen voorkomen.

Ook, maar is uiteindelijk niet te voorkomen, denk ik.
Persoonlijk leeft bij mij vooral de vraag: 'hoe kunnen de gruwelen in de wereld in hemelsnaam door de massa gesteund en/of genegeerd worden?'.
Hier kan ik echt alleen maar mee eens zijn.
Dus als dat onder boeiend wordt verstaan, dan snap ik het beter.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 12:20

Ik had ook een beetje moeite met het boeiend vinden van Trump. Ik begrijp het idee erachter (dank voor de toelichting), maar ik had 't zelf vooral - en misschien haal ik hier wat mensen door elkaar - omdat er ook gezegd werd "hij doet wel wat" en in die paar weken heeft ie toch al behoorlijk veel voor elkaar gekregen.

En dat is dan enerzijds omdat het meegaat in de MAGA meute dat hij van alles doet, terwijl hij in feite of zelf verzonnen crisissen oplost of EOs uitschrijft die onwettig zijn.

Zoals nu dat ze illegalen en mensen van 150 jaar oud uit de social security gaan halen (gevoed door Musk dat er miljoenen dubbele nummers zijn). Dit is zonzelfde verhaal dat dode mensen massaal zouden stemmen: nergens op gebaseerd, maar wordt wel gebruikt om eens flink te snoeien.

Of de tarievenoorlog met Mexico en Canada: er is niets door die landen nu extra gegeven aan Trump, maar de overwinning wordt geclaimd.

Ik zag een mooie vergelijking voorbijkomen dat Trump een EO zou kunnen uitschrijven dat het dinos verboden is om nog langer op kosten van USA naar Mars te vliegen, om vervolgens twee weken later trots te vertellen dat er niet een dinosaurus aan boord is gelaten.

Anderzijds vind ik persoonlijk dat je in gevallen wat Trump doet niet kan volstaan met hij doet tenminste wel wat of dat het boeiend is, terwijl hij herhaaldelijk spreekt over de etnische zuivering van Gaza bijvoorbeeld. Ik snap dat dat gewoon een andere kijk is, maar ik begrijp zelf niet goed hoe je daar alleen vanuit een interesse naar zou kunnen kijken zonder een mening erover te hebben. En ik kijk ook Dahmer bijvoorbeeld, omdat het idd interessant is wat zo iemand beweegt. Maar ik zie mezelf niet zeggen dat hij wel consequent was oid, of op een andere manier te complimenteren zonder erbij te vermelden dat ik hem ziek vind. Maar goed, dat is dan wellicht een persoonlijk ding.

Polar

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 12:34

Dit was precies wat ik ook bedoelde, maar ik ben soms niet zo goed in het verwoorden van wat ik wil zeggen. :j

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 12:40

mylittlejoy schreef:
Zoals nu dat ze illegalen en mensen van 150 jaar oud uit de social security gaan halen (gevoed door Musk dat er miljoenen dubbele nummers zijn). Dit is zonzelfde verhaal dat dode mensen massaal zouden stemmen: nergens op gebaseerd, maar wordt wel gebruikt om eens flink te snoeien.

Of de tarievenoorlog met Mexico en Canada: er is niets door die landen nu extra gegeven aan Trump, maar de overwinning wordt geclaimd.

Ik zag een mooie vergelijking voorbijkomen dat Trump een EO zou kunnen uitschrijven dat het dinos verboden is om nog langer op kosten van USA naar Mars te vliegen, om vervolgens twee weken later trots te vertellen dat er niet een dinosaurus aan boord is gelaten.

Zo moet je alles eigenlijk zien van wat hij allemaal verkondigt. Laat hem maar mensen van 150 jaar oud uit het social security systeem halen, we horen het wel als hij er een gevonden heeft. Dat wordt dan wel een enorm groot mediamoment, want het is nog nooit vertoond. Het is te absurd voor woorden, maar ik denk dat er een draaiboek klaar ligt voor het mediamoment.

