996981 schreef:“Samen moesten zij in opdracht van Von der Leyen met een breed gedragen landbouwvisie zien te komen die een einde maakt aan de voortwoekerende boerenprotesten in Europa. En die tegelijk de vraag beantwoordt hoe Europa op een duurzame manier veel voedsel kan produceren, zonder dat het daarbij al te afhankelijk is van andere continenten, nu de wereld op steeds meer plekken in brand staat.”
Ik snap niet zo goed hoe je hier tegen kan zijn? Wat zou jouw oplossing zijn?
Ik ben er niet tegen, er staat niks concreets in. Er staat alleen in de we meer "vriendjes" moeten worden en gaat volledig voorbij aan waarom we op dit moment geen vriendjes meer zijn.
En de volgende quote vind ik persoonlijk gevaarlijk, er is een reden waarom de agrarische sector zoveel regels heeft (historisch perspectief).
Citaat:
,,We moeten boeren weer meer gaan vertrouwen. Ze niet op de vierkante centimeter controleren, maar er in beginsel op vertrouwen dat ze hun plichten vervullen en aan de eisen voldoen.”
Duurzaam heeft voor iedereen een andere betekenis, jij denkt dan aan geografische duurzaamheid, iemand anders denkt aan biologische duurzaamheid en de agro-industrie denkt dan aan een duurzame eigen portomonnee. Het is mooi dat Europa daar een algemeen aanvaarde definitie voor wil gaan overleggen maar dat duurt jaren, zo niet tientallen jaren (zie hoe roundup nog steeds doorgang mag vinden volgens Europa).
Maar goed misschien ben ik in dit geval te cynisch, ik hoop het