Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

996981

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 21:15

“Van der Plas komt niet zo intelligent over” is toch heel iets anders dan “Lientje is te dom om veel zaken te snappen”. Niet alleen inhoudelijk, maar ook qua toon.

Hoevaak ik in dit topic gelezen heb dat het zo beschamend is hoe men (online) met elkaar omgaat. Laten we het dan hier in ieder geval wel respectvol houden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 21:30

Ja dat van de beloftes die de PVV heeft gemaakt en die niet nagekomen zijn vind ik ook wel een beetje ruk. Maar moeten we iemand daarom omdat we het niet eens zijn met dit kabinet mensen dan maar Lientje of Geertje noemen? Of beter gezegd verlagen in het niveau wat de ander ook doet?
Ik ben daar zelf ook fout in geweest.

Maar we moeten het toch echt met deze ploeg uitzingen tot het valt of tot er nieuwe verkiezingen komen.

Maar vergissen we ons niet in wat ze willen? We zeggen vaak dat ze beloftes doen en niet nakomen maar je moet als partij nog 77 andere mensen overtuigen.

Er wordt ook bezuinigd op OC&W.
Iets wat ik heel jammer vind gezien mijn werk.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 21:40

996981 schreef:
“Van der Plas komt niet zo intelligent over” is toch heel iets anders dan “Lientje is te dom om veel zaken te snappen”. Niet alleen inhoudelijk, maar ook qua toon.

Hoevaak ik in dit topic gelezen heb dat het zo beschamend is hoe men (online) met elkaar omgaat. Laten we het dan hier in ieder geval wel respectvol houden.

Eens, en dat is al eens eerder aan de orde geweest in dit topic. Ook hoe we elkaar hier aanspreken, dat kan gewoon netjes - en dus niet "99 nummertje" zoals ik hier ook wel eens heb gelezen (niet door Bigone trouwens)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 21:52

Sommigen hebben ook wel een ingewikkelde naam, in de politiek, maar ook op Bokt of in het echte leven :D.
Mijn achternaam wordt nooit goed uitgesproken.

Het is niet altijd allemaal negatief.

Van der Plas maakt daar ook soms gebruik van, zoals "sweet Caroline", haar altijd groene nagellak enz.
Ook in de media wordt ze vaak aangeduid als Lientje, het lijkt soms ook wel een beetje een geuzennaam.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 22:03

Haar twitteraccount begint ook met Lientje. Maar daarom hoef ik dat ook niet te doen :). Niks negatief, maar gewoon netjes.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 22:04

Tussen een achternaam die niet met opzet verkeerd wordt uitgesproken en mensen (die je notabene niet persoonlijk kent) bewust een verkleinnaam geven zit qua respect voor mij een wereld van verschil. Wat groene nagellak ermee te maken heeft ontgaat me ook volledig.

Ik zal wel gek zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 22:18

996981 schreef:
Nee het is niet waar. Het is hoe BigOne het ervaart en dat is helemaal prima, maar maakt het niet ineens waar, noch rechtvaardigt het respectloosheid.

Weet je hoe ze genoemd wil worden op Twitter ? Lientje , niks met disrespect te maken. En deze teksten niet zelf verzonnen maar uit diverse nieuwsberichten gehaald!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 22:24

996981 schreef:
Tussen een achternaam die niet met opzet verkeerd wordt uitgesproken en mensen (die je notabene niet persoonlijk kent) bewust een verkleinnaam geven zit qua respect voor mij een wereld van verschil. Wat groene nagellak ermee te maken heeft ontgaat me ook volledig.

Ik zal wel gek zijn.

Ik vind het weer selectieve verontwaardiging, wat dat betreft zie ik overeenkomsten met mw. Van der Plas. :D

Ik ga er bijna een patroon in zien :+

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 22:24

Pieter Omtzigt pleit voor meer geboortes lees ik net onder de Nederlandse bevolking, om te voorkomen dat er meer arbeidsmigranten nodig zullen zijn. Terug naar de jaren '50 waarin de pastoor kwam vragen wanneer het volgende kind eens kwam...

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 22:25

Die post vind ik ook weinig respectvol Electra63.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 22:25

Dat heeft ze op die manier gedeeld? Of dat denk je omdat ze zich ooit op Twitter zo heeft aangemeld? Mevrouw Van der Plas heet Caroline. Hoe ze zichzelf ooit aangemeld heeft op een social media platform veranderd daar niks aan. Ik weet niet beter dan dat je mensen die je niet kent gewoon bij hun naam noemt.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 22:27

prompter schreef:
Eens, en dat is al eens eerder aan de orde geweest in dit topic. Ook hoe we elkaar hier aanspreken, dat kan gewoon netjes - en dus niet "99 nummertje" zoals ik hier ook wel eens heb gelezen (niet door Bigone trouwens)

Nou, die nummers vind ik vanwege dyscalculie dramatisch hoor. Ik moet dan echt cijfer voor cijfer hardop zeggen en direct cijfer voor cijfer typen.
Plus op Twitter/X zijn alle mensen met nummers trollen. Dat is echt waar.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 22:28

prompter schreef:

Dat klopt !

996981 reageert altijd negatief en kritisch op berichten van BigOne. Dat valt mij al een aantal weken op.
Dat doet dit topic, maar ook andere topics, ook geen goed !