Verder is het enorm lastig toegang te krijgen tot het social security systeem als je niet geregistreerd bent en onder de radar leeft. Bovendien wordt het systeem geregeld vanuit de federale overheid, de staten en gemeenten tegelijkertijd (net als in NL). Een ding waar Amerikaanse bestuurders wars van zijn is alles dat kan wijzen op generosity (gulheid) en daarom is het hele stelsel uiterst beperkt. Pogingen tot hervorming van het systeem zijn altijd gericht op bezuinigen, dat is al zo sinds dat het systeem bestaat. Elke president probeert dit systeem te hervormen, democraten net zo goed als republikeinen en de steun uit de bevolking is er wel altijd voldoende omdat het om het uitgeven van belastinggeld gaat.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 13:06

mylittlejoy schreef:
Anderzijds vind ik persoonlijk dat je in gevallen wat Trump doet niet kan volstaan met hij doet tenminste wel wat of dat het boeiend is, terwijl hij herhaaldelijk spreekt over de etnische zuivering van Gaza bijvoorbeeld. Ik snap dat dat gewoon een andere kijk is, maar ik begrijp zelf niet goed hoe je daar alleen vanuit een interesse naar zou kunnen kijken zonder een mening erover te hebben. En ik kijk ook Dahmer bijvoorbeeld, omdat het idd interessant is wat zo iemand beweegt. Maar ik zie mezelf niet zeggen dat hij wel consequent was oid, of op een andere manier te complimenteren zonder erbij te vermelden dat ik hem ziek vind. Maar goed, dat is dan wellicht een persoonlijk ding.

Ik denk dat bij zulke dingen de clou in een gesprek (online of offline) ook is, dat je ervanuit gaat dat je gesprekspartner ook maar gewoon een goed bedoelende ziel is. Dus dat je uit kan gaan van het aanwezig zijn van bepaalde fatsoens normen / waarden bij je gesprekspartner, en je daar pas vanaf stapt als diegene duidelijk iets anders zegt of schrijft.

Dus niet als iemand zegt "ik hou van honden" meteen aannemen dat die katten haat ofzo zeg maar.

En ook niet als iemand zegt "het zijn wel interessante tijden" daar in willen lezen dat iemand er achter staat en het goed vindt. Lees gewoon wat er staat :) Probeer het zo positief mogelijk te bekijken / je gesprekspartner(s) het voordeel van de twijfel te geven.

Lijkt me het meest respectvol, het beste voor een gezond gesprek en eigenlijk ook maar een kleine moeite...? Om verduidelijking vragen kan ook altijd natuurlijk als je twijfelt :j

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 13:33

Het feit is alleen wel dat er een best groot aantal mensen is die die bepaalde fatsoensnormen en waarden niet heeft.
Niet op iemand hier in het topic gericht, voordat ik dat weer over me heen krijg, maar klik het eerste bericht over bijvoorbeeld Trump aan dat je op bijv. Facebook kunt vinden...
Ik denk om die reden niet dat je daar altijd vanuit kunt gaan en dat het daarom juist belangrijk is om duidelijk te krijgen hoe iemand iets bedoelt.

Daarnaast is ook gezegd door bepaalde mensen in dit topic, dat 'wij' alleen nieuws uit de MSM mee krijgen en niet de berichten uit 'andere kringen' en daarom dus een verkeerd beeld hebben gekregen van Trump.
Maar als je dan verder vraagt naar het beeld dat zij van hem hebben en bronnen, blijft het heel erg stil.
Dat vind ik oprecht jammer.

Maar respectvol blijven is wel altijd goed. :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 13:35

Hij heeft nogmaals bevestigd Gaza op te kopen. De herontwikkeling laat hij over aan Israëlische bedrijven. Goh, schoonzoon zit dik ingekocht in een van de grootste bouwmaatschappijen.
Wat zullen moslims in usa zich bekocht voelen, Harris was niet pro moslim genoeg om op te stemmen.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 13:41

En wil Hamas ook verkopen?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 13:44

BigOne schreef:
Wat zullen moslims in usa zich bekocht voelen, Harris was niet pro moslim genoeg om op te stemmen.

