Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 10:02

BigOne schreef:
Dat ze transgenders op de korrel hebben is toch logisch? Musk z’n dochter was een zoon, die is nu dood voor hem , eigen woorden .

En dat is toch feitelijk doodeng. Dat een persoonlijke ruzie in de familie sfeer er toe leidt dat tot haat beleid in een heel land.

IndianSu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 10:11

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 10:24

IndianSu schreef:
En natuurlijk vindt Wilders het plan van Trump om de Palestijnen te deporteren een geweldig idee -O-

https://www.ad.nl/binnenland/wilders-st ... gle.com%2F

Het gevolg van op een beinvloedbare leeftijd een aantal jaar in een zwart-wit gebied leven (in dit geval: Israel). Aan de andere kant van het conflict zijn er ook handenvol van dit soort vervormde mensen die alleen nog maar in termen van haat en vernietiging kunnen denken......

mylittlejoy

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 14:16

Ik ben zelf ook wel van mening dat transgender vrouwen niet in de vrouwensport thuis horen. Ze hebben gewoon een voordeel (zeker als ze als man/jongen de puberteit hebben doorlopen) lichamelijk gezien, dus met zo'n policy dat ze niet in de vrouwensport mee mogen, heb ik an sich niet zo'n moeite.

Waar ik wel moeite mee heb is dat Trump nu meent te kunnen dicteren hoe het IOC hiermee om moet gaan en aangeeft transgender sporters visa te weigeren. Als dit erg hoog oploopt, zou het zomaar kunnen dat de spelen van 2028 ergens anders naartoe moeten.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 14:34

De trans mensen zijn imo het probleem niet. Als trans vrouwen ineens bij de mannen mee moeten doen, moeten trans mannen dan bij de vrouwen mee gaan doen? Dan krijg je zwaar gespierde en behaarde mannen tussen de vrouwen en gaat daar gegarandeerd weer een groep over zeiken.
Misschien moeten de regels gewoon flink op de schop. Schrap die aparte klasses voor mannen en vrouwen, en deel mensen in op gewicht, of lengte, of weet ik veel.. Dat is ook eerlijker voor mensen die vanwege hun bouw/lengte normaal nooit kans zouden maken bij een sport waar ze misschien wel gigantisch goed in zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 14:56

Die hele trans discussies komen bij musk vandaan . Net als Usaid stopzetten want ze hadden een onderzoek ingesteld naar starlink!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 15:22

Ik denk dat die Trans discussie alwel wat langer speelt en het makkelijk is Musk daar de schuld van te geven hoor....

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 16:48

Musk heeft de discussie wel opgeblazen vanwege zijn persoonlijke reden. En die hele sport discussie is alleen maar bedoeld als een stok om mee te slaan. Je hebt als haatzaaier nu eenmaal een argument nodig om een groep neer te halen. En dan gaat het tegelijk niet over belangrijke zaken zoals de kosten van levensonderhoud.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 16:59

8nnemiek schreef:
De trans mensen zijn imo het probleem niet. Als trans vrouwen ineens bij de mannen mee moeten doen, moeten trans mannen dan bij de vrouwen mee gaan doen? Dan krijg je zwaar gespierde en behaarde mannen tussen de vrouwen en gaat daar gegarandeerd weer een groep over zeiken.
Misschien moeten de regels gewoon flink op de schop. Schrap die aparte klasses voor mannen en vrouwen, en deel mensen in op gewicht, of lengte, of weet ik veel.. Dat is ook eerlijker voor mensen die vanwege hun bouw/lengte normaal nooit kans zouden maken bij een sport waar ze misschien wel gigantisch goed in zijn.

Eens, voor ons als paardenmensen is het sowieso heel logisch als alle genders gewoon gelijkwaardig tegen elkaar sporten zonder onderscheid en ieder op z'n eigen niveau. Wij sturen gewoon homokoppels naar de Spelen en de parasport heeft ook een solide plek op de internationale evenementen. Zouden andere sportbonden ook eens naar moeten kijken.

Hoe lang nog voordat Trump claimt dat hij Gaza heeft bevrijd en dat hij daarom zeggenschap erover mag hebben? Een beetje na-apen van hoe Duitsland verdeeld werd onder de geallieerden na WOII? Wrang, maar de man heeft meer rare gedachtes.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 17:03

En over Rusland en Ukraïne heeft intussen niemand het meer.....

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 17:07

@pmarena, Putin zit ook voor de tv waarschijnlijk, met chips en cola.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 17:18

Is de steun vanuit Amerika aan Oekraïne nu volledig gestopt?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 17:23

Volgens mij niet toch...?

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 17:23

Ik meen ook van niet, maar ik heb het nog nergens echt nadrukkelijk kunnen vinden.
Maar ik dacht ergens te hebben gelezen dat Musk(?) alle hulp aan andere landen onmiddellijk wilde stoppen.
Maar misschien ging dat om een ander soort hulp.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 17:25

De ellende is ook: wat moet je nu nog geloven... :? Info uit deze USA heeft geen enkele waarde want ze roepen vanalles..... denk dat vooral info van de kant van Ukraïne / Zelensky over wat ze daadwerkelijk ontvangen, nog het meest betrouwbaar zal zijn nu....?

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 17:30

Dat denk ik ook. :j

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 17:31

Zelensky heeft een toespraak gehouden op televisie waarin hij vertelde dat hij wil dat de VS, EU, Rusland en Oekraíne met z'n vieren om de tafel gaan om een doelmatig gesprek te voeren over het einde van de deze oorlog. Hij zoekt dus een diplomatieke oplossing samen met de meest betrokken partijen.
Even uit mijn hoofd, maar het zat ergens in een tv-programma.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 17:52

Polar schreef:
Is de steun vanuit Amerika aan Oekraïne nu volledig gestopt?

Ja voor 90 dagen bevroren direct na het aantreden van Trump. Net als veel andere hulp overigens.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 18:14

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 18:16

Ja, wel met de sidenote dat het om financiële hulp gaat, dus niet de militaire hulp. Die gaat door. Op dit moment krijgen alleen Egypte en Israel dacht ik nog financiële hulp, de rest is bevroren.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 18:18

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 18:20

mylittlejoy schreef:
Ja, wel met de sidenote dat het om financiële hulp gaat, dus niet de militaire hulp. Die gaat door. Op dit moment krijgen alleen Egypte en Israel dacht ik nog financiële hulp, de rest is bevroren.

Het laatste hulppakket van Biden wordt nog gewoon uitgeleverd, nieuwe militaire hulp is wel bevroren

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 18:28

Er zijn geruchten dat trump nog wapens geleverd heeft afgelopen week en dat alle restricties mbt doelen in Rusland raken zijn opgeheven ( voor wat het waard is) maar trump wil de Oekraïnse grondschatten en Poetin ook.
Die zitten voor het grootste deel in de gebieden die Poetin bezet. Dat kan een voordeel voor Oekraïne zijn.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 18:33

Wat een plottwist zou het zijn als Trump straks Oekraïne ook wil kopen. :+

Ik hoop echt dat de oorlog(en) snel voorbij zijn en er weer een periode van rust komt, maar ik vrees dat dat een utopie is.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 18:58

pmarena schreef:
En over Rusland en Ukraïne heeft intussen niemand het meer.....

Het Verenigd Koninkrijk neemt de leiding over van de Verenigde Staten van het overleg over militaire hulp aan Oekraïne.