Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 19:46

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 20:00

Citaat:
Investeren in de zorg blijft nodig en ja, investeren gebeurt met de bedoeling winst te maken. Dat is ook helemaal niet erg, zolang geld in beweging blijft is dit alleen maar goed voor de economie.

... graag wil ik beleid dat goed is voor de zorg, niet voor de economie.
Investeren in de zorg is onder andere mensen die werken in de zorg een fatsoenlijk salaris bieden.
En dit nadat ze goed onderwijs hebben genoten.

("Dat mag van mij winst heten", hoor. Goed opgeleide zorgmedewerkers die ook kunnen rondkomen van hun werk. Maar dat is niet 'geld dat in beweging blijft'.)

Citaat:
Klaarblijkelijk is er onderzoek gedaan en blijkt private equity lang in altijd slecht te zijn, het heeft ook positieve effecten. Het wordt pas zorgelijk als de kwaliteit van geleverde zorg niet voldoet.

Het is zorgelijk als je alleen bij een commerciële kliniek terecht kunt omdat de wachtlijsten inclusief spoedzorg propvol zitten.

En een andere zorg is, dat de commerciëlen de 'krenten uit de pap halen', waardoor de moeilijker/ duurdere behandelingen in de gewone zorg toenemen.
De wet aanscherpen/ bijstellen is prima, maar in principe valt iedereen die BIG geregistreerd is, onder dezelfde strenge regels (onafhankelijk van of je werkt bij de commerciëlen of openbaren).
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 22-08-24 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynnepinny

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 20:05

Kunnen ze dan ook appen tijdens debatten verbieden? Je ziet zo vaak dat Tweede Kamerleden gewoon niet zitten op te letten als er iemand een betoog aan het houden is. Vrij pijnlijk soms.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 20:21

Lynnepinny schreef:
Kunnen ze dan ook appen tijdens debatten verbieden? Je ziet zo vaak dat Tweede Kamerleden gewoon niet zitten op te letten als er iemand een betoog aan het houden is. Vrij pijnlijk soms.

Hoe moeten ze appen zonder telefoons en andere elektronica?

Oh wacht, alleen vergaderingen. Ja, dat zou mooi zijn, ook verbieden tijdens debatten.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 20:27

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 20:54

nps schreef:
996981 schreef:
Kabinet-Schoof verbiedt telefoons en andere elektronica tijdens vergaderingen https://www.nu.nl/binnenland/6325504/ka ... ingen.html

Prima ontwikkeling lijkt mij

Zeker, geen gezeik op twitter meer tijdens de debatten, fijn!

Ik geloof dat dit alleen over gesloten vergaderingen gaat, dus niet de debatten die we allemaal kunnen meekijken.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 21:24

irmaz schreef:
En wat vinden we er van dat Fleur Agema, nu ze minister van zorg is, het geen enkel probleem meer vindt dat Private Equity onze zorg opkoopt en weer voor veel geld aan ons teruglevert?

Tweet Fleur Agema voor de verkiezingen:
[ Afbeelding ]

Fleur Agema als minister:
[ Afbeelding ]
https://www.binnenlandsbestuur.nl/socia ... ty-de-zorg

Mijn mening: Op zorg is de PVV kwa stantpunten ineens opgeschoven van links naar rechts en volgt nu de ingezette weg die onze zorg steeds verder afbreekt en onbereikbaarder maakt.

Ik had niets anders verwacht……ook zij gaat het niet beter maken in de zorg.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 22:06

Lynnepinny schreef:
nps schreef:

Zeker, geen gezeik op twitter meer tijdens de debatten, fijn!

Ik geloof dat dit alleen over gesloten vergaderingen gaat, dus niet de debatten die we allemaal kunnen meekijken.

Krijgen ze ook niet informatie door via hun telefoons/laptops? Meende dat ooit gelezen te hebben.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 22:41

Wanneer tijdens de wekelijkse kabinetsvergadering geen electronica meer is toegestaan bij ministers en staatssecretarissen hebben sommigen nu een groot probleem, hoe moet je de grote baas bereiken wanneer je er zelf niet uitkomt ondanks dat je minister bent ? ( sarcasme)

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 10:22

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 13:10

Loretta schreef:
996981 schreef:
Kabinet-Schoof verbiedt telefoons en andere elektronica tijdens vergaderingen https://www.nu.nl/binnenland/6325504/ka ... ingen.html

Het gaat duidelijk om de veiligheid.
Tja, voor een ex AIVD baas natuurlijk best wel logisch.

Zou de vriendschap van Wilders met Orban en Putin hier iets mee te maken kunnen hebben ?
Je wilt niet dat er (veiligheids)zaken gelekt worden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 13:12

En 20 jaar cel riskeren. Denk t ook ja.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 13:12

Loretta schreef:
996981 schreef:

Het gaat duidelijk om de veiligheid.
Tja, voor een ex AIVD baas natuurlijk best wel logisch.

Vind ik ook een hele goede ontwikkeling. De uitspraak van Mona Keijzer vind ik wel pakkend en nog een goede reden voor het verbod:"We moeten gewoon even afkicken, goed voor de concertratie!"

