Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 20:59

En z'n team maar roepen dat ie het niet zo bedoelde. Vandaag herhaalt hij gewoon wat hij gister zei:
Afbeelding

Deze moest ik dan, hoe triest ook, wel even om lachen:

Afbeelding

Voor wie nog wat vermaak kan gebruiken, Mark Pocan heeft zojuist een voorstel ingediend:

https://www.politico.com/live-updates/2 ... t-00202567

Citaat:
A veteran House Democrat is introducing new legislation to respond to billionaire Trump ally Elon Musk's overhaul of the federal government: Rep. Mark Pocan (D-Wis.) on Wednesday rolled out the Eliminate Looting of Our Nation by Mitigating Unethical State Kleptocracy (ELON MUSK) Act, which would ban "special" government employees like Musk from having federal contracts.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 22:39

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 00:01

Het maakt me verdrietig. Ik ben onder andere werkzaam voor D&I (diversiteit en inclusie) en dan te bedenken dat men ze daar zo van tafel veegt.

Ik kwam een bericht tegen dat Musk nu ook bezig is met gegevens inzien van Veteranen (VA), inclusief medische gegevens van personen die onder 'top secret' werkzaam waren/uitkeringen. Ik weet niet of het waar is, maar de VA binnen Amerika is groot.

Hij/ze, gaan een keer tegen de verkeerde groep aanschoppen.

Polar

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 00:07

Het zou me niks verbazen als er een derde aanslag gepleegd zal worden op hem. :o
Al denk ik niet dat het dan persé beter wordt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 00:10

Die eerste twee waren fake dus?

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 00:22

Goedemorgen. :+

Nee wacht, het is wel goed Nederlands.
Ik zie de fout niet denk ik?

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 00:31

BigOne schreef:
Die eerste twee waren fake dus?

Mislukt is een beter woord.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 02:04

Ailill schreef:
Het maakt me verdrietig. Ik ben onder andere werkzaam voor D&I (diversiteit en inclusie) en dan te bedenken dat men ze daar zo van tafel veegt.

Ik kwam een bericht tegen dat Musk nu ook bezig is met gegevens inzien van Veteranen (VA), inclusief medische gegevens van personen die onder 'top secret' werkzaam waren/uitkeringen. Ik weet niet of het waar is, maar de VA binnen Amerika is groot.

Ook nogal handig om dat te doen, aangezien de mensen die nu in het leger zitten hopelijk ook allemaal een keer veteraan worden. Dit zijn is een groep mensen die je achter je wilt hebben staan, niet een groep die je tegen je wilt hebben werken, zeker niet nu er zoveel plannen zijn voor het innemen van landen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 07:54

Het is eigenlijk allemaal wel een super goed idee.
Overal waar strijd is omdat een land / grootmacht andermans land in wil pikken vanwege de grondstoffen.

Daar stuur je met veel bombarie uit de goedheid van je hart het US army naartoe. Die vegen het gebied schoon, als "brengers van vrede".

De oorspronkelijke bewoners schuif je naar een ander buurland die maar onderdak moeten zien te regelen. Want ja hee, ook zij moeten hun steentje bijdragen, je kan niet verwachten dat de VS àlles alléén gaat doen, toch? Dat zou niet fair zijn.

En de VS gaat het schoongeveegde gebied voortaan exploiteren. Wel zo eerlijk want zij hebben daar immers vrede gebracht en die voorheen vechtende volken kan je dat niet laten doen want dan wordt het weer hommeles daar.

Het volk dat er in de buurt woont kan voor de VS komen werken, bij het vergaren van de grondstoffen en in de hotels werken die er voor de "rijken der wereld" gebouwd worden. Kunnen zij mooi de voetjes van Musk, Trump en hun families en rijke vrindjes masseren en op een drafje de drankjes aanvullen en de boel een beetje schoon houden.

Veel banen voor het lokale volk, die zullen daar super blij mee zijn!

Eigenlijk ben je gewoon een zeikerd als je daar wat kanttekeningen bij plaatst.
Of nee geen zeikerd, maar een radical left marxist lunatic....of zoiets.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 08:16

Als ik je beschrijving lees is dat niet heel veel anders dan wat al jaren gebeurd, behalve dan dat je het laatste hoofdstuk vergeet: als je klaar bent met met het spel geef je het weer terug aan de terroristen die meteen het volk weer onderdrukken...

