Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 21:39

ruitje schreef:
Ik merk, @mylittlejoy, dat er ook gewoon zoveel gebeurd in 1 week, dat ik moeite heb het goed te volgen. Je noemt een aantal dingen waar ik gewoon niet goed genoeg de tijd voor heb gehad om mij in te verdiepen.

Voelt een beetje alsof Trump een schriktraining doet volgens de manier waarop je als je maar genoeg skippyballen naar een paard gooit, ze de 100e skippybal tegen hun hoofd normaal gaan vinden :')

Dat is ook zijn tactiek _O-. Hoog inzetten en ergens in t midden eindigen.

BigOne

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 21:46

Nou, ik denk dat hij al die buitenlandse oorlogsverklaringen en opeisen bewust doet want zo wordt de aandacht van de binnenlandse catastrofe afgeleid. Musk draait alle knoppen dicht met straks desastreuze gevolgen.
Tulsi gabbard , jfk, en nog veel meer controversiële figuren komen op sleutelposities. FBI cia medewerkers krijgen vertrek aanbod enzenz. Trump zegt milieuakkoord Parijs op, gaat uit de WHO, uit de UN . Ondertussen heeft musk via zijn zes tieners ( nerds) toegang tot alle social security gegevens van echt alle armere Amerikanen. Hij vindt dat ze teveel geld krijgen dus wil er met de bezem door . Lijkt Rusland , China 2.0.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 21:49

Als dit 4 jaar lang zo doorgaat, kan ik me niet eens voorstellen wat de gevolgen zullen zijn voor iedereen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 21:51

Dit gaat nooit vier jaar duren. De eerste democraat heeft al aangegeven een impeachment in te stellen, moeten ze ook nu doen voor hij alle poppetjes owned

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 22:02

Absoluut mee eens.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 22:02

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 22:03

Shiiiiit...

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 22:17

BigOne schreef:
Nou, ik denk dat hij al die buitenlandse oorlogsverklaringen en opeisen bewust doet want zo wordt de aandacht van de binnenlandse catastrofe afgeleid.

Die uitleg hoorde ik ook. Lekker over Gaza rellen, dan let niemand op de benoemingen van kandidaten voor de Trump-regering, die door de Senaat goedgekeurd moeten worden. Of op de ontslagregeling die aangeboden is aan alle medewerkers van de CIA. Of Musk die inmiddels de controle heeft over het betalingssysteem van het ministerie van Financiën, inclusief de pensioenen, Medicare en de salarissen van overheidsmedewerkers.

De media springen meteen op elke controversiële uitspraak van Trump, precies zoals hij wil.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 22:18

BigOne schreef:
Nou, ik denk dat hij al die buitenlandse oorlogsverklaringen en opeisen bewust doet want zo wordt de aandacht van de binnenlandse catastrofe afgeleid. Musk draait alle knoppen dicht met straks desastreuze gevolgen.
Tulsi gabbard , jfk, en nog veel meer controversiële figuren komen op sleutelposities. FBI cia medewerkers krijgen vertrek aanbod enzenz. Trump zegt milieuakkoord Parijs op, gaat uit de WHO, uit de UN . Ondertussen heeft musk via zijn zes tieners ( nerds) toegang tot alle social security gegevens van echt alle armere Amerikanen. Hij vindt dat ze teveel geld krijgen dus wil er met de bezem door . Lijkt Rusland , China 2.0.

Dat is wel mijn angst, hopelijk onterecht. Dat Trump allerlei poppetjes op belangrijke plekken zet zodat hij over 4 jaar kan (proberen te) blijven zitten. Hij maakt ook net iets te vaak flauwe grapjes over een derde termijn.

Maar over 5 jaar lach ik gelukkig om dit bericht en is deze gedachte niet meer dan een complottheorie.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 22:42

BigOne schreef:
Dit gaat nooit vier jaar duren. De eerste democraat heeft al aangegeven een impeachment in te stellen, moeten ze ook nu doen voor hij alle poppetjes owned

Hoeveel kans maakt die impeachment precies?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 22:52

Geen idee!

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 23:07

BigOne schreef:
Het is bijna niet te bevatten en ongelofelijk. Ik probeer het te volgen, lukt aardig, al is dit wel 'inlands' gericht, complex.

Het gaat in een bizarre sneltreinvaart.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 23:14

Ailill schreef:
BigOne schreef:
Het is bijna niet te bevatten en ongelofelijk. Ik probeer het te volgen, lukt aardig, al is dit wel 'inlands' gericht, complex.

