Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 17:34

Het is toch te gek voor woorden dat dit nodig is. Wilders vindt het trouwens prima .

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 17:36

BigOne schreef:
Het is toch te gek voor woorden dat dit nodig is. Wilders vindt het trouwens prima .

Ik heb de laatste maanden echt het gevoel dagelijks in een slechte film te zitten.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 20:41

De NATO scholen waar Amerikaanse kinderen naar toe gaan hebben inmiddels hun instructies gehad.

'Gender' op formulieren wordt vervangen door 'sex'. Gekozen kan worden uit 'man/men' en 'boy/boys' of 'woman/women of 'girl/girls'.

Lesprogrammas worden zo snel mogelijk hierop aangepast. Culturele en sociale lessen (om het zo maar even te noemen) mogen niet afwijken van het uitsluitend bestaan van 2 sexen.

Dezelfde scheiding geldt nu ook voor toiletten, kleedruimtes en andere ruimtes waar een scheiding der sexen van toepassing is.

In de e-mail handtekeningen mogen geen pronouns meer genoemd worden.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 20:44

Heel erg jammer dat de vooruitgang die er was, nu zo in één klap teniet gedaan wordt.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 20:48

Veronica2 schreef:
Ailill schreef:
You're kidding, right?

Nee, zeker niet. Heb je ook nog een meer inhoudelijke vraag?
Nee.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 23:57

Er gaat geen dag voorbij zonder weer iets nieuws. Vandaag weer het strafhof.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 13:43

Nieuwe dag,nieuwe ellende:

https://apnews.com/article/trump-russel ... cecbd49231

Project 2025 architect is het nieuwe hoofd budget.

Trump wil witte zuid Afrikaanse vluchtelingen opnemen.

Eo getekend om illegalen het recht op SS te ontzeggen (wat ze al niet hebben, maar dit geeft Musk z'n boys de kans om de "fraude" in de gegevens te "ontdekken" en op deze wijze iedereen met een verkeerd klinkende naam uitkering te ontzeggen).

Een DOGE it lid was ontslagen ergens racistische berichten op Social Media. Oa dat haat tegen Indiërs genormaliseerd moest worden. Vance, getrouwd met 2 kids met een Indische vrouw, pleit dat deze jongen niet ontslagen mocht worden. Trump laat hem opnieuw aannemen.

Een ander DOGE lid is bij een bedrijf eerder ontslagen wegens het lekken van bedrijfsinformatie. Deze jongen heeft nu toegang tot de financiële gegevens van de overheid.

Door het witte huis wordt gezegd dat DOGE alleen leesrechten heeft, maar dit blijkt - ik moet de link ff opzoeken, zit op de telefoon - niet het geval. Er zijn onbeveiligde servers aan het systeem gehangen en nieuwe codes geschreven. Overigens kan ook met alleen leesrechten de nodige schade worden aangebracht door deze te voeren aan een AI code bijvoorbeeld.

Trump heeft het hoofd van het Kennedy Center ontslagen en zichzelf benoemd. Er mag alleen nog kunst vertoond worden die hij goedkeurt.

Het volgende project van DOGE is het Pentagon.

Dit is even snel wat ik heb gezien. Er zal ongetwijfeld meer zijn.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 14:05

...wat is DOGE? Google levert me niks op behalve wat honden :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 14:09

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 14:11

Oooooh, dank je wel!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 14:13

VuurVleugels schreef:
...wat is DOGE? Google levert me niks op behalve wat honden :')

Die hond is precies wat ik voor me zie wlke keer als ik DOGE lees :')

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 15:30

De afkorting DOGE staat voor het Department of Government Efficiency (Ministerie van Overheidsefficiëntie). Dit is een tijdelijke organisatie binnen de Amerikaanse federale overheid, opgericht op 20 januari 2025 door president Donald Trump. DOGE heeft tot doel overheidsbureaucratie te verminderen, overtollige regelgeving te schrappen en verspilling in overheidsuitgaven aan te pakken. De organisatie wordt geleid door Elon Musk.
en.wikipedia.org.

Recentelijk is er controverse ontstaan rondom DOGE vanwege de toegang tot gevoelige gegevens van het Amerikaanse ministerie van Financiën. Een federale rechter heeft DOGE verboden om toegang te krijgen tot gevoelige informatie van het ministerie van Financiën, waaronder burgerservicenummers en bankrekeninggegevens van miljoenen Amerikanen. Deze beslissing kwam na een rechtszaak aangespannen door 19 Democratische procureurs-generaal, die beweerden dat de regering-Trump DOGE illegaal toegang had verleend tot de betaalsystemen van het ministerie.

Bovendien heeft de regering-Trump Tom Krause, een CEO die verbonden is aan DOGE, benoemd tot assistent-secretaris van Financiën. In deze rol is hij verantwoordelijk voor het beheer van het federale betalingssysteem en de kas- en schuldfinanciering van de overheid. Deze benoeming heeft geleid tot zorgen over de toegang van DOGE tot gevoelige betaalsystemen en heeft geleid tot rechtszaken van vakbonden van federale werknemers en mogelijke juridische stappen van de procureur-generaal van New York.

