Raineri schreef:Nee volt en d66 heb ik meer overeenkomsten mee. Dus net een tikje rechts van het centrum, vooral progressief georiënteerd. Ik denk dat bij dit soort stellingen ik ook links(er) uit de verf kom dan ik werkelijk ben doordat wordt getoetst hoe belangrijk ik iets vind, maar niet zozeer in hoe ik zou willen zien worden ingevuld. Zo heb ik aangegeven dat de reductiedoelstellingen nog een stuk scherper mogen. Dit ten eerste omdat ik de problematiek rondom antropogene klimaatverandering belangrijk vind, maar omdat het een kans geeft tot economische groei en positionering van Nederland (en de eu). Ik denk dat je hiermee kunt ontwikkelen waar Nederland sterk in is. Dus door investeringen te doen in onderwijs en klimaatinnovatie. Wij zijn ook goed in watermanagement, zo'n zelfde ontwikkeling zou ook mooi zijn op dit gebied. Overigens is voor mij een holistische aanpak van het probleem ideaal, dus niet enkel met technologie. Maar ik denk wel dat die technologie een economische kans is. We weten dat het eraan komt, dus waarom kop in het zand steken? Benut dit scenario nou eens ipv er zo angstig op reageren. Dit onderwerp even als voorbeeld, maar zo zijn er meer. Ik zie deze politieke stroming als een ideale pragmatische oplossing. We leven eenmaal in een kapitalistische wereld, dus zoek die aansluiting. Maar wel met progressieve en sociale voorwaarden waarbij niemand wordt buitengesloten en de breedste schouders de zwaarste lasten dragen. Wat dan weer meer sociaal democratisch is. Heel rechts ben ik niet, want privatisering van zorg en huisvesting vond/vind ik een slecht besluit. Maar goed, sociaal liberalisme en sociaal democratie liggen heel dicht tegen elkaar aan.
Daarom zou strategisch stemmen op PvdA gl ook weer geen doodzonde zijn.
Haha je laatste alinea, heerlijk pragmatischzo sta ik er ook wel in. En een keer verkeerde aanname maken in een discussie overkomt de beste. Je merkt wel aan iemand z'n reageren of het even een uitschieter was of niet. Maar als het echt een soort fantasiereactie wordt reageer ik vaak niet meer. Uiteindelijk ben ik hier voor mezelf, wil ik wat leren van een ander. En dit soort reacties dragen niet bij. Dus dan stop ik gewoon. Het is vaak dan een discussie gedoemd te mislukken
Bedankt voor de uitleg! Zowel volt als D66 staan bij mij ook in de groep met de hoogste score. Persoonlijk denk ik ook dat op veel gebieden samenwerking op europees niveau heel belangrijk is, hoewel ik ook vind dat Nederland ook zelf een goede vinger in de pap moet houden. Dit alleen al vanwege het feit dat Nederland in verhouding met andere landen veel inwoners en weinig grond heeft, waardoor sommige dingen wel op Europees niveau goed haalbaar zijn, maar niet haalbaar zijn voor Nederland. Dit heeft niet alleen betrekking op klimaat /milieu en economische gebied, maar onderwerpen als defensie, de wolf of hoe een partij staat in conflicten verder weg zoals in Gaza. Qua innovatie en technologie is Nederland inderdaad goed in waterwerken maar ook voedselverbouwen in gesloten kassensysteem. Dat vind ik dan ook mooi, dat die kennis wordt uitgedragen waardoor men ook in de woestijn zelf voldoende voedsel kan kweken.
https://www.resource-online.nl/index.php/2016/09/03/tomaten-kweken-in-de-woestijn/#:~:text=Kassen%20in%20Nederland,wordt%20de%20opbrengst%20nog%20hoger.
zo sta ik er ook wel in. En een keer verkeerde aanname maken in een discussie overkomt de beste. Je merkt wel aan iemand z'n reageren of het even een uitschieter was of niet. Maar als het echt een soort fantasiereactie wordt reageer ik vaak niet meer. Uiteindelijk ben ik hier voor mezelf, wil ik wat leren van een ander. En dit soort reacties dragen niet bij. Dus dan stop ik gewoon. Het is vaak dan een discussie gedoemd te mislukken