Trump bespreekt het openlijker, maar zouden de bewoners van Afghanistan er beter van zijn geworden terwijl er werd gedaan of we hulp kwamen bieden?

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 11:45

Amerika is in diens eigen ogen toch altijd de held die het kwaad verdrijft? En als er buitenaards leven naar de aarde komt, mikken ze altijd op Amerika. En we zetten op onze raketten ook duidelijk de Amerikaanse vlag zodat ze op planeet X precies weten waar ze mee te maken hebben :roll: .

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 11:46

heidy_wilco schreef:
Ailill schreef:

Ook nogal handig om dat te doen, aangezien de mensen die nu in het leger zitten hopelijk ook allemaal een keer veteraan worden. Dit zijn is een groep mensen die je achter je wilt hebben staan, niet een groep die je tegen je wilt hebben werken, zeker niet nu er zoveel plannen zijn voor het innemen van landen.
Precies. En dan zijn de meeste daarvan ook nog rood/republikein.

Succes.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 13:59

oh mennnnnn...de wappies zijn zo mogelijk nog geschifter geworden. Nu gaan ze aan de haal met het USAid verhaal....
een kleine quote van het verhaal wat ik voorbij zag komen op FB:

Trump heeft ontmaskerd hoe de USAID, het Amerikaanse agentschap dat zogenaamd buitenlandse hulp verleent, een ongekend grote criminele operatie is. Geen miljoenen of miljarden maar triljarden dollars worden voortdurend over de hele wereld gestuurd om terroristen te financieren, misdadige agenten van de deep state te betalen, mind control operaties uit te voeren, biowapens te ontwikkelen, enzovoort
blah blah blah....te lang verhaal om hier te kopiëren maar nog een stukje:
Trump heeft ook aangeboden om alle personeel van de CIA uit te kopen. Zoals we weten is de CIA samen met de Israëlische Mossad de ergste criminele organisatie ter wereld, die verantwoordelijk zijn voor het organiseren na alle bovengenoemde misdaden. USAID financierde het en de CIA orchestreerde het. Trump schakelt nu ook de CIA finaal uit.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 14:20

Kinke, wat is de bron van dat verhaal?

Het lijkt er, in het algemeen, zeer sterk op dat Trump van zins is om al deze organisaties af te slanken en opnieuw in te richten. Dat mag dus, zolang het binnen de kaders van de wet blijft.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 14:48

Veronica2 schreef:

Het lijkt er, in het algemeen, zeer sterk op dat Trump van zins is om al deze organisaties af te slanken en opnieuw in te richten. Dat mag dus, zolang het binnen de kaders van de wet blijft.
You're kidding, right?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 15:02

Veronica2 schreef:

https://www.facebook.com/davidjsorensen

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 15:04

ik heb even op dat profiel gespiekt.....bizar

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 15:11

Ailill schreef:
Veronica2 schreef:

You're kidding, right?

Nee, zeker niet. Heb je ook nog een meer inhoudelijke vraag?

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 15:16

Kinke schreef:
Veronica2 schreef:

https://www.facebook.com/davidjsorensen

Dank voor het delen, interessant. Alhoewel mijn eerste reactie wel een beetje was van: OMG :x |o .

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 15:21

Je kunt je toch niet voorstellen dat er mensen zijn die dat echt geloven... :x

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 15:37

Jezus wat bizar. Het is wel echt een ding hè sinds de corona pandemie, al dat nep-nieuws die elkaar beschuldigd van nep-nieuws en al die mensen die er dan in geloven. Echt bizar. Wat een apart verhaal op dat Facebook account. Ik vergelijk het wel eens met geloof (sorry).. ook dat is vaak zo goedgelovig. Fact checks geloven ze dan ook weer niet in. Denk aan het dino verhaal. Dat is nu hetzelfde als wat er nu de wereld in gebracht wordt kwa usaid. En zo draai je in dat geloof cirkeltje. Best eng als je doordenkt.. hoe het menselijke brein in elkaar kan steken.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 16:07

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 16:55

:/

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 16:59

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 17:26

Ik hoorde net op de autoradio dat het ICC al voorbereidingen heeft getroffen door personeel al een aantal maanden vooruit te betalen. En is begonnen met het archiveren van belangrijke data....