DOGE's activiteiten hebben geleid tot juridische en ethische vragen, vooral met betrekking tot de toegang tot gevoelige overheidsgegevens en de mogelijke schending van privacyrechten. Critici maken zich zorgen over de concentratie van macht en het gebrek aan toezicht op deze nieuwe entiteit olv een commerciele partij binnen de federale overheid.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 15:37

De ellende is dat je met gewetenloze types te maken hebt met veel te veel macht. Daar kan je allerlei rechterlijk gebeuren op loslaten, maar wie houdt hen uiteindelijk tegen....?

Ik vrees dat dat echt een groot probleem is / wordt. Als ze gewoon hun middelvinger opsteken tegen een court / supreme court (als die al tegen hen willen rulen....) dan zouden ze uiteindelijk opgepakt moeten worden en wie gaat daar de opdracht voor geven...?

Iedereen kan door zijn meerdere bevolen worden dat niet te doen. Daar kan je dan wel overheen willen gaan maar dan kom je uiteindelijk uit bij Pam Bondi en die staat weer direct onder Trump.....

Deze lui hebben poep aan de wet dus via de wet ga je ze niet verslaan vrees ik.

Een impeachment moet je dan maar hopen, maar welke Republikein heeft genoeg ballen / ruggengraat om de democraten daarin te steunen...? Want je bent dan natuurlijk wel helemaal vogelvrij voor heel MAGA.....

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 16:11

Maar wat ik me afvraag: de opdracht van Musk is vrij helder, hij moet zorgen dat er fors bespaard gaat worden op de federale overheidsuitgaven, daar is DOGE voor opgericht. Het gaat dan om honderden miljarden die daar nu in omgaan en dat mag van Trump wel een beetje minder. Het is geen onredelijke wens, want het Amerikaanse overheidssysteem is groot, traag en verouderd. Maar hoe vinden jullie dan dat een dergelijke ingreep moet gebeuren? Het is nagenoeg onmogelijk om de data waar het om draait buiten het blikveld te houden. Het is een land waar je je moet registreren om te kunnen stemmen, de prioriteiten rondom privacy liggen anders dan hier.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 16:15

Ze zouden dat geld ook kunnen 'besparen' door de echt rijken, zoals Musk, belasting te laten betalen naar vermogen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 16:25

Sociale vangnetten zijn een overheidszaak omdat die geen emotionele reden kennen om nee te zeggen tegen het ondersteunen van bv een weduwe die de omgeving misschien wel heeft, want vrouw uit ander dorp is getrouwd met de begeerde vrijgezel of man heeft wat uitgevreten en dus krijgt de weduwe geen ondersteuning van de gemeenschap.
Nu zijn er gegevens bekend van mensen die op basis van bv naam ook op een emotionele basis een uitkering geweigerd kan worden, want als je zus of zo heet kan je geen legale amerikaan zijn.
Ja de kosten van een groot land zijn groot, en zeker in absolute cijfers zoals er hier rondgestrooid worden ter rechtvaardiging. Ga je kijken naar hoeveel % van totaal of van BBP, etc. cijfers je hebt in verhouding ook tot andere landen? Zie je dat het eigenlijk niet om zoveel geld gaat. USAID bv is nog niet eens 1% van het hele overheidsbudget. En dat is een heel normaal percentage in vergelijking met andere landen. Alleen dat soort in verhouding laten zien van win je geen stemmen mee, want dan moet je ook duidelijk maken dat ja sociale vangnetten incl. pensioen, handicap en arbeidsongeschikt kosten zijn veel hoger %, idem voor medicare/medicaid. En dat zijn net de uitgaveposten waar je stemmers van afhankelijk zijn en die deze regering kwijt wil.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 16:28

In een “ normale “ democratie gaan ze eerst eens kijken waar er wat veranderd/gesnoeid kan worden. In usa wordt alles stopgezet, uitkeringen, zorg, ontwikkelingshulp. Alles met zeer verstrekkende gevolgen.
Starlink kreeg 20 miljoen voor hulp Ukraine , werd nu onderzocht of musk zich aan de regels hield.
Afschaffen Apartheid Zuid-Afrika is ontzettend geholpen door Usaid .

Allemaal stokpaardjes van Musk!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 16:35

Een doordacht plan dat je op een verstandige manier uit kan voeren zou handig zijn....

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 16:35

Veronica2 schreef:
Maar wat ik me afvraag: de opdracht van Musk is vrij helder, hij moet zorgen dat er fors bespaard gaat worden op de federale overheidsuitgaven, daar is DOGE voor opgericht. Het gaat dan om honderden miljarden die daar nu in omgaan en dat mag van Trump wel een beetje minder. Het is geen onredelijke wens, want het Amerikaanse overheidssysteem is groot, traag en verouderd. Maar hoe vinden jullie dan dat een dergelijke ingreep moet gebeuren? Het is nagenoeg onmogelijk om de data waar het om draait buiten het blikveld te houden. Het is een land waar je je moet registreren om te kunnen stemmen, de prioriteiten rondom privacy liggen anders dan hier.