Klopt, ik heb het heel erg druk afgelopen weken, weinig nieuwsprogramma's gezien, behalve in de auto op de radio.
Het gaat zo bizar snel, je mist gewoon af en toe wat.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 23:23

zag net een heel goede uitleg van wat er gebeurt via insta: @resist45ideology, echt aanrader om even te kijken, hoopgevend ook wel

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 23:30

Ailill schreef:

In twee weken tijd krijgt Trump voor elkaar waar Poetin toch wel een aantal jaren nodig heeft gehad.
Daarom vraag ik mij ook af. Waar zijn de checks and balances van de VS gebleven? En wat van dit alles houdt stand bij de supreme court.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 23:33

https://youtu.be/zej3E2sXX8M?si=kkObOjrh1mQTnKjF

Ik begrijp 100% dat Pieter Derks niet ieders pakkie an is, maar deze column over Trump en (het gebrek aan) internationale reacties daarop vind ik toch wel héél erg sterk hoor. Eigenlijk 'politieke-richting-overstijgend' sterk. Oké, tenzij je PVV stemt misschien: de benoeming van Wilders als Temu-Trump is toch wel het hoogtepunt van mijn dag denk ik.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 23:39

Ik vrees dat er pas tegengas gegeven gaat worden als het al te laat is.
Denk dat er ook een soort angst is om er tegenin te gaan.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 23:45

What the hell.....vanuit CIA is een unclassified mail naar het witte huis gestuurd met de gegevens van al het personeel dat de afgelopen twee jaar is aangenomen. Dit brengt levens van al die mensen in gevaar.

https://www.nytimes.com/2025/02/05/us/p ... -list.html

"But Hillary's emails..."

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 00:10

Loretta schreef:
Ailill schreef:

In twee weken tijd krijgt Trump voor elkaar waar Poetin toch wel een aantal jaren nodig heeft gehad.
Daarom vraag ik mij ook af. Waar zijn de checks and balances van de VS gebleven? En wat van dit alles houdt stand bij de supreme court.
Eens.

Dit is meer een mentale noot (voor mijzelf).

Wat ik me sinds de laatste verkiezingen meermaals afvraag, waar blijft het blauwe (tegen)geluid? Of er echt grootschalig is gefraudeerd weet ik niet, maar de laatste 2 verkiezingsuitslagen was er veel kritiek op de uitslag. Nu precies 0,0?

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 00:12

Ja, dat verbaast me ook, helemaal nu blijkt dat veel mensen niet mochten stemmen en sowieso in combinatie met de uitspraken van zowel Trump als Musk.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 00:14

Er is zoiezo amper tegengeluid. Het lijkt wel of ze allemaal voor hem sidderen van angst. Westerse en daar bedoel ik ook Amerikaanse politici zijn meestal geen helden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 06:52

Ik denk dat er 3 dingen spelen:

Ze zijn achter de schermen in beraad wat ze het beste kunnen doen, een aanslag op de koning: better not miss.

En het is ergens natuurlijk ook wel goed als er geen onduidelijkheid meer is voor de gewone man dat Trump / MAGA / agenda 2025 wèg moet. Anders blijft het etteren en krijg je weer dat gezeik dat half de USA denkt "Trump wou het beter maken maar de evil democrats hebben hem op een oneerlijke manier tegengehouden".

Dus ik denk dat ze linksom of rechtsom toch door wat pijn heen moeten eigenlijk....

En er worden wel rechtszaken enzo gestart om dingen tegen te houden.
Alleen is er wellicht niet zoveel media aandacht voor vanwege alle gekkigheid die óók gerapporteerd moet worden.

"quitely do whatever we want" weet je nog.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 06:54

Ik snap ook niet dat er geen groot tegengeluid is, geen onderzoeken naar fraude met stemmachines enz..
Hopelijk is er inderdaad achter de schermen wat gaande..

Er zijn protesten van burgers door het hele land, maar niet zo groot als nodig..
Ik krijg wat foto’s op Bluesky te zien, maar op het nieuws heb ik nog niks voorbij zien komen.
Afbeelding

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 08:16

Ik denk dat er nu nog niet ingegrepen kan worden zonder de Trump-stemmers in opstand te brengen. Die vinden wat Trump tot nu toe doet, helemaal niet erg. Die denken echt dat transgender vrouwen geweerd moeten worden uit sportcompetities voor vrouwen omdat ze een voordeel hebben. En dat het goed is dat illegalen worden opgesloten in Guantanamo Bay omdat Trump ze afschildert als 'de ergste criminele vreemdelingen die het Amerikaanse volk bedreigen'.

Tot ze zelf een keer aan de beurt zijn ...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 08:59

Dat ze transgenders op de korrel hebben is toch logisch? Musk z’n dochter was een zoon, die is nu dood voor hem , eigen woorden .