Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
VuurVleugels schreef:...wat is DOGE? Google levert me niks op behalve wat honden
Veronica2 schreef:Maar wat ik me afvraag: de opdracht van Musk is vrij helder, hij moet zorgen dat er fors bespaard gaat worden op de federale overheidsuitgaven, daar is DOGE voor opgericht. Het gaat dan om honderden miljarden die daar nu in omgaan en dat mag van Trump wel een beetje minder. Het is geen onredelijke wens, want het Amerikaanse overheidssysteem is groot, traag en verouderd. Maar hoe vinden jullie dan dat een dergelijke ingreep moet gebeuren? Het is nagenoeg onmogelijk om de data waar het om draait buiten het blikveld te houden. Het is een land waar je je moet registreren om te kunnen stemmen, de prioriteiten rondom privacy liggen anders dan hier.
mylittlejoy schreef:Misschien om te beginnen een dergelijke taak sowieso niet overlaten aan iemand die zelf voor 15 miljard aan overheidscontracten heeft en dan zelf mag beslissen of hij een belangenconflict heeft?
Cer schreef:mylittlejoy schreef:Misschien om te beginnen een dergelijke taak sowieso niet overlaten aan iemand die zelf voor 15 miljard aan overheidscontracten heeft en dan zelf mag beslissen of hij een belangenconflict heeft?
Aan de andere kant, waarom niet? Als dat allemaal eerlijk verkregen is voor het ontwikkelen van elektrisch rijden (de toekomst, klimaat etc) en ruimtevaart (dat schijnt ook een ding te zijn) dan kan hij er wellicht prima naar kijken omdat hij weet hoe het werkt , blijkbaar..
https://www.barrons.com/articles/elon-m ... t-0683b7d9