Misschien om te beginnen een dergelijke taak sowieso niet overlaten aan iemand die zelf voor 15 miljard aan overheidscontracten heeft en dan zelf mag beslissen of hij een belangenconflict heeft?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 16:43

Nu zie je maar weer hoe dom kiezer kunnen zijn.
Al die zwarte amerikanen, latino's en welke groep dan ook met een kleurtje of bepaalde afkomst die Trump gestemd hebben krijgen nu de kater van hun domme keuze.

Ja het is makkelijk om in verkiezingstijd je angst aan te laten praten voor illegalen en transgenders. De eerste groep heeft geen stemrecht en de tweede groep is veel te klein om het verschil te kunnen maken.

En hier zie je dan wat iedereen met een beetje verstand had kunnen zien aankomen. Dit krijg je nu als je op racisten stemt. Ook al die vrouwelijke kiezers komen er nog wel achter dat ze met mannen zoals Trump en Musk straks weer naar het aanrecht terug mogen.

Wat is de mensheid soms toch kortzichtig en hoe laten ze zich steeds weer angst aan praten.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 17:02

mylittlejoy schreef:
Misschien om te beginnen een dergelijke taak sowieso niet overlaten aan iemand die zelf voor 15 miljard aan overheidscontracten heeft en dan zelf mag beslissen of hij een belangenconflict heeft?

Aan de andere kant, waarom niet? Als dat allemaal eerlijk verkregen is voor het ontwikkelen van elektrisch rijden (de toekomst, klimaat etc) en ruimtevaart (dat schijnt ook een ding te zijn) dan kan hij er wellicht prima naar kijken omdat hij weet hoe het werkt , blijkbaar..
https://www.barrons.com/articles/elon-m ... t-0683b7d9

Het doet me denken aan dat fragment van Hillary die tegen Trump iets zegt als “jij gebruikt de belasting in je voordeel” en Trump die dan iets zegt als “ja dat komt omdat jij dat mogelijk maakt” ofzoiets .. ik weet niet meer precies hoe dat ging ..

Daarnaast, ze mogen hier ook wel eens kijken of geld wat ergens voor bedoelt is, daar ook daadwerkelijk terecht komt.. maar daar begint niemand echt aan heb ik het idee :+ ik kan me niet voorstellen dat overheid hier altijd enorm efficiënt is ..

Ook over dat BNP.. het maakt toch altijd uit of ergens overheidsgeld niet goed besteed wordt?? Ook al is het minder op het grote geheel? Om dan te zeggen “ja maar er is veel meer .. dat beetje wat nu kwijt raakt is niet zo erg”, dat kan toch niet? Het is toch geld van de burger die belasting betaald?

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 17:04

Niet eens racisten, maar totalitaire leiders. Zeg maar dag onafhankelijke media, dag kunst en cultuur, dag onafhankelijke rechters en dag rechtsstaat, dag democratie, dag minderheidsrechten. Doei arbeidsrecht, doei sociaal vangnet, doei medische zorg voor iedereen. Mensen kiezen hiervoor. Ook in Nederland. Ik denk dat trump met veel ongrondwettelijkheden wegkomt, want hij ontslaat gewoon kritische rechters en installeert overal zn eigen minions.

Wat gaat er met al dat bespaarde geld gebeuren? Nieuwe hotelketens in Gaza? Groenland kopen?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 17:06

Ik was aan het zoeken naar berichten waar in staat dat Trump zorg en uitkeringen gestopt heeft, maar dat kan ik zo snel niet vinden. Zijn daar linkjes van?

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 17:07

Cer schreef:
mylittlejoy schreef:

Aan de andere kant, waarom niet? Als dat allemaal eerlijk verkregen is voor het ontwikkelen van elektrisch rijden (de toekomst, klimaat etc) en ruimtevaart (dat schijnt ook een ding te zijn) dan kan hij er wellicht prima naar kijken omdat hij weet hoe het werkt , blijkbaar..
https://www.barrons.com/articles/elon-m ... t-0683b7d9

Zegt het woord “belangenverstrengeling” je iets?

Omdat je dan nogal een groot eigen belang hebt en dat hoeft niet zozeer het belang van de burger te zijn. Politieke macht wordt gekocht en zo heeft geld het voor het zeggen. Ipv eerlijk gekozen volksvertegenwoordigers.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 17:07

Nou, bijvoorbeeld niet omdat Musk alleen snijdt in de programma's waar hij zelf via Tesla of Starlink geen last van heeft en voornamelijk snijdt inwathij het niet mee eens is, en niet kijkt naar fraude. De USAID had vorig jaar een onderzoek ingesteld naar een contract met Starlink, is dat wel allemaal zuiver was, en wordt nu door Musk volledig opgedoekt.

En hij heeft niet de benodigde security clearance of de bevoegdheid om überhaupt te snoeien.