pien_2010 schreef:Daar heb jij weer gelijk in. Ik ben wellicht te ongeduldig want ik wil die Russen terug in de MAND. En wel NU! Ik ben er zo klaar mee.
Ik was er al klaar mee, maar nu nog meer daar ik heel veel bij de gevluchte Oekraïners hier zie wat oorlog werkelijk aan schade aanricht. BV een leuk feestje hier waar ze allemaal waren. En het vuurwerk dat wij zo prachtig vonden veroorzaakte bijna hyperventilatie aanvallen bij de Oekraïners.
Dit soort voorbeeldjes zie ik te vaak, ik zie het ongelukkig zijn, het niet aanwezig willen zijn in een ander land hoe lief de mensen ook zijn, het gesplitst zijn van je echtgenoot, je vader, je oom etc, kinderen die (logisch) lastig zijn en bij elk conflictje met de moeder roepen "ik wil terug naar Oekraïne" en echt moeilijk zijn om te managen→ zo sneu, ze missen hun vader en hun familie, ze zijn afgesneden van hun cultuur, ze praten hier glad de taal niet, het is zo vreselijk sneu. En dan praten we over mensen die in veiligheid zijn, niet riskeren om gebombardeerd te worden, dood geschoten, gemarteld etc. Want dat is natuurlijk vele male erger een reden dat de Oekraïners met brede blijde gezichten zo flink zijn hier en ook in andere landen waar ze naar toe gevlucht zijn(maar ondertussen is het dus diep en diep triest wat ze laten zien als je iets dichter bij mag komen).
Dit gaat zo ver. En dat weten is wat anders als het ook echt zien/ ervaren en dan heb ik het over diep oprecht verdriet, woede etc. Cela me fait mal de mon coeur (dat doet me pijn).
Ja helemaal met jou eens, het is hartverscheurend. En vooral allemaal zo zinloos en onnodig. Allemaal omdat een stel asociale oude banketstaaf menen dat vroeger alles beter was (voor henzelf) en zij de arrogantie en stompzinnigheid hebben om te denken dat ze dat ten koste van alles weer kunnen laten herleven.