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 22:29

Ik heb zelf ook dyscalculie :D het nummer is een inlognaam dat ik ooit heb gekregen en niet gewijzigd kon worden. Dus nee, geen troll, maar gewoon inspiratieloos. Dat men mijn Boktnaam niet altijd volledig uitschrijft snap ik ook en maak ik me niet druk om :)

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 22:29

Maar daar hoef je toch niet aan mee te doen :) Edit: reactie op Electra63, het gaat ook zo snel ineens :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 22:31

Emotionele uitbarsting
Betere onderlinge relaties zijn wel nodig. ,,Je wilt met niemand zo’n nacht’’, verzuchtte een aanwezige achteraf over het begrotingsoverleg op het ministerie van Financiën in de nacht van donderdag op vrijdag. De persoon doelde op NSC-leider Pieter Omtzigt. De plannen voor Prinsjesdag waren donderdag al klaar, maar de leiders van de vier regeringspartijen wilden hier en daar nog wat wijzigingen doorgevoerd zien.

Hoewel vooraf de verwachting was dat het overleg in een paar uur klaar zou zijn, kwam iedereen pas om 04.00 uur ‘s ochtends gesloopt naar buiten. Al vrij snel klaagden andere partijen dat dat kwam door de zoveelste emotionele uitbarsting van Omtzigt die berekeningen niet vertrouwde en zou hebben geschreeuwd en gehuild.

Maar er wordt niet alleen over de NSC-leider geklaagd. Politici van alle vier de coalitiepartijen laten zich niet onbetuigd. Tijdens de formatie zijn de onderlinge verhoudingen zó enorm verziekt, dat er ook na het sluiten van het hoofdlijnenakkoord en de start van het nieuwe kabinet gewoon door wordt gegaan met klagen en roddelen over elkaar. BBB-leider Caroline van der Plas zou dingen niet begrijpen. VVD-leider Dilan Yesilgöz zou haar partij niet in de hand hebben. En PVV-leider Geert Wilders zou zó achterdochtig zijn dat zijn bewindslieden nul vrijheid hebben.

Dit komt uit het AD, en Wilders valt om de haverklap de heer Schoof af, vandaag weer. Dus ja , al met al een trieste kleuterklas en dat moet ons land leiden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 22:38

prompter schreef:
Maar daar hoef je toch niet aan mee te doen :) Edit: reactie op Electra63, het gaat ook zo snel ineens :D

Ach, ik ben niet roomser dan de Paus.

Ik heb een hekel aan selectieve verontwaardiging, dat doet de rechtse media ook zo graag.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 22:45

Electra63 schreef:
prompter schreef:

Dat klopt !

996981 reageert altijd negatief en kritisch op berichten van BigOne. Dat valt mij al een aantal weken op.
Dat doet dit topic, maar ook andere topics, ook geen goed !

Is het raar dat iemand die zich sterk uitdrukt en profileert tegengas krijgt?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 00:40

996981,
Je doet het voornamelijk bij BigOne.
Het lijkt er op, dat je haar aan het zoeken bent.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 04:55

Ik kan je verzekeren dat dat niet het geval is.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 05:02

prompter schreef:
Pieter Omtzigt pleit voor meer geboortes lees ik net onder de Nederlandse bevolking, om te voorkomen dat er meer arbeidsmigranten nodig zullen zijn. Terug naar de jaren '50 waarin de pastoor kwam vragen wanneer het volgende kind eens kwam...

Ik las dit artikel net. Bizar…

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 07:01

Ergens heeft hij wel gelijk. Vergrijzing is een probleem. En er zijn meer landen waar ze voortplanting promoten

Ik val vooral over een klein mini zinnetje "uitkeringen worden maar 1% verhoogd ipv 2.1% wat beloofd was. Want we zijn ten slotte een kabinet van werken moet lonen". En dan zeggen dat iedereen er op vooruitgaat volgend jaar. Dat betekend dat wao bijstand en aow met een inflatie van meer dan 3% toch onmogelijk er op vooruit kan gaan? Diegenen die niet hun inkomen kunnen verbeteren zijn echt het afvoerputje van dit kabinet geworden lijkt het

Citaat:
Niet alleen de lastenverlichting voor werkenden wordt vertraagd. Ook heeft het kabinet er voor gekozen om de uitkeringen slechts rond de 1 procent te laten stijgen, zo vertellen ingewijden. Dat is minder dan de 2,1 procent waar het CPB vanuit ging. "Wij zijn immers het kabinet van werken moet lonen", zegt een betrokkene.
rtl nieuws

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 07:13

Dat voortplanten promoten is imo om economische groei te kunnen blijven faciliteren.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 07:22

Noord Korea promoot dat ook...

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 07:23

_San87_ schreef:
Dat voortplanten promoten is imo om economische groei te kunnen blijven faciliteren.

Maar een overheid die dit doet?
In een maatschappij waar het steeds normaler is om geen kinderen te krijgen, of maar 1?

In plaats van een oplossing te vinden voor het probleem van vergrijzing wordt er geroepen dat mensen dan maar meer kinderen moeten gaan krijgen… ik vind het nogal ouderwets en een beetje denken aan China die ook ging toezien op aantal kinderen (meer de mentaliteit dan de verplichting overigens).