nps schreef:journee schreef:
Jij wilt eerst bewijs dat ze er daadwerkelijk achterstaan als ze de boodschap willen uitdragen?![]()
Stel je voor: PVV dient een motie in voor soepeler vluchtelingen beleid. Alle andere partijen: 'we geloven je niet, dus we gaan hier niet in mee.'
Tja, het wordt me steeds duidelijker waarom de politiek steeds verder ontwricht raakt. Fantastisch voorbeeld voor de maatschappij ook!
Waarom dan, leg eens uit? Als een pedofiel je kind uitnodigt voor een kinderfeestje, geef je m dan ook zomaar af - want een feestje is toch leuk? Context en de afzender is wel degelijk belangrijk.
Ja, geloofwaardigheid is belangrijk bij zo’n pamflet. Geen woorden of loze handtekeningen, maar daden.
Dit vind ik geen reële vergelijking.
Maar als een pedofiel een statement maakt dat pedofilie onacceptabel is, dan kan ik daar achter staan omdat dat ook mijn standpunt is. Of de boodschapper zelf geloofwaardig is, is minder belangrijk dan de boodschap. En misschien laat de verklaring van een (hopelijk ex) pedofiel, andere pedofielen nog eens nadenken over hun voorkeuren, een mens kan hopen op verandering, hoe onwaarschijnlijk ook, niet waar?
Nu lijken partijen afstand te willen nemen van een standpunt, puur vanwege de boodschapper, alsof de andere standpunten of de betrouwbaarheid van een partij dan ook gelijk besmettelijk zijn.

Zolang niemand het goede voorbeeld geeft, veranderd er niets. Als de politiek geen gezamenlijk statement meer wil maken over een onderwerp waar iedereen achter staat, hoe wil je dan dat de maatschappij positief veranderen?