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 13:22

Lynnepinny schreef:

Dat lijkt misschien maar zo, maar ze kunnen zo wel bepaalde dingen opzoeken.
Bijvoorbeeld hoe het beleid eerder is geweest over bepaalde zaken.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 13:55

Regeren is vooruitzien zeggen ze....
Citaat:
Nederland doneert vooralsnog geen mpox-vaccins aan Afrikaanse landen die daar behoefte aan hebben. Minister van Volksgezondheid Fleur Agema wacht af hoe de situatie zich ontwikkelt, schrijft ze in een brief aan de Tweede Kamer. "Ik vind het van belang dat er in Nederland voldoende vaccins zijn om een eventuele uitbraak te kunnen bestrijden."
https://www.rtl.nl/nieuws/artikel/54662 ... a-wacht-af

Door nu vol op vaccineren in Afrika in te zetten is er de mogelijkheid een epidemie in te dammen, wachten is niet direct de handigste strategie in het geval van een dergelijke dreiging en daardoor wordt het risico dus ook groter dat er in Nederland straks weer een gedwongen vaccinatiecampagne opgezet moet gaan worden.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 19:42

purny schreef:
Lynnepinny schreef:

Dat lijkt misschien maar zo, maar ze kunnen zo wel bepaalde dingen opzoeken.
Bijvoorbeeld hoe het beleid eerder is geweest over bepaalde zaken.

Vroegah schreef je dan een briefje voor de bode.
(Die de bode 'boodschapte' tav de ambtenaren.)

Maar het verschil is wel: vergaderingen van de Tweede Kamer zijn (bijna) allemaal openbaar. (Commissie overleg mbt de geheime diensten niet.)
Dan valt er in principe niets af te luisteren (commissie "stiekem" niet meegerekend).

Kabinetsoverleg in het Catshuis is geheim. De notulen worden pas na zoiets als vijfentwintig jaar openbaar.
... daar valt dus wel af te luisteren.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 15:58

Dat telefoonverbod tijdens vergaderingen lijkt eigenlijk wel behoorlijk effectief te zijn. Zelfs dit topic is stil gevallen. :')

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 16:32

Maar de plannen voor Prinsjesdag zijn wel weer voor een deel gelekt, zoals altijd :D

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 16:33

Voornamelijk de goede dingen lekken uit heb ik altijd het idee.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 19:55

Wanneer ik zie wat er nu over die onderhandelingen naar buiten komt, even heel kort : Lientje is te dom om veel zaken te snappen, Pieter heeft het schreeuwen en janken nog niet afgeleerd, Dilan zit tussen twee vuren wat betreft vvd ers en Geert zegt het een en doet het ander, dus ze gaan nu elke dinsdag vooroverleg met z’n vieren houden om te zorgen dat ze de plooien glad houden.
Ik vind het een zeer trieste kleuterklas . En dat moet ons land besturen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 20:20

Ik vind de manier hoe jij over mensen praat zeker net zo triest.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 20:36

996981 schreef:
Ik vind de manier hoe jij over mensen praat zeker net zo triest.

Mee eens. Noem de mensen gewoon met hun normale naam.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 20:47

}:0 Het klinkt niet aardig, al valt het reuze mee als je vergelijkt hoe Kaag werd genoemd of Klaver.

Maar het is wel waar.

Ik begrijp ook nog steeds de benaming, extra-parlementair kabinet, niet.
De afstand tussen fractie(leiders) en kabinet heb ik nog niet ontdekt.

Ik zag net stukje van Beatrice de Graaf over de winst van extreem-rechts ADF in Duitsland.
Echt een hele gevaarlijke ontwikkeling.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 20:49

Nee het is niet waar. Het is hoe BigOne het ervaart en dat is helemaal prima, maar maakt het niet ineens waar, noch rechtvaardigt het respectloosheid.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 21:05

Ik kan me er best in vinden:
Van der Plas komt niet heel intelligent over en vind ik selectief kritisch en verontwaardigd, alles voor de bühne.
Omtzigt vind ik echt hypocriet, altijd andere politici de maat nemen over eerlijkheid, geen achterkamertjes-politiek, armoedebestrijding enz. en nu gewoon daar zelf (weer) aan deelnemen. Niet verbazend, heeft immers jaren in de kamer gezeten namens CDA.
Dilan zit in een moeilijk pakket, tussen PVV en de rechtse, liberale kiezers.
Over PVV heb ik niets goeds te melden, hele slechte, onervaren politici, die nu ontdekken dat beloftes waarmaken echt moeilijk is.

Ik heb wel wat goede ministers van de VVD en NSC gezien.
Ik denk alleen, dat het niet voldoende is, om dit kabinet lang bij elkaar te houden.

Ik ben echt benieuwd naar de debatten.
Rechtse media als Weird Duk, Derksen, Telegraaf, maar ook Van der Plas wijzen wel graag naar de oppositie, maar de druk op dit kabinet wordt, naar mijn mening, toch vooral veroorzaak door Geert Wilders en o a. zijn twittergedrag.