Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Shadow0 schreef:journee schreef:Maar nee, men gaat er een achterliggende connectie aanpakken, dat zo'n statement alleen waarde heeft als het door de juiste partij of juiste persoon wordt uitgebracht? Dat is nu echt te triest voor woorden. Sinds wanneer is de boodschap minder belangrijk geworden dan degene die er mee komt?
Geloofwaardigheid. Dat is niet heel ingewikkeld.
journee schreef:_San87_ schreef:Is er al een kieswijzer?
In de stemwijzer staan D66, Volt en VVD even hoog bij mij. Alle drie 50%
Als de beste keus al voor 50% niet bij je ideeën past, dan behoed je dat in elk geval wel tegen te hoge verwachtingen.
journee schreef:_San87_ schreef:Is er al een kieswijzer?
In de stemwijzer staan D66, Volt en VVD even hoog bij mij. Alle drie 50%
Als de beste keus al voor 50% niet bij je ideeën past, dan behoed je dat in elk geval wel tegen te hoge verwachtingen.
.BigOne schreef:De echte kieswijzer komt 1 oktober online maar ik heb deze en een eerdere ingevuld en uitkomst qua top 3 gelijk.
prompter schreef:Oud minister Faber heeft een boek uitgebracht. Ik ga het niet kopen.
https://www.ad.nl/politiek/oud-asielmin ... ~a1626fb1/
_San87_ schreef:journee schreef:
Ja.
Ik vond de stellingen ook wel heel basaal, dat helpt ook niet.
journee schreef:Als de boodschapper belangrijker wordt dan de boodschap, wordt de boodschap dat niet per defenitie ongeloofwaardig?
journee schreef:Shadow0 schreef:Geloofwaardigheid. Dat is niet heel ingewikkeld.
Als de boodschapper belangrijker wordt dan de boodschap, wordt de boodschap dat niet per defenitie ongeloofwaardig? Je staat ergens achter of niet, dat lijkt me ook niet zo ingewikkeld. Of een partij een motie bijvoorbeeld wel of niet steunt, mag in mijn optiek alleen afhangen van de inhoud van de motie, nooit van de partij die de motie in diende.
Shadow0 schreef:journee schreef:Als de boodschapper belangrijker wordt dan de boodschap, wordt de boodschap dat niet per defenitie ongeloofwaardig?
Lijkt me niet. Het is juist vreemd dat we al dat glasharde en opzichtige liegen zo accepteren en negeren, terwijl iedereen het ziet. Ik hoef in elk geval geen flutmoties die zogenaamd tegen geweld zijn... De BBB redde het niet eens tot het einde van het debat voor ze de knokploegen al had klaargezet voor hergebruik. (En ook niet de eerste keer he? De Farmers Defense Force waren ook al zo gezellig.)
En de dreiging is dus ook niet zomaar 'geweld'. Dan zou het vergelijkbaar zijn met voetbalrellen, en die zijn ontzettend stom en vervelend en zonde van het geld, maar je kunt ze ook heel aardig negeren. Uiteindelijk draait de maatschappij toch redelijk door, zelfs als men het blijkbaar nodig vindt om eens in de zoveel tijd een stuk binnenstad aan gort te slaan.
Dit was niet zomaar geweld, dit was extreemrechts geweld dat specifiek bedoeld is om via schade, geweld en intimidatie de politiek te ontwrichten. Neem daar afstand van, dat lijkt me veel belangrijker.
Shadow0 schreef:Dus stel je niet aan met dat slachtoffertje spelen.
Raineri schreef:De reden staat in m'n post. Ik weet ook niet of ik politiek ongeïnteresseerd als denigrerend zou bestempelen. Maar wat jij wilt.
journee schreef:Dat lijkt me nu ook net het doel van het gezamenlijk ondersteunen van een pamflet/ motie/ standpunt tegen geweld: uitdragen dat geweld nooit, door niemand wordt goedgekeurd.
Shadow0 schreef:journee schreef:Dat lijkt me nu ook net het doel van het gezamenlijk ondersteunen van een pamflet/ motie/ standpunt tegen geweld: uitdragen dat geweld nooit, door niemand wordt goedgekeurd.
Omdat het een leugen is. De PVV en BBB en Baudet enzo keuren het geweld helemaal niet af, ze profiteren ervan en gebruiken het al tijden, wakkeren het graag aan en weten dat hun achterban daar zit.
Shadow0 schreef:journee schreef:Dat lijkt me nu ook net het doel van het gezamenlijk ondersteunen van een pamflet/ motie/ standpunt tegen geweld: uitdragen dat geweld nooit, door niemand wordt goedgekeurd.
Omdat het een leugen is. De PVV en BBB en Baudet enzo keuren het geweld helemaal niet af, ze profiteren ervan en gebruiken het al tijden, wakkeren het graag aan en weten dat hun achterban daar zit.
journee schreef:Shadow0 schreef:Omdat het een leugen is. De PVV en BBB en Baudet enzo keuren het geweld helemaal niet af, ze profiteren ervan en gebruiken het al tijden, wakkeren het graag aan en weten dat hun achterban daar zit.
Jij wilt eerst bewijs dat ze er daadwerkelijk achterstaan als ze de boodschap willen uitdragen?![]()

journee schreef:Shadow0 schreef:Omdat het een leugen is. De PVV en BBB en Baudet enzo keuren het geweld helemaal niet af, ze profiteren ervan en gebruiken het al tijden, wakkeren het graag aan en weten dat hun achterban daar zit.
Jij wilt eerst bewijs dat ze er daadwerkelijk achterstaan als ze de boodschap willen uitdragen?![]()
Stel je voor: PVV dient een motie in voor soepeler vluchtelingen beleid. Alle andere partijen: 'we geloven je niet, dus we gaan hier niet in mee.'
Tja, het wordt me steeds duidelijker waarom de politiek steeds verder ontwricht raakt. Fantastisch voorbeeld voor de maatschappij ook!
verootjoo schreef:journee schreef:
Jij wilt eerst bewijs dat ze er daadwerkelijk achterstaan als ze de boodschap willen uitdragen?
Maar even hè…. PVV/GW roept op de socials op tot tot haat en en tot geweld.
En vervolgens gaan ze het geweld afkeuren.
Hoe is dat dan serieus te nemen
Als je ergens wel of niet achter staat, draag je toch een eenduidig standpunt uit.
Niet raar dan, dat mensen zeggen dat ze ongeloofwaardig overkomen?
Op zich stem ik graag op mensen die zeggen wat ze doen én doen wat ze zeggen. Die uitstralen dat ze achter hun boodschap staan en daarnaar handelen. (en natuurlijk waar ik ook achter sta)
PVV zegt het een en doet iets anders, en de andere dag doen ze het een en zeggen ze weer wat anders.