Sorry, maar dit hadden ze gewoon kunnen weten.

Trump stemmers moeten zo of zo niet gaan janken. Ze wilden heel graag zien dat andere groepen onderdrukt werden. Dus elke Trump stemmer die nu gaat janken omdat die zelf ook aan de beurt is heeft gewoon last van krokodillentranen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 13:49

Cowboy55 schreef:
BigOne schreef:
Wat betreft Trumps geestelijke gezondheid, dit figuur is dus president van het “ machtigste “ land ter wereld, lachen indien het niet zo triest zou zijn;[ Afbeelding ]

En dit komt van truth social dus geen nep!

Tja, als How Do I Make This About Me ooit een sport wordt wint de sinaasappel elk jaar weer de titel…..

Daar ging mijn melk :') :') :')

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 14:11

mylittlejoy schreef:
Ik had ook een beetje moeite met het boeiend vinden van Trump. Ik begrijp het idee erachter (dank voor de toelichting), maar ik had 't zelf vooral - en misschien haal ik hier wat mensen door elkaar - omdat er ook gezegd werd "hij doet wel wat" en in die paar weken heeft ie toch al behoorlijk veel voor elkaar gekregen.

En dat is dan enerzijds omdat het meegaat in de MAGA meute dat hij van alles doet, terwijl hij in feite of zelf verzonnen crisissen oplost of EOs uitschrijft die onwettig zijn.

Dit was ik :D !

Ik denk, dat waar ik te horen krijg: hoe kan je iets boeiend vinden, ik andersom wel eens denk: bekijk het met iets minder emotie?

Als ik namelijk puur naar 'het systeem' kijk, bij ons kan een Schoof niet zeggen: ik maak even 40 papiertjes in 1 week waar ik ( als dan niet inhoudsloze) wijzigingen aanmaak. Ik denk dan: ' Goh,wat vind ik daarvan?' , want enerzijds denk ik in NL wel eens: joh, ram er ff een beslissing door want dit duurt veelste lang.

Anderzijds, als er dan dus iemand op de plek van Schoof zit die ik niet al te best vind ben ik weer blij met een democratie als de onze.

En precies dat laatste wat jij zegt is een beetje het ding: als je dus niet zegt dat je ergens zwaar op tegen bent, dan ben je dus voor? Als je vragen stelt over maar hoe zit bijvoorbeeld dat met de situatie in Zuid Afrika en niet zegt: maar ik ben tegen apartheid, dan ben ik niet automatisch voor, ik wil gewoon weten hoe iets zit :)

Nog even op volgens mij @Polar, met we moeten leren hoe we dit voorkomen.

Vanuit het verleden denk ik eigenlijk dat dit een soort golfbeweging is over de wereld, waarvan ik dus denk dat hij nodig is. Dus nog even duidelijk: ik keur oorlog, of instabiele tijden niet goed, maar ik denk dat de mens/de wereld zo werkt.

Weer de vergelijking met de Brexit, moest een x gebeuren dat zo'n land eruit stapte, zit in de aard van het beestje en van onze manieren van besturen.
En de stelling is: is een Brexit slecht voor de wereld? Of was het nodig?

Idem voor Trump, is het te voorkomen en is het voor het systeem van de politiek niet goed wat er nu gebeurd? Legt het niet bloot wat er mis is met het systeem zodat het verbeterd kan worden?

Dan heb ik het niet overduidelijk niet over genocide etc waarvan ik zeg: 'moeten een keer gebeuren' , nog even mezelf 6 dubbel indekken. Maar puur kijkende naar het politieke systeem.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 14:18

Ik denk dat we vooral niet moeten vergeten dat hier echte mensen het slachtoffer van worden, ook bij Brexit trouwens.
Dat mensen hierbij om het leven komen of op een andere manier alles kwijt raken dat ze lief is.

Overigens denk ik niet dat elke Trump-stemmer 'slecht' is, maar dat er soms onder druk is gestemd en soms omdat er oprecht werd geloofd in de verhalen die hij vertelde.
En ik denk ook dat ze in Amerika andere dingen op het nieuws te zien krijgen dan wij in Europa.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 14:36

Ruitje, Schoof niet, maar de Koning kan wel koninklijke besluiten doen zonder inmenging van het parlement. De Koning is onschendbaar en daarom moet een minister of stas altijd mee-tekenen bij dergelijke besluiten. Dit komt er wel het dichtste bij.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 16:12

Veronica2 schreef:

Van wie is Gaza eigenlijk? ;)

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 17:27

Babootje schreef:
Veronica2 schreef:

Dat is dus de trillion dollar question. Maar van wie het dan ook 'is', om Hamas kan je niet heen op dit moment en als het moet komen de anderen wel helpen. Eea hangt ook nog sterk af van de houding van Egypte. We horen het wel ;).

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 18:46

Polar schreef:
Overigens denk ik niet dat elke Trump-stemmer 'slecht' is, maar dat er soms onder druk is gestemd en soms omdat er oprecht werd geloofd in de verhalen die hij vertelde.
En ik denk ook dat ze in Amerika andere dingen op het nieuws te zien krijgen dan wij in Europa.

Ze hadden er iweinig moeite mee om andere groepen te onderdrukken.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 19:03

Ik weet niet of je dat zo kunt stellen.
Naar mijn mening kun je niet alle Trump-stemmers over één kam scheren.
Zeker voor de mensen die echt in survival modus zaten/zitten, is hun keuze misschien niet persé gebaseerd op logica, maar op hoop.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 21:55

In het alledaagse leven in de VS is er weinig aandacht voor het buitenland, je ziet er nauwelijks iets over op het nieuws als de VS er niet direct bij betrokken zijn. Inmiddels is het zo dat deze president vindt dat America First moet komen en daardoor is het draagvlak voor bijvoorbeeld ontwikkelingshulp aan het buitenland tanende.
Trump fluistert zijn landgenoten nu in dat dat allemaal helemaal niet nodig is en zodoende heeft hij dus ook die maatregelen getroffen, of geprobeerd te treffen. Voedselhulp aan bepaalde landen is inmiddels hersteld, daar is het dus niet gelukt om er een stokje voor te steken.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 00:27

Babootje schreef:
Veronica2 schreef:

In ieder geval niet van Israel. Ik zou zeggen dat het van de Palestijnen is, of dat het in ieder geval onder de Palestijnse Autoriteit valt. Maar dat is natuurlijk een ingewikkeld verhaal met Hamas.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 00:54

Het is de wortel van het conflict en we weten hoe het zich inmiddels ontwikkeld heeft. Amerikanen, nu even in de persoon van Trump, zouden toch beter moeten weten dan ruzie zoeken met georganiseerde groepen met een terroristisch motief? Zou je denken?
(disclaimer: ik veroordeel elke vorm van terrorisme, massamoord en genocide)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 08:42

De golf van Amerika is in ieder geval op Google een feit:
Afbeelding

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 11:56

Het ziet er slecht uit voor Gaza. Trump wil MOABs (mother of all bombs) leveren aan Israël, Israël houdt zich ondertussen niet aan de afspraken waardoor hamas nu de vrijlating van de gijzelaars heeft opgeschort en Trump zegt: let all hell break loose als de gijzelaars niet allemaal zaterdag zijn vrijgelaten.

Edit: ander puntje: volgens JD heeft een rechter niet de macht om de executive branche te corrigeren. Iemand die rechten heeft gestudeerd zou toch beter